Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez artureck » 10 sie 2011, 19:30

Czy razem z klimatyzacją w nawiewie na szybę włącza się wam kontrolka klimatyzacji? Drugie pytanie: czy możecie klimatyzację wtedy wyłączyć?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Dominooo » 10 sie 2011, 19:41

artureck napisał(a):Czy razem z klimatyzacją w nawiewie na szybę włącza się wam kontrolka klimatyzacji? Drugie pytanie: czy możecie klimatyzację wtedy wyłączyć?


Ad. 1. Tak.
Ad. 2. Tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez artureck » 10 sie 2011, 19:48

Dzięki za szybką odpowiedź. Chyba mój sterownik ma zły humor, bo nie chce tej klimy wyłączyć.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez dzux » 10 sie 2011, 22:07

Tolek napisał(a):
dzux napisał(a):proponuje poszukać na forum o klimie było tego naprawdę dużo

Naprawdę było obszernie. Proponuję poszukać <faja>


tolek musiałeś mi to zrobić hihih :D (brak czasu szybki post)

załączyłem klimę rano i faktycznie szybko odparowała szyba ale ciekawi mnie jedno jeżeli na zewnątrz jest poniżej 15c ( na dworze było 12C) a ustawienie klimy max w dół to 15C czy wtedy nie dojdzie do awarii klimatyzacji???
w moim przypadku zaczęło coś śmierdzieć z nawiewu
– co jesienią gdy na dworze będzie trochę powyżej zera???? czy można wtedy użyć klimy do odparowania szyby???
<nauka>
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez marcin255 » 11 sie 2011, 05:56

jakbyś poczytał to byś wiedział ,że klimę włączamy cały rok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 11 sie 2011, 21:40

marcin255 napisał(a):jakbyś poczytał to byś wiedział ,że klimę włączamy cały rok


marcin225 to wiem, ale czy były przypadki awarii klimy gdy temp. powietrza jest poniżej zera na dworze??? czy dłuższe odpalenie klimy w takich warunkach jej nie uszkodzi???
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez wojo8011 » 11 sie 2011, 21:52

Z tego co wiem i z użytkowania kilku samochodów z klimom to się nie zdarzyło. przy zerowych temperaturach w pierwszej kolejności załącza się nagrzewnica i osuszacz powietrza
Początkujący
 
Od: 3 sie 2011, 12:03
Posty: 10
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 3 1,6 benz
2005
Exclusive

Postprzez akostarek » 11 sie 2011, 22:16

klima wtedy sama się po chwili wyłączy z tego co pamiętam, w całej zabawie chodzi tylko o chwilowe wymuszenie przepływu czynnika z olejem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 12 sie 2011, 07:47

dzux napisał(a): czy dłuższe odpalenie klimy w takich warunkach jej nie uszkodzi???

Zaleca się zima co 2 mies uruchomić klimę na 15 minut , ja czasem mam włączona pól dnia zima bo zapomnę i nic się nie dzieje , działa tylko osuszanie a klima się sama wyłączy .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 12 sie 2011, 21:36

dzięki bardzo :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Blumek » 2 paź 2011, 21:56

A ja mam pytanie tego typu, co może być przyczyną, że klima się załącza normalnie ale temperatura powietrza z klimą jest bardzo zbliżona do temperatury bez włączonej klimy? Brak czynnika lub jego ilość poniżej normy powinna uniemożliwić włączenie się klimatyzacji.
Odpiąłem na chwile bodajże czujnik ciśnienia i klima się nie włączyła. Ogólnie włączam klimę wentylator się włącza a chłodnego czy już nie mówiąc zimnego powietrza jak nie ma tak nie ma.
Nie wiem gdzie szukać, czy faktycznie czynnika już nie mam, czy padł właśnie czujnik ciśnienia lub coś innego. Na dniach podjadę nabić, ale jakoś się obawiam że to nie to :(
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez artureck » 2 paź 2011, 22:39

Stawiam na ubytek czynnika. Jest go wystarczająco, by sprężarka pracowała, ale niedostatecznie – by chłodziła. Czy pracuje w sposób ciągły, czy w takich cyklach: 8s On/14s Off?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Blumek » 2 paź 2011, 22:55

artureck napisał(a):Czy pracuje w sposób ciągły, czy w takich cyklach: 8s On/14s Off?

Ciągły, nawet na Auto, dzisiaj mieliśmy dość pokaźną temperaturę w ZG, ale na Auto w czasie lata i wyższych temp, pracowała w cyklach mniej więcej jak piszesz.
Boje się trochę bo w ZG nie ma chyba pojętnego serwisu klimy.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez artureck » 2 paź 2011, 23:59

Mechanik w ASO pokazał mi zmiany ciśnienia w czasie pracy sprężarki. Ciśnienie "po sprężeniu" rosło do wartości 15-17 barów (przy obrotach silnika > 2 tys.), a to "po rozprężeniu" sięgało bodaj 3-4. Jest jakaś wartość graniczna, poniżej której sprężarka się nie załączy, ale nie wiem jaka. Mała ilość czynnika nie pozwoli na silne sprężanie, co jest warunkiem skutecznego chłodzenia. Jak ci podłączą auto do aparatury, to popatrz na oba ciśnienia. Czy "czerwone' rośnie wraz z obrotami silnika i do jakiej wartości?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Blumek » 3 paź 2011, 20:26

Tak więc w moim przypadku nie ma się co dziwić, miałem drastycznie mało czynnika 130 gram co prawdopodobnie dało w kość sprężarce i na wolnych obrotach coś tam trochę świruje ciśnienie, ale ogólnie zrobione.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Blumek » 5 paź 2011, 11:39

up
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez lukaszm » 5 paź 2011, 12:41

Panowie, na gruponie (aukcje zbiorowe) bardzo często z woj. łódzkiego pojawiają się oferty odgrzybiania klimatyzacji ceny od 100zł próbował ktoś w ten sposób?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez artureck » 5 paź 2011, 19:50

Dowiedz się, jak to robią. Teraz, gdy więcej wiem, uśmiecham się na wspomnienie sposobu, który zastosował facet w pewnym serwisie klimatyzacji. Wprowadził sondę w kratki nawiewu z przodu i psiknął tam pianką. Fakt, usługa była dodatkiem do napełnienia, ale jednak uwzględnionym jakoś w cenie, więc oczekiwałbym bardziej profesjonalnego podejścia.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez zuq » 20 maja 2013, 21:50

Witam, mam problem, najprawdopodobniej, mówie tak poniewaz do konca nie wiem co to za czesc, po lewej stronie od chlodnicy, na osuszaczu od spodu pojawiła mi się jakąś, dla mnie dziwna maź ni to woda ni jakiś smar, w dotyku takie olejste i specyficznie pachnie, czy to cos powaznego? czy mam sie martwic, czy jest to oznaka nieszczelnosci i ile kosztuje ewentualna naprawa? Dzięki za pomoc.


Łączę z tematem: Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Pozdrawiam lukaszm
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 23:30
Posty: 13
Skąd: Olsztyn/ Wrocław
Auto: Mazda 3 1,6 BK benzyna 2005 r.

Postprzez widmo82 » 20 maja 2013, 23:01

Jaki masz poziom płynu od wspomagania?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323