Mazda3 BK wymiana żarówek: mijania, pozycyjna, kierunkowskazu, drogowe. str.4
Mam taki dziwny problem.
Chciałem wymienić sobie żarówki oświetlające tablicę rejestracyjną na ledy. Wsadzam do obu lampek ledy, ładnie świecą, ale problem pojawia się gdy wyłączę światła. Otóż kontrolka od świateł lekko przygaszona świeci się na wyświetlaczu pomimo tego, że żadne światło w aucie nie świeci. Poeksperymentowałem trochę, pozmieniałem je stronami – nic. Problem znika gdy zamiast choćby jednego leda wsadzę zwykłą żarówkę. Wtedy kontrolka normalnie gaśnie po zgaszeniu świateł.
Próbowałem różne ledy więc to na pewno nie problem z nimi. Czy ktoś miał/ma podobny problem? Udało się to jakoś rozwiązać?
Chciałem wymienić sobie żarówki oświetlające tablicę rejestracyjną na ledy. Wsadzam do obu lampek ledy, ładnie świecą, ale problem pojawia się gdy wyłączę światła. Otóż kontrolka od świateł lekko przygaszona świeci się na wyświetlaczu pomimo tego, że żadne światło w aucie nie świeci. Poeksperymentowałem trochę, pozmieniałem je stronami – nic. Problem znika gdy zamiast choćby jednego leda wsadzę zwykłą żarówkę. Wtedy kontrolka normalnie gaśnie po zgaszeniu świateł.
Próbowałem różne ledy więc to na pewno nie problem z nimi. Czy ktoś miał/ma podobny problem? Udało się to jakoś rozwiązać?
Musisz wsadzić diodę bądź opornik tylko teraz właśnie nie pamiętam co to miało być
Wiem że do zakupienia na alledrogo właśnie pod żarówki led aby nie świeciły się mimo wyłączenia świateł.
Wiem że do zakupienia na alledrogo właśnie pod żarówki led aby nie świeciły się mimo wyłączenia świateł.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam forumowiczów,
Kupiłem mazdę w sierpniu br.
Do tej pory byłem tylko obserwatorem, nadszedł dzień, że mam problem. Wymieniłem żarówkę mijania H7 z prawej strony, idąc za ciosem wymieniłem od razu lewą.
Po wymianie zwariował mi centralny zamek, sam się zamyka, sam się otwiera. Światło "powitania" w kabinie świeci się dłużej niż zawsze, a czasami potrafi świecić sie cały czas. Do tej pory każdorazowo gdy zamykałem auto z pilota, światło powitania gasło. Teraz tak nie jest. Gaśnie po 10 -15 minutach.
Zrobiłem reset, odłączyłem akumulator, dalej jest tak samo.
Na forum nie doszukałem się takiego problemu. Czy ktoś coś podobnego miał? Lub wie jak temu zaradzić?
Jutro sprawdzę bezpieczniki, ale nie wydaje mi się by coś tam mogło się dziać.
Pozdrawiam,
Michał
Kupiłem mazdę w sierpniu br.
Do tej pory byłem tylko obserwatorem, nadszedł dzień, że mam problem. Wymieniłem żarówkę mijania H7 z prawej strony, idąc za ciosem wymieniłem od razu lewą.
Po wymianie zwariował mi centralny zamek, sam się zamyka, sam się otwiera. Światło "powitania" w kabinie świeci się dłużej niż zawsze, a czasami potrafi świecić sie cały czas. Do tej pory każdorazowo gdy zamykałem auto z pilota, światło powitania gasło. Teraz tak nie jest. Gaśnie po 10 -15 minutach.
Zrobiłem reset, odłączyłem akumulator, dalej jest tak samo.
Na forum nie doszukałem się takiego problemu. Czy ktoś coś podobnego miał? Lub wie jak temu zaradzić?
Jutro sprawdzę bezpieczniki, ale nie wydaje mi się by coś tam mogło się dziać.
Pozdrawiam,
Michał
-
runner11
Ja w pierwszej kolejności odpiąłbym wtyczki od H7 z obydwu stron i sprawdził czy to nadal występuje. W drugiej kolejności żarówka w schowku (aczkolwiek to raczej mało prawdopodobne, bo przecież nic tam nie było grzebane). Następnie bezpieczniki w kabinie 

- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Witam serdecznie,
u mnie pojawił się podobny problem. Centralny zamek zaczął wariować z dnia na dzień. Sam się otwiera i zamyka – zarówno podczas jazdy jak i na zgaszonym silniku. Komputer nie wykrywa błędów. Akumulator po podpięciu przez serwis sprawny technicznie w 89% (naładowany na 100%). Mimo to odłączałem go i podłączałem z powrotem – nie pomogło. Bezpieczniki też w porządku.
Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.
u mnie pojawił się podobny problem. Centralny zamek zaczął wariować z dnia na dzień. Sam się otwiera i zamyka – zarówno podczas jazdy jak i na zgaszonym silniku. Komputer nie wykrywa błędów. Akumulator po podpięciu przez serwis sprawny technicznie w 89% (naładowany na 100%). Mimo to odłączałem go i podłączałem z powrotem – nie pomogło. Bezpieczniki też w porządku.
Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.
-
k_sony
Cześć,
Mam dosyć specyficzny problem z tylnymi lampami. Mianowicie zszedł mi lakier do połowy ze światła pozycyjnego z lewej jak i z prawej strony. Wygląda to tak jakby ktoś włączył wsteczny bieg... Zdjęcie niestety tego efektu nie pokazuje w 100%
Wiadomo, że nie powinienem jeździć z takimi światłami, bo istnieje szansa zabrania dowodu rej. Czy myślicie, że do wymiany są całe tylne lampy czy może jakaś inna metoda? Pomalowanie "klosza" w środku sprayem?
Wymieniałem ostatnio rozrząd i mechanik powiedział mi, że najprawdopodobniej, ktoś kiedyś wrzucił zbyt mocną żarówkę i taki efekt + okopcone lampy (tak, jakby były nieszczelne)
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam,
Mam dosyć specyficzny problem z tylnymi lampami. Mianowicie zszedł mi lakier do połowy ze światła pozycyjnego z lewej jak i z prawej strony. Wygląda to tak jakby ktoś włączył wsteczny bieg... Zdjęcie niestety tego efektu nie pokazuje w 100%
Wiadomo, że nie powinienem jeździć z takimi światłami, bo istnieje szansa zabrania dowodu rej. Czy myślicie, że do wymiany są całe tylne lampy czy może jakaś inna metoda? Pomalowanie "klosza" w środku sprayem?
Wymieniałem ostatnio rozrząd i mechanik powiedział mi, że najprawdopodobniej, ktoś kiedyś wrzucił zbyt mocną żarówkę i taki efekt + okopcone lampy (tak, jakby były nieszczelne)
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam,
- Od: 1 gru 2015, 15:47
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM
Pare dni temu znajomy byly mechanik walczyl w moim aucie z wymiana pozycji z przodu od strony pasazera. To byla doslownie walka bo srubokretem ledwo sie dalo ta obudowe wykrecic. Nie wiem moze ktos potrafi dlonia tam operowac. Powiedzial ze tak trudnego dostepu to jeszcze nie widzial a ja dodam ze bez sladow uzycia tego narzedzia niestety sie nie obylo. Nawet nie chce myslec jak ta wymiana wygladalyby z drugiej strony gdzie tak jak juz to zostalo napisane dostep jest jeszcze trudniejszy.
Potrzebuje 2 dobre żarówki postojowe żeby oszukać komputer i dwie H7 barwy białej lub pod niebieską wpadającą coś ktoś poleci ? Postojowe muszą być z tym can busem coś takiego bo mam teraz jakieś ledowe ale chyba się spaliły i musze wymienić prosze o propozycje 
talk_about85 :) Widzę, że zastosowałeś sie do mojej metody
Jest ciężko i śmiać mi się teraz chce, jak się pociłem, zanim wpadłem na pomysł, że można to właśnie zrobić z odpowiednią końcówkę wkrętaka (najlepiej na giętkiej rączce)
mrraven
Nie musisz canbusów
W naszych mazdach nie ma sygnalizacji spalonych zarowek.
Nie kupuj niczego co wpada w niebieski kolor, czyli nic co ma barwę powyżej 7000K. Najlepiej coś z przedziału 4500-6000K Osobiście odradzam, żarówki z super extra hiper długim słupem swiatła bo... super hiper szybko kupisz kolejne
Im więcej % swiatła tym większa szansa na częstrze wymiany.
H7 jako mijania? Jak tak to zapomnij o LED, wg. mnie nie ma szans.
mrraven
Nie musisz canbusów
Nie kupuj niczego co wpada w niebieski kolor, czyli nic co ma barwę powyżej 7000K. Najlepiej coś z przedziału 4500-6000K Osobiście odradzam, żarówki z super extra hiper długim słupem swiatła bo... super hiper szybko kupisz kolejne
H7 jako mijania? Jak tak to zapomnij o LED, wg. mnie nie ma szans.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Cześć, u mnie we wozie jeżdżą LEDy w przeciwmgielnych 
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3090767#p3090767
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3090767#p3090767
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
dicon w twoim watku wkliles zdjecie H11 Osram Cree, 7W (halogen) – dobre gniazdo tam jest? Wiem, ze w przedliftach i tych z prostokątnymi halogenami byly jakies inne, ale takie?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
różnica HB3 H11
HB3 sport, kintaro , mps te podłużne , H11 wychodzi ,że do owalnych
HB3 sport, kintaro , mps te podłużne , H11 wychodzi ,że do owalnych
- Załączniki
-
-
Na p-mgielnych ? Nie
HB3 na 100% pasują do podłużnych lamp i mps-a do pozostałych chyba HB11
HB3 na 100% pasują do podłużnych lamp i mps-a do pozostałych chyba HB11
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):dobre gniazdo tam jest?
Tak, w przedlifcie H11
dawid.9s napisał(a):mimo że dicon używasz ich jako dzienne tak naprawdę w razie kontroli i tak wlepią mandat.
Wlepią mi mandat zarówno za jazdę na przeciwmgielnych, jak i za LEDowe pozycyjne, LEDowe kierunkowskazy – w sumie za każdą niehomologowaną żarówkę zabierają dowód rejestracyjny, dlatego w bagażniku wożę tradycyjne żarówki. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli kolor oświetlenia jest w porządku to policjanty w ogóle nie zwracają uwagi czy mam wciepane LEDy czy zwykłe żarówki...
Osobiście jestem zdania, że są dużo bardziej poważne wykroczenia, typu rozwalona i głośna rura wydechowa, łyse opony, dziury w podwoziu, niesprawne hamulce, brak oświetlenia – i to właśnie za takie uchybienia powinno się odbierać dowody i dostawać mandaty. Tę bajerę łyknął już jeden policjant
Moim skromnym zdaniem, lepiej jest wrzucić diody w przeciwmgielne niż montować DRLki za 20zł, których nawet nie widać w dzień, a po pół roku jazdy "wypala" się 8 na 10 świecących diód...
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości