Webasto – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Radek Radziszewski » 1 lut 2012, 14:37

– ogrzewanie agregat 4934 zł
– pilot zd. sterowania 1640 zł
lub
– wl czsowy timer 445 zł
– kable 600 zł

robocizna 2100 zł

ASO tak mi podali do 2.0 LF
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez Radek Radziszewski » 1 lut 2012, 14:47

Natomiast w firmie zew. z Gliwic koszt to. 7500 zł brutto w wersji ze sterowaniem do 1000m czyli najdroższej (najtańsza z kabiny sterowanie to 6500 zł).

Czyli ogólnie drogo :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez arjot » 1 lut 2012, 16:47

Czyli to był chyba koszt gołego agregatu to co ja pamiętam...
Generalnie po usłyszeniu odpowiedzi odłożyłem na bok zastanawianie się nad pakowaniem tego do samochodu.
W moim odczuciu astronomiczne koszty, za tą cenę można zrobić np tapicerkę plus wygłuszenie i audio w profesjonalnej firmie.
Co innego wkładanie tego do samochodu nowego, co innego instalowanie w samochodzie 4-8 letnim wartym tyle co 4 takie instalacje :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Radek Radziszewski » 2 lut 2012, 01:04

Tak niestety gra nie opłacalna (podobna cena postawienia garażu :D )

OK temat chyba wyczerpany...
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez artureck » 5 lut 2012, 22:49

Miałem w astrze 2. Fajna sprawa. Turek z autokomisu wyrwał programator i handlarz który mi auto sprowadził nawet nie wiedział o ogrzewaniu. Kupiłem odbiornik z pilotem za ~150zł, podłączyłem do centralki i odpalałem z okna domu. Instalacja wyglądała na profesjonalną, założoną przez dealera w Niemczech. Wpięta w taki sposób, że dmuchawa włączała się dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Praktycznie 10 minut pracy i kabina nagrzana. Silnik odpalałem leciutko, jak latem. Kiedyś widziałem na allegro używane instalacje za ok. 2000 zł.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez klosek6 » 2 paź 2012, 23:03

Witam.

Kupiłem webasto do mazdy 3 chciałem się dowiedzieć czy ktoś posiada informację jak podłączyć nawiew do kabiny .Opcja wyposażenia z klimatyzacją automatyczną . Podłączałem w mazda6 i tam są rozpiski pod jakie kable się wpiąć a czy są takie schematy do mazdy3 2004 rok 1,6 citd reszta to nie problem tylko ten nawiew . nigdzie nie mogę znaleźć schematu.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez akostarek » 2 paź 2012, 23:27

może tu coś znajdziesz => http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 90W07.html
jeśli nie miałem chyba instrukcje z HYDRONIC D 5 W S po niemiecku, podeślij email na pw jak jesteś zainteresowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

PostTen post został usunięty przez lukaszm 26 lip 2013, 00:18.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez lukaszm 5 sty 2014, 15:42.

Postprzez toku87 » 21 sty 2014, 03:25

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z dogrzewaczem postojowym w mojej "trójce". Zaczęło mi strasznie kopcić przy spadku temperatury, a czasami znowu działa ok. Jednak przeważnie dymi jak z lokomotywy.
Poczytałem trochę o temacie i dowiedziałem się, że to może być palnik, czy świeca, pomysłów jest wiele.
Ja na początek chciałbym się zapytać, czy ktoś wie jaki model dogrzewacza jest zamontowany jest w M3 i gdzie on jest zlokalizowany ? :) nie jestem pewien, ale widzę go chyba w środkowej części komory silnika, zamontowany przed blokiem silnika z takim grubym wężem, który biegnie w stronę nadkola. Domyślam się, że jest to odprowadzenie spalin dogrzewacza. Może mnie ktoś utwierdzić w tym, że mam rację ? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 21 sty 2014, 20:17 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
toku87
 

Postprzez crazytribe » 30 paź 2014, 18:24

Cześć,

Temat nie został rozwinięty przez nikogo, a temat Webasto jest interesujące.
Ja mam webasto zamonotwane raczej pod samochodem, w komorze silnika go nie widac nigdzie.
Mi poszło białym dymem przy pierwszym odpalenie na mrozie... przy kolejnych startów webasto juz było coraz lepiej, więc prawdopodobnie było tylko nieco wolgotne i smutne po lecie kiedy nie było uzytkowane ;)

Jako, ze sezon zimowy się zaczyna, może ktos jeszce ma jakąs informacje na temat naszego webasto?

Np. Czy wiecie jak wyłączyć webasto? który bezpiecznik tzreba wyjąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2014, 14:13
Posty: 44
Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.

Postprzez pborow » 3 sty 2015, 23:39

Witam,

Mam podobny do tego który opisywał Tomasz90 jednak nie znalazłem na forum rozwiązania. Może ktoś pomóc?

1) mazda 3 BK 2004
2) 1,6 pb
3) webasto thermo top C + TM 90 + programator 1533

Webasto z pilotem działa prawidłowo – tj. włącza się, grzeje, wyłącza, programator w porządku poza tym jednym szczegółem że nie jest w stanie uruchomić dmuchawy powietrza do wnętrza kabiny.

Wygląda to tak, że po np. 30 min grzania przez webasto – i przekręceniu kluczyka – termometr pokazuje że silnik jest ciepły, dopiero po włączeniu dmuchawy w standardowy sposób tj. klima – ciepłe powietrze dmuchane jest do kabiny. Nie ma żadnych problemów z klimą (jak nie działa webasto)

Byłbym wdzięczny za pomoc.

piotr
pborow
 

Postprzez dbmzd » 22 sty 2015, 00:06

Odkopuję stary temat, ale dziś spod mojej Mazdy (kilka sekund po odpaleniu) wydobyły się takie kłęby białego dymu, że przez chwilę nie widziałem nic dookoła auta. Ogólnie dramat – w kabinie pełno dymu, a spod maski wydobywał się on jeszcze kilkanaście sekund po wyłączeniu silnika.

Temperatura: +3 stopnie C.

Na zdjęciu moja skrzynka z bezpiecznikami: http://i5.minus.com/iE7DgRvl4yTCn.jpg Zaznaczyłem bezpiecznik i przekaźnik, które wyciągnąłem (HEATER 40A i HEATER). Po odczekaniu kilku minut (nie wkładałem bezpiecznika) i włączeniu silnika, dym znowu się pojawił (ale już dużo mniej).

Jak wyłączyć dogrzewanie silnika? Dymi tak, że nie da się jechać, serwis najwcześniej w sobotę, a ja muszę przejechać do weekendu jeszcze kilkaset km.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 15:57
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK 2008 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 143 KM DPF RF-7J

Postprzez inferno997 » 22 sty 2015, 19:58

niewiem które bezpieczniki są od pieca ale najprościej odpiąć kostkę od pieca jeśli jest w widocznym miejscu
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez dbmzd » 22 sty 2015, 20:41

inferno997 napisał(a):niewiem które bezpieczniki są od pieca ale najprościej odpiąć kostkę od pieca jeśli jest w widocznym miejscu


A jak wtedy z paliwem? Pompa dalej pracuje?

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=Pj7pVI9RkK0
U mnie jest to samo, tylko dymu 2x więcej.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 15:57
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK 2008 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 143 KM DPF RF-7J

Postprzez sq2jul » 7 lut 2015, 04:08

Ćwiczył ktoś temat rozbudowy Ebersprachera do ogrzewnia postojowego? Jest jakies know-how na forum?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323