PCM (Sterownik)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez akostarek » 21 cze 2012, 19:50

cbr napisał(a): To oznaka, że świece się kończą, ale do momentu gdy samochód odpala nie zamierzam ich wymieniać :)

Raczej że już się skończyły ;) Diesel na CR odpali bez świec żarowych przy -20, ale przyjdzie taki ranek, że będzie zdziwko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez cbr » 21 cze 2012, 20:00

No ujmijmy to i tak :D
Dlatego mam Assistance i żaden mróz mi nie straszny :) Bym je wymienił już tą wiosną ale boje się o to, że któraś zostanie. Wystarczy, że jeden wtrysk się zapiekł i wyszedł po 3 dniach.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez plast » 21 cze 2012, 21:54

Problem w tym, że nie znam dokładnie kodu błędu. ASO twierdzi, że pokazuje im błąd przy świecach ( zero problemu z odpalaniem mam i miałem cały czas) i dalej nie ruszą z miejsca bo ten błąd podobno trzyma sterownik, przy czym w Maz Vag Techu nie było żadnych błędów i stawiali na padnięty soft sterownika. Jutro się okaże kto miał (ma) rację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez plast » 22 cze 2012, 16:24

Był dziś gościu w ASO i wyjął uszkodzoną świecę bez problemu (koszt 500 zł). Była to pierwsza od strony rozrządu podobno w tych silnikach to standard bo tam wali EGR i one są w zasadzie nie do odkręcenia bez uszkodzenia. Gość był konkret naprawdę podaję namiary jakby nie daj boże komuś było potrzebne – dotyczy to również zapieczonych wtrysków tel. 32/4407330. Nie wiem nadal czy była to przyczyna trybu serwisowego , bo ASO będzie się nadal bawić tym tematem jutro. Dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez plast » 26 cze 2012, 11:52

No i po kłopocie. Okazało się jednak,że uszkodzona świeca żarowa na 1 cylindrze ta feralna, którą wyciągał gościu powodowała tryb serwisowy. Aż nie chce mi się w to wierzyć, żeby świeca o której nigdy bym pojęcia nie miał, że może coś takiego powodować, tym bardziej ,że ułamanie nastąpiło na jej samym końcu (na elemencie grzejnym jakieś 2 cm na samym dole) a chłopcy z Maz Vag Techu dobitnie stawiali na walnięty soft sterownika. Tak czy owak po wymianie świec autko śmiga elegancko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez akostarek » 26 cze 2012, 12:46

A jednak, jedyne sensowne wytłumaczenie, dlaczego jedni jeżdżą z uwalonymi świecami, a w Twoim przypadku auto wchodziło w tryb serwisowy, to różnica w rocznikach. Masz pewnie FAP, a tam świece mogą być dodatkowo wykorzystywane w procesie wypalania...

Edit: może by to przenieść do wątku o świecach żarowych / niezidentyfikowanym błędzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez plast » 26 cze 2012, 13:02

No mam niestety te ustrojstwo zwane FAP świeżo po regeneracji zresztą ,a to czemu inni jeżdżą z uwalonymi świecami , a u mnie tryb serwisowy nie mam bladego pojęcia i nadal nie chce mi się w to wierzyć, jednak fakty są takie, że autko hula i to jest najważniejsze ;P .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez plast » 26 cze 2012, 13:04

plast napisał(a):No mam niestety te ustrojstwo zwane FAP świeżo po regeneracji zresztą ,a to czemu inni jeżdżą z uwalonymi świecami , a u mnie tryb serwisowy nie mam bladego pojęcia i nadal nie chce mi się w to wierzyć, jednak fakty są takie, że autko hula i to jest najważniejsze ;P .

Dodam,że błąd jaki w ASO wyskoczył to P0380 (obwód sterujący świec/y żarowych/ej – dali wydruk na pamiątkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez Damian88 » 11 sty 2021, 10:20

Witam wszystkich. U mnie jest tak samo. Ten sam błąd sterownika i nie działa prędkościomierz. Zauważyłem że wszystko tak się dzieje jak temperatura spada poniżej 5stopni na zewnątrz. Wiosna lato i jesień jest ok. Myślę że mogą być zimne luty na sterowniku. Czy ktoś się z tym spotkał? Wina była sterownika czy czegoś innego?
Początkujący
 
Od: 11 sty 2021, 10:12
Posty: 1
Auto: Mazda 3 bk 2004r. 1.6 benzyna+lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323