Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lip 2013, 10:53

znachor5 napisał(a):Koledzy a może mi ktoś pomóc , a mianowicie nie załącza mi wentylatora podczas włączania klimy? Co może być tego przyczyną i gdzie szukać problemu?

Oczywiście myślę, że takie sprawy jak bezpieczniki to popatrzyłeś?
Od wentylatora od klimy jest osobny bezpiecznik i przekaźnik.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez znachor5 » 9 lip 2013, 12:08

Tak bezpieczniki i przekaźniki mam sprawdzone wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lip 2013, 12:23

Uuuupsss – teraz widzę, ze to chodzi o:
Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006


Dlaczego tak się dzieje to nie potrafię ci powiedzieć.

EDIT: Temat wydzieliłem z innego tematu i przenoszę do Działu BK.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez znachor5 » 9 lip 2013, 14:24

OK dzięki za pomoc, może ktoś inny mi coś jeszcze doradzi, a na razie może ktoś mi podpowie jak sprawdzić wentylator na krótko. Na jakie kable należy podać prąd lub zmostkować.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez kropek101 » 9 lip 2013, 20:39

A klima nabita może masz za mało gazu i nie załancza się wentylator?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez znachor5 » 9 lip 2013, 23:01

W klimie nie sprawdzałem ile jest gazu ale jak chodziła to chłodziła bardzo dobrze wiec nie sądzę żeby to była wina braku czynnika w klimie. A zanim zobaczyłem ze nie załącza wentylatora, po uruchomieniu klimy załączało i rozłączało na przemian sprężarkę.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez znachor5 » 11 lip 2013, 14:37

Koledzy sprawdziłem kostkę od wentylatora są tam 3 piny czerwony + stały, czarny MASA i fioletowy ale na nim nic nie pokazuje ani prądu ani masy. Do wentylatora idzie również zielony w oddzielnej kostce. Czy ktoś wie czy tak to powinny być czy gdzieś powinien pojawić się prąd. Po włączeniu klimy na żadnym z kabli nie pojawia się + oprócz czerwonego ale tam jest on stały. Jest możliwość sprawdzenia wentylatora na krótko czy za załączenie odpowiada ten moduł przy nim.Bezpiecznik sprawdziłem jest ok, natomiast przekaźnika nie wiem który dokładnie odpowiada za wentylator. Czy ktoś mógł by mi pomóc ponieważ w sobotę mam pilny wyjazd i obawiam się żeby nie zagotować samochodu jak się wentylator nie załączy.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez Ven » 12 lip 2013, 00:04

Słuchaj ja też walczyłem z wentylatorem... najpierw go wyciągnij i obejrzyj ( nic skomplikowanego zrobisz to na parkingu) u mnie były sparciałe luty na przewodach które po prostu na nowo przylutowałem. Podłącz wentylator na krótko do akumulatora i sprawdz czy śmiga, zobacz jeszcze czy w kostce masz napięcie. Jeśli nie dojdziesz co się stało to chyba wymiana wentylatora cię czeka ( koszt około 300 zł na allegro za używany ) I ku przestrodze jeśli nie chodzi wentylator na klimie to nie używaj jej na postoju bo możesz całą instalację uszkodzić. Tak powiedział mi spec od klimy.

Dopisano 12 lip 2013, 00:12:

A no i jeszcze jedno nie wiem jak u Ciebie ale ja na uszkodzonym wentylatorze ze Szczecina na mazury dojechałem bez większych problemów, wskazówka temp. prawie cały czas na środku. Jeśli masz sprawną chłodnicę i płyn w normie to raczej Madzi nie zagrzejesz. Wentylator włącza się dopiero jak naprawdę skoczy temperatura silnika.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez znachor5 » 12 lip 2013, 10:52

Na kostce od wentylatora na czerwonym kablu mam stałe napięcie tylko nie wiem co powinno pojawiać się na tym fioletowym kablu co idzie też do wentylatora. Ale zrobię tak jak mówisz wyciągnę cały wentylator i zobaczę. Tylko mam nadzieje ze uda się dobrać do tego modułu bo on jest chyba żywicą zalany czy nie?
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez Ven » 12 lip 2013, 12:53

Wentylator trzyma się na zatrzaskach w dolnej części po ich wciśnięciu wyszedł do góry, ale jeśli masz możliwość to wyciągnij go dołem np. z kanału( będzie łatwiej ). Przed wyjęciem wentylatora odkręć czujnik temp. wentylatora który jest przykręcony do modułu na osobnym kabelku (chyba monitoruje czy moduł się nie przegrzewa i w razie konieczności go wyłącza). Moduł nie jest zalany żywicą, Po odkręceniu śrubek delikatnie i powoli staraj się podnieść górną cześć która jest tylko zabezpieczona przed wilgocią sylikonem, ale i tak się mocno trzyma. Jak będziesz z nią walczył to nie wkładaj nic do środka za głęboko bo możesz uszkodzić elektronikę. Jeśli tak jak u mnie poszły Ci przewody to patrząc na płytkę z układem scalonym i mając wiązkę przewodów po lewej stronie na samej górze powinien być czarny niżej czerwony i ostatni fioletowy. W płytce jest jeszcze gniazdo na samym dole ale u mnie jest ono puste, interesują Cię tylko trzy pierwsze. Przed zamknięciem całości zabezpiecz elektronikę na nowo sylikonem i tyle. Mam nadzieję że to ten sam problem :)

Dopisano 12 lip 2013, 13:01:

Ja też miałem napięcie tylko na czerwonym więc chyba tak powinno być, myślę że ten fioletowy to przewód sterujący który przekazuje sygnały do modułu na wentylatorze.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez damik72 » 8 sie 2013, 14:29

Witam wszystkich mam pytanie przy jakiej temperaturze silnika powinien załączyć się wentylator bo przy dzisiejszej temperaturze do 35 stopni nawet na postoju wcale się nie załącza a wskaźnik jest na połowie może troszkę więcej czyż by miał takie dobre chłodzenie żeby wentylatora nie-potrzebował

Łączę z Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2013, 21:32
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie
Auto: Mazda 3 1,6 105KM
2005r.

Postprzez VPM » 8 sie 2013, 20:30

u mnie tak jest wskaźnik zatrzymuje sie a dopiero po 5 minutach wentylator załącza sie

Dopisano 8 sie 2013, o 20:31:

czujnik ma 92 stopnie z tego co pamiętam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez marcin255 » 8 sie 2013, 20:34

Item
Specification
Initial-opening temperature
(°C {°F})
80-84 {176-183}
Full-open temperature
(°C {°F})
95 {203}
Full-open lift
(mm {in})
8.5 {0.33} or more


to termostat , wentylator chyba 104 *C
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez damik72 » 8 sie 2013, 20:57

No to nie wiem od kąt go przyprowadziłem nie słyszałem jeszcze jak włącza się wentylator a gdzie jest wkręcony ten czujnik bo w chłodnice na pewno nie na foto w załączniku jest wentylator taki jak jest u mnie czy za temperaturę odpowiada ta skrzynka w nim czy czujnik jest gdzie indziej
Załączniki
3402144481.jpg
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2013, 21:32
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie
Auto: Mazda 3 1,6 105KM
2005r.

Postprzez Ven » 2 wrz 2013, 22:52

U mnie wentylator jeszczcze nigdy sie nie wlaczyl… ten silnik naprawde ciezko zagrzac bo ma bardzo dobre chlodzenie, a wentylator chodzi tylko gdy uzywam klimatyzacji. Jesli chodzi o temp. zawsze wskaznik na polowie.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

PostTen post został usunięty przez Ven 2 wrz 2013, 22:54.

Postprzez JackK » 2 sty 2014, 14:06

Witam.
Tydzień temu byłem w warsztacie w Katowicach (na ul. Wapiennej 18) z moim autkiem z powodu wycieku w ukł. hamulcowym.
Poleciłem mechanikowi, by przy okazji podłączył komputer i elektronicznie posprawdzał auto. Po tej operacji uzyskałem od niego informację, iż komputer nie mógł się połączyć z modułem sterownika wentylatora chłodnicy i że prawdopodobnie moduł ten jest zepsuty, więc w korkach latem może mi się woda zagotować :(

Chciałbym się dowiedzieć, po co w ogóle jakiś moduł sterownika wentylatora? Czyżby prosty czujnik/termostat nie wystarczył do określenia, kiedy należy włączyć wentylator?
W którym miejscu w aucie jest ten moduł?

Dzięki z góry.

Łączę z Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Ściskam prawicę...
Jacek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2013, 10:35
Posty: 18
Skąd: Górny Śląsk
Auto: Mazda 3 BK Hatchback, 1.6 Z6, 2005

Postprzez Ven » 2 sty 2014, 23:05

Temat wentylatora był juz wałkowowany i czynnnie w nim uczestniczyłem gdyż sam miałem problem :)

viewtopic.php?f=467&t=159694

viewtopic.php?f=470&t=154951

Poczytaj moze cos znajdziesz :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

PostTen post został usunięty przez lukaszm 5 sty 2014, 15:46.

Postprzez t0ma5h » 8 maja 2014, 07:44

Hej,
Czy dobrze rozumiem że M3 mają jeden wiatrak chłodzący zintegrowana chłodnicę dużego obiegu i klimatyzacji??

Jak się powinien zachować wiatrak w sytuacji gdy uruchamiam klimatyzację? Ja uważam że wiatrak powinien od razu sie odpalić. Powinien chodzić cały czas, prawda (przynajmniej na mniejszym biegu) a w przypadku konieczności przyspieszyć?

Ja również nie zauważyłem abym kiedykolwiek słyszał też wiatrak chłodzący duży obieg. Jak sprawdzić nie demontując wiatraka czy sam wiatrak jest sprawny?

Również to co mnie zastanawia to co jakiś czas załącza mi się 'coś' za prawym przednim kołem (patrząc na felgę od zewnątrz) i to bez znaczenia czy klime mam włączoną czy nie. Czy to jest sprężarka? Czy to normalne że sama się uruchamia co kilka minut? Jedyne co musze zrobić to włączyć nawiew. <co?>
To co może nakierować to że mam Mazdę 3 2.3 z USA. Mechanik powiedział że amerykanie tak mają.. ale ja jakoś w to nie wierzę.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 20:11
Posty: 98 (16/4)
Skąd: Poznań
Auto: Nissan 370Z
Mazda3 BK SP23 Zoom-Zoom sedan | 2.3 166KM | 2005r | ASB |

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323