Mazda 3 2006 Lift Różnice

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bartbar » 28 lis 2016, 13:17

Witam Was serdecznie,

przeszukiwałem różne strony i zdecydowana większość po cenne informacje na temat mazdy 3 pierwszej generacji kierowały na mazdaspeed.pl, więc jestem :–)

Mam nadzieje że nie odkopuje tematu, szukałem na waszym forum podobnych zagadnień lecz niestety zdjęcia które by mi pomogły już dawno temu wygasły i nie są aktywne.

Znalazłem pewien artykuł w którym jest potężna wiedza, ale wszystkie zdjęcia różnic między jednym a drugim padły ;/

viewtopic.php?f=114&t=123472

Mam do Was takie pytanie:

Chcę kupić mazde 3 z 2006 roku silnik 1.6 benzyna 105KM w sedanie w wersji po faceliftingu, z tego co wiem w 2006 roku były również produkowane modele które tego liftingu nie przeszły, czy jest w stanie mi ktoś powiedzieć od jakiego miesiąca była produkowana zmodernizowana wersja?

Oraz jakie różnice wizualne zostały zastosowane abym mógł ocenić czy samochód który chce kupić jest jeszcze przed czy już po.

Załączam zdjęcia pojazdu, będę wdzięczy za informacje z czym mam do czynienia.

Pozdrawiam serdecznie!
Załączniki
mazda 1.jpg
mazda 2.jpg
mazda 3.jpg
bartbar
 

Postprzez MazdaLublin » 28 lis 2016, 13:32

Tak w skrócie jest to wersja przed liftem
takimi elementami na pierwszy rzut oka auta się różnią inne zderzaki, halogeny, i błyszczące radio no i felgi .
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez macvas » 28 lis 2016, 13:54

Prezentowana wersja na zdjęciach to zdecydowanie przedlift. Najszybciej odróżnisz po zderzakach przód tył, ale to powinno być dopiero wstępniakiem do selekcji, bo zderzaki można w sedanie szybko przełożyć.
Tutaj foto obrazujące różnice przed/po:
bk12.png


Mówiąc więcej w kwestii egzemplarza z Twoich zdjęć, jest to dokładnie tzw. mały lift, który od przedlifta odróżniają tylne lampy – przyciemniane przezroczyste, z żółtkami w kierunkach. Natomiast polift nie miał tych żółtek ;)

Więcej charakterystycznych różnic to wystarczy jak zerkniesz na grill, czy zegary. Zresztą wszystko masz opisane w poradniku, który podlinkowałeś. Poleciłbym poszukać tam gdzieś link do pdf'a bo w nim zdjęcia nie giną ;)

Wersje 1.6 z reguły łatwo będzie rozróżnić na przedlift/polift, bo rzadko kiedy były odziane w jakieś dodatkowe pakiety stylistyczne (np. GTM).
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez bartbar » 28 lis 2016, 14:13

Cześć,

powiem Wam że mieli racje, warto tu zagościć. Bardzo dziękuje za tak szybką odpowiedź! :)
Teraz wiem już jak je odróżnić, choć dla mnie przód jest praktycznie identyczny dla samochodu przed i po.

Plik już pobrałem, jakoś mi umknęła poprzednio ta możliwość.

Mam jeszcze ostatnie pytanie do Was przed zakończeniem tego wątku skoro tamten jednak działa, czy opłaca się kupować mazdę która ma stuknięty bok w ten sposób (zdj załączam – znajomy policzył około 2,5 tys za naprawe)? Chodzi mi o korozje czy nie wpakuje sie w minę i mimo że teraz jej nie ma to przez ta usterkę po roku czy dwóch mi się nie pojawi.
Oraz czy ta wersja którą przedstawiłem naprawdę aż tak się różni od po liftingowej w kwestii korozji i poprawek które mazda wykonywała w po liftingowych modelach?

Pozdrawiam Was raz jeszcze!
Załączniki
mazda 4.jpg
bartbar
 

Postprzez macvas » 28 lis 2016, 14:34

Ruda i tak prędzej czy później dopadnie to auto, niezależnie czy przed czy polift. Mazdy z tamtej dekady są z nią nierozerwalnie związane :D

A na poważnie, wiele już trójek BK z różnych roczników widziałem i nie ma reguły co do tego jak są "przeżarte" czy nie są. Jak ktoś dbał tak się auto uchowało.

Co do racjonalności takiego zakupu (ten egzemplarz) to sporo zależy od warsztatu w którym będziesz to ewentualnie ogarniał. Jeżeli tak jak piszesz, auto nie jest jeszcze jakoś specjalnie "zajęte" rudzielcem, to można wziąć taką naprawę pod uwagę. Uszkodzenia nie wyglądają na znaczące.

bartbar napisał(a):czy ta wersja którą przedstawiłem naprawdę aż tak się różni od po liftingowej w kwestii [..] poprawek które mazda wykonywała w po liftingowych modelach?


Tych "poprawek od fabryki" to tam zbytnio nie widać gołym okiem. W benzynowym silniku to w zasadzie nic się nie zmieniło tak istotnie. Co do budy, to niby coś wygłuszyli, blachy ponoć miały być lepiej ocynkowane, a jak jest? <oczy>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 28 lis 2016, 17:55

Ja bym jej nie brał chyba że cena jest naprawdę dobra. Weź pod uwagę wielowahaczowe zawieszenie które jest w tym aucie. Dostało w tył więc niestety musisz się liczyć że długo to nie pojeździ po naszych dziurach i się rozsypie. Każda kolizja ma wpływ nawet jak nie dostało prosto w koło.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323