Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gt44 » 29 sty 2013, 22:13

9 – 10 lat temu produkowano wiele rzeczy mniej oszczędnie niż dzisiaj, które były i są bardziej trwałe <faja>
też wybrałbym aku japan :) Czekamy na Twoją relację po następnych 9 latach :D

Dopisano 29 sty 2013, 21:14:

gt44 napisał(a):9 – 10 lat temu produkowano wiele rzeczy mniej oszczędnie niż dzisiaj, które były i są bardziej trwałe <faja>
też wybrałbym aku japan :) Czekamy na Twoją relację po następnych 9 latach :D

Ale pewnie będzie to już inne auto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez yezior » 29 sty 2013, 22:21

Ale pewnie będzie to już inne auto :)

Jak Bozia da <oczy> . Poza tym, cena też przystępna 225 PLN w sklepie za Stokrotką <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez daliend » 30 sty 2013, 22:04

mam pytanko..
czy podczas wyjęcia akumulatora z madzi nie ma problemu z komputerem(podobno w niektórych autach komputer uznaje wyjęcie akumulatora jako próba kradzieży i BLOK i wizyta w aso)
czy w madzi 3 nie wystepuje podobne zjawisko??
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez marcin255 » 30 sty 2013, 22:18

nie , można śmiał wymieniać aku
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez daliend » 30 sty 2013, 23:05

wielkie dzięki
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2012, 21:18
Posty: 32
Auto: mazda 3 / 1,4/ 2004r

Postprzez widmo82 » 31 sty 2013, 00:33

yezior napisał(a):
Ale pewnie będzie to już inne auto :)

Jak Bozia da <oczy> . Poza tym, cena też przystępna 225 PLN w sklepie za Stokrotką <ok>


Skąd jesteś? Na Mazowszu jest chyba ponad 20 Stokrotek :) Mój AKU wytrzymał ostatni atak zimy :) Chcę być na bieżąco jeśli chodzi o ewentualny zakup :) tfu tfu :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez yezior » 31 sty 2013, 12:41

Skąd jesteś?
Wiadomość z namiarami na sklep wysłałem na priv'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez Grapler » 1 lut 2013, 12:39

Potwierdzam, że akumulator Varta Blue Dynamic D47 pasuje idealnie do M3. Fajnie, bo w cenie (290 zł) miałem montaż i sprawdzenie czy jest ładowanie. Mam przyjechać przed następną zimą to sprawdzą za darmo czy wszystko ok :D
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 10:18
Posty: 16
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C

Postprzez widmo82 » 16 lut 2013, 22:40

Czy mogą się wypowiedzieć osoby które zobaczyły test zegarów....
Co się dzieje później? Nie można już odpalić auta czy też jest ono utrudnione przy następnych próbach? Czy jazda w trasie bądź podłączenie pod prostownik pomaga cokolwiek czy też po prostu należy udać się ... autobusem po nowy AKU?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lukaszm » 16 lut 2013, 23:46

w benzynie kilka razy na oryginalnym miałem test wskazówek :) a że auto czekało na rejestrację to kupiłem nowy akumulator... :) w diesel'u w którymś z wątków pisali aby nie kombinować bo może dojść do uszkodzenia kompa, i auto nie będzie chciało zapalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez cbr » 16 lut 2013, 23:58

Dokładnie w dieslu jak już aku ledwo kręci to pod prostownik od razu albo po nowy, wymiana PCM'u jest próby odpalenia na padniętym aku.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez widmo82 » 17 lut 2013, 13:26

cbr napisał(a):Dziś na zasłużoną emeryturę odszedł stary oryginalny akumulator, a w jego miejsce pod maską wylądowała Centra Plus CB704
Obrazek

Miałem kupić Bosha, ale usłyszałem od kilku niezależnych sprzedawców, żeby się zastanowić mocno bo oni sprzedają to co mają na polkach a nastepne sztuki tylko na zamowienie, ponoc duza awaryjnosc i problemy z reklamacjami. Do wyboru jeszcze została Varta E23 (2lata gwarancji 270zł) i Centra. Bliżej mi do Centry tylko pytanie czemu cbr wybrales model PLUS CB704 zamiast Future, ktora jest zalecana do diesli? Centre Plusa CB704 mogę miec za 260zł ale ma 2lata gwarancji a Futura CA722 za 300zł ma 3lata gwarancji.
Ostatnio edytowano 17 lut 2013, 14:05 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez cbr » 17 lut 2013, 14:03

Wybrałem go ponieważ:
– katalogowo taka pojemność/prąd rozruchowy pasował najbardziej,
– ten miał takie same wymiary jak oryginał, jedynie 5mm niższy jest. W wersji futura akumulator o takich wymiarach miałby więcej prądu w sobie i większy prąd rozruchowy.
Z tego co rozmawiałem ze znajomym (przykładowe wartości) przy wymiarach załóżmy 240x200x180:
– zwykła centra: 40AH, 300
– centra plus: 50AH, 400
– centra futura: 60AH, 500
Z wyższą wersją w takie same opakowanie ładowali więcej mocy. A ten pasował idealnie więc został zakupiony.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez widmo82 » 17 lut 2013, 15:08

Wyszperałem przed chwilą: YUASA PROFESIONAL 12V 70AH 570A P+ [WYM. 258x173x225] [030]
http://www.ezaplon.pl/produkt/akumulator-70ah570a-p-yuasa-professional-pro-030#.USDWn6U3nwB
280+18=298zł
36mc gwarancji
Co wy na to? Dokładać te 36zł (względem Centry Plus CB704)? Centra praktycznie pod blokiem a serwis Yuasy wysyłkowy.
Ostatnio edytowano 17 lut 2013, 15:19 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez cbr » 17 lut 2013, 15:17

Ja bym nie kupował akumulatora z wysyłką, wiadomo jak się traktuje paczki, a o uszkodzenie aku nie trudno podczas uderzenia/upadku.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez widmo82 » 17 lut 2013, 15:32

Tym najmniej sie przejmuje, bardziej uciazliwy jest ewentualny serwis. Wydluzona reklamacja i dodatkowe koszty wysylki. Jakość akumulatorow ostatnio jest tak slaba, ze chyba nie ma co inwestowac, bo trudno wykalkulowac ewentualny zysk/oszczednosc nawet gdyby kupic aku za 500zl czy on będzie lepszy.

PS: Czy jest jakas pewna metoda sprawdzenia akumulatora jak podjechalbym gdzies? Bo moze moj zakup jest przedwczesny. Fakty boje sie ze padnie tuz przed waznym wyjazdem, ale skoro dziala to po co ruszac ...oryginal Panasonica?:) Od jesieni woze asekuracyjnie kable, tylko moze byc glupio jak padnie a dawcy nie bedzie pod reka. Troche jego wiek mnie mobilizuje, minelo mu niedawno 6lat od 1rejestracji.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez SiN4don » 17 lut 2013, 21:35

widmo82 napisał(a):Troche jego wiek mnie mobilizuje, minelo mu niedawno 6lat od 1rejestracji.


Ostatnio zaglądałem u siebie do aku. A z boku ma napisane Nippon z tego co pamiętam, więc chyba jeszcze japoniec siedzi w środku. A auto pierwszą rejestrację przeszło na początku 2005 roku. Jeśli jest oryginał to nadal daje radę.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Grapler » 18 lut 2013, 20:33

widmo82 napisał(a):Czy jest jakas pewna metoda sprawdzenia akumulatora jak podjechalbym gdzies?

Ja jak kupowałem nowy to sprzedawca mi sprawdzał zarówno stary jak i nowy aku takim miernikiem, bo miałem też takie wątpliwości.
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 10:18
Posty: 16
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C

Postprzez Paolo » 18 lut 2013, 20:54

widmo82 napisał(a):PS: Czy jest jakas pewna metoda sprawdzenia akumulatora jak podjechalbym gdzies?


Teoretycznie w sieciówce Feu-vert jak poprosisz to powinni Ci za frajer obadać :) Ew. dobry sprzedawca też taki tester powinien mieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez georgb » 19 lut 2013, 11:55

ja niedawno też wymieniałem aku u siebie. Po prostu przy próbie rozruchu auto nie zapaliło.Musiałem skorzystać z pomocy drugiego aku na kabelkach. Miałem oryginalnie Panasonic, założyłem Centra Futura. Znajomy mechanik mówił mi, żeby nie brać zwykłych tylko future bo są lepsze, a cena niewiele wyższa. Jak na razie spisuje się wyśmienicie.
pozdrawiam G
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 17:42
Posty: 20
Skąd: (Galicja), Małopolska
Auto: Mazda 3 BK, sedan, 1,6 benzyna 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323