interfejs do diagnostyki komputerowej OBD?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Paweł_Radom » 21 paź 2013, 00:08

Witam
Ja polecam program WOW! Wurth.
Posiada schematy elektryczne, zdjecią złącz, momenty z jakimi dokręcać i najważniejsze że działa update i działa też z innymi samochodami :D
Paweł_Radom
 

Postprzez skodafabia » 2 lis 2013, 00:32

chcialbym sie zapytac czy polecacie ELM 27 na kablu USB czy BT?
skad taka rozbieznosc cenowa na allegro (po wpisaniu ELM27 ceny od ~30zł, po dopisaniu ELM27 mazda ~60-75zł)?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2013, 22:43
Posty: 35
Auto: Mazda 3 1,6 105KM

Postprzez Wojtek » 2 lis 2013, 00:44

skodafabia napisał(a):czy polecacie ELM 27 na kablu USB czy BT?

koledze pewnie chodzi o ELM 327...

skodafabia napisał(a):ceny od ~30zł, po dopisaniu ELM327 mazda ~60-75zł?

kazdy ELM w takiej samej wersji montazu dziala na tych samych zasadach...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skodafabia » 2 lis 2013, 14:38

oczywiście chodziło mi o ELM327 – literówka :)
dalej jednak nie wiem, który sposób sprawdzania błędów jest wygodniejszy/lepszy – kabel USB czy Bluetooth
(mam telefon z androidem i laptopa z BT)
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2013, 22:43
Posty: 35
Auto: Mazda 3 1,6 105KM

Postprzez tomek-waw » 2 lis 2013, 15:29

skodafabia napisał(a):który sposób sprawdzania błędów jest wygodniejszy/lepszy

BT.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez talk_about85 » 29 gru 2013, 21:21

Nikt mi nie pomogl w innym temacie wiec ponawiam tutaj. Jak sprawdzic czy diagnostyka komputerowa wykonywana jest IDSem Mazdowskim a nie zwyklym ogolnodostepnym testerem? Trafilem do goscia ktory twierdzi ze ma ta pierwsza opcje ale wolalbym sprawdzic jego slowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez tomek-waw » 29 gru 2013, 21:28

talk_about85 napisał(a):IDSem Mazdowskim a nie zwyklym ogolnodostepnym testerem?

Poproś o wydruk. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez martii » 29 gru 2013, 21:50

Witam. Znalazłem coś takiego :
http://allegro.pl/najlepszy-tester-diagnostyczny-obd2-kolor-wykresy-i3805667464.html
Czy miał może ktoś już doczynienia z tym urządzonkiem. Czy opłaca się wydawać parę złotych więcej na to urządzenie , czy lepiej kupić tańsze do diagnostyki madzi.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 22:19
Posty: 21
Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok

Postprzez tomek-waw » 29 gru 2013, 22:59

martii napisał(a):czy lepiej kupić tańsze do diagnostyki madzi.
<spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez widmo82 » 19 lut 2014, 21:25

Padł komuś taki ELM na bluta? Zastanawiam sie czy jest sens doplacac za gwarancje czy kupic sobie u bezposrednio żółtych przyjacioł. U nich 25zł z wysyłka a u nas od 40zł
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 19 lut 2014, 21:56

Padł wymienili od ręki na nowy mam dwa :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 21 lut 2014, 12:12

Cześć. Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat obsługi PIDów w programie ScanXL 3.2 przez nasze Mazdy
Jak to wygląda w Waszym przypadku ile program wyszukuje dostępnych parametrów?
W moim przypadku w silniku Z6 (1.6 benzyna) wykrywa 545 PIDów przy przy dokładnym wyszukiwaniu. Gdy odznaczy się opcję "Pokaż tylko obsługiwane PID" to większość PIDów zaczynających się od słowa Mazda jest nieaktywna czy to wina elm327 czy sterownik PCM że jest tak zaprogramowany?

Które PIDy warto zaznaczyć / właczyć bo aktywnych jest tylko 14 z 545 obsługiwanych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez grafipl » 27 lut 2014, 00:30

Ma ktoś może dodatek mazda enhanced diagnostics add-on do scanxl?

Ja do dziennika zaznaczyłem rejestracji wszystkich pidów... Tylko niektóre jakieś głupoty pokazują według mnie... np. ilość kilometrów od resetu błędów w kilkanaście minut rośnie od 300km do kilku tysięcy... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 21:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez lukaszm » 22 kwi 2014, 20:51

Cześć. Chciałbym podpytać czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zachowaniem interfejsu elm327 otóż podczas podglądu danych w zakładce Diagnostyka => Widok danych pojawiają się dziwne wartości jeśli chodzi o PIDy np. Pid odpowiadający za odczyt prędkości SAE.VSS na postoju przyjmuje różne wartości mimo tego że auta się nie porusza, np. 27km/h, 136km/h . Podobnie z PIDem SAE.RPM odpowiadającym za obroty na obrotomierzu jest ich ok 800 natomiast na ekranie monitora wartości są przeróżne np. 3500, 9207. Czyżby to jakiś problem z interfejsem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Dominooo » 22 kwi 2014, 23:25

Po ostatniej usterce auta (padnięty czujnik położenia wału) nie ufam już temu urządzniu (elm327).
Auto jeździło kiepsko, było czuć, że jest problem z elektroniką. Po podłączniu interfejsu błędów brak jakichkolwiek. Mechanik podpiął swoje urządzenie (z wyglądu profesjonalne) i wszystko wyświetlone "czarno na białym".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez lantan » 3 maja 2014, 14:58

Witajcie :)

Odświeżając temat czy ktoś byłby tak dobry i podrzucił na priv źródło do pobrania dodatku Mazda Enhanced Diagnostics do ScanXL? Przegrzebałem cały Internet i nigdzie nie mogę znaleźć, a że kolega dysponuje pełną wersją ScanXL tyle, że bez dodatku to chciałbym sprawdzić co da się wyciągnąć z auta.

Z góry wielkie dzięki, pozdrowienia
Lantan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez Li Mu Bai » 3 maja 2014, 16:31

Dominooo napisał(a):Po ostatniej usterce auta (padnięty czujnik położenia wału) nie ufam już temu urządzniu (elm327).
Auto jeździło kiepsko, było czuć, że jest problem z elektroniką. Po podłączniu interfejsu błędów brak jakichkolwiek. Mechanik podpiął swoje urządzenie (z wyglądu profesjonalne) i wszystko wyświetlone "czarno na białym".


Ale co dokładnie zobaczył, błędy których nie wyświetlił elm, czy co innego? Jeśli nie masz wiedzy, to elm nie powie gdzie auto boli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez rafik256 » 4 maja 2014, 20:55

Mam zamiar kupić ELM-a 327. Przeglądam sobie oferty i nie wiem co wybrać i w czym tkwi różnica.
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-blu ... 26842.html
http://allegro.pl/bluetooth-elm327-bt-n ... 77076.html
Który będzie lepszy?? Ten pierwszy?? Wersja 1.5a będzie odpowiednia??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez widmo82 » 7 maja 2014, 11:35

Pytanko (zadane też tu: viewtopic.php?p=2850959#p2850959 )
Po zaswieceniu sie kontrolki silnika i dolaniu czynnika Eolys... podobno trzeba resetnąć liczbę tankowań/stan czynnika – robił to ktoś? Jeśli tak to czy wystarczy np. Torque na Androida i ELM327?
Moze wystarczy wywalic blad o braku czynnika i juz nie wroci? Szukam kogoc co był już w takiej sytuacji.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Li Mu Bai » 7 maja 2014, 11:46

rafik256 napisał(a):Mam zamiar kupić ELM-a 327. Przeglądam sobie oferty i nie wiem co wybrać i w czym tkwi różnica.
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-blu ... 26842.html
http://allegro.pl/bluetooth-elm327-bt-n ... 77076.html
Który będzie lepszy?? Ten pierwszy?? Wersja 1.5a będzie odpowiednia??

Mam jeden i drugi, na pierwszym założony mam przelacznik na tryb mscan, łatwiej się w środku zmieścił i elm rozebrał, na drugim jeszcze nie zakładałem przelacznika, za to jest dyskretniejszy i mniejszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323