Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukaszm » 26 wrz 2010, 12:08

Panowie czy rura wydechowa w 5 letnim aucie z przebiegiem 85tys jest też tak strasznie skorodowana u kogoś z was? nie wchodziłem jeszcze pod auto ale jak tylko będę miał możliwość to zrobię fotki i zapytam bo wydaje mi się że nie było zabezpieczane podwozie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez miru1968 » 26 wrz 2010, 12:45

Moja nie jest w ogóle skorodowana i co ciekawe jak włożyłem palca do rury wydechowej to się nie ubrudził jest czysta jak lufa karabinu,z rury zapier...a tylko powietrze żadnego dymienia to chyba zasługa tego nieszczęsnego filtra FAP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez lukaszm » 26 wrz 2010, 13:02

acha ja mam benzynę i założoną końcówke na wydech więc troszkę widzę że się tam nazbierało sadzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez fixerq » 26 wrz 2010, 16:19

maselek napisał(a):
fixerq napisał(a):Moja z 2005 roku nie ma w ogóle rdzy, nadkola zagumowane (niemiec chyba był na akcji serwisowej)

Proponuje dobrze obejrzeć te zagumowane nadkola, też miałem "zagumowane" (2 razy akcja serwisowa w Niemczech) i na pierwszy żut oka było niby OK, jak zerwałem tą "gumę" <szok> to uwierz że nie chciałbyś widzieć co się pod nią działo
Dziś zabrałem się za konserwowanie całego podwozia, w tym nadkoli. I co? – rudej nie ma ani grama <jupi>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez fixerq » 27 wrz 2010, 22:15

vqsoft napisał(a):spoko
cena rewelacja. nie wahałem sie ani chwili :)
ja dziś upolowałem u niego komplet a tył za 69 zł:) Teraz znajdę na przód:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez vqsoft » 27 wrz 2010, 22:57

ja dziś dostałem paczkę
rewelka wszystko oryginał zestaw jak z ASO o 120 pln taniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez toyo » 17 lis 2010, 20:18

witam
co [jakie?] Valvoline Tectyl czy RUST CHECK – jakieś doświadczenia
zamierzam zabezpieczyć na zimę puki czas
– metoda warsztatowa




Łączę z tematem: Korozja w Mazda 3
Pozdrawiam lukaszm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez toyo » 18 lis 2010, 14:39

nikt nie zabezpiecza samochodu przed zimą <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez Blumek » 18 lis 2010, 15:18

Ja zabezpieczam :) BOLLem w garażu :) na tyle ile mogę. No a przed Bollem coś ala cortanin.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez fixerq » 18 lis 2010, 15:41

Ja zawsze na kanale/podnośniku robię. Na początek wiertarka z metalowymi szczotkami (ręczna też), później zwykły podkład i na to np. boll. Nigdy nie patrzyłem na firmy :) Zabezpiecz czym bądź, byle miało takie przeznaczenie. A nie rozkmina pomiędzy firmami :D I tak nie zabezpieczysz spodu w 100%.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez narcotic » 18 lis 2010, 19:53

Ja moją madzie najpierw ładnie wysuszyłem, oczyściłem na kanale od spodu szczotką, później dałem hammerite a poźniej jak wyschło prysnąłem bitexem w sprayu. Zabezpieczyło się pięknie :)
Polecam
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2010, 17:47
Posty: 7
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 1.6 diesel 2004 HB

Postprzez miru1968 » 18 lis 2010, 20:03

Wszystko pięknie tylko hammerite się nie nadaje do tego bitex tez nie jest najlepszy poczytaj fora na ten temat jest dużo napisane :http://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-6717.html
Też myślałem nad zabezpieczeniem i tej farby nikt nie poleca nie wiem dlaczego już lepszy jest nasz polski stalochron <oczy>Moja madzia jest fabrycznie zabezpieczona ale w ramach oszczędności są miejsca gdzie tego nie zrobili i chciałem to sam zrobić <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez toyo » 18 lis 2010, 21:17

zabezpieczenie samodzielne odpada – jest potrzebny WARUN np. kanał
a jeszcze zostają profile – tam też lubi gnić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez Blumek » 20 lis 2010, 03:40

Skoro samodzielne zabezpieczenie odpada, to trzeba uważać za co się płaci. Większość profili wewnętrznych można "Psiknąć" nawet z gleby, ale jednak dół trzeba robić na podnośniku lub kanał.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez maselek » 20 lis 2010, 16:35

toyo napisał(a):Valvoline Tectyl czy RUST CHECK


U siebie mam zabezpieczone profile i podwozie Valvoline'm.
Trochę się dziwię że nikt nie wspomniał o podkładzie reaktywnym, przecież to podstawa :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez toyo » 20 lis 2010, 19:36

i jak tam z valvoline kiedy robiłeś , jaki koszt , czy to prawda że lepiej zabezpieczać latem podobno podczas tej roboty czym cieplej tym lepiej , jak sądzisz czy to wystarczy na 4/5 lat jak obiecują ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez maselek » 20 lis 2010, 19:57

toyo zajrzyj tu Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Dominooo » 24 lis 2010, 20:48

vqsoft napisał(a):Panowie chlapacze w aso to koszt 179 pln za oś

na allegro znalazłem gościa co handluje częściami nowymi do mazdy
i kupiłem za 69pln
nowe oryginalne na przód
jego nick to sportczesci


To miałeś szczęscie, że je kupiłeś bo w bardzo dobrej cenie, ale następną dostawę facet przewiduje dopiero w stuczniu lub lutym.
Znalazłem jeszcze innego gościa ale cena za oś to 195 zł- trochę przesada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez vqsoft » 24 lis 2010, 21:06

cena rodem z aso
moje juz założone
nawet tak bardzo nie szpecą pięknej srebrnej Magdaleny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 24 lis 2010, 22:23

Ja też kupiłem u niego, tylko, że tylne. Teraz poluję na przód, ale do lutego nie będę czekał. Na alle wystawia takie fox, a firma jest jakieś 2 km od mojego domu :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323