Witajcie. Pomimo, że jest to mój pierwszy post tutaj to od dłuższego czasu tutaj zaglądam.
W mojej Madzi miałem/mam podobny problem. Byłem na przeglądzie i okazało się, że tylna lampa nie świeci tak jak powinna. Problem- nadtopiony czerwony plastik.
Dużo nie myśląc zakupiłem nówkę i od razu także nową żarówkę aby być pewien, że wszystko będzie OK.
Jakże wielkie było moje zdziwienie gdy po niecałych 6mies zauważyłem iż znowu się to samo stało. Zawsze starałem się nie nadużywać świateł STOP i jak miałem dłuższy postój (np przejazd kolejowy) to zaciągałem ręczny.
Miałem szczęście bo zachowałem rachunek i udało mi się wymienić lampę w ramach gwarancji.
Obawiam się, że znowu może mnie spotkać to samo. Intensywnie zastanawiam się nad zakupem żarówek LED. Macie takie w swoich tylnych lampach? Jeżeli tak to jakie? Czy pełnią w 100% swoje funkcje?
Topią się tylne lampy
1, 2
Skoro temat nawraca, to na Twoim miejscu pomierzyłbym napięcia na wyjściu przewodów. Mało prawdopodobne aby lampa z innej partii i inna żarówka dały ten sam "topiący" efekt (co poprzednie) same z siebie.
Na marginesie LED'y też nie specjalnie lubią skoki napięcia, więc jak wstawisz lampy na led'ach a elektryka będzie nie ogarnięta, to również możesz się rozczarować co do żywotności diód.
Na marginesie LED'y też nie specjalnie lubią skoki napięcia, więc jak wstawisz lampy na led'ach a elektryka będzie nie ogarnięta, to również możesz się rozczarować co do żywotności diód.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Witam,
Panowie podbijam temat ponieważ ostatnio zauważyłm pakując bagażnik, że obie lampy przebijają białe śiwatło z tyłu na postoju. Ze zdzwieniem zaobserwowoałem ,że czerwone klosze są przepalone na wylot w obu lampach identycznie!! Ciężko mi uwierzyć, że to kwestia zarówek sprawdzałem i są na swoim miejscu bardzo dobrze spozycjonowane. Dużo stoje w korkach i fakt stop świeci sporo czasu ale ten efekt jest zastanawiajacy. Widze, że duzo osób odradza żąrówki ledowe ale pytanie czy ktos znalazł coś godnego polecenia co nie wpływa na biezpieczeństwo w sensie świeci tak jak normalna, nie mam obecnie funduszy na nowe lampy wiec zastanawima sie mocno nad czerwonymi ledami. Tych nadtopień nie widać z zewnatrz prawie wcale jeszcze narazie trzeba sie mocno przygladać żeby dostrzec problem. BTW sprawdzałem napięcie wszystko ok.
Panowie podbijam temat ponieważ ostatnio zauważyłm pakując bagażnik, że obie lampy przebijają białe śiwatło z tyłu na postoju. Ze zdzwieniem zaobserwowoałem ,że czerwone klosze są przepalone na wylot w obu lampach identycznie!! Ciężko mi uwierzyć, że to kwestia zarówek sprawdzałem i są na swoim miejscu bardzo dobrze spozycjonowane. Dużo stoje w korkach i fakt stop świeci sporo czasu ale ten efekt jest zastanawiajacy. Widze, że duzo osób odradza żąrówki ledowe ale pytanie czy ktos znalazł coś godnego polecenia co nie wpływa na biezpieczeństwo w sensie świeci tak jak normalna, nie mam obecnie funduszy na nowe lampy wiec zastanawima sie mocno nad czerwonymi ledami. Tych nadtopień nie widać z zewnatrz prawie wcale jeszcze narazie trzeba sie mocno przygladać żeby dostrzec problem. BTW sprawdzałem napięcie wszystko ok.
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Witajcie,
Mam problem z kolejnym kompletem tylnych lamp, wypalone dziury świateł mijania , żarówki nowe były założone, auto rzadko jeżdżone. Napięcia ok. Co robić? nie wiem czy uznają gwarancję? na razie dziura wyskoczyła w jednej lampie. Czy czerwone żarówki zwykłe 5W z dwoma włóknami będą dobrze świeciły w nowych lampach(chodzi o jasność), pytam o światła mijania i STOP. dzięki za porady.
http://allegro.pl/zarowka-t20-w21-5w-12 ... 11821.html
Mam problem z kolejnym kompletem tylnych lamp, wypalone dziury świateł mijania , żarówki nowe były założone, auto rzadko jeżdżone. Napięcia ok. Co robić? nie wiem czy uznają gwarancję? na razie dziura wyskoczyła w jednej lampie. Czy czerwone żarówki zwykłe 5W z dwoma włóknami będą dobrze świeciły w nowych lampach(chodzi o jasność), pytam o światła mijania i STOP. dzięki za porady.

- Od: 8 mar 2018, 13:23
- Posty: 1
- Auto: mazda 3 1.6TD
Hej forumowicze,
Czy ktoś może zdiagnozował jaki jest powód wypalania tylnych kloszy w M3 BK ? Temat dość powszechny z tego co udało mi się wyczytać, zresztą w sprzedaży na aukcjach pojawiają się lampy z wypalonymi kloszami stopu/pozycji. Siostra kupiła trójeczkę z wypalonym kloszami i teraz się zastanawiam czy wymiana lamp nie spowoduje ponownej historii za kilka miesięcy... To jest problem zamienników czy również dotyczy OEM lamp ? Złe obsadzenie oprawek żarówki lub zły ich dobór ?
Kilka ładnych lat temu sam miałem trójkę jednak takich problemów z lampami nie miałem.
Pozdrawiam
Gregen
Czy ktoś może zdiagnozował jaki jest powód wypalania tylnych kloszy w M3 BK ? Temat dość powszechny z tego co udało mi się wyczytać, zresztą w sprzedaży na aukcjach pojawiają się lampy z wypalonymi kloszami stopu/pozycji. Siostra kupiła trójeczkę z wypalonym kloszami i teraz się zastanawiam czy wymiana lamp nie spowoduje ponownej historii za kilka miesięcy... To jest problem zamienników czy również dotyczy OEM lamp ? Złe obsadzenie oprawek żarówki lub zły ich dobór ?
Kilka ładnych lat temu sam miałem trójkę jednak takich problemów z lampami nie miałem.
Pozdrawiam
Gregen
Szczerze mówiąc nie wiem o jaki problem chodzi. Co ma oznaczać "wypalenie kloszy"?
RobertPi napisał(a):Szczerze mówiąc nie wiem o jaki problem chodzi. Co ma oznaczać "wypalenie kloszy"?
To zapoznaj się z tym : https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... lone+lampy
Dla jasności jeździłem dziesięć lat autem, zrobiłem ponad 200 kkm i podobnych objawów nie zaobserwowałem a musiałem zmienić jedną żarówkę bo padła. Najszybciej to będzie problem złego styku, obruszanej żarówki, zbyt dużego luzu.
Jak będzie zły styk to może pojawić się iskrzenie, jak żarówka będzie "zwisała" w gnieździe to opierając się o plastik zacznie go topić. Im starsze auto tym większe prawdopodobieństwo takich problemów niestety.
Jak będzie zły styk to może pojawić się iskrzenie, jak żarówka będzie "zwisała" w gnieździe to opierając się o plastik zacznie go topić. Im starsze auto tym większe prawdopodobieństwo takich problemów niestety.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość