interfejs do diagnostyki komputerowej OBD?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Karko » 15 paź 2014, 12:45

majkel83 napisał(a):Witam,

Zupełnie jestem zielony w temacie podłączania komputera do samochodu. Do tej pory podjeżdżałem za każdym razem do mechanika i płaciłem 50 zł za podłączenie do kompa :(
Prośba o radę w jaki możliwie najtańszy sprzęt warto się wyposażyć? Wiadomo laptop bądź telefon mam. Chodzi mi o sam przewód (interfejs) i oprogramowanie. Cel? To odczytanie błędów lub sprawdzenie parametrów samochodu. Dzięki za podpowiedź.


Ja też ostatnio stałem przed tym dylematem i zamówiłem taki oto dyngs:
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 67137.html

W rękach będę go miał albo jeszcze dziś, albo jutro.

Zakupiłem go z podobnych powodów, z jakich Ty szukasz interfejsu OBD2.
Ten, który zakupiłem ma dość dobrą opinię, także na zagranicznych forach/recenzjach, podczas gdy te tańsze o 10-15 zł maja opinię jednorazówek.
To co mogę Ci na bank doradzić to szukanie czytnika OBD2 z bluetooth z wiadomych względów – wygoda.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:05
Posty: 437 (2/17)
Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6 Y6 90KM

Postprzez majkel83 » 15 paź 2014, 16:58

@Karko – dzięki za wskazówkę – o to dokładnie mi chodziło. Daj znać jak go przetestujesz i będzie wiadomo, że nadaje się do naszych Mazd. Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez marcin255 » 15 paź 2014, 17:01

Mam taki sam , działa ok , co więcej mam drugi do sprzedania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzix27 » 16 paź 2014, 11:15

Ja mam z kolei pytanie początkującego. Interfejs pozwala na odczyt i kasowanie błędów...co do pierwszego nie mam wątpliwości, ale co ma na celu kasowanie błędów?! Przy sprzedaży ok, wykasujemy błędy i samochód jest "w pełni sprawny", ale w normalnym użytkowaniu (łopatologiczny przykład) urwie nam się koło, system pokaże błąd urwanego koła, usuniemy błąd a koło nadal będzie urwane... <oczy>
A może chodzi o to, że przy urwaniu koła pokaże nam się błąd i on sobie siedzi w systemie na stałe (nawet gdy koło wymienimy) ?
Proszę o rozjaśnienie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez Karko » 16 paź 2014, 11:46

radzix27 – nie jestem specem od tego, ale wg. mnie chodzi o kasowanie o kasowanie błędów zarówno tych, które nie zniknęły po usunięciu usterki, jak i takich, które pojawiają się np. po odpięciu akumulatora.

majkel – przetestowałem i po krótkiej konfiguracji programu Torque wszystko śmiga ok – pokazuje wszystko co tylko zechcę :) Także z zakupu jestem b.zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:05
Posty: 437 (2/17)
Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6 Y6 90KM

Postprzez PWL19951 » 17 paź 2014, 13:45

Karko napisał(a):Ja też ostatnio stałem przed tym dylematem i zamówiłem taki oto dyngs:
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY MINI ELM327 BLUETOOTH ID8

Dziś dotarł do mnie ten interfejs polecany prze Karko. Chwila zabawy z konfiguracją Torque, połączeniem bluetooth i wszystko śmiga. Póki co, odpukać, zero błędów. Myślę, że zakup udany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2012, 21:24
Posty: 70 (0/3)
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GH Sport kombi, 2.5 MZR, L5, 170 KM

Postprzez lukasz85lodz » 3 lis 2014, 20:31

Kilka dni temu kupiłem ELM 327 Bluetooth MINI (koszt 35zł). Z Torque łączy się bez problemu, jednak z ForScanem nie radzi sobie w ogóle. W ScanXL wyświetla tylko kilka podstawowych PID'ów. W żaden sposób nie chce pobrać informacji na temat wtrysków. Jak komuś zależy na tych danych, bądź ForScanie to tego interface'u nie polecam.
Załączniki
mini-elm327.jpg
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:57
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005

Postprzez Mazz » 12 lis 2014, 17:48

Ma ktoś sterowniki usb do elm 327 ? Bo po podpięciu w menadżerze urządzeń wykrywa mi usb serial 2.0 ale nie instaluje sterowników w ogóle . Mam winde7 64 bit.
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2013, 22:16
Posty: 37
Skąd: Gdańsk

Postprzez kropek101 » 12 lis 2014, 18:10

Potrzebne ci te na blue czy na normalny kabel
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mazz » 12 lis 2014, 18:38

Już mam , dostałem od znajomego . W Forscanie wszystko działa super

Błędy jakie mi się wyświetliły to P0328 z czujnikiem stukowym i C1306-A0 z układem kierowniczym i Absem ? nie wiem czy dobrze to czytam w załączniku screeny


I mam takie pytanie , da się wykasować błędy check engine forscanem ?
Załączniki
Bez tytułu3.png
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2013, 22:16
Posty: 37
Skąd: Gdańsk

Postprzez kropek101 » 12 lis 2014, 19:18

na dole w forscan masz 2 przyciski wykrzykniki lewy to odczyt błędów a prawy kasowanie błędów
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bercikz » 28 lis 2014, 22:01

Ten trójkącik z ikonką wyłączania usuwa błędy. Jeśli błąd kierownicy dalej będzie się pojawiać, spróbuj :
Ostatnio edytowano 30 gru 2014, 10:31 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa linka youtube
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez takietakie » 15 gru 2014, 16:55

Mazz napisał(a):Błędy jakie mi się wyświetliły to P0328 z czujnikiem stukowym i C1306-A0 z układem kierowniczym i Absem ? nie wiem czy dobrze to czytam w załączniku screeny

Na początek witam wszystkich – mój pierwszy post ;)
Mam dokładnie takie same błędy po przeskanowaniu komputera.
Kolego Mazz, czy działałeś coś z czujnikiem stukowym?
Dodam, że świeci mi się Check Engine, a po wykasowaniu błędu pojawia się on ponownie.
takietakie
 

Postprzez jaketherake » 29 gru 2014, 23:18

Nie wiem jak mogłem przeoczyć ten wątek, ale nadrabiam zaległości :)
Trafiłem dzisiaj na ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=pEGK6_m2xD0
Jeśli dobrze zrozumiałem ideę stojącą za tym sprzętem/softem, to jest możliwe aby również w mojej M3, można było podglądać parametry silnika (Live Data) po skompletowaniu zestawu:
– interfejs OBD (np: http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 31748.html )
– Torque na Androida (z pluginem Track Recorder)
– smart/tablet z Androidem (już jest HTC).
Czy dobrze zrozumiałem?
Tak się składa, że mam zamienione oryginalne radio na stację AV bez obsługi CAN, więc nie mam podglądu na dane z kompa pokładowego. Jeśli dałoby się za tak niewielkie pieniądze uzyskać powyższą funkcjonalność, to chyba byłbym zainteresowany. Mniej zależy mi na podglądzie i kasowaniu awarii z historii, bardziej na podglądzie danych live (spalanie, prędkość, itp.).
Czy jest możliwe, aby taki interfejs został na stałe wetknięty w złącze OBD i sobie jeździł, a podgląd miałbym tylko wtedy, kiedy parowałbym telefon z ELM (normalnie mam sparowane HTC z ze stacją AV, dla rozmów przez głośniki samochodowe)?
Czy przykładowy interfejs podany w linku będzie wystarczający (dość szybki), aby się prawidłowo sprawować w trasie z pokazywaniem danych na żywo?
Ostatnio edytowano 30 gru 2014, 11:26 przez jaketherake, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez marcin255 » 30 gru 2014, 09:26

Wystarczy , możesz na stałe zostawić w gnieździe OBD
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez jaketherake » 30 gru 2014, 11:28

Dzięki Marcin, to otwiera nowe pole w użytkowaniu M3.
Teraz przydałby się pewnie jakiś recorder z droidem :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez piterus87 » 30 gru 2014, 14:53

Z tym zostawieniem na stałe w gnieździe to byłbym ostrożny. Nie wiem jak wasze modele ale mój elm327 ma diodę, która ciągle świeci nawet gdy zapłon jest wyłączony, więc jakiś tam minimalny pobór prądu zawsze jest a przy obecnych mrozach liczy się każdy Volt :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Marek 161BD081 » 30 gru 2014, 15:40

Moim zdaniem taki pobór prądu to nie odgrywa znaczącej roli – dioda od alarmu tez pobiera te kilka – kilkanaście mA i jest przecież ok.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafik256 » 30 gru 2014, 18:33

Ja tam już prawie rok mam elm327 zamontowanego na stałe i nie zauważyłem nadmiernego poboru pradu. Do elm-a mam zamontowany w samochodzie tablet z GPS podłączony do radia przez aux. Tym sposobem mam wielofunkcyjne urządzenie (nawigacja, muzyka, OBD) z podglądem na parametry pracy silnika w czasie jazdy z którego korzystam niemal cały czas.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Karko » 31 gru 2014, 19:27

Rafik a mógłbyś pokazać co i jak masz zmontowane? Chętnie bym coś takiego u siebie też zmontował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:05
Posty: 437 (2/17)
Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6 Y6 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323