Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
może to być spowodowane za małą ilością czynnika musisz podjechać do mechanika i sprawdzić ewentualnie zobaczyć w komorze silnika czy gruba rurka aluminiowa wychodząca z parownika pokrywa sie szronem jeżeli tak to na pewno mało czynnika masz w układzie
Dokładnie od 01.04.2010 serwis klimy zauważyłem ,że trochę głośniej pracuje sprężarka
Mi klimatyzacja samochodowa poznań robuła firma MP Serwis którą mogę polecić. Moja klima teraz działa bez problemów... Byłem u wielu mechaników i zauważyłem znaczną poprawę w aucie. Pompa klimatyzacji nie chodzi tak ciężko jak to miało miejsce wcześniej gdy robił to inny warsztat. Klimy używam non stop bez przerwy i muszę powiedzieć, że działa na prawdę świetnie.
-
drako33
Wracam z problemem z klimą
Otóż nadal występuje opóźnione chłodzenie. Im cieplej na zewnątrz, tym później zaczyna chłodzić.
Moment kiedy zaczyna wiać na zimno poprzedzony jest smrodem z nawiewów.
Dzisiaj dodatkowo przydarzyło się coś do tej pory niespotykanego.
Padał deszczyk, siadam do auta, klima ON i w chwili wszystkie szyby zaparowane. Dłuuugo zajęło zanim odparowały. W ogóle zauważyłem, że coś szyby parują częściej i wolniej się osuszają.
Możliwe, że przy ostatnim "serwisie" weszła wilgoć do układu i to powoduje opóźnienia w jego działaniu?
I czy wilgoć w układzie powodowałaby takie skutki?
Reki sobie uciąć nie dam, ale o ile dobrze pamiętam, to przed serwisem nie miałem takich historii.
Otóż nadal występuje opóźnione chłodzenie. Im cieplej na zewnątrz, tym później zaczyna chłodzić.
Moment kiedy zaczyna wiać na zimno poprzedzony jest smrodem z nawiewów.
Dzisiaj dodatkowo przydarzyło się coś do tej pory niespotykanego.
Padał deszczyk, siadam do auta, klima ON i w chwili wszystkie szyby zaparowane. Dłuuugo zajęło zanim odparowały. W ogóle zauważyłem, że coś szyby parują częściej i wolniej się osuszają.
Możliwe, że przy ostatnim "serwisie" weszła wilgoć do układu i to powoduje opóźnienia w jego działaniu?
I czy wilgoć w układzie powodowałaby takie skutki?
Reki sobie uciąć nie dam, ale o ile dobrze pamiętam, to przed serwisem nie miałem takich historii.
Kiedy wymieniałeś filtr klimatyzacji i czysciłeś komorę za parownikiem?
Musisz dobrze wysuszyć auto, teoretycznie suche dywaniki i siedzenia moga miec w sobie wiele wilgoci.
Jak to zrobisz a nic się nie zmieni to pomyślimy co dalej.
Musisz dobrze wysuszyć auto, teoretycznie suche dywaniki i siedzenia moga miec w sobie wiele wilgoci.
Jak to zrobisz a nic się nie zmieni to pomyślimy co dalej.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Kiedy wymieniałeś filtr klimatyzacji i czysciłeś komorę za parownikiem?
Musisz dobrze wysuszyć auto, teoretycznie suche dywaniki i siedzenia moga miec w sobie wiele wilgoci.
Jak to zrobisz a nic się nie zmieni to pomyślimy co dalej.
Wydaje mi się, że w aucie jest sucho. W każdym razie nie doszło do sytuacji kiedy miałoby się w nim znaleźć cosik mokrego. A co weekend się wietrzy w ciepełku więc chyba pod tym względem ok.
Filtr zmieniałem jesienią 2013r. W sumie mam kupiony nowy, ale jak pomyślę co mnie czeka...
Komora za parownikiem? Gdzie toto?
Witam. Od około 1,5 miesiąca jestem posiadaczem mazdy 3 1.6 MZR 2004. To co mnie zastanawia to regulacja temperatury w klimatyzacji. Kręcąc w prawo temperatura rośnie do 19 stopni, a następnie, gdy dalej kręcę zaczyna stopniowo maleć. Jest to normalne zachowanie, czy coś jest nie tak? W instrukcji przeczytałem, że dla uzyskania optymalnej temperatury wewnątrz należy ustawić wartość na około 22 stopnie. Jednak u mnie dochodzi tylko do 19.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
biały_jeleń
witam. czy kompreor klimatyzacji w mazdzie 3, 2.0 benzyna sie naprawia? co tam moze sie popsuć koro klekocze? jaka jest zasada działania?
czy tam trzeba jakiś olej? czy może łozysko siadło czy coś innego? słychać tak jakby jakiś tłoczek od czasu do czasu dostawał wibracji
czy tam trzeba jakiś olej? czy może łozysko siadło czy coś innego? słychać tak jakby jakiś tłoczek od czasu do czasu dostawał wibracji
Naprawia się jak każdy inny kompresor. Sam tego nie zrobisz więc jedź do jakiegoś konkretnego zakładu co regeneruje klimę jeśli ci pada. Przeważnie siadją łożyska wymiana do 300zł
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam,
mam problem taki, że nie działa mi przycisk AUTO na panelu klimatyzacji. Przyciskając go nie dzieje się nic. Nie podświetla się lampka w przycisku na panelu, ani na wyświetlaczu nie pojawia się napis AUTO, ani nie zmieniają się żadne nastawy temperatur, siły nawiewu czy jego kierunku.
Dodam tylko, że mechanicznie klimatyzacja jest całkowicie sprawna.
Czy ktoś miał kiedyś może podobny problem?
mam problem taki, że nie działa mi przycisk AUTO na panelu klimatyzacji. Przyciskając go nie dzieje się nic. Nie podświetla się lampka w przycisku na panelu, ani na wyświetlaczu nie pojawia się napis AUTO, ani nie zmieniają się żadne nastawy temperatur, siły nawiewu czy jego kierunku.
Dodam tylko, że mechanicznie klimatyzacja jest całkowicie sprawna.
Czy ktoś miał kiedyś może podobny problem?
- Od: 13 kwi 2014, 20:34
- Posty: 14
Temat opisany na forum trzeba to rozebrac jest fotorelacja, pewnie któraś ze sprężynek pękła lub blaszki pokrętła, jeżeli niechcesz się bawić w rozbieranie to kup używkę panelu z allegro można dostać już od 150 zł
Polecam przypomnieć sobie czytanie ze zrozumieniem. Nie dział mi PRZYCISK AUTO a nie pokrętło od regulacji temperatury, którego tyczą się wymienione przez ciebie blaszki.
Anyway, dziś rozebrałem panel i okazało się, że przycisk nie wciskał się wystarczająco. Problem był spowodowany wypływką, która powstała w wyniku przykręcania śrubki o nadmiernej długości trzymającej przycisk i zarazem pokrętło. Po usunięciu wypływki (wybrzuszenie) funkcja AUTO działa poprawnie.
Po złożeniu całego panelu identyczna sytuacja pojawiła się w drugim przycisku (OFF), więc rozebrałem ponownie i usunąłem wypływkę.
Nadmienię tylko, że śrubki są raczej oryginalne.
Anyway, dziś rozebrałem panel i okazało się, że przycisk nie wciskał się wystarczająco. Problem był spowodowany wypływką, która powstała w wyniku przykręcania śrubki o nadmiernej długości trzymającej przycisk i zarazem pokrętło. Po usunięciu wypływki (wybrzuszenie) funkcja AUTO działa poprawnie.
Po złożeniu całego panelu identyczna sytuacja pojawiła się w drugim przycisku (OFF), więc rozebrałem ponownie i usunąłem wypływkę.
Nadmienię tylko, że śrubki są raczej oryginalne.
- Od: 13 kwi 2014, 20:34
- Posty: 14
Panowie mam problem, po nabiciu Klimy i wymianie osuszacza i giltta kabinowego Klima chodziła 2 dni bodajże... Teraz kontrolka się włącza, sprężarką się też załącza, i wentylator, natomiast z nawiewow zimne powietrze nie leci.. Ta rurka bliżej osuszacza gorąca, ta przy wejściu do kabiny letnia... Dziś sprawdzenia jeszcze przewody pod schowkiem... Macie jakieś pomysly,?
dokladnie, trzeba poszukac nieszczelnosci. Reszta objawow w normie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
kurde, znalazla się winowajca... nabiliśmy ze znajomym klimę i odpaliła.. okazało się że był wyciek na chłodnicy, chyba wpadł kamień mały i niestety narobił.. także następny wydatek. Chyba wezmę z allegro za +-200zł zamiennik, bo jakoś 400-500zł za sklepowe zamienniki nie wydam 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości