Świeci kontrolka poduszki powietrznej (czasami)
Strona 1 z 1
Drodzy grupowicze, pomóżcie jak się da
Mój samochód – Mazda 3 BK – spisuje się znakomicie, ale od czasu do czasu zapala się (i nie mruga tylko świeci) kontrolka poduszki powietrznej. Dzieje się to TYLKO wtedy jak przez dłuższy czas (kilka sekund) samochód ... skręca w prawo. Ponieważ jest to wersja angielska (mieszkam w Wielkiej Brytfanii) to jest to kierunek zgodny ze wszystkimi rondami, których tutaj jest miliard. Po wyłączeniu silnika, odczekaniu kilku sekund i ponownym włączeniu kontrolka gaśnie. Krótki "aerobik" przed Tesco pozwala powtórzyć eksperyment, który pojawia się dopiero od pewnej (niewielkiej) prędkości. Skręcanie w drugą stronę, wiercenie się na fotelu, próby zmiany ustawienia fotela, siebie – nie pomagają.
Auto było u mechanika chyba z 5 razy; za każdym razem wyskakuje błąd B1993 (jeżeli właściwie odczytałem bazgroły mechanika) typu "Driver-side airbag error" (nie mogę tego błędu znaleźć na sieci).
Oczywiście, póki co, na razie nikt tutaj nie potrafi tego naprawić. Błąd w sumie drobny i auto jeździ jak trzeba, ale irytujący i chciałbym go usunąć. Żadnych wypadków (za moich czasów), stłuczek, nie było, auto też nie wykazuje żadnych znanych mi śladów bliskich kontaktów z plenerem (typu rdza tu i tam, coś krzywego albo wyraźnie naprawianego). Pewności nie można mieć nigdy...
Teraz pytanie co to może do cholery być. Mały i drobny nie jestem więc faktycznie mogły się jakieś kabelki pod fotelem ponaciągać (ale dlaczego tylko "w prawo"?). Niezależny mechanik przeczyścił styki, popodpinał jeszcze raz kostki, poprawił kable i – mam wrażenie – dzieje się to rzadziej (ale to może być wrażenie).
Serwis Mazdy jak zwykle zerżnął głupa stwierdzając "kontroler do wymiany", a na pytanie "bo?" odpowiedział "bo tak jest w instrukcji serwisowej" (którą sam też mam i czytać potrafię).
Dlaczego dzieje się to tylko podczas skręcania w prawo? Pierwszym wnioskiem było oczywiście – sprężyna w kierownicy – ale to nie ta poduszka.
Zrobiłem jeszcze ciekawy eksperyment – usiadłem na desce położonej na siedzeniu. Problem znikł, ale – pytanie – czy przez to, że samochód nie wykrył nikogo siedzącego, czy raczej moja "niewielka" dupka mniej naciągała jakieś kabelki gdzieś tam i to jest przyczyna.
Już głupieję. Przeszukałem co mogłem i mądrzejszy nie jestem. Auto i tak idzie "do ludzi" zaniedługo, ale ja po prostu chciałbym tak błachą sprawę po prostu ... naprawić :–).
Dziękuję z góry za pomoc
Kuba
Mój samochód – Mazda 3 BK – spisuje się znakomicie, ale od czasu do czasu zapala się (i nie mruga tylko świeci) kontrolka poduszki powietrznej. Dzieje się to TYLKO wtedy jak przez dłuższy czas (kilka sekund) samochód ... skręca w prawo. Ponieważ jest to wersja angielska (mieszkam w Wielkiej Brytfanii) to jest to kierunek zgodny ze wszystkimi rondami, których tutaj jest miliard. Po wyłączeniu silnika, odczekaniu kilku sekund i ponownym włączeniu kontrolka gaśnie. Krótki "aerobik" przed Tesco pozwala powtórzyć eksperyment, który pojawia się dopiero od pewnej (niewielkiej) prędkości. Skręcanie w drugą stronę, wiercenie się na fotelu, próby zmiany ustawienia fotela, siebie – nie pomagają.
Auto było u mechanika chyba z 5 razy; za każdym razem wyskakuje błąd B1993 (jeżeli właściwie odczytałem bazgroły mechanika) typu "Driver-side airbag error" (nie mogę tego błędu znaleźć na sieci).
Oczywiście, póki co, na razie nikt tutaj nie potrafi tego naprawić. Błąd w sumie drobny i auto jeździ jak trzeba, ale irytujący i chciałbym go usunąć. Żadnych wypadków (za moich czasów), stłuczek, nie było, auto też nie wykazuje żadnych znanych mi śladów bliskich kontaktów z plenerem (typu rdza tu i tam, coś krzywego albo wyraźnie naprawianego). Pewności nie można mieć nigdy...
Teraz pytanie co to może do cholery być. Mały i drobny nie jestem więc faktycznie mogły się jakieś kabelki pod fotelem ponaciągać (ale dlaczego tylko "w prawo"?). Niezależny mechanik przeczyścił styki, popodpinał jeszcze raz kostki, poprawił kable i – mam wrażenie – dzieje się to rzadziej (ale to może być wrażenie).
Serwis Mazdy jak zwykle zerżnął głupa stwierdzając "kontroler do wymiany", a na pytanie "bo?" odpowiedział "bo tak jest w instrukcji serwisowej" (którą sam też mam i czytać potrafię).
Dlaczego dzieje się to tylko podczas skręcania w prawo? Pierwszym wnioskiem było oczywiście – sprężyna w kierownicy – ale to nie ta poduszka.
Zrobiłem jeszcze ciekawy eksperyment – usiadłem na desce położonej na siedzeniu. Problem znikł, ale – pytanie – czy przez to, że samochód nie wykrył nikogo siedzącego, czy raczej moja "niewielka" dupka mniej naciągała jakieś kabelki gdzieś tam i to jest przyczyna.
Już głupieję. Przeszukałem co mogłem i mądrzejszy nie jestem. Auto i tak idzie "do ludzi" zaniedługo, ale ja po prostu chciałbym tak błachą sprawę po prostu ... naprawić :–).
Dziękuję z góry za pomoc
Kuba
-
jakubhojnacki
B1993 – Driver-side side air bag module circuit short to body ground
Z tłumaczenia wynika, air bag po stronie obwodu modułu zwarcie do masy, czyli może być uszkodzona wiązka lub moduł poduszki w siedzeniu kierowcy ( poduszka boczna )
Wypnij wiązkę pod siedzeniem kierowcy ( wcześniej odłącz aku ) podłącz aku i sprawdź czy błąd ponownie się pojawia.

Z tłumaczenia wynika, air bag po stronie obwodu modułu zwarcie do masy, czyli może być uszkodzona wiązka lub moduł poduszki w siedzeniu kierowcy ( poduszka boczna )
Wypnij wiązkę pod siedzeniem kierowcy ( wcześniej odłącz aku ) podłącz aku i sprawdź czy błąd ponownie się pojawia.

Dobry wieczór
Zrobiłem ten eksperyment i – po odłączeniu wiązki do bocznej poduszki powietrznej – kontrolka świeciła się non stop niezależnie od tego co robiłem. Po przypięciu tego wszystkiego z powrotem – wróciło do starego zachowania.
Co jest najdziwniejsze – to naprawdę dzieje się TYLKO i wyłącznie przy skręcaniu. Dodatkowo stwierdziłem, że jak porusza się delikatnie przy takim skręcie kierownicą w prawo i w lewo – to się nie dzieje. Dla mnie wskazuje to jednoznacznie na padniętą spiralę w kierownicy co nieco kłóci się z opisem tego błędu w manualu. Co najciekawsze, znalazłem na sieci kilka przypadków (głównie Fordy ale to przecież były kiedyś bardzo powiązane marki) gdzie faktycznie ten błąd ustąpił po wymianie / naprawie spiralki. Jest to możliwe? Warto wymienić to coś w kierownicy?
Jakub
Zrobiłem ten eksperyment i – po odłączeniu wiązki do bocznej poduszki powietrznej – kontrolka świeciła się non stop niezależnie od tego co robiłem. Po przypięciu tego wszystkiego z powrotem – wróciło do starego zachowania.
Co jest najdziwniejsze – to naprawdę dzieje się TYLKO i wyłącznie przy skręcaniu. Dodatkowo stwierdziłem, że jak porusza się delikatnie przy takim skręcie kierownicą w prawo i w lewo – to się nie dzieje. Dla mnie wskazuje to jednoznacznie na padniętą spiralę w kierownicy co nieco kłóci się z opisem tego błędu w manualu. Co najciekawsze, znalazłem na sieci kilka przypadków (głównie Fordy ale to przecież były kiedyś bardzo powiązane marki) gdzie faktycznie ten błąd ustąpił po wymianie / naprawie spiralki. Jest to możliwe? Warto wymienić to coś w kierownicy?
Jakub
-
jakubhojnacki
witam
Ponieważ nikt nie napisał rozwiązania do tego problemu to wklejam foto pękniętej izolacji kabla pod fotelem kierowcy przez zbyt mocno zaciśniętą opaskę elektryczną . Komputer wyświetlał ten sam błąd, czyli zwarcie do masy . Usterka występowała losowo. Zaizolowanie kabla rozwiązało problem

może komuś się przyda
Ponieważ nikt nie napisał rozwiązania do tego problemu to wklejam foto pękniętej izolacji kabla pod fotelem kierowcy przez zbyt mocno zaciśniętą opaskę elektryczną . Komputer wyświetlał ten sam błąd, czyli zwarcie do masy . Usterka występowała losowo. Zaizolowanie kabla rozwiązało problem

może komuś się przyda
-
jordan85
Witam! Sprawdziałem fotel kierowcy. I moim oczom ukazał się opornik.
Ba. Mało tego. Ktoś upie***lił jakiś czarny kabel obok. (Widoczny na zdjęciach).
Wiem, że auto miało kolizję. Po rozbieraniu i montażu halogenów obejrzałem dokładnie podłużnice. Mogę powiedzieć, że są nie ruszone.
Rozumiem, że zwyczajnie mam wywaloną poduchę kierowcy?
Trochę mi tu coś nie gra. Konstrukcja cała, ale poduchy nie ma? Na dniach spróbuję ją wyciągnąć i sprawdzić czy nie ma tam `szmat`
Dokąd powinny iść te kable pomiędzy opornikiem? Może ktoś posiada jakieś zdjęcia?
Po ruchaniu tego opornika kontrolka AirBaga zniknęła. Ale na zakręcie przy sporej szybkości znów coś wyskoczyło.
Sorki za język, ale trochę mnie wkurzają takie naprawy dla oka...
Pozdro
Wystrzelone napinacze pasów , sprawdź resztę – poduszki .
Przy okazji sprawdź napinacz od pasażera i poduszki czołowe. Zestaw, czyli poducha kierowcy, pasażera, napinacz pasażera i kierowcy to jakby jedno, więc reszta prawdopodobnie też wystrzeliła. Nie zauważyłeś jakoś mocniej osadzonego wgłąc zapinacza do pasów ?
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
I weź tu kup auto po kolizji/wypadku. To kwalifikuje się do ucięcia łap temu handlarzowi.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jestem chyba 4 właścicielem w kraju. Auto 4 lata jezdzilo we francji. Więc pewnie z Francji ktoś kupił uszkodzone i wyklepał. Sam jak kupowałem to do robienia było lewe nadkole. Ale to była kwestia wjechania w słupek i nalotu rdzy. Przy naprawie wsadziłem nowe ślizgi, nowe nadkole i zderzak do klejenia.
Również rozbierałem zderzak, bo nie działał mi czujnik temp, i nie miałem halogenów – mimo przystosowanej manetki.
No ewidentnie auto miało jakąś przygodę. Jednak podłużnice i totalnie cały przód obejrzałem. Nic nie wskazuje na jakiekolwiek naprawy konstrukcji.
Obejrzałem kierownice i` zaślepki ` po bokach. Również nie ma nawet śladu zadrapania. Może jednak nie były wystrzelone?
Na komputerze u mechanika bład wykazywał tylko strony kierowcy. A opornik odpowiada za napinacze.
Dziwna sprawa. Zaraz idę dokładnie obejrzeć wszystko jeszcze raz.
Patrząc z boku na tą sytuację... To chyba sam siebie okłamuję :/
Pewnie jak zawsze wyjdzie najgorsze. Ale chcę do autko zostawic na dłużej, a Życie ważniejsze
Również rozbierałem zderzak, bo nie działał mi czujnik temp, i nie miałem halogenów – mimo przystosowanej manetki.
No ewidentnie auto miało jakąś przygodę. Jednak podłużnice i totalnie cały przód obejrzałem. Nic nie wskazuje na jakiekolwiek naprawy konstrukcji.
Obejrzałem kierownice i` zaślepki ` po bokach. Również nie ma nawet śladu zadrapania. Może jednak nie były wystrzelone?
Na komputerze u mechanika bład wykazywał tylko strony kierowcy. A opornik odpowiada za napinacze.
Dziwna sprawa. Zaraz idę dokładnie obejrzeć wszystko jeszcze raz.
Patrząc z boku na tą sytuację... To chyba sam siebie okłamuję :/
Pewnie jak zawsze wyjdzie najgorsze. Ale chcę do autko zostawic na dłużej, a Życie ważniejsze
Kris30cm, na zdjęciu ewidentnie widać, że przecięty jest kabel od napinacza (kolory przewodów odpowiadają kolorom przewodów w niebieskiej wtyczce) także napinacz kierowcy nie zadziała w razie stłuczki.
U mnie błąd SRS pojawia się po wypięciu szarej wtyczki, sprawdź czy ona nie jest poluzowana
U mnie błąd SRS pojawia się po wypięciu szarej wtyczki, sprawdź czy ona nie jest poluzowana

- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Dobra.
Sprawdziłem fotele.
Fotel pasażera wygląda tak:

Jak widać sytuacja taka jak u kierowcy.
Sprawdziłem szarą wtyczkę:

Jest wpięta. A kabel idzie równolegle z kablem z niebieskiej wtyczce (w tym wypadku ucięty) prosto do napinacza:

Pod latarką widać 2 kable – o nich mowa. (Sorki za jakość, ale mam popsute opuszczanie fotela kierowcy i idzie tylko w górę
)
Sytuacja napinaczy (fotele max w górze):


Po zmierzeniu:


Oba mają około około 10,5 – 11cm. Może ktoś zmierzyć swoje ?
Zaślepki na kierownicy nie mają ryski. Ale po wywaleniu poduchy chyba można wyciągnąć ją bez ingerencji w zaślepki.
Sprawdziłem fotele.
Fotel pasażera wygląda tak:

Jak widać sytuacja taka jak u kierowcy.
Sprawdziłem szarą wtyczkę:

Jest wpięta. A kabel idzie równolegle z kablem z niebieskiej wtyczce (w tym wypadku ucięty) prosto do napinacza:

Pod latarką widać 2 kable – o nich mowa. (Sorki za jakość, ale mam popsute opuszczanie fotela kierowcy i idzie tylko w górę
Sytuacja napinaczy (fotele max w górze):


Po zmierzeniu:


Oba mają około około 10,5 – 11cm. Może ktoś zmierzyć swoje ?
Zaślepki na kierownicy nie mają ryski. Ale po wywaleniu poduchy chyba można wyciągnąć ją bez ingerencji w zaślepki.
sprawdź czy masz poduchy , ja też znalazłem oporniki pod fotelami , rozebrałem i sprawdziłem poduchy , kurtyny – były , napinacze wymieniłem na używane i jest bezpiecznie – chyba 
No dziś znalazłem czas i otworzyłem poduchę.
Poducha ze szrotu – nr części napisany flamastrem.

Ale to mnie nie martwi. Martwi mnie sposób podlączenia kabli:

Oczywiście taki widok jest po zdjęciu taśmy izolacyjnej.
Na pierwszy rzut oka jest ok. Niby nigdzie nie przerwane.
Ale po co są dwa pozostałe kabelki(zalepione czarna izolacją, kolor niebieski i czerwony)

Coś jeszcze można sprawdzić na tym etapie przy kierownicy? Bo aktualnie tak mam zostawione kierownicę, a auto śpi w garażu
Poducha ze szrotu – nr części napisany flamastrem.

Ale to mnie nie martwi. Martwi mnie sposób podlączenia kabli:

Oczywiście taki widok jest po zdjęciu taśmy izolacyjnej.
Na pierwszy rzut oka jest ok. Niby nigdzie nie przerwane.
Ale po co są dwa pozostałe kabelki(zalepione czarna izolacją, kolor niebieski i czerwony)

Coś jeszcze można sprawdzić na tym etapie przy kierownicy? Bo aktualnie tak mam zostawione kierownicę, a auto śpi w garażu
Na plus należy na pewno zaliczyć wymianę poduch a nie wstawienie oporników. Przy wystrzale poduch powinno się wymienić także taśmę przy poduchach bo przy wystrzale jest duża temperatura i może je podtopić – dokładnie przejrzyj przewody. Co do kabli były dwie wersje poduch. Nie do końca jest dla mnie jesne co robi drugi przewód, aczkolwiek może od służyć do wolniejszego/szybszego napełniania poduszki gazem.


Na pocieszenie to czujnik przeciążeń jest tuż za plastikowem grilem maski i lekkie puknięcie może go aktywować.
Na pocieszenie to czujnik przeciążeń jest tuż za plastikowem grilem maski i lekkie puknięcie może go aktywować.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości