witam
znajomy wlasnie zakupil Mazde 3 z 2004 (za moja rekomendacja) i ma watpliwosci co do stanu air bagow.
auto sprawdzone na komputerze i nie wykazalo zadnych bledow.
podluznice cale nie ruszone.
samochod byl uderzony ale z tylu – wymieniony zderzak i klapa bagaznika.
po odlaczeniu komputera, kontrolka air bagu po odpaleniu samochodu gasla na chwile i ponownie sie zapalala. wczesniej (przed polaczeniem komputera kontrolka nie palila sie).
po kilkakrotnym wlaczeniu i wylaczeniu silnika – kontrolka przestala sie zapalac – jest ok.
tapicerka na podszybiu od strony pasazera jest lekko wygieta – odstaje.
i stad wlasnie jego watpliwosci czy auto nie mialo strzelonych poduszek.
jak mozna to rzetelnie sprawdzic?
czy jesli nie ma air bagow to komputer pokazal by bledy czy mozna go jakos oszukac?
dzieki za pomoc!
pozdrawiam
jak sprawdzic air bag?
Strona 1 z 1
Można go oszukać za pomocą rezystora o odpowiedniej wartości (bodajrze koło 1k ohma) – poduche przynajmniej kierowcy demontuje sie w 3 minuty wiec moze po prostu sprawdz czy jest tam fizycznie
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
mam 323F DiTD 2002 i tez problem (?) z poduchami albo kontrolką ...(4x poduchy)
Autko niby nie bite (choć cos tam było robione z przednim błotnikiem, ale chyba bez "wielkiej" kolizji, bez wystrzelenia poduch))
Przed kupnem sprawdzane auto przez serwis mazdy w Bielsku-Biała (podłaczona madzia pod kompa).
Powiedziano mi tam m.inn. że airbagi są OK ...
Jednak w instrukcji samochodu jest napisane że powinna kontrolka airbagów na chwile świecić sie po przekręceniu kluczyka i potem zgasnąć – w ogóle u mnie nie swieci ...
Zaświeca sie na chwile (i gaśnie) ta inna kontrolka od airbaga pasażera, ze działa odłączenie airbaga w wypadku założenie siedzonka firmowego dla dziecka (tak niby ma być – podobno).
No i nie wiem – mam OK te poduchy czy nie ...
a moze po prostu kontrolka spaliła sie ...
Autko niby nie bite (choć cos tam było robione z przednim błotnikiem, ale chyba bez "wielkiej" kolizji, bez wystrzelenia poduch))
Przed kupnem sprawdzane auto przez serwis mazdy w Bielsku-Biała (podłaczona madzia pod kompa).
Powiedziano mi tam m.inn. że airbagi są OK ...
Jednak w instrukcji samochodu jest napisane że powinna kontrolka airbagów na chwile świecić sie po przekręceniu kluczyka i potem zgasnąć – w ogóle u mnie nie swieci ...
Zaświeca sie na chwile (i gaśnie) ta inna kontrolka od airbaga pasażera, ze działa odłączenie airbaga w wypadku założenie siedzonka firmowego dla dziecka (tak niby ma być – podobno).
No i nie wiem – mam OK te poduchy czy nie ...
a moze po prostu kontrolka spaliła sie ...
emer napisał(a):a moze po prostu kontrolka spaliła sie ...
gdyby ta kontrolka spaliłaby się – druga wymruga kod spalonej żarówki
Najprostszym sposobem jest organoleptyczne sprawdzenie czy poduszka jest na miejscu (czy jest zamontowana i nie "zużyta"). Można oszukać komputer i zasymulować istnienie poduszki nawet jeśli jej nie ma. Ale na to ja już nie poradzę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
kuuurde .... troche mnie nastraszyłes, musze sprawdzic ...
Ale gdyby cos tam było "zasymulowane" to moze kontrolka by tez "migneła" na pare sekund przy przekręceniu kluczykiem?
Mam i tak jeszcze nadzieje ze jest OK ....
Ale gdyby cos tam było "zasymulowane" to moze kontrolka by tez "migneła" na pare sekund przy przekręceniu kluczykiem?
Mam i tak jeszcze nadzieje ze jest OK ....
Ostatnio edytowano 29 maja 2007, 23:43 przez emer, łącznie edytowano 1 raz
po dokladnym sprawdzeniu (w ASO MAzdy w Lodzi) sytuacja wyglada nastepujaco:
poduszka kierowcy fizycznie jest; komputer po podlaczeniu nie pokazuje zadnych bledow zwiazanych z poduchami, rezystancja tez OK i serwisant juz byl gotow stwierdzic ze wszystko ok az do momentu gdy sprawdzil napinacze pasow ... oba wystrzelone, a komputer tego nie pokazal zatem ktos go oszukal jakims rezystorkiem;
wynika z tego ze poduszki tez pewnie byly strzelone (jesli napinacze to i poduchy prawda?), zalozono jednak nowa poduche kierowcy (nie wiem co z poduszka pasazera bo wymaga to wiecej rozkrecania);
komputer komunikuje sie ze sterownikiem poduszek bez problemu i nie pokazuje zadnych bledow wiecej;
no i jestem w kropce bo nie wiemy co dalej?
napinacze trzeba wymienic to pewne – ale czy pozostalej instalacji air bagow mozna zaufac?
co proponujecie ?
czy mozna jeszcze jakos sprawdzic to aby miec wieksza pewnosc – w koncu to sprawa bezpieczenstwa
poduszka kierowcy fizycznie jest; komputer po podlaczeniu nie pokazuje zadnych bledow zwiazanych z poduchami, rezystancja tez OK i serwisant juz byl gotow stwierdzic ze wszystko ok az do momentu gdy sprawdzil napinacze pasow ... oba wystrzelone, a komputer tego nie pokazal zatem ktos go oszukal jakims rezystorkiem;
wynika z tego ze poduszki tez pewnie byly strzelone (jesli napinacze to i poduchy prawda?), zalozono jednak nowa poduche kierowcy (nie wiem co z poduszka pasazera bo wymaga to wiecej rozkrecania);
komputer komunikuje sie ze sterownikiem poduszek bez problemu i nie pokazuje zadnych bledow wiecej;
no i jestem w kropce bo nie wiemy co dalej?
napinacze trzeba wymienic to pewne – ale czy pozostalej instalacji air bagow mozna zaufac?
co proponujecie ?
czy mozna jeszcze jakos sprawdzic to aby miec wieksza pewnosc – w koncu to sprawa bezpieczenstwa
GY MZR-CD
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
- Od: 18 mar 2007, 21:59
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Łagodny napisał(a):po odlaczeniu komputera, kontrolka air bagu po odpaleniu samochodu gasla na chwile i ponownie sie zapalala. wczesniej (przed polaczeniem komputera kontrolka nie palila sie).
po kilkakrotnym wlaczeniu i wylaczeniu silnika – kontrolka przestala sie zapalac – jest ok.
Mam wątpliwości co do opisanego przez Ciebie trybu działania kontrolki airbagu. U mnie jest tak, że kontrolka zapala się zawsze na kilka sekund po przekręceniu stacyjki (sprawdzenie systemu) i następnie gaśnie (bo wszystko OK) Jeżeli nie zapala się wcale to coś jest nie w porządku.
Łagodny napisał(a):sprawdzil napinacze pasow ... oba wystrzelone, a komputer tego nie pokazal zatem ktos go oszukal jakims rezystorkiem
Pod przednimi siedzeniami znajdziesz dość spore złącze od bocznych airbagów i napinaczy pasów. Wtyczka od napinaczy ma zdaje się niebieski kolor i możliwe, że zobaczysz jak wisi luźno, a w złączu tkwi mały rezystorek (widziałem takie właśnie oszustwo w "trójce"). Handlarze rzadko wymieniają napinacze, gdyż chyba ciężko dostać używane, a w ASO kosztują kosmiczne pieniądze.
Łagodny napisał(a):czy pozostalej instalacji air bagow mozna zaufac?
Na Waszym miejscu sprawdziłbym jednak przedni airbag pasażera. Trzeba wyjąć schowek przed pasażerem, co nie jest bardzo trudne. Z tego co pamiętam to, trzy śruby są na dolnej krawędzi schowka, natomiast górne śruby znajdują się pod listwą ozdobną, która z kolei trzyma się na zatrzaskach. Po wyjęciu schowka można zobaczyć poduszkę pasażera (od tyłu wygląda podobnie jak airbag kierowcy.)
Śladem po odpalonych (i wymienionych) airbagach mogą być również nadtopione złączki widoczne od tyłu poduszki. Również ślady klejenia i podłączenia "na krótko" (sic!) w tym miejscu mogą świadczyć o tym, że nasi rodzimi spece mogli tu działać.
O poprawności działania całego systemu z oszukanymi napinaczami, to mogę sobie tylko "pogdybać". W razie kłopotów airbagi pewnie odpalą, ale sam jestem ciekaw jakie są konsekwencje spotkania kierowcy/pasażera z airbagiem w takiej konfiguracji (tzn. pasy nie uzyskają dodatkowego napięcia).
- Od: 14 cze 2007, 09:31
- Posty: 21
- Skąd: W-wa
- Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD, M2 DE 1.5 MZR
otoz u mnie ( Mazda 3 i Mazda 6) jest tez tak ze po odpaleniu zaplonu na chwile sie zapala i po kilku sekundach gasnie. jednak zdarzylo sie w Mazdzie 3 ze po tym jak zgasla po chwili zapalala sie ponownie i juz nie chciala gasnac i to wzbudzilo moje podejrzenia. dopiera jak go kilka razy zgasilem i odpalilem to zgaslo (zwarcie?!)
jesli chodzi o air bag pasazera to zrobie podejscie do zajrzenia do srodka tak jak rsz zasugerowales w weekend. i zobazcymy czy cos tak w srodku jest?
a wiesz moze jak sie sciaga tez ta gorna czesc? bo na podszybiu zostawili mala estetyczna szpare i przy okazji chcialbym to usunac, prosze o wskazowki montazowe.
jesli chodzi o napinacze to na 100% bede chcial je wymienic na nowe bo jesli poduchy okaza sie ok a napinaczy brak to efekt jeszcze gorszy jak by nie bylo poduch. chwilowo szukam takich napinaczy na rynku wtornym bo w serwisie to koszt 1000 zl od sztuki
najgorsze jest to ze 100% pewnosci czy system jest i dziala bede mial w razie (odpukac) jakiegos gonga...
jesli chodzi o air bag pasazera to zrobie podejscie do zajrzenia do srodka tak jak rsz zasugerowales w weekend. i zobazcymy czy cos tak w srodku jest?
a wiesz moze jak sie sciaga tez ta gorna czesc? bo na podszybiu zostawili mala estetyczna szpare i przy okazji chcialbym to usunac, prosze o wskazowki montazowe.
jesli chodzi o napinacze to na 100% bede chcial je wymienic na nowe bo jesli poduchy okaza sie ok a napinaczy brak to efekt jeszcze gorszy jak by nie bylo poduch. chwilowo szukam takich napinaczy na rynku wtornym bo w serwisie to koszt 1000 zl od sztuki
najgorsze jest to ze 100% pewnosci czy system jest i dziala bede mial w razie (odpukac) jakiegos gonga...
GY MZR-CD
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
- Od: 18 mar 2007, 21:59
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Kiedyś na amerykańskim forum Mazdy 3 znalazłem link do takiego manuala: http://www.icestormdesign.com/mwcc/mazda/manual/
W zakładce "Restrains/Air Bag System" znajdziesz m.in. opis demontażu pokrywy airbagu pasażera. Ja tego nie przerabiałem, ale opis jest dość czytelny. Powodzenia.
W zakładce "Restrains/Air Bag System" znajdziesz m.in. opis demontażu pokrywy airbagu pasażera. Ja tego nie przerabiałem, ale opis jest dość czytelny. Powodzenia.
- Od: 14 cze 2007, 09:31
- Posty: 21
- Skąd: W-wa
- Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD, M2 DE 1.5 MZR
dzieki za przeslanie linka.
faktycznie demontaz nie okazal sie zbyt skomplikowany.
okazalo sie ze poduszka pasazera fizycznie jest i nie zauwazylem nic przepalonego ani uszkodzonego.
widac natomiast ze byla chyba wymieniana, gdyz kabelki od poduszki sa polaczone i zaklejone izolacja (nie podejrzewam zeby tak bylo oryginalnie).
no i nadal jestem w kropce – czy te poduchy beda dzialac jak zajdzie potrzeba czy tez nie?
skoro ktos wlozyl nowe ( i kierowcy i pasazera) to moze i wysilil sie zeby to dzialalo?
jesli chodzi o kontrolke air bagu to pojawia sie czesciej teraz gdy jest goraca (nagrzewa sie?) –
nadal szukam napinaczy pasow bo to musze wymienic na 100%.
czy ktos zna moze jakis fachowcow od air bagow (najchetniej w okolicach lodzi) bo w serwisie oczywiscie mowia ze wszystko do wymiany – ok. 5-6 tys. pln.
dzieki za wszelkie uwagi i pomysly
faktycznie demontaz nie okazal sie zbyt skomplikowany.
okazalo sie ze poduszka pasazera fizycznie jest i nie zauwazylem nic przepalonego ani uszkodzonego.
widac natomiast ze byla chyba wymieniana, gdyz kabelki od poduszki sa polaczone i zaklejone izolacja (nie podejrzewam zeby tak bylo oryginalnie).
no i nadal jestem w kropce – czy te poduchy beda dzialac jak zajdzie potrzeba czy tez nie?
skoro ktos wlozyl nowe ( i kierowcy i pasazera) to moze i wysilil sie zeby to dzialalo?
jesli chodzi o kontrolke air bagu to pojawia sie czesciej teraz gdy jest goraca (nagrzewa sie?) –
nadal szukam napinaczy pasow bo to musze wymienic na 100%.
czy ktos zna moze jakis fachowcow od air bagow (najchetniej w okolicach lodzi) bo w serwisie oczywiscie mowia ze wszystko do wymiany – ok. 5-6 tys. pln.
dzieki za wszelkie uwagi i pomysly
GY MZR-CD
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
- Od: 18 mar 2007, 21:59
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 136 KM
Witam
Mam Premacy 2002 disel po wypadku wystrzelona poduszka boczna kierowcy. Lampka airbagu mrugała jak choinka. Kupiłem poduszkę i wymieniłem. Po tej operacji mruganie znacznie się ograniczyło. Mruga d długie dwa krutkie sygnały. Jak zdążyłem się zorientować jest to kod 22. Czy ktoś może wie co to oznacza (i co trzeba jeszcze zrobić aby tego nie było )?
Mam Premacy 2002 disel po wypadku wystrzelona poduszka boczna kierowcy. Lampka airbagu mrugała jak choinka. Kupiłem poduszkę i wymieniłem. Po tej operacji mruganie znacznie się ograniczyło. Mruga d długie dwa krutkie sygnały. Jak zdążyłem się zorientować jest to kod 22. Czy ktoś może wie co to oznacza (i co trzeba jeszcze zrobić aby tego nie było )?
Pozdrawiam
- Od: 4 maja 2006, 12:39
- Posty: 4
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda Premacy 2.0 TD (2002r)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości