Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
jeśli włączysz klimę to wiatrak nie będzie chodził cały czas. jak włączasz klimę, włącza się wiatrak, po jakimś czasie wyłączy i potem znowu włączy, i tak co kilkanaście sekund, no chyba że upał jest.
Co do włączania wiatraka bez klimy to różnie. Jeśli masz odpowiednią temp. czyli na połowie i termostat dobrze Ci pracuje, to on sam będzie sobie otwierał duży obieg jak się zagrzeje i wyrówna temp. Jeśli stoisz w korku i w chłodnicy będzie też gorąca to wtedy się wentylator włączy i schładza.
A to co słyszysz przy prawym kole to tam jest sprężarka klimy i wszystko inne. Ale w samochodzie jedynie ona tak się włącza i wątpię że amerykanie tak mają bo pierwsze słyszę.
Co do włączania wiatraka bez klimy to różnie. Jeśli masz odpowiednią temp. czyli na połowie i termostat dobrze Ci pracuje, to on sam będzie sobie otwierał duży obieg jak się zagrzeje i wyrówna temp. Jeśli stoisz w korku i w chłodnicy będzie też gorąca to wtedy się wentylator włączy i schładza.
A to co słyszysz przy prawym kole to tam jest sprężarka klimy i wszystko inne. Ale w samochodzie jedynie ona tak się włącza i wątpię że amerykanie tak mają bo pierwsze słyszę.
Dzięki Marcis za odpowiedź.
Ale nadal nie rozumiem dlaczego sprężarka mi się uruchamia jedynie na samym nawiewie? Klime mam wtedy wyłączoną. Marcis u Ciebie też tak działa?
A jak jest u pozostałych właścicieli M3? U siebie mam manualną klime jakby co.
Ale nadal nie rozumiem dlaczego sprężarka mi się uruchamia jedynie na samym nawiewie? Klime mam wtedy wyłączoną. Marcis u Ciebie też tak działa?
A jak jest u pozostałych właścicieli M3? U siebie mam manualną klime jakby co.
Witam
Na początku zaznaczam, że jestem totalnym laikiem w kwestiach technicznych samochodu.
Szukam wentylatora z modułem BOSH 1 137 328 148. Przynajmniej taki był zamontowany w Mazdzie, którą kupiłem. Niestety wentylator ten nie działał, zorientowałem się dopiero, gdy pojechałem nabić klimatyzację.
Wentylatora z tym konkretnym modułem znaleźć nie mogę. Jest dużo podobnych ale o innych numerach. W aukcjach opisane, że są od Mazdy 3. Przeglądając fora, widziałem wpisy, że z innym numerem modułu, nie włączały się kiedy trzeba itp.
Może ten, który był zamontowany był wsadzony na pałę i od razu nie działał ? Znalazłem jedna aukcję, z tym numerem modułu i w opisie aukcji jest, że to do Forda Focusa.
W sytuacji gdy nie mogę dorwać wyżej wymienionego modułu, co mam zrobić? Czy jest jakiś zamiennik, który będzie działał bez problemu ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, 2005
Na początku zaznaczam, że jestem totalnym laikiem w kwestiach technicznych samochodu.
Szukam wentylatora z modułem BOSH 1 137 328 148. Przynajmniej taki był zamontowany w Mazdzie, którą kupiłem. Niestety wentylator ten nie działał, zorientowałem się dopiero, gdy pojechałem nabić klimatyzację.
Wentylatora z tym konkretnym modułem znaleźć nie mogę. Jest dużo podobnych ale o innych numerach. W aukcjach opisane, że są od Mazdy 3. Przeglądając fora, widziałem wpisy, że z innym numerem modułu, nie włączały się kiedy trzeba itp.
Może ten, który był zamontowany był wsadzony na pałę i od razu nie działał ? Znalazłem jedna aukcję, z tym numerem modułu i w opisie aukcji jest, że to do Forda Focusa.
W sytuacji gdy nie mogę dorwać wyżej wymienionego modułu, co mam zrobić? Czy jest jakiś zamiennik, który będzie działał bez problemu ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Mazda 3 BK, 1.6 benzyna, 2005
-
Mindfock
posiadam mazde3 1,4 85km(2004)...posiada ona klime manualną(schładzacz)na chłodnicach (przednia-klima,tylna chłodnica silnika)mam jeden wentylator...w mazdach 6 są dwa...
PYTANIA...czy jak mam wlączoną klimę na postoju(oczywiście włączony motor) wentylator powinien się uruchamiać??...bo u mnie nie startuje...i po paru minutach chłodnica od klimy jest bardzo gorąca..a powietrze z nawiewów zaczyna lecieć coraz mniej zimne az jest tylko lekko chłodne
....jak sprawdzić wentylator chłodnicy czy jest sprawny...(co z czym polączyć)
PYTANIA...czy jak mam wlączoną klimę na postoju(oczywiście włączony motor) wentylator powinien się uruchamiać??...bo u mnie nie startuje...i po paru minutach chłodnica od klimy jest bardzo gorąca..a powietrze z nawiewów zaczyna lecieć coraz mniej zimne az jest tylko lekko chłodne
....jak sprawdzić wentylator chłodnicy czy jest sprawny...(co z czym polączyć)
- Od: 28 lis 2012, 21:18
- Posty: 32
- Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r
Temat już znany i nawet byłem jego częścią, bo miałem ten sam problem. Zapraszam do lektury, szukaj pod koniec moich postów może się przyda 
viewtopic.php?f=470&t=154951
viewtopic.php?f=470&t=154951
t0ma5h napisał(a):Dzięki Marcis za odpowiedź.
Ale nadal nie rozumiem dlaczego sprężarka mi się uruchamia jedynie na samym nawiewie? Klime mam wtedy wyłączoną. Marcis u Ciebie też tak działa?
A jak jest u pozostałych właścicieli M3? U siebie mam manualną klime jakby co.
W mojej jest identycznie.. tak ma być.. jeśli ustawisz nawiew na szybę/szybę-nogi to co jakiś czas załącza klimę w celu osuszenia powietrza.
Witam. Program Forscan poczęstował mnie takim komunikatem:
"Kod: P0480 – Błąd obwodu sterowania wentylatorem chłodzącym 1
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Błąd obwodu sterowania wentylatorem chłodzącym 1
Otwarty obwód przekaźnika wentylatora
Przepalony bezpiecznik lub uszkodzona instalacja
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Uszkodzony lub niesprawny przekaźnik
Nieprawidłowe połączenie
Niesprawny lub uszkodzony silniczek wentylatora
Wentylator pozostaje włączony: obwód może być zwarty do; VPWR, masy w wiązce przewodów, złącza, lub niesprawny albo uszkodzony PCM."
Czy to kwestia bezpiecznika czy coś poważniejszego?
"Kod: P0480 – Błąd obwodu sterowania wentylatorem chłodzącym 1
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Błąd obwodu sterowania wentylatorem chłodzącym 1
Otwarty obwód przekaźnika wentylatora
Przepalony bezpiecznik lub uszkodzona instalacja
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Uszkodzony lub niesprawny przekaźnik
Nieprawidłowe połączenie
Niesprawny lub uszkodzony silniczek wentylatora
Wentylator pozostaje włączony: obwód może być zwarty do; VPWR, masy w wiązce przewodów, złącza, lub niesprawny albo uszkodzony PCM."
Czy to kwestia bezpiecznika czy coś poważniejszego?
Jak sprawdzisz bezpiecznik, będziesz miał odpowiedźKrystian1982 napisał(a):Czy to kwestia bezpiecznika czy coś poważniejszego?
Tylko jak nie znajdziesz żadnego spalonego bezpiecznika to nie podejrzewaj od razu PCM-u
Musisz wszystko sprawdzić... bezpiecznik, przekaźnik, obwód na otwarcia i zwarcia....
Dzięki. Sporo do sprawdzania jak dla kogoś, kto się mało orientuje w tych kwestiach
Możesz mi podpowiedzieć, którego bezpiecznika mam szukać?
Możesz mi podpowiedzieć, którego bezpiecznika mam szukać?
Popatrzyłem jednak jak to wygląda i zauważyłem, że urwany jest czerwony przewód prowadzący do modułu. czy to może być przyczyną niedziałania wentylatora?
pytanko ..jak sprawdzić modól na wętylatorze??
...jak podpinam prąd bezpośrednio pod wentylator to chodzi...
..jak podpinam prąd pod wtyczkę od modułu to też chodzi..a jak zepne wtyczkę i zalącze klime(manualna) to wentylator sie nie zalącza...(bezpieczniki sprawdzonene ,przekażnik podmieniony,agregat działa)
a i jeszcze jedno pytanko...czy można czy można zmostkować przewód od czujnika temperatury silnika lub podpiąć jakiś opornik żeby sprawdzić czy wentylator się zalączy??
...jak podpinam prąd bezpośrednio pod wentylator to chodzi...
..jak podpinam prąd pod wtyczkę od modułu to też chodzi..a jak zepne wtyczkę i zalącze klime(manualna) to wentylator sie nie zalącza...(bezpieczniki sprawdzonene ,przekażnik podmieniony,agregat działa)
a i jeszcze jedno pytanko...czy można czy można zmostkować przewód od czujnika temperatury silnika lub podpiąć jakiś opornik żeby sprawdzić czy wentylator się zalączy??
- Od: 28 lis 2012, 21:18
- Posty: 32
- Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r
daliend napisał(a):pytanko ..jak sprawdzić modól na wętylatorze??
...jak podpinam prąd bezpośrednio pod wentylator to chodzi...
..jak podpinam prąd pod wtyczkę od modułu to też chodzi..a jak zepne wtyczkę i zalącze klime(manualna) to wentylator sie nie zalącza...(bezpieczniki sprawdzonene ,przekażnik podmieniony,agregat działa)
Z tego co pamiętam są tam trzy przewody +, masa i chyba sterujący zobacz czy ten trzeci jest cały.
Zobacz czy w kostce masz napięcie na + bo ja pamiętam że powinno być cały czas, bez względu czy klima chodzi czy nie.
Ps. Wentylator a nie wętylator
Do wentylatora idą 3 przewody czerwony (+), czarny(–), i fioletowy sterujący (to on chyba daje sygnał by wentylator się włączał bo na czerwonym napięcie jest cały czas). Dodatkowo powinien być cienki kabelek podłączony do czujnika temperatury na module sterowania wentylatorem ( który chyba pilnuje temperatury układu w module)
po rozpięciu wtyczki jak ,jak wpiołem się w nia bezpośrednio to wentylator kręci(cięki kabel rozłączony)...
..a moim zdaniem jak sterujący jet wypięty to nie powinien kręcić(za głupi jestem na elektronike w aucie)...ale jak kręci to znaczy ze modól prąd na wentylator puszcza..(to chyba dobry??
..a moim zdaniem jak sterujący jet wypięty to nie powinien kręcić(za głupi jestem na elektronike w aucie)...ale jak kręci to znaczy ze modól prąd na wentylator puszcza..(to chyba dobry??
Ostatnio edytowano 11 cze 2014, 23:30 przez daliend, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 lis 2012, 21:18
- Posty: 32
- Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r
No przecież pisze cały czas że kabel czerwony ma napięcie zawsze
więc jak pominiesz sterujący to będzie chodził... to kabel sterujący musisz mieć walnięty lub czujnik do którego jest podłączony ( chyba termostat ). I radzę Ci byś nie jezdził na klimie jeśli wentylator nie działa, bo może Ci ciśnienie rozsadzić całą instalację.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości