Wyciekający płyn chłodniczy
Strona 1 z 1
Witam, mam problem, wycieka mi płyn chłodniczy, powolutku, średnio 100 ml / tydzień (może więcej może trochę mniej +/–). Wyciek widać na podwoziu, jak wejdzie się w kanał, gdzieniegdzie widać plamki po wycieku. Mechanik postawił na termostat, jakieś mikro pękniecie i powoli wycieka, kupiłem nowy termostat, kompletny oryginalny – wydałem za całą robociznę z termostatem 350 zł i lipa, płyn dalej wycieka. Temperatura jest ok, dobrze grzeje, szybko się nagrzewa ale nie przekracza tych 83 stopni które powinny być, pod tym względem jest idealnie. Dodam, że olej jest czarny, płyn nie dociera do oleju, wyciek jest na 100% zewnętrzny.
Jak myślicie, z czego może to być wyciek?
Jak myślicie, z czego może to być wyciek?
- Od: 28 sty 2017, 01:40
- Posty: 47
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM
Radzę dobrze przeglądać węże jak silnik jest rozgrzany. Szczególnie zwróć uwagę na połączenia. Jak płyn cieknie to przeważnie na przewodach.
Ja też miałem wyciek z pękniętej obudowy termostatu i po wymianie samej obudowy już płynu nie ubywało. Może coś źle skręcili albo faktycznie wąż gdzieś źle siedzi lub ma małą dziurkę.
michaskow napisał(a):Ja też miałem wyciek z pękniętej obudowy termostatu i po wymianie samej obudowy już płynu nie ubywało. Może coś źle skręcili albo faktycznie wąż gdzieś źle siedzi lub ma małą dziurkę.
Właśnie pierwsza diagnoza to była obudowa, ale wolałem już wymienić cały termostat komplet na wszelki wypadek tak jak mi zaproponowali. I niestety nic to nie dało.
- Od: 28 sty 2017, 01:40
- Posty: 47
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM
to jak koledzy pisali trzeba szukac na cieplym silniku, bo wtedy robi ciśnienie. może być również nagrzewnica, czego ci nie zyczę.
na przyszłość jakby ci ubyło dużo i nie miałbyś możliwości auta na lawete, to dolewasz wody czy płynu i jedziesz autem z odkręconym korkiem, wtedy nie wywali aż tyle płynu żebyś przegrzał silnik
na przyszłość jakby ci ubyło dużo i nie miałbyś możliwości auta na lawete, to dolewasz wody czy płynu i jedziesz autem z odkręconym korkiem, wtedy nie wywali aż tyle płynu żebyś przegrzał silnik
Nie wiadomo, podobno gdzieś u góry, z termostatu też się lało bo teraz po wymianie nie ma wycieku na dole. Powiedzieli, że trzeba by silnik rozbierać bo nie da się tego zlokalizować, lepiej zostawić bo nie powinno się nasilić i dolewać co jakiś czas ten płyn bo nie ucieka bardzo dużo. Co o tym myślicie?
- Od: 28 sty 2017, 01:40
- Posty: 47
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM
A może uszczelka głowicy siada i powoli tracisz płyn który jest spalany?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Zależy jak pęknie zdarza się też że obsiedną tuleje cylindra.
Objawy są różne nadmierne ciśnienie w układzie wodnym-po odkręceniu korka bulgotanie wyrzucanie płynu przez zbiornik płynu chłodniczego pęcherze powietrza, zapowietrzająca się nagrzewnica.
Może być pęknięta tak że płyn idzie do oleju, może być że go spalasz mazda będzie kapać z wydechu para biały dym wszystko zależy jak mocne ubytki.
Nierówna praca silnika,czasem poszarpywanie, nieznaczny spadek mocy.
Każdy przypadek inny na odległość ciężko stwierdzić.
Objawy są różne nadmierne ciśnienie w układzie wodnym-po odkręceniu korka bulgotanie wyrzucanie płynu przez zbiornik płynu chłodniczego pęcherze powietrza, zapowietrzająca się nagrzewnica.
Może być pęknięta tak że płyn idzie do oleju, może być że go spalasz mazda będzie kapać z wydechu para biały dym wszystko zależy jak mocne ubytki.
Nierówna praca silnika,czasem poszarpywanie, nieznaczny spadek mocy.
Każdy przypadek inny na odległość ciężko stwierdzić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dzisiaj na gorącym silniku odkręciłem zbiorniczek z płynem chłodzącym, były tam bąbelki i widać, że był gorący, dodam tylko, że jest już na dnie i znowu muszę dolać (może dlatego, że za mało?) jak odkręciłem to zasyczał. Spadku mocy nie mam, na biało nie kopci, z silnikiem nic się nie dzieje, dobrze grzeje w środku nawet na mrozie, prawidłowo się nagrzewa, temperatura silnika nie skacze, nie przegrzewa się. Odkręciłem też wlot oleju, tak jakby trochę parował, ale olej czysty, czarny, na korku nic nie widać. Generalnie jeździ się dobrze.
2 sprawa: Przestał mi pokazywać wskaźnik paliwa, komputer nic nie pokazuje żadnego błędu, test zegarów: sprawna wskazówka, wszystko śmiga, coś z pływakiem?
2 sprawa: Przestał mi pokazywać wskaźnik paliwa, komputer nic nie pokazuje żadnego błędu, test zegarów: sprawna wskazówka, wszystko śmiga, coś z pływakiem?
- Od: 28 sty 2017, 01:40
- Posty: 47
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM
Wskaźnik baku to odrębna sprawa.
Zrób test na zawartość spalin w zbiorniczku płynu chłodniczego aby na 100% wykluczyć uszczelkę. Z tego co opisałeś to raczej nie powinna to być ona.
A może chłodnica się poci tylko jeszcze tego nie widać?
Albo jedź jeszcze do innego mechanika może coś znajdzie gdzieś to musi się tracić.
Zrób test na zawartość spalin w zbiorniczku płynu chłodniczego aby na 100% wykluczyć uszczelkę. Z tego co opisałeś to raczej nie powinna to być ona.
A może chłodnica się poci tylko jeszcze tego nie widać?
Albo jedź jeszcze do innego mechanika może coś znajdzie gdzieś to musi się tracić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Nie znaleźli bo by to chyba nikomu nie przyszło do głowy. Brawo ty kłopot z głowy...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości