Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Blumek » 17 maja 2011, 01:56

kejkor napisał(a):Jak zauważyłem problem z rdzą panuje głównie wśród użytkowników posiadających Madzie z roczników przed liftingiem ( nie wiem czy słusznie). Czy po lifcie coś się zmieniło ( i po tej akcji co wzywali trójeczki do serwisów ) ? Jak teraz wygląda sprawa ze rdzewieniem trójeczek?:) Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedzi:)

Osobiście gratuluje wszystkim co mają auta po lifcie oraz po akcji serwisowej. Jednak uważam, że jak ma coś rdzewieć to będzie.
fixerq napisał(a):Wg mnie przyczyną korozji tylnych błotników są te materiałowe nadkola, a dokładnie ich zakończenia

Podzielam to zdanie, filc nasiąka wodą i długo schnie.
Ja u siebie konserwowałem "na grubo" całe tylne nadkola i nic ranty są rude bardziej ode mnie :)

Nie chce cie zrażać do 3-ki w żadnym wypadku, ale musisz się z tym liczyć. 6-sti przed liftem mają większe tendencje do korozji.
Dzisiaj też u diagnosty usłyszałem jego opinie na temat MPV i CX-ów, no to się trochę przeraziłem :(, ale tak czy siak co by nie było moje następne auto to ..... Mazda :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Radek Radziszewski » 17 maja 2011, 12:27

Słuchajcie nie ma co siać paniki... mazdy i fordy mają kiepsko zabezpieczone szczególnie progi i nadkola to fakt bo wiele osób ma takie problemy ale coś za coś mamy świetny wygląd i mało mazd 3 jeździ (ja identycznej jak moja w PL nie spotkałem ale to moze temu że sedan :D ) no i silnik który daje frajdę z jazdy.

Lakiernik skasował mnie 500 zł nawet jeśli za dwa lata będę musiał znów poprawić to nie są to jakieś duże koszty... mój poprzedni samochód też rdzewiał a koncern VW (O2 2006r) ale go nie malowałem bo w kółko coś się psuło innego przez dwa lata pochłonął prawie 7k na naprawy...
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez artureck » 17 maja 2011, 13:02

@kejkor:
U mnie jeszcze rdzy nie ma. Auto jest jakieś 1,5 roku w kraju.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez kodipar78 » 17 maja 2011, 21:03

Witajcie.
Jestem tu nowy. Aktualnie zastanawiam się nad zakupem 3-jeczki.
Znalazłem na pierwszy rzut oka ciekawy egzemplarz.
Powiedzcie, czy warto się Waszym zdaniem nim interesować oraz czy cena jest adekwatna do autka?
http://autohandeleurocar.otomoto.pl/maz ... 37723.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez GEUGE » 17 maja 2011, 21:35

Wygląda całkiem nieźle :) Ale żeby tak nie było słodko to jestem ciekawy czy jest jeszcze na niemieckich tablicach i czy wszystko już jest opłacone. Cena na razie jest atrakcyjna pod warunkiem że nie trzeba już nic załatwiać z papierów i dodatkowo płacić bo może dolecieć jeszcze do tego jakieś 1000zł. No cóż nie wierzę nigdy do końca w zapewnienia gości z komisu że jest wszysko gotowe do rejestracji. Już nie raz to słyszałem. Ale autko jest fajne na tych zdjęciach.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez RobertPi » 17 maja 2011, 22:57

Bardzo ciekawy kolor ale granatowy to on nie jest :P .
Miejmy nadzieję, że nie rdzewieje.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez rinho » 19 maja 2011, 08:11

kodipar78 napisał(a):Witajcie.
Jestem tu nowy. Aktualnie zastanawiam się nad zakupem 3-jeczki.
Znalazłem na pierwszy rzut oka ciekawy egzemplarz.
Powiedzcie, czy warto się Waszym zdaniem nim interesować oraz czy cena jest adekwatna do autka?
http://autohandeleurocar.otomoto.pl/maz ... 37723.html


Po pierwsze ksiażka (jeżeli jest) i VIN – w serwisie Mazdy sprawdzą Ci po VIN historię autka. Jeżeli masz dojazd daleki to nich gość przyśle Ci emailem + lepsze zdjęcia (nadwozie, wnętrze, komora silnika), wstaw na forum.
Przed zakupem bezwzględnie wizyta w ASO Mazdy. Kosztuje to 300 stówki – ale sprawdzą Ci wszystko, i dają raport na piśmie.
Przebieg jest jest zbyt optymistyczny. :D
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez MarekSz » 19 maja 2011, 11:06

Przed zakupem bezwzględnie wizyta w ASO Mazdy. Kosztuje to 300 stówki – ale sprawdzą Ci wszystko, i dają raport na piśmie.


Fajnie, by było, gdyby coś takiego dawali :) (przynajmniej w ASO Mazdy w Białymstoku, gdzie taki przegląd wykonałem). Po takim przeglądzie otrzymałem:
– wydruk błędów z komputera (przy czym nikt nie zwrócił uwagi, że komputer podaje błąd przy, którym kontrolka Check Engine powinna się świecić), może się czepiam, ale uważam to za pewien brak profesjonalizmu;
– wydruk z pomiaru geometrii;
– odręczne "notatki" co jest do wymiany;

Zaraz zrobi się tu nam mały Off-Topic, więc proszę o powrót do tematu korozji. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2011, 23:54
Posty: 149 (0/7)
Skąd: Białystok
Auto: była: Mazda 323f BJ 1,6 '01;
Mazda MX-5 1,8 NBFL '02
jest: Mazda 3 BL 1,6 MZR '09

Postprzez talk_about85 » 22 cze 2011, 23:59

Dzisiaj pojechalem do lakiernika zeby zapytac jak wyglada sprawa z konserwacja podwozia. Gosc ma raczej dobra opinie w swojej branzy i to co powiedzial potwierdza czesc wypowiedzi z forum. Mazdy strasznie rdzewieja. Robil konserwacje Mazdy rocznik 2009 albo 2010 i byla w strasznym stanie. O model nie zapytalem ale nie byla to M3. Powiedzial mi tez ze robi konserwacje parafinami. Slyszal ktos o czyms takim?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Wicher » 1 lip 2011, 01:08

Przeraża mnie ten topic jako potencjalnego przyszłego właściciela Mazdy 3 sprzed liftu... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez rinho » 1 lip 2011, 11:11

Ja mam trójeczkę z 2005r – egzemplarz przedliftowy – nie jest źle. Z góry – nie widać absolutnie nic, na progach i nadkolach nic, również w tym śmiesznym rancie na dole drzwi czysto.
Podwozie – wiadomo, są tam jakieś ogniska, niektóre wsporniki na silniku (takie z blachy) ale w porównaniu do 2-letniego FOCUSA, którym kiedyś jeździłem to prawie ideał.
Auta produkowane po 2000 r rdzewieją, firmy oszczędzają na zabezpieczeniach i nie wydaje mi się, by była to jakaś szczególna domena mazdy.

Pilnuj tylko, by nie kupić auta popowodziowego (niezależnie od marki) tam korozji nie opanujesz.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez akostarek » 1 lip 2011, 11:36

również posiadam model sprzed liftu, produkcja maj 2005. Tylne nadkola po akcji serwisowej w 2008 roku, auto było w tych miejscach malowane więc pewnie już coś było. Poprawki raczej udane (no może nie jeśli chodzi o dobór odcieniu :P), bo do tej pory nie ma śladu rdzy na nadkolach. Jedyne ognisko to na progu, ale w miejscy uderzenia. Od spodu – lekka korozja powierzchniowa na tylnych podłużnicach i progach – już niebawem nie będzie po niej śladu :P Bardziej mnie przeraża delikatność lakieru, masa odprysków i zarysowań, ale to już ekologia i chyba nie odstaje diametralnie od pozostałych marek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 1 lip 2011, 12:00

rinho napisał(a):Auta produkowane po 2000 r rdzewieją, firmy oszczędzają na zabezpieczeniach i nie wydaje mi się, by była to jakaś szczególna domena mazdy.


Po części są to obostrzenia ekologiczne nałożone przez UE na stosowanie ekologicznych materiałów i składników w produkcji częsci i podzespołów. Kilka lat temu pamiętam jaki był szał w branży moto na wycofywanie składnika – Chrom (VI) w produkcji stali gdyż uważa się go za bardzo toksyczny i rakotwórczy. Chrom był używany m.in. ze względu na bardzo dobre właściwości antykorozyjne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Blumek » 7 lip 2011, 02:22

Ogólnie mazdy "produkcji Japońskiej" nie mają już tak dobrej blachy (ocynk) od ponad 18 lat. Wcześniej narzekaliśmy na Ople które gniły faktycznie szybko, a byliśmy zadowoleni z aut "typowo" japońskich. Teraz jest z tego co widzę i słyszę na odwrót. Po za tym przecież wiele koncernów/producentów to nie jest jedna firma. Wszyscy się sprzedają, drudzy coś kupują i tak w kółko. I każdy ma swoje pieniądze i swoje myśli techniczne.
To tak jak z nowym Focusem... projektant uciekł z Mazdy i zrobił Focusa, i co tylna linia Focusa to jego pomysł z przed lat, bo zerżnął ja z Mazdy 3 (2003 --> ).... może nie tyle zerznął, a skopiował swój pomysł.
Tak czy siak dzisiaj ford,opel itp rdzewieje mniej jak Mazda na dzień dzisiejszy. Często tez trudno zrozumieć jak to jest , że 100 z 200 osób ma Mazdę z tego samego rocznika i pierwszej setce rdzewieje a drugiej nie, mimo iż mają z tej samej fabryki i przeznaczone na ten sam rynek. <płacze>. I nie mówię tu że jedne garażowane drugie nie.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Seraf » 7 lip 2011, 15:13

Koleżanka z pracy zakupiła Top sporta o rok młodszego jak mój ale progi to już po zimie czy dwóch u niej będą dziurawe.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez kropek101 » 7 lip 2011, 19:11

Ja z jednej strony sklinam nad moja M3 a z drugiej juz olalem sprawe.
Na poczatku myslalem malowac konserwowac itd. ale co mycie auta jak widze nowe slady korozji to mam wrazenie ze moja madzia szybciej gnije niz splacam raty za nia wiec doszedlem do wniosku ze nic z tym nie robie wypadna dziury to pokituje albo wstawie cwiartke i pomaluje. Bo sprzedac sie nie oplaca kazdy wydziwa jak widzi malutki babelek a co dopiero jak w roczniku 2006 drzwi na spawach + srodkach sa juz z widoczna korozja a o [jakich?] blotnikach to nawet nie mowie bo strach myslec co bedzie po kolejnej zimie. Wiec osobiscie odradzam M3 chyba ze ktos sie korozja nie przejmuje i ma takie auto tylko na dojazd do pracy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Fox1984 » 7 lip 2011, 19:30

ja właśnie dzięki korozji się mazdy pozbyłem:(( ale tak jak koledzy piszą była tragedia nie do podgonienia. A co do nowego focusa to nic innego jak powiększona fiesta.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 15:59
Posty: 54

Postprzez kropek101 » 7 lip 2011, 19:42

Niestety nowe mazdy to juz nie to samo co kiedys. kiepski lakier malo odporny na kamyki i zarysowania slabe zabezpieczenia przed korozja. Sa bardziej awaryjne a mimo wad sa dalej drogie...a my co?! i tak kupujemy z milosci do marki i pieknych sylwetek.

Na focusa tez bym sie nie napalal tak samo go dopada korozja jak nasze madzie...
Obecnie to chyba wszystko co nowe jest takie badziewiaste. zastanawiam sie jak renault z tymi swoimi plastikowymi blotnikami co teraz montuje jak to sie bedzie w praktyce sprawialo moze mazda tez w koncu o takich rozwiazaniach pomysli.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez darco » 12 lip 2011, 18:04

W przypadku M3 jak najszybsza konserwacja podwozia i wywywalenie fabrycznych nadkoli.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 15:08
Posty: 26
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 BK

Postprzez dzux » 12 lip 2011, 22:29

kropek101 napisał(a):Niestety nowe mazdy to juz nie to samo co kiedys. kiepski lakier malo odporny na kamyki i zarysowania slabe zabezpieczenia przed korozja. Sa bardziej awaryjne a mimo wad sa dalej drogie...a my co?! i tak kupujemy z milosci do marki i pieknych sylwetek.

Na focusa tez bym sie nie napalal tak samo go dopada korozja jak nasze madzie...
Obecnie to chyba wszystko co nowe jest takie badziewiaste. zastanawiam sie jak renault z tymi swoimi plastikowymi blotnikami co teraz montuje jak to sie bedzie w praktyce sprawialo moze mazda tez w koncu o takich rozwiazaniach pomysli.


w tej chwili globalny przemysł produkuje auta na max 10 lat użytkowania, tylko o tym nikt tak naprawdę nie mówi <faja> jak sami wiecie stare modele np mercedesa audi po 20 lat i więcej i tylko wymiana elementów eksploatacyjnych i śmigają dalej , <blant>
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323