Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez yakuzik » 26 kwi 2008, 19:11

no i po pewnych przemysleniach i probach, stałem sie szczesliwym (mam nadzieje) posiadaczem mazdy 3, jak na razie po tych kilkudziesięciu kilometrow jestem zadowolony, oby tak było przez następne pare lat :)

pzdr
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 18:43
Posty: 10

Postprzez Summit » 26 kwi 2008, 21:42

No i co auto, czy manual?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez yakuzik » 26 kwi 2008, 22:07

automat, mam pytanko do uzytkownikow tej mazdy, gdzie znalezc funkcje na komputerze ze srednim spalaniem, bo mi pisze tylko ogolny przebieg i przebieg od zapalenia silnika
pzdr
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 18:43
Posty: 10

Postprzez aikon » 26 kwi 2008, 22:22

no przebieg to masz normalnie na liczniku przy zegarach, a spalanie masz na wyświetlaczu na środku deski :P wciskając przycisk "info" powinieneś mieć po kolei – spalanie średnie, spalanie chwilowe, prędkość średnią i dystans który możesz jeszcze przejechać na paliwie które masz.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 15:42
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez DISItune » 26 kwi 2008, 22:30

a jesli masz na wyswietlaczu godzine, to zeby przelaczyc na wskazania komputera musisz chwile przytrzymac przycisk "info"
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez thomekk » 26 kwi 2008, 23:20

Witam wszystkich po raz pierwszy tutaj. W ostatnich dniach stałem się włascicielem Mazdy 3 w wersji sedan , jej oznaczenie to chyba BK jak sie nie myle ?? i mam takie pytanie czy klapa z bagażnika po nacisnieciu na zamek powinna sama sie otwierac ? bo u mnie sie nie otwiera i troche to niezreczne i niepraktyczne :) albo mam cos zepsute :)
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 23:17
Posty: 17
Skąd: T G

Postprzez aikon » 26 kwi 2008, 23:22

no ta klapa faktycznie jest do kitu
trochę tylko podskakuje do góry, ale trzeba wciskać palce w szparę i podnosić :P
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 15:42
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez thomekk » 26 kwi 2008, 23:30

dzieki za szybka odpowiedz :) szkoda tylko ze jednak tak wszyscy maja z ta klapa :)
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 23:17
Posty: 17
Skąd: T G

Postprzez aikon » 26 kwi 2008, 23:32

na razie nie wszyscy tylko nas dwóch. :d
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 15:42
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez Jaksa » 27 kwi 2008, 11:20

thomekk napisał(a):szkoda tylko ze jednak tak wszyscy maja z ta klapa


aikon napisał(a):na razie nie wszyscy tylko nas dwóch
Trzech.....trójki sedany tak maja i trzeba się z tym pogodzić.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez yakuzik » 27 kwi 2008, 12:56

witam, mam jeszcze jedno pytanie, czy da sie wrzucic do komputera, zeby mi nie pokazywal mil tylko kilometry i temperature z farenhajtów na celsjusze
pzdr
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 18:43
Posty: 10

Postprzez DISItune » 27 kwi 2008, 15:13

o temperaturze juz bylo uzyj nastepnym razem opcji szukaj, a teraz wcisnij i przytrzymaj klawisz "AMB" przełączający temperature zewnętrzną na temperaturę klimy

mil na kilometry raczej nie przestawisz z tego co tu było napisane
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kocio » 27 kwi 2008, 15:54

aikon napisał(a):trochę tylko podskakuje do góry, ale trzeba wciskać palce w szparę i podnosić :P

To mi się akurat podoba bo mogę trzymac antene na klapie i nie wali mi w dach gdy otwieram bagaznik.. Gorzej z zamykaniem.. Nie mam za bardzo pomysłu za co chwycić żeby sobie nie ubabrać łapsk (oczywiście poza nielicznymi momentami kiedy nie ma błota na drogach).. Najlepsze co wymyśliłem to wierzch spoilerka..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez mr_t » 28 kwi 2008, 12:23

misiekwaw napisał(a):zakładam że jeżeli ktoś pisze o skrzyni automatycznej z funkcja tiptronic to mowimy o skrzyni automatycznej z mozliwoscia recznej zmiany przelozen

jakos tak sie dziwnie sklada ze poza skrzyniami typu DSG pozostale automaty sa wyraznie wolniejsze

Nie tylko –> Merc z automatem przy 270CDI ma o 1 sek lepsze przyspieszenie niż manualem, przy słabszych silnikach są mniejsze różnice bądź te same przyśpieszenia, wyższe wersje są tylko w automacie. Tylko że merc ma 5 i 7 biegowe automaty.

A czy w Mazdzie automat nie ma 4 biegów? Więc trudno żeby dorównywał w osiągach 6 biegowej manualnej. Sama zmiana przełożenia pewnie jest szybka (nie jeździłem), ale raczej jest szybsza niż u przeciętnego kierowcy trwa ręczna zmian biegów, ale mniejsza ilość biegów = inne przełożenia –> gorsze osiągi + większe spalanie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DISItune » 28 kwi 2008, 12:36

mr_t napisał(a):
misiekwaw napisał(a):zakładam że jeżeli ktoś pisze o skrzyni automatycznej z funkcja tiptronic to mowimy o skrzyni automatycznej z mozliwoscia recznej zmiany przelozen

jakos tak sie dziwnie sklada ze poza skrzyniami typu DSG pozostale automaty sa wyraznie wolniejsze

Nie tylko –> Merc z automatem przy 270CDI ma o 1 sek lepsze przyspieszenie niż manualem, przy słabszych silnikach są mniejsze różnice bądź te same przyśpieszenia, wyższe wersje są tylko w automacie. Tylko że merc ma 5 i 7 biegowe automaty.


o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 28 kwi 2008, 12:53

mr_t napisał(a):Wlew paliwa. Najpierw trzeba pociągnąć za rączkę koło fotela kierowcy, dzięki czemu otwiera się klapka. Później trzeba odkręcić korek który jest na plastikowej lince przez co nie ma co z nim zrobić – na klapce nie ma jakiegoś zaczepu na niego, więc się pląta obijając o lakier.


jak to mowia masz glowe i ch.. to kombinuj

Obrazek

Obrazek

Obrazek

da sie? da sie :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Amlody » 28 kwi 2008, 18:34

misiekwaw napisał(a):Nie tylko –> Merc z automatem przy 270CDI ma o 1 sek lepsze przyspieszenie niż manualem, przy słabszych silnikach są mniejsze różnice bądź te same przyśpieszenia, wyższe wersje są tylko w automacie. Tylko że merc ma 5 i 7 biegowe automaty.


o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje[/quote]

Dodatkowo te automatyczne skrzynie w mercach mimo ze sa to przekladnie hydrokinetyczne (czyli zwykle automaty a nie dsg) maja system "spinania" skrzyni po zmianie biegu co powoduje ograniczenie strat energii.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 23:52
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK 2.3L '04

Postprzez mr_t » 28 kwi 2008, 20:28

misiekwaw napisał(a):jak to mowia masz glowe i ch.. to kombinuj

(...)

da sie? da sie :]

U mnie się mówi – masz łeb i ch.. :]
U mnie tak się nie da. Masz inny korek niż ja, mojego tak nie zawiesisz. Próbowałem takie coś już na początki. U mnie od krawędzi korka do uszczelki jest jakieś 3mm, nie ma szans żeby wisiał. Jutro zrobię foto i wrzucę tutaj. Może też przez to z mojego badziewnego korka po zatankowaniu do pełna przy ostrym zakręcie się leje... ech.. nie lubię swojego samochodu :]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 28 kwi 2008, 20:37

misiekwaw napisał(a):o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje

Ta sama moc. 100 Nm to za dużo żeby przy tym samym silniku w zależności od skrzyni biegów dawać, albo nie. BMW M3 przy automacie też ma lepsze osiągi – ale tam też jest skrzynia 7 biegów w automacie i 6 w manualu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DISItune » 28 kwi 2008, 20:59

mr_t napisał(a):
misiekwaw napisał(a):o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje

Ta sama moc. 100 Nm to za dużo żeby przy tym samym silniku w zależności od skrzyni biegów dawać, albo nie.


E 280 CDI
Liczba/układ cylindrów
6/V
Łączna pojemność skokowa (cm3)
2987
Moc nominalna (kW/KM przy 1/min) [1]
140/190/4000
Nominalny moment obrotowy (Nm przy 1/min) (automatyczna skrzynia biegów) [1]
400/1400-3200 (440/1400-2800)

to zdaje sie znaczy ze jednak mozesz nie miec racji, gdzies widzialem dane dla 320 CDI gdzie roznica byla wieksza
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323