Wyciekający płyn chłodniczy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kabatus » 2 lut 2017, 12:51

Witam, mam problem, wycieka mi płyn chłodniczy, powolutku, średnio 100 ml / tydzień (może więcej może trochę mniej +/–). Wyciek widać na podwoziu, jak wejdzie się w kanał, gdzieniegdzie widać plamki po wycieku. Mechanik postawił na termostat, jakieś mikro pękniecie i powoli wycieka, kupiłem nowy termostat, kompletny oryginalny – wydałem za całą robociznę z termostatem 350 zł i lipa, płyn dalej wycieka. Temperatura jest ok, dobrze grzeje, szybko się nagrzewa ale nie przekracza tych 83 stopni które powinny być, pod tym względem jest idealnie. Dodam, że olej jest czarny, płyn nie dociera do oleju, wyciek jest na 100% zewnętrzny.
Jak myślicie, z czego może to być wyciek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez Gamboa » 2 lut 2017, 17:29

może z chłodnicy?
albo jakiś wąż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Kabatus » 2 lut 2017, 18:35

Byłą by to taka pierdółka i mechanicy by wymienili termostat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez marcinwa70 » 2 lut 2017, 20:45

Radzę dobrze przeglądać węże jak silnik jest rozgrzany. Szczególnie zwróć uwagę na połączenia. Jak płyn cieknie to przeważnie na przewodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 15:30
Posty: 65 (0/4)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez Gamboa » 3 lut 2017, 00:54

ale płyn przecież widać, bo zostawia osad i kolor jest widoczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez michaskow » 3 lut 2017, 13:16

Ja też miałem wyciek z pękniętej obudowy termostatu i po wymianie samej obudowy już płynu nie ubywało. Może coś źle skręcili albo faktycznie wąż gdzieś źle siedzi lub ma małą dziurkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 72 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez Kabatus » 3 lut 2017, 18:32

michaskow napisał(a):Ja też miałem wyciek z pękniętej obudowy termostatu i po wymianie samej obudowy już płynu nie ubywało. Może coś źle skręcili albo faktycznie wąż gdzieś źle siedzi lub ma małą dziurkę.


Właśnie pierwsza diagnoza to była obudowa, ale wolałem już wymienić cały termostat komplet na wszelki wypadek tak jak mi zaproponowali. I niestety nic to nie dało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez Gamboa » 3 lut 2017, 22:31

to jak koledzy pisali trzeba szukac na cieplym silniku, bo wtedy robi ciśnienie. może być również nagrzewnica, czego ci nie zyczę.
na przyszłość jakby ci ubyło dużo i nie miałbyś możliwości auta na lawete, to dolewasz wody czy płynu i jedziesz autem z odkręconym korkiem, wtedy nie wywali aż tyle płynu żebyś przegrzał silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez uszol90 » 16 lut 2017, 00:42

A ja z kolei proponuję zaglądnąć do pompy wody...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Sigg » 18 lut 2017, 22:31

i co było powodem wycieku ?
Początkujący
 
Od: 13 lis 2016, 16:03
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 + LPG

Postprzez Kabatus » 19 lut 2017, 14:21

Nie wiadomo, podobno gdzieś u góry, z termostatu też się lało bo teraz po wymianie nie ma wycieku na dole. Powiedzieli, że trzeba by silnik rozbierać bo nie da się tego zlokalizować, lepiej zostawić bo nie powinno się nasilić i dolewać co jakiś czas ten płyn bo nie ucieka bardzo dużo. Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez kropek101 » 19 lut 2017, 15:16

A może uszczelka głowicy siada i powoli tracisz płyn który jest spalany?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Kabatus » 19 lut 2017, 19:16

Jakie dawała by objawy uszczelka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez kropek101 » 20 lut 2017, 18:08

Zależy jak pęknie zdarza się też że obsiedną tuleje cylindra.
Objawy są różne nadmierne ciśnienie w układzie wodnym-po odkręceniu korka bulgotanie wyrzucanie płynu przez zbiornik płynu chłodniczego pęcherze powietrza, zapowietrzająca się nagrzewnica.
Może być pęknięta tak że płyn idzie do oleju, może być że go spalasz mazda będzie kapać z wydechu para biały dym wszystko zależy jak mocne ubytki.
Nierówna praca silnika,czasem poszarpywanie, nieznaczny spadek mocy.

Każdy przypadek inny na odległość ciężko stwierdzić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Kabatus » 20 lut 2017, 23:46

Dzisiaj na gorącym silniku odkręciłem zbiorniczek z płynem chłodzącym, były tam bąbelki i widać, że był gorący, dodam tylko, że jest już na dnie i znowu muszę dolać (może dlatego, że za mało?) jak odkręciłem to zasyczał. Spadku mocy nie mam, na biało nie kopci, z silnikiem nic się nie dzieje, dobrze grzeje w środku nawet na mrozie, prawidłowo się nagrzewa, temperatura silnika nie skacze, nie przegrzewa się. Odkręciłem też wlot oleju, tak jakby trochę parował, ale olej czysty, czarny, na korku nic nie widać. Generalnie jeździ się dobrze.
2 sprawa: Przestał mi pokazywać wskaźnik paliwa, komputer nic nie pokazuje żadnego błędu, test zegarów: sprawna wskazówka, wszystko śmiga, coś z pływakiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez kropek101 » 21 lut 2017, 17:56

Wskaźnik baku to odrębna sprawa.
Zrób test na zawartość spalin w zbiorniczku płynu chłodniczego aby na 100% wykluczyć uszczelkę. Z tego co opisałeś to raczej nie powinna to być ona.
A może chłodnica się poci tylko jeszcze tego nie widać?

Albo jedź jeszcze do innego mechanika może coś znajdzie gdzieś to musi się tracić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Kabatus » 22 lut 2017, 15:07

Mechanicy nie znaleźli ja znalazłem, mam mikro dziurkę od spodu zbiorniczka płynu, jak igła, jak myślicie, poxipolem mogę to zalepić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez uszol90 » 22 lut 2017, 15:25

śmiało, tylko odtłuść a nawet przetrzyj papierkiem ściernym żeby zmatowić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 22 lut 2017, 19:09

Nie znaleźli bo by to chyba nikomu nie przyszło do głowy. Brawo ty kłopot z głowy...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323