Problem z nagrzewaniem silnika
Strona 1 z 1
Cześć. We wrześniu zakupiłem mazdę 3 i po około miesiącu użytkowania zauważyłem, że w trakcie długiej trasy silnik nie osiągnął odpowiedniej temperatury. Od mechanika i kilku innych osób usłyszałem, że to wina termostatu. Wymieniłem termostat, ale problem pozostał. Przeczytałem na tym forum o podobnych problemach, ale w większości przypadków, które znalazłem, silnik nagrzewał się na postoju, a w przypadku szybkiej jazdy temperatura spadała. U mnie jest na odwrót i gdy jadę np. autostradą to silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, a w przypadku wjechania do miasta temperatura spada. Dodatkowo zauważyłem, że nawiew ustawiony na maksa nie zawsze wieje z taką samą mocą.
Poziom płynu jest na odpowiednim poziomie, a z tym odpowietrzaniem to nie wiem. Mechanik przy wymianie termostatu wymieniał i płyn bo mu baniak 5l dałem, a czy on to odpowietrzał układ to nie wiem. Spróbuje jutro samemu to zrobić. Dzięki za odpowiedź.
Co to za termostat? Na pewno mechanik wymienił? Zmieniłem kiedyś w Alfie i założyłem nowy ale wadliwy, reklamacja i dostałem taki który już był sprawny. Termostat możesz wyjąć i sprawdzić czy pracuje prawidłowo. Wystarczy, że wymontujesz, wrzucisz do garnka z wodą i zależne od termostatu i silnika, otworzyć się ma w granicy 90st, czyli w okolicy wrzenia wody.
Drugi sposób jest bez brudzenia rąk, mianowicie uruchamiasz zimny silnik, czekasz i obserwujesz wskazówkę w środku. Musisz mieć wyłączone nawiewy, jeśli będzie długo się grzał silnik to sprawdź, czy przewód między termostatem a chłodnicą nie jest ciepły, jeśli jest to termostat puszcza. Prawidłowa temperatura silnika nie ważne czy jazda autostradą, czy stanie w korku, strzałka ma być idealnie po środku między C a H, więc jeśli będziesz rozgrzewać silnik strzałka musi dojść na środek i musi przewód być zimny, następnie gdy silnik uzyska te około 90 st, to termostat powinien się uchylać.
Drugi sposób jest bez brudzenia rąk, mianowicie uruchamiasz zimny silnik, czekasz i obserwujesz wskazówkę w środku. Musisz mieć wyłączone nawiewy, jeśli będzie długo się grzał silnik to sprawdź, czy przewód między termostatem a chłodnicą nie jest ciepły, jeśli jest to termostat puszcza. Prawidłowa temperatura silnika nie ważne czy jazda autostradą, czy stanie w korku, strzałka ma być idealnie po środku między C a H, więc jeśli będziesz rozgrzewać silnik strzałka musi dojść na środek i musi przewód być zimny, następnie gdy silnik uzyska te około 90 st, to termostat powinien się uchylać.
Termostat Wahlera, raczej wymienił bo znajomy. Tylko z tym termostatem to właśnie te objawy nie są do końca takie o jakich czytam. Powiedział, że układ odpowietrzył. Jutro mam jeszcze podstawić zobaczymy co wymyśli.
Dopisano 16 lis 2018, 10:28:
Byłem u mechanika i powiedział, że podejrzewa wadliwy termostat bo teraz jak samochód postał trochę na podwórku to silnik nagrzał się tak jak powinien... I jednak ten termostat nie był Wahlera tylko Mahle.
Dopisano 16 lis 2018, 10:28:
Byłem u mechanika i powiedział, że podejrzewa wadliwy termostat bo teraz jak samochód postał trochę na podwórku to silnik nagrzał się tak jak powinien... I jednak ten termostat nie był Wahlera tylko Mahle.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości