obnizenie mazdy 3 bk

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kamilofone » 15 cze 2012, 14:12

Niestety w moim przypadku największym problem jest z przednim zderzakiem którym dość często przyhaczam podczas parkowania :(
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 23:21
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 Top Sport

Postprzez Nuno » 15 cze 2012, 20:01

Ciężko znaleźć kompromis pomiędzy wyglądem a praktycznością. Auto na glebie bez dwóch zdań wygląda lepiej, niestety życie zazwyczaj weryfikuje co dla kogo jest lepsze. Kiedyś posiadałem Forda fiestę XR2 mocno obniżonego, człowiek poruszał się jak gokart omijając studzienki, a progi zwalniające były istną przeprawą :)
Na obecną chwilę wybieram aspekt wygody związany z komfortem braku strachu w dojeżdrzaniu nad "standardowej" wysokości krawężniki. Chociaż ostatnio trafiłem na wysoki, skutkiem czego było klejenie.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez marcin255 » 15 cze 2012, 21:31

Ja też musiałem wrócić do fabrycznych sprężyn ale nie powiem – 30 mm bardzo mi się podoba i kusi :D
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez POLI-FB » 17 cze 2012, 11:21

Witam!
W załączeniu link do sprężyn i dystansów:
http://www.eibach.pl/catalog.html?marka=24&model=298

Żeby uzyskać pełny efekt to poza obniżeniem dobrze jest również założyć dystanse poszerzające. Efekt wizualny jest taki, że fabryczne koła wyglądają na bardzo duże wypełniając praktycznie całe nadkole (wygląda to naprawdę fajnie). Efekt mechaniczny jest taki, że zmienia się środek ciężkości przez co Mazda jest o wiele bardziej stabilna przy wchodzeniu w łuki i zakręty przy większych prędkościach. Co do ocierania o nawierzchnię to należy pamiętać, że samochód jest niższy o 3 cm i trzeba trochę zmodyfikować aktualne przyzwyczajenia podjeżdżając wolniej pod krawężniki itp.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez tomek-waw » 17 cze 2012, 11:25

POLI-FB napisał(a):Żeby uzyskać pełny efekt

Należy zamontować chociaż jedną rozpórkę, może być i powinna najpierw górna na kielichach amortyzatorów.

Co do dystansów to byłbym ostrożny :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez radzi89 » 17 cze 2012, 12:18

tomek-waw napisał(a):Co do dystansów to byłbym ostrożny :)


Czemu ? Mam w dwóch autach i nie miałem żadnych problemów... W driftowozach też mamy i tam też nei ma problemów <co?>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez tomek-waw » 17 cze 2012, 12:21

radzi89 napisał(a):Czemu ?

Opieram sie na swoim doświadczeniu/aucie.
Przy szerszym rozstawie kół mogą być problemy z nadkolami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez radzi89 » 17 cze 2012, 12:32

aaa o to chodzi :) Jeszcze zależy jak duży dystans się da do jakiej felgi :) W przypadku seryjnych 17" dystans 15mm będzie ok.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Rostok23 » 17 cze 2012, 21:49

Witam :)
mam jeszcze jedno pytanko jak zamontować TUBĘ BASOWA w madzi?
jak ja podpiąć razem z radiem ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 09:04
Posty: 89
Skąd: Szczawne
Auto: MAZDA 3 BK
Z6 1.6 benzyna
2004r .

Postprzez tomek-waw » 17 cze 2012, 22:16

Temat tego wątku:
kamilofone napisał(a):obnizenie mazdy 3 bk


Rostok23 napisał(a):jak zamontować TUBĘ BASOWA w madzi?

W dziale audio
viewforum.php?f=28
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Rostok23 » 24 cze 2012, 20:58

Witam właśnie kupiłem sprężynki
Eibach Federn Pro Kit 30/30mm
http://www.ebay.de/itm/300679392543?ssP ... 1497.l2649
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 09:04
Posty: 89
Skąd: Szczawne
Auto: MAZDA 3 BK
Z6 1.6 benzyna
2004r .

Postprzez tomek-waw » 24 cze 2012, 21:22

Nie jestem przekonany, że same sprężyny rozwiązują temat obniżenia. Eibach w komplecie sprzedaje również amortyzatory odpowiedniej długości i twardości.
edit
Znalazłem takie informacje
http://zawieszenia-sportowe.pl/index.ph ... 7&Itemid=6

więc chyba możesz zakładać, co do ich skuteczności możesz sie podzielić po testach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez some1 » 24 cze 2012, 21:48

A to w kintaro i innych obniżonych Mazdach są inne amortyzatory? Sądziłem, że są takie same jak w serii. W ulotkach nic na temat specjalnych amorów nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez tomek-waw » 24 cze 2012, 22:37

some1 napisał(a):A to w kintaro i innych obniżonych Mazdach są inne amortyzatory? Sądziłem, że są takie same jak w serii. W ulotkach nic na temat specjalnych amorów nie ma.

W ulotce o kintaro jest napisane "obniżenie na zestawie Eibach"

Można się tylko domyślać czy jest to pro-kit czy B12 pro-kit.
http://www.ivancan.de/userdata/4698/fil ... modell.pdf
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez radzi89 » 24 cze 2012, 23:39

Nie można :) Wystarczy sprawdzić :) Zestaw Eibach w Kintaro to tylko sprężyny. W ASO Mazdy nie ma możliwości zamówienia "lepszych" amorków. Co do zestawu B12 to nie jest amorek Eibacha tylko Bilstein B8, mam taki w CLK i uwierz, że gdyby był w Kintaro to byś to wyraźnie odczuwał :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Rostok23 » 3 lip 2012, 21:43

Witam już mam sprężynki właśnie mi przyszły teraz tylko montaż i będzie pięknie :D
Jak zamontuje to postaram się pochwalić jak poszło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 09:04
Posty: 89
Skąd: Szczawne
Auto: MAZDA 3 BK
Z6 1.6 benzyna
2004r .

Postprzez tmk2404 » 25 sie 2015, 18:55

Witam. Mam wersję kintaro i sprężyny eibacha. Obecnie mam już wymienione z tyłu amortyzatory na KYB. Z przodu też wymieniałem tydzień temu, również na KYB razem z poduszkami i łożyskami lema. Czy to normalne, że sprężyna w gnieździe na podnośniku obraca się? Można je normalnie o 180 stopni względem amorka obrócić jak koła są w powietrzu... Czy po prostu siadły już i wypadało by wymienić? Auto ma 110k km.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 13:14
Posty: 24 (2/0)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 BK, 09.2007, 2.0 LF

Postprzez tomek-waw » 25 sie 2015, 18:58

A te KYB nie są za długie ? Mierzyłeś stare i nowe ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez tmk2404 » 25 sie 2015, 19:30

Nie mierzyłem, nie wiedziałem że trzeba. Mazda nigdzie nie podaje, że przy zastosowała inne amorki. Tak jak napisał @Radzi89 2 3 posty wyżej. No ale skoro w aso nie mają innych, to była to seria.

Widzę, że w opisie miałeś taką mazdę. Sprężyny eibacha były niebieskie czy jakieś standardowo czarne?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 13:14
Posty: 24 (2/0)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 BK, 09.2007, 2.0 LF

Postprzez tomek-waw » 25 sie 2015, 19:57

U mnie były niebieskie ale później zmieniłem na kpl. zestaw B12 Eibacha.
http://www.eibach.pl/eibach-mazda-3-(bk)-e90-55-008-01-22-pi-723.html
Była różnica. :)
Ostatnio edytowano 25 sie 2015, 20:20 przez tomek-waw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323