Problem z nagrzewaniem silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mefiu678 » 14 lis 2018, 11:22

Cześć. We wrześniu zakupiłem mazdę 3 i po około miesiącu użytkowania zauważyłem, że w trakcie długiej trasy silnik nie osiągnął odpowiedniej temperatury. Od mechanika i kilku innych osób usłyszałem, że to wina termostatu. Wymieniłem termostat, ale problem pozostał. Przeczytałem na tym forum o podobnych problemach, ale w większości przypadków, które znalazłem, silnik nagrzewał się na postoju, a w przypadku szybkiej jazdy temperatura spadała. U mnie jest na odwrót i gdy jadę np. autostradą to silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, a w przypadku wjechania do miasta temperatura spada. Dodatkowo zauważyłem, że nawiew ustawiony na maksa nie zawsze wieje z taką samą mocą.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2018, 11:12
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km

Postprzez siwus90 » 14 lis 2018, 20:06

Masz odpowiedni poziom płynu, odpowietrzony układ?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2011, 15:39
Posty: 60 (6/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK Z6, 2003

Postprzez Mefiu678 » 14 lis 2018, 22:23

Poziom płynu jest na odpowiednim poziomie, a z tym odpowietrzaniem to nie wiem. Mechanik przy wymianie termostatu wymieniał i płyn bo mu baniak 5l dałem, a czy on to odpowietrzał układ to nie wiem. Spróbuje jutro samemu to zrobić. Dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2018, 11:12
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km

Postprzez Marcis » 15 lis 2018, 17:57

Co to za termostat? Na pewno mechanik wymienił? Zmieniłem kiedyś w Alfie i założyłem nowy ale wadliwy, reklamacja i dostałem taki który już był sprawny. Termostat możesz wyjąć i sprawdzić czy pracuje prawidłowo. Wystarczy, że wymontujesz, wrzucisz do garnka z wodą i zależne od termostatu i silnika, otworzyć się ma w granicy 90st, czyli w okolicy wrzenia wody.
Drugi sposób jest bez brudzenia rąk, mianowicie uruchamiasz zimny silnik, czekasz i obserwujesz wskazówkę w środku. Musisz mieć wyłączone nawiewy, jeśli będzie długo się grzał silnik to sprawdź, czy przewód między termostatem a chłodnicą nie jest ciepły, jeśli jest to termostat puszcza. Prawidłowa temperatura silnika nie ważne czy jazda autostradą, czy stanie w korku, strzałka ma być idealnie po środku między C a H, więc jeśli będziesz rozgrzewać silnik strzałka musi dojść na środek i musi przewód być zimny, następnie gdy silnik uzyska te około 90 st, to termostat powinien się uchylać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Mefiu678 » 16 lis 2018, 00:30

Termostat Wahlera, raczej wymienił bo znajomy. Tylko z tym termostatem to właśnie te objawy nie są do końca takie o jakich czytam. Powiedział, że układ odpowietrzył. Jutro mam jeszcze podstawić zobaczymy co wymyśli.

Dopisano 16 lis 2018, 10:28:

Byłem u mechanika i powiedział, że podejrzewa wadliwy termostat bo teraz jak samochód postał trochę na podwórku to silnik nagrzał się tak jak powinien... I jednak ten termostat nie był Wahlera tylko Mahle.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2018, 11:12
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323