Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez daliend » 11 cze 2014, 23:38

oki....rozumiem
..a na załączonej klimie nie bedę jeździl....bo chwile temu ruszyłem tym ciękim kablem przy module...i odpadl..:)....i klima sie teraz nie załancza(kontrolka nie świeci...tak ze w najbliższym czasie (piątek po robocie) czeka mnie wyjmowanie wentylatora ,otwieranie modułu i lutowanie....zobaczymy co tam w srodku siedzi..
...a tak pzry okazji ktoś pisal chyba w tym temacie zeby sprawdzić ciśnienie gazu w ukladzie a/c...że niby brak tez powoduje nie włanczania sie wentylatora...ale to chyba zła diagnoza poniewaz wyczytalem tez ze jak nie ma czynnika chłodzącego to agragat nie ruszy (jakis czujnik go blokuje)a u mnie chodzi agregat
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez Ven » 11 cze 2014, 23:49

No to właśnie pewnie był ten problem :) miałem podobnie... Jak będziesz to rozbierał to uważaj bo pokrywa modułu się mocno trzyma wiec delikatnie i z głową żebyś elektroniki nie uszkodził. Po przylutowaniu ( z czym też się napracujesz :)) zalej wszystko sylikonem i zabezpiecz przed wilgocią.
Jeśli wszystko zrobisz jak należy powinno być dobrze
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Krystian1982 » 12 cze 2014, 07:25

Potencjalna przyczyna problemów. Kabel czerwony jest luźny, a płytka nie wygląda najlepiej.
Załączniki
DSCF0106 (640x480).jpg
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2013, 22:49
Posty: 34 (4/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR 2006 r. sedan

Postprzez daliend » 12 cze 2014, 23:30

dekiel jest na silikonie??......to może lekko opalarką podgrzać??( bardzo ostrożnie oczywiście)
..a i co sprawdziłem..to na tym kablu sterującum jest napięcie spoczynkowe około 30mV...a po załączeniu klimy idzie w górę i wacha sie w okolicach 56-75mV...(zatem sterowanie jest)...czyli jak lutowanie nic nie da to modół potrzebny...ale zanim go skołuje to wentylator na krótko zepne i wyłącznik w autku zamontuje...bo bez klimki ciężko
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez daliend » 14 cze 2014, 09:55

RATUNKU!!!
jak wymontować wentylator...(jak uwolnić zaczepy osłony wentylatora zeby ja wyjąc)...ma ktoś moze fotoralacje demontarzu tego ustrojstwa..albo link do jakiegoś dokładnego opisu??....
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez wojtekh » 14 cze 2014, 12:59

daliend napisał(a):RATUNKU!!!
jak wymontować wentylator...(jak uwolnić zaczepy osłony wentylatora zeby ja wyjąc)...ma ktoś moze fotoralacje demontarzu tego ustrojstwa..albo link do jakiegoś dokładnego opisu??....


Demontaż wentylatora jest całkiem prosty, ale najlepiej robić to w dwie osoby. Tu masz opis:
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esicont/en/srvc/html/B3E011215200W01.html

Najpierw trzeba rozpiąć wtyczkę i odczepić gumowy wąż na spodzie obudowy wentylatora.
Teraz trzeba go podważyć z zaczepów "U". U mnie kolega podważał od spodu (był w kanale),
ja wypinałem u góry. Musiałem całość lekko podginać – trochę ciasno było. Montaż też nie zajmuje
więcej jak 5 min.

W moim przypadku po załączaniu klimatyzacji nie włączał się wentylator. Komputer pokazywał błąd P0483 – Cooling Fan Rationality Check Malfunction. Okazało się, że kabel sterujący (fioletowy) wchodzący do modułu sterującego był kompletnie zaśniedziały. Od strony modułu nie było już nawet do czego go przylutować, także kupiłem używany wentylator z modułem za 200zł i po sprawie.
wojtekh
 

Postprzez daliend » 14 cze 2014, 17:19

obudowe w wentylatorem wyciagałes dołem czy górą???....ja akurat nie mam możliwosci skorzystać z kanału...będe musial podpurek uzyć..ale czy to wystarczy??
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez wojtekh » 16 cze 2014, 17:56

Wyciągałem dołem, zdecydowanie najmniej roboty. Ciężko mi powiedzieć na ile musiałbyś unieść auto, ale teoretycznie jest to możliwe :) Tak czy siak, druga para rąk będzie bezcenna.
wojtekh
 

Postprzez lukaszm » 17 cze 2014, 20:36

update
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez daliend » 18 cze 2014, 20:59

moduł polutowany ..wszystko chula
a teraz powiem jaki jest mój sposób na moduł
1...wypinamy wtyczkę i kabelek co idzie do wentylatora
2...obcinamy przy module(jakieś 1.5mm od niego)kable idące do wentylatora(czarny i biały..innych z tej strony modułu nie ma)
3...dokręcamy śrubkę którą przymocowany jest ten długi cienki kabelek do modułu
4...odpinamy moduł..i wyciągamy..:)
5...PIWO...i jak kto lubi Papierosek...:)
6...bierzemy lutownice z końcówką śrubokrętową...i wycinamy silikon w miejscach gdzie wycieliśmy kable oraz po drugiej stronie tam gdzie wchodzi(lub wchodził...jak jest urwany jak u mnie)kabel sterujący
7...lutujemy kabel od sterowania(niebieski)....jak lut nie chce trzymać a nie posiadamy kwasu lutowniczego...to mamy okazje sprawdzic poziom kwasu w naszych akumulatorach...:)..(odkręcamy korek..maczamy patyczek taki do uszu w elektrolicie ..i smarujemy tym miejsca gdzie chcemy lutować...i lut pięknie sie leje)
8...na kable które ucieliśmy (te gróbe od wentylatora)zakładamy konektorki ..zaciakamy ...i też lutujemy
9...uzupełniamy usunięty silikon..
10...na kable wystajace z wentylatora też zakladamy konektorki
11...montujemy modól,zapinamy wtyczkę ,wciskamy konektorki
12...odpalamy auto ,klima ''start''..i mamy zimno ..(działa)
....i nie trzeba bawić sie z rozbieraniem modułu z myślą ...uszkodzimy czy nie uszkodzimy elektronikę
...a i powiem że ja mam modół firmy ''BOSH''...
WIELKIE PODZIĘKOWANIE DLA WSZYSKICH KOLEGÓW PRÓBUJĄCYCH MI POMÓC....
..przepraszam za możliwość błędów(ortograficznych)..:)
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez Ven » 18 cze 2014, 21:54

No i gratulacje :) wiedziałem że sterowanie siadło... system wymiany całkiem sprytny tyle że u mnie wszystkie trzy kabelki wypadły więc trzeba było moduł rozebrać i przygotować nowe styki do wlutowania przewodów (oczywiście z pomocą wujka google sprawdzić kolejność), a następnie zabezpieczyć i zamknąć szczelnie moduł. Ja osobiście wentylator sam na parkingu wyjąłem górą :) ale gimnastyki i nerwów było sporo :)
Grunt że problem rozwiązany <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez mati503 » 29 sie 2014, 19:47

Tak jak opisał na forum Daliend w dniu 18 cze 2014, 20:59. Tak też zrobiłem a przy okazji uwieczniłem na zdjęciach. Zabierałem się za otwarcie puszki z modułem ale okazało się, że wystarczył tylko silikon ściągnąć, oczyścić i polutować. Jak widać na zdjęciach zżarło kabel na 1.5 cm był jak piasek Zrobiłem fotorelację. Objawy były takie, że wentylator wcale się nie załączał i wyskakiwał błąd na urządzeniu diagnostycznym ELM 327 OBD2 za 32 zł przez program Torque Pro tj "P0480 Cooling Fan 1 Control Circiut"– inaczej uszkodzony sterownik wentylatora. Aby sprawdzić czy wentylator się załącza, to wystarczy włączyć nawiew na 1 oraz włączyć klimę i zobaczyć pod maską czy wentylator automatycznie się załączył. Mam nadzieje, że się przyda. Pozdrawiam;)
Załączniki
Mazda 3 (10).jpg
11
Mazda 3 (9).jpg
10
Mazda 3 (8).JPG
9
Mazda 3 (7).JPG
8
Mazda 3 (6).JPG
7
Mazda 3 (5).JPG
6
Mazda 3 (4).JPG
5
Mazda 3 (3).jpg
4
Mazda 3 (2).jpg
3
Mazda 3 (1).jpg
2
Mazda 3 (0).jpg
1
Początkujący
 
Od: 30 sie 2012, 21:35
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1349cm3, 62 KW 2005 Benzyna (Hatchback)

Postprzez daliend » 29 sie 2014, 22:19

ja troszeczkę estetyczniej silikonem zasmarowałem( użyłem czarny dla podkreslenia efektu)..ale fotorelacja na 5+
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez k_sony » 26 kwi 2015, 21:11

Cześć,
mam problem z wentylatorem chłodnicy w Mazdzie 3 2005 rok. Niestety wentylator nie działa i muszę go wymienić. Czy możecie mi coś poradzić co do wymiany? Czy jest to skomplikowane czy laik również sobie z tym poradzi?
k_sony
 

Postprzez k_sony » 29 kwi 2015, 23:49

Temat już nieaktualny, udało mi się wymienić wentylator. Wymiana wentylatora jest bardzo prosta. Jest on zamocowany na 4 zatrzaski. Do wymontowania nie potrzeba żadnego śrubokrętu itp. Do wymontowania należy odłączyć wtyczkę oraz "odbezpieczyc" wcześniej wspomniane zatrzaski. Nowy wentylator należy zamontować na miejsce oraz podłączyć wtyczkę. I gotowe. Przy włożeniu odrobiny wysiłku wentylator można wymontować bez podnośnika czy lewarka. Po wyjęciu z zatrzasków należy wyjąć go dołem – pod samochodem. Nowy rownież można zamontować bez podnoszenia samochodu.
Mam nadzieje, że komuś jeszcze sie przyda ten opis.

Pozdrawiam!!
k_sony
 

Postprzez don_arturro » 6 maja 2015, 17:56

Witam

Podepnę się pod te posty żeby nie tworzyć nowego wątku. Posiadam Mazde 3 2006r. 1,6 benzyna. Muszę wymienić wentylator chłodnicy. I tu mam problem. U mnie występuje taki dziwny żółty kabelek (jak dla mnie to jakieś uziemienie), natomiast jak przeglądam wentylatory w sklepach to tam nie ma takiego kabelka. Czy ktoś orientuje się co to dokładnie jest i czy musi to być? Z góry dziękuje
Załączniki
zdjęcie 1.jpg
wentylator całość
zdjecie 2.jpg
zbliżenie (kabelek odłączony)
don_arturro
 

Postprzez Premislaus » 22 lip 2015, 12:09

Witam. Zakupilem miesiac temu swoja pierwsza Mazde 3, 2005, benzyna 1,6. Pojechalem do mechanika sprawdzic dlaczego nie chlodzi klimatyzacja. Po spawaniu przewodow bo bylu nieszczelne i nabiciu nadal nie dzialalo. Podawal mi mechanik kilka przyczyn ale ostatecznie oznajmil, ze trzeba wymienic wentylator. Podobno jest to pilna sprawa gdyz jest to w tym modelu wspolny wentylator od klimy i silnika wiec grozi mi przegrzanie auta. Mechanik zaspiewal mi kwote 1600 zl za nowy lub 650 zl za zaminnik ktory nie ma gwarancji, ze bedzie pasowal. Czy ktos mial juz taka sytuacje? Jest mozliwosc uzyskania tanszych zamiennikow lub uzywanego sprzetu?
Premislaus
 

Postprzez Piotrek_154 » 22 lip 2015, 20:13

Cześć,

To mechanik chyba cenę z ASO Ci powiedział. Oryginalny nowy wentylator kosztuje 610 zł TU. Tylko upewnij się czy będzie na 100% pasował, bo gdzieś w opisach wentylatorów widziałem, że niektóre nie są do aut z klimatyzacją. Tu, gdzie podałem link nie ma tej informacji.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez Ven » 24 lip 2015, 16:01

Masz tą samą jednostkę napędową co ja, jakieś dwa lata temu też miałem wymieniać wentylator, a okazało się że tylko kable spróchniały w miejscu styku z modułem sterującym, po rozebraniu modułu wszystko polutowałem, zalałem sylikonem i złożyłem. Latam do tej pory i nie mam problemu. Jeśli szukasz całego wentylatora to używkę można trafić nawet za 150 zł. A jeśli chodzi o klimę to mi chodziła nawet jak nie chodził wentylator. Tutaj masz moje ostatnie przygody z klimą, może coś poradzisz: viewtopic.php?f=470&t=182715
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Premislaus » 27 lip 2015, 10:03

Dzieki za Wasze opinie. Zastanawialem sie nad wizyta w ASO aby miec pewnosc, ze to wentylator ale po przeczytaniu Twonego postu zmienilem zdanie. Rowniez mam manualna klime i rowniez zapala sie kontrolka A/C. Podjade chyba jeszcze do innego mechanika i porownam z tym co powiedzial poprzedni. Na mechanice sie nie znam to sam usterki nie znajde ale upewnie sie przed wymiana wentylatora i dam znac na czym stanelo.
Premislaus
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323