Łożysko kompresora klimatyzacji
1, 2
Witam Wszystkich,
Chciałbym się zapytać czy ktoś z forumowiczów wymieniał we własnym zakresie łożysko kompresora klimatyzacji, ponieważ podejrzewam je o to iż kończy swój żywot. mianowicie po załączeniu klimatyzacji spod maski wydobywa się dziwny dźwięk jakby warkot, nie mam za bardzo jak tego sprawdzić w tygodniu także dopiero w weekend chciałbym ściągnąć pasek klinowy (wielorowkowy) i ocenić stań rolki kompresora. czy ktoś z forumowiczów wymieniał/ściągał pasek klinowy, czy są jakieś problemy na drodze w jego ściągnięciu? czy po tej operacji muszę koniecznie zakładać nowy pasek klinowy, jak tylko chcę ocenić stan rolek osprzętu?
Chciałbym się zapytać czy ktoś z forumowiczów wymieniał we własnym zakresie łożysko kompresora klimatyzacji, ponieważ podejrzewam je o to iż kończy swój żywot. mianowicie po załączeniu klimatyzacji spod maski wydobywa się dziwny dźwięk jakby warkot, nie mam za bardzo jak tego sprawdzić w tygodniu także dopiero w weekend chciałbym ściągnąć pasek klinowy (wielorowkowy) i ocenić stań rolki kompresora. czy ktoś z forumowiczów wymieniał/ściągał pasek klinowy, czy są jakieś problemy na drodze w jego ściągnięciu? czy po tej operacji muszę koniecznie zakładać nowy pasek klinowy, jak tylko chcę ocenić stan rolek osprzętu?
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Zauważyłem ze po włączeniu klimatyzacji napinacz wpada w wibracje. Zreszta ostatnio podczas jazdy jak dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucę na luz i obroty spadają to słyszę przez chwile ku po zatrzymaniu jak coś w podobny sposób wibruje w okolicach paska osprzętu dopóki obroty nie spadną do nominalnych.
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Tez myślałem o kole pasowym, tylko mam pytanie jak będzie uszkodzona guma w jego wnętrzu to bede mógł latwo sprawdzić jego stan po zdjęciu paska wielotomowego ?
Druga sprawa która sugeruje ze to koło to jest to ze wczoraj zauważyłem bardzo drobne opiłki na wewnętrznej stronie paska. Czy tak pojeździć jeszcze tydzień ? Boberzary bym to zdiagnozował a za tydzien wymienił, w tygodniu nie mam takowej możliwości.
Druga sprawa która sugeruje ze to koło to jest to ze wczoraj zauważyłem bardzo drobne opiłki na wewnętrznej stronie paska. Czy tak pojeździć jeszcze tydzień ? Boberzary bym to zdiagnozował a za tydzien wymienił, w tygodniu nie mam takowej możliwości.
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Siema dowiec sie czy u ciebie wystépuje spszenglo na rolce alternatora kolega w m6 mial podobny problem po wymianiue tej czesci usterka ustala a obiawy te same byly. stawiam ze to bedzie to.
Dopisano 2 cze 2016, 10:05:
sprawc tez napinacz paska
Dopisano 2 cze 2016, 10:05:
sprawc tez napinacz paska
Oczywiście że jest to auto wyposażone w sprzęgło alternatora.
Jeśli nie robisz dużo km to możesz poczekać z wymianą. Jak masz opilki to zmień koło i będzie ok.
PS. Ludzie uzupełniajcie profile o miejscowość. Nie raz bym pomógł w naprawie jak ktoś z okolicy inni pewnie też.
Jeśli nie robisz dużo km to możesz poczekać z wymianą. Jak masz opilki to zmień koło i będzie ok.
PS. Ludzie uzupełniajcie profile o miejscowość. Nie raz bym pomógł w naprawie jak ktoś z okolicy inni pewnie też.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Rdzawy nalot luz na łączeniu koła pasowego, opiłki metalu, skakanie napinacza, rudawy pasek wielorowkowy jak kto woli alternatora lub klinowy choć to w starych konstrukcja to są główne objawy poza dźwiękowymi.
Jak masz koło z tymi otworami po bokach do okoła kola pasowego i taki jakby bolec w nim to przesunięcie tego bolca a często jego wybicie w otworze jak bije jeden element o drugi. Z ori kół wypadają blaszki które łączą koło i ono dostaje luzu jak znajdziesz coś metalowego i cienkiego na osłonie silniki to to z koła
Jak masz koło z tymi otworami po bokach do okoła kola pasowego i taki jakby bolec w nim to przesunięcie tego bolca a często jego wybicie w otworze jak bije jeden element o drugi. Z ori kół wypadają blaszki które łączą koło i ono dostaje luzu jak znajdziesz coś metalowego i cienkiego na osłonie silniki to to z koła
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam Wszystkich,
W sobotę udało mi się rozebrać pasek osprzętu oraz napinacz, poniżej krótka relacja z oględzin:
– rolka alternatora: kręci się bez jakichkolwiek luzów osiowych oraz promieniowych, dodatkowo jak zakręcę rolką to kręci się swobodnie, choć nie za długo zresztą na osi tej rolki jest trochę masy do obrócenia, także mogę stwierdzić że to nie było problemem
– koło pasowe na wale silnika: brak jakichkolwiek widocznych oznak zużycia, brak obtarć na obudowie silnika, brak wyraźnych wyczuwalnych luzów osiowych i promieniowych (podczas oględzin był wrzucony bieg), nie zauważyłem uszkodzeń rowków na kole pasowym. mogę stwierdzić że to nie jest problemem
– napinacz: ciężko było było wyciągną ale jak się udało to okazało się że rolka napinacza bardzo ciężko się kręci oraz jest wyboczona, nie jest idealnie okrągła tylko w jednym miejscu posiada wybrzuszenie. Rolka do wymiany, po sam mechanizm napinacza działa bardzo sprawnie może aż za bardzo bo ciężko było go zdemontować bez pomocy drugiej osoby
– pasek wielorowkowy: pasek był pęknięty na rowkach od strony wewnętrznej w 3-4 miejscach. w jednym miejscu rowki były przerwane po całej szerokości. Pasek do wymiany. nie miałem innego także na razie złożyłem na starym pasku i jakoś działa
koło pasowe kompresora klimatyzacji: kręci się bez najmniejszych luzów, jednakże jest na nim wyczuwalny luz osiowy, tzn. jak przesuwam koło wzdłuż osi to słychać pukanie ale ten luz wynosi ok. 1mm nie wiem czy to jest prawidłowe działanie tego elementu bo przecież na nim osadzone jest jeszcze sprzęgło. pytanie do forumowiczów czy tam powinien być luz pososiowy, na promieniu nie był wyczuwalny żaden luz?
na pewno muszę wymienić rolkę napinacza oraz sam pasek ale pytanie co z łożyskiem kompresora czy też jest do wymiany czy to jego normalne zachowanie?
poniżej link do nagrania z oględzin:
https://youtu.be/NvxZ_WrZDQY
W sobotę udało mi się rozebrać pasek osprzętu oraz napinacz, poniżej krótka relacja z oględzin:
– rolka alternatora: kręci się bez jakichkolwiek luzów osiowych oraz promieniowych, dodatkowo jak zakręcę rolką to kręci się swobodnie, choć nie za długo zresztą na osi tej rolki jest trochę masy do obrócenia, także mogę stwierdzić że to nie było problemem
– koło pasowe na wale silnika: brak jakichkolwiek widocznych oznak zużycia, brak obtarć na obudowie silnika, brak wyraźnych wyczuwalnych luzów osiowych i promieniowych (podczas oględzin był wrzucony bieg), nie zauważyłem uszkodzeń rowków na kole pasowym. mogę stwierdzić że to nie jest problemem
– napinacz: ciężko było było wyciągną ale jak się udało to okazało się że rolka napinacza bardzo ciężko się kręci oraz jest wyboczona, nie jest idealnie okrągła tylko w jednym miejscu posiada wybrzuszenie. Rolka do wymiany, po sam mechanizm napinacza działa bardzo sprawnie może aż za bardzo bo ciężko było go zdemontować bez pomocy drugiej osoby
– pasek wielorowkowy: pasek był pęknięty na rowkach od strony wewnętrznej w 3-4 miejscach. w jednym miejscu rowki były przerwane po całej szerokości. Pasek do wymiany. nie miałem innego także na razie złożyłem na starym pasku i jakoś działa
koło pasowe kompresora klimatyzacji: kręci się bez najmniejszych luzów, jednakże jest na nim wyczuwalny luz osiowy, tzn. jak przesuwam koło wzdłuż osi to słychać pukanie ale ten luz wynosi ok. 1mm nie wiem czy to jest prawidłowe działanie tego elementu bo przecież na nim osadzone jest jeszcze sprzęgło. pytanie do forumowiczów czy tam powinien być luz pososiowy, na promieniu nie był wyczuwalny żaden luz?
na pewno muszę wymienić rolkę napinacza oraz sam pasek ale pytanie co z łożyskiem kompresora czy też jest do wymiany czy to jego normalne zachowanie?
poniżej link do nagrania z oględzin:
https://youtu.be/NvxZ_WrZDQY
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Taki luz to nic strasznego, odpalałeś silnik bez paska? wykluczył byś inne elementy. Mimo to ja bym dalej obstawiał że to koło pasowe.
Luz na tym kole jest taki że musisz śrubokręt podkładać żeby coś ruszyć a jak odpalasz silnik to wali jak opętane.
Luz na tym kole jest taki że musisz śrubokręt podkładać żeby coś ruszyć a jak odpalasz silnik to wali jak opętane.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Skoro wszyscy obstawiają koło pąsowe to jakim cudem nie wywarło żadnego śladu na bloku silnika oraz hałas jest słyszalny dopiero po odpaleniu klimy. Jutro jeszcze postaram sie przyjrzeć temu kolu pasowemu na parkingu pod blokiem ale bez ściągania paska, nie mam narzędzi
Dopisano 6 cze 2016, 21:51:
Pytanie, jak zdejmę prawe przednie koło i pslony tak aby bezpośrednio strzec na koło pąsowe to bede w stanie stwierdzić, oczywiście bez zdejmowania paska klinowego, ze koło pąsowe jest uszkodzone? Będzie posiadało jakieś luzy ewentualnie bicie promieniowe ?
Dopisano 6 cze 2016, 21:51:
Pytanie, jak zdejmę prawe przednie koło i pslony tak aby bezpośrednio strzec na koło pąsowe to bede w stanie stwierdzić, oczywiście bez zdejmowania paska klinowego, ze koło pąsowe jest uszkodzone? Będzie posiadało jakieś luzy ewentualnie bicie promieniowe ?
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Śladu na silniku nie zrobi chyba że się rozpadnie na dwa to w tedy możesz dzwonić po lawete
Hałas słyszalny tylko na klimie bo to koło to taka mała dwumasa i na początku swojego końca bije pod obciążeniem sprężarki potem już cały czas. Podnosząc i zdejmując osłonę zobaczysz tyle samo co na kanale z tym że jak odpalisz silnik i klime to usłyszysz hałas z jakiego miejsca dobiega.
Możesz jeszcze sprawdzić tak skręcić koła w jedną i drugą stronę do końca aż kierownica dobije i trzymać chwilę. Nie w wszystkich przypadkach bo to koło pasowe to temat rzeka z objawami ale może się odezwać. Skręcajac koła do oporu pompa potrzebuje więcej prądu obciążysz alternator co przekłada się na większy opór koła pasowego.
Hałas słyszalny tylko na klimie bo to koło to taka mała dwumasa i na początku swojego końca bije pod obciążeniem sprężarki potem już cały czas. Podnosząc i zdejmując osłonę zobaczysz tyle samo co na kanale z tym że jak odpalisz silnik i klime to usłyszysz hałas z jakiego miejsca dobiega.
Możesz jeszcze sprawdzić tak skręcić koła w jedną i drugą stronę do końca aż kierownica dobije i trzymać chwilę. Nie w wszystkich przypadkach bo to koło pasowe to temat rzeka z objawami ale może się odezwać. Skręcajac koła do oporu pompa potrzebuje więcej prądu obciążysz alternator co przekłada się na większy opór koła pasowego.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości