Filtr kabinowy – Dyskusja / Wymiana. Videorelacja strona: 4
Nie ma chyba znaczenia po wymianie dmucha aż miło z nawiewów
Sprawdzałem na sprężarce i różnica była. Ale jak dmucha w aucie ok to gut:) Ja oddałem i kupiłem Valeo.
Do sprzedania dwa komplety (przód i tył) nowych głośników ALPINE SXE-5725S nowe
Moja trójka – viewtopic.php?f=332&t=159979
Moja trójka – viewtopic.php?f=332&t=159979
- Od: 28 mar 2013, 20:44
- Posty: 57
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: Mazda 3 (BK) , 1.6 105KM, 2003r.
Też mi zdaje, że ten filtr "węglowy" to tylko chwyt marketingowy. Ja zainstalowałem wszystko skrupulatnie i prawidłowo i na przepływ powietrza nie narzekam...ale zeby ten węgiel miał wyłapywać zapachy...nie stwierdziłem tego fenomenu 

- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
beny1984 napisał(a):ale zeby ten węgiel miał wyłapywać zapachy...nie stwierdziłem tego fenomenu
to poczytaj zamiast się naśmiewać
http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99giel_aktywny
Wiecie są filtry węglowe i węglowe
Jedne mają tyle węgla co kot napłakał, a drugie tyle ile powinny faktycznie mieć no i oczywiście odpowiedniego rodzaju. Często jest tak że te made in china mają go tyle co nic,
Do sprzedania dwa komplety (przód i tył) nowych głośników ALPINE SXE-5725S nowe
Moja trójka – viewtopic.php?f=332&t=159979
Moja trójka – viewtopic.php?f=332&t=159979
- Od: 28 mar 2013, 20:44
- Posty: 57
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: Mazda 3 (BK) , 1.6 105KM, 2003r.
Zgadzam się marcin255 z tym, że węgiel aktywny ma zdolność absorbcji substancji chemicznych i nie neguję. Ale w tym konkretnym przypadku tj. filtra kabinowego "węglowego" firmy JapanLine nie zauważam jakiegoś szczególnego "nieprzepuszczania" zapachów z zewnątrz. Dla przykładu: spodziewałem się, że gdy założę ten filtr, nie będę czuł zapachu spalin samochodu stojącego w korku przede mną (zawiodłem się). Jadąc niedawno za TIRem przewożącym w naczepie świnie do uboju, tez czułem smród mimo zamkniętych okien i przy włączonej klimie. Być może ten konkretny filtr wyłapuje szkodliwe substancje chemiczne np. ze spalin samochodów ale zapach nadal czuć. Poza tym trzeba pamiętać, że węgiel aktywny absorbuje WIELE związków chemicznych co nie oznacza jednak WSZYSTKIE... 

- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
Podsycę dyskusję... wyczuwacie różnice pomiędzy użyciem filtra węglowego/zwykłego oraz tanich zamienników po 20-30zl a znanych marek typu Knecht, Mann itp. ?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Odnośnie wymiany filtra. Wymieniałem go niedawno sam. Zrobiłem to bez rozłączania wtyczek na kablach. Było trochę problemów, jednak przy odrobinie cierpliwości i małej gimnastyki rękoma udało się. Zajęło mi to coś koło 30min.
pozdrawiam...
pozdrawiam...
- Od: 2 lis 2012, 17:42
- Posty: 20
- Skąd: (Galicja), Małopolska
- Auto: Mazda 3 BK, sedan, 1,6 benzyna 2006r.
Dokładnie czytając wszystkie posty i materiały z forum zabrałem się do wymiany. Niestety dopiero za drugim podejściem się udało ( za pierwszym nie starczyło cierpliwości). O zgrozo kto to wymyślił, biedak musiał nie lubić swojej pracy.
Jak to się mówi pierwszy raz zawsze boli, ale pamięta się go całe życie. Więc udało się wymienić filterek bez odpinania bezpieczników. Około 1 godz. pracy, poobcierane palce. Doświadczenie bezcenne. Myślę, że drugi raz zejdę do 30 min.
Pozdrawiam
Jak to się mówi pierwszy raz zawsze boli, ale pamięta się go całe życie. Więc udało się wymienić filterek bez odpinania bezpieczników. Około 1 godz. pracy, poobcierane palce. Doświadczenie bezcenne. Myślę, że drugi raz zejdę do 30 min.
Pozdrawiam
-
Zielak34
Hej.po wymianie filtra moja M3 nie podaje zewnetrznej temperatury,alarm sie nie uzbraja i nie migaja kierunki kiedy otwieram drzwi pilotem,Help me
leonzaw1980
- Od: 3 lut 2013, 23:55
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 2004 1.6 petrol UK
Rozpinales instalacje? Rozepnij i zepnij jeszcze raz.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ok juz dziala zle byla wpieta jedna z kostek fiuuuu
leonzaw1980
- Od: 3 lut 2013, 23:55
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 2004 1.6 petrol UK
Własnoręczna wymiana filtra kabinowego już za mną , poszło dość łatwo dzięki relacji vidmo 82 ( dzieki).
Nie daje mi spokoju tylko czy je ułożyłem w właściwą stronę.
1) kupiłem filtr Knecht
2) zwróciłem uwage na sposób zamontowania poprzednich filtrów i na fotke w relacji widmo 82 (dolny filtr ma charakterystyczny schodek koło którego wsuwa sie radiator.) i zamontowałem tak samo.
Problem polega na tym że strzałki na filtrze wzkazują ze zamontowałem filtry odwrotnie.
Ostrze strzałki skierowane jest w kierunku wlatującego powietrza ,(i tu moje pytanie) a powinny być w kierunku nagrzewnicy?
Jak to jest z tymi strzałkami? , możliwe że na filtrze były błędne oznakowania?
Czy możliwe technicznie jest zamontowanie odwrotnie tych filtrów? One mają wpusty, na "deklu" co zamyka filtry też jest taka szczelina i wszystko ładnie mi spasowało mam wrażenie ze gdubym je wciskał owdrotnie to bym nie domknął klapki.
Jak to wyglądało u Was?
pozdrawiam
Nie daje mi spokoju tylko czy je ułożyłem w właściwą stronę.

1) kupiłem filtr Knecht
2) zwróciłem uwage na sposób zamontowania poprzednich filtrów i na fotke w relacji widmo 82 (dolny filtr ma charakterystyczny schodek koło którego wsuwa sie radiator.) i zamontowałem tak samo.
Problem polega na tym że strzałki na filtrze wzkazują ze zamontowałem filtry odwrotnie.
Ostrze strzałki skierowane jest w kierunku wlatującego powietrza ,(i tu moje pytanie) a powinny być w kierunku nagrzewnicy?
Jak to jest z tymi strzałkami? , możliwe że na filtrze były błędne oznakowania?
Czy możliwe technicznie jest zamontowanie odwrotnie tych filtrów? One mają wpusty, na "deklu" co zamyka filtry też jest taka szczelina i wszystko ładnie mi spasowało mam wrażenie ze gdubym je wciskał owdrotnie to bym nie domknął klapki.
Jak to wyglądało u Was?
pozdrawiam
- Od: 30 lis 2013, 21:34
- Posty: 21
- Skąd: Nowy Sącz - okolice
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2007r
Jest tylko jedna opcja wsadzenia tych filtrów. Nie wejda inaczej chyba że jesteś magikiem 
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Na logikę. Filtr znajduje się na drodze powietrza wpadającego do kabiny. Jeśli nie ma filtra, przepływ powietrza nie jest utrudniony, więc nic dziwnego, że koledze lepiej dmucha.
Na filtrach zatrzymuje się sporo śmiecia i syfu, który w przeciwnym wypadku wpadałby do kabiny albo zostawał w przewodach wentylacyjnych. Możliwe, że filtr kolegi był tak brudny, że mało co przepuszczał. W każdym razie wyrzucać filtra nie polecam, a na problemy z klimą polecam serwis klimatyzacji.
Na filtrach zatrzymuje się sporo śmiecia i syfu, który w przeciwnym wypadku wpadałby do kabiny albo zostawał w przewodach wentylacyjnych. Możliwe, że filtr kolegi był tak brudny, że mało co przepuszczał. W każdym razie wyrzucać filtra nie polecam, a na problemy z klimą polecam serwis klimatyzacji.
1. Nie pamietam czy byly u mnie jakies oznaczenia jak go montowac, ale na 100% nie mozna sie pomylic, chyba ze bedziemy tolerowac latajace filtry w tej komorze przed parownikiem
Wtedy rownie dobrze mozemy ich nie montowac poniewaz dzialanie ich bedzie bliskie "0" 
2. Pomysl na nie montowanie filtra klimatyzacji ma chyba swoje zrodlo od jakiegos handlarza, mniejszym kosztem poczatkowym uzyskujemy lepsza (minimalnie) wydajnosc. Oczywiscie do czasu zasyfienia parownika co zmusi nas do wymiany jego, ale to juz problem przyszlego wlasciciela
Przypominam!
Po wyjeciu starych filtrow, musicie koniecznie wysprzatac cala komore przed parownikiem, odkurzyc, spryskac scianki jakims srodkiem do czyszczenia szyb na bazie octu/alkoholu i wytrzec a nastepnie popsikac pianką do odgrzybiania i zamknac dekielkiem. Jak wszystko splynie pod auto i wyschnie: montowac filtry. Efekt jest warty tych czynnosci! Zanim kupicie droga jakas pianke za 50zl, sprawdzcie czy taka za 20zl tez bedzie OK.
PS: Jak wetkniecie rurke od pianki w nawiewy, praktycznie murowane sa wycieki spod deski. Nie wiadomo ktoredy sobie plynie skraplajaca sie pianka. Sam to raz uczynilem ze szczesliwym zakonczeniem, ale obgryzalem paznokcie i wycieralem te zacieki. Dlugo czekalem aby miec pewnosc, ze wszystko wyschlo zanim odpalilem auto. Wg. mnie zdecydowana wiekszosc nieprzyjemnego zapachu ma swoje zrodlo z komory parownika a nie z nawiewow. Na przyszlosc, zaryzykuje jedynie psikniecie bardzo gleboko w srodkowe nawiew aby wyczyscic druga strone parownika. Oczywiscie trzeba dlugo odczekac aby wyparowalo wszystko bo chyba nie zaleca sie aby plywal wentulator od nawiewu klimy
2. Pomysl na nie montowanie filtra klimatyzacji ma chyba swoje zrodlo od jakiegos handlarza, mniejszym kosztem poczatkowym uzyskujemy lepsza (minimalnie) wydajnosc. Oczywiscie do czasu zasyfienia parownika co zmusi nas do wymiany jego, ale to juz problem przyszlego wlasciciela
Przypominam!
Po wyjeciu starych filtrow, musicie koniecznie wysprzatac cala komore przed parownikiem, odkurzyc, spryskac scianki jakims srodkiem do czyszczenia szyb na bazie octu/alkoholu i wytrzec a nastepnie popsikac pianką do odgrzybiania i zamknac dekielkiem. Jak wszystko splynie pod auto i wyschnie: montowac filtry. Efekt jest warty tych czynnosci! Zanim kupicie droga jakas pianke za 50zl, sprawdzcie czy taka za 20zl tez bedzie OK.
PS: Jak wetkniecie rurke od pianki w nawiewy, praktycznie murowane sa wycieki spod deski. Nie wiadomo ktoredy sobie plynie skraplajaca sie pianka. Sam to raz uczynilem ze szczesliwym zakonczeniem, ale obgryzalem paznokcie i wycieralem te zacieki. Dlugo czekalem aby miec pewnosc, ze wszystko wyschlo zanim odpalilem auto. Wg. mnie zdecydowana wiekszosc nieprzyjemnego zapachu ma swoje zrodlo z komory parownika a nie z nawiewow. Na przyszlosc, zaryzykuje jedynie psikniecie bardzo gleboko w srodkowe nawiew aby wyczyscic druga strone parownika. Oczywiscie trzeba dlugo odczekac aby wyparowalo wszystko bo chyba nie zaleca sie aby plywal wentulator od nawiewu klimy
Ostatnio edytowano 12 cze 2014, 22:37 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82, dzięki za videorelację – pomocna.
Co prawda przez te dwie nakrętki 12mm za bezpiecznikami podchodziłem do tego trzy razy(przykręcone były tak jakby od tego zależało czyjeś życie, dwa klucze na nich zjechałem) ale udało się bez odłączania akumulatora i przewodów do skrzynki.
P.S. Jeśli ktoś robi to po raz pierwszy to polecam zaopatrzyć się w rękawice bo można sobie nieźle ręce poobcierać.
Co prawda przez te dwie nakrętki 12mm za bezpiecznikami podchodziłem do tego trzy razy(przykręcone były tak jakby od tego zależało czyjeś życie, dwa klucze na nich zjechałem) ale udało się bez odłączania akumulatora i przewodów do skrzynki.
P.S. Jeśli ktoś robi to po raz pierwszy to polecam zaopatrzyć się w rękawice bo można sobie nieźle ręce poobcierać.
- Od: 27 lut 2014, 19:25
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK '05 HB 1.6 Z6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości