No właśnie mam diesla. 1,6 MZ-CD
Nie wiedziałem o tej drugiej nagrzewnicy.
Czyli tak naprawdę nic nie wiem o rzeczywistej temperaturze silnika. Możliwe, że się nie właściwie nagrzewa?
Wychylenie wskaźnika temperatury silnika
1, 2
temperaturę płynu w 3jce sprawdzisz byle jakim skanerem diagnostycznym
sam bawię sie aktualnie skanerem elm 327 i pcmscanem
wiec albo popytaj w śród kumpli – może który zainwestował 200pln w skaner
albo jakiś bosh srevice lub rozgarnięty mechanik z prostym skanerem
albooooo
termometr w zbiornik wyrównawczy po przejechaniu np 20 km! będziesz miał jakiś podgląd sytuacji
sam bawię sie aktualnie skanerem elm 327 i pcmscanem
wiec albo popytaj w śród kumpli – może który zainwestował 200pln w skaner
albo jakiś bosh srevice lub rozgarnięty mechanik z prostym skanerem
albooooo
termometr w zbiornik wyrównawczy po przejechaniu np 20 km! będziesz miał jakiś podgląd sytuacji
vqsoft napisał(a):wikik jaki masz silnik ? bo jak diesel to to ze masz cieplo z nawiewów a silnik jest zimny to norma. Diesel ma druga elektryczna nagrzewnice.
Pierwsze słyszę
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Dzięki, dobrze wiedzieć że autko ma kolejny, dość "potężny" odbiornik prądu ... :–/
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
No i załatwiłem temat czujnika temperatury.
Po podpięciu pod komputer wyszło 6 błedów:
– P138B Glow Plug Control Module System Voltage
– P1632 Battery Voltage out of range
– P0341 Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
– P0118 Engine Coolant Temperature Circuit High Input
– P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
oraz
– P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
Po resecie błedów pozostały tylko błedy związane ze świecą (jest spalona i nie dam rady jej wyjąć – utkneła), ECT oraz ciśnienie na szynie paliwa.
Mechanik już nawet kupił czujnik temperatury (notabene nadal nie wiem który to czujnik jest) ale niestety kupił nie taki jak powinien i nie założył go. Głupio mu było i tylko przeczyścił styki obecnego czujnika i okazała się, że to rozwiązało problem i z temperaturą i z ciśnieniem paliwa na szynie.
Teraz mam już prawidłowe wskazania zarówno podawane na komputer jak i na deskę rozdzielczą. Dowiedziałem się tylko, że jest tylko jeden czujnik, który podaje temperaturę i na deskę i do komputera. Nie jest to chyba typowe w innych markach.
Po podpięciu pod komputer wyszło 6 błedów:
– P138B Glow Plug Control Module System Voltage
– P1632 Battery Voltage out of range
– P0341 Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
– P0118 Engine Coolant Temperature Circuit High Input
– P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
oraz
– P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
Po resecie błedów pozostały tylko błedy związane ze świecą (jest spalona i nie dam rady jej wyjąć – utkneła), ECT oraz ciśnienie na szynie paliwa.
Mechanik już nawet kupił czujnik temperatury (notabene nadal nie wiem który to czujnik jest) ale niestety kupił nie taki jak powinien i nie założył go. Głupio mu było i tylko przeczyścił styki obecnego czujnika i okazała się, że to rozwiązało problem i z temperaturą i z ciśnieniem paliwa na szynie.
Teraz mam już prawidłowe wskazania zarówno podawane na komputer jak i na deskę rozdzielczą. Dowiedziałem się tylko, że jest tylko jeden czujnik, który podaje temperaturę i na deskę i do komputera. Nie jest to chyba typowe w innych markach.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Witajcie
niedawno padła mi pompa wody, którą wymieniłem u mechanika, zalał mi nowy płyn do układu chłodniczego, wszystko jest ok, auto znow sie sprawnie nagrzewa itd. Zauważyłem jedną rzecz, że wskazówka od temperatury wg mnie nie dochodzi do nominalnego poziomu, czyli idealnej polowy skali, jest jedną kreskę poniżej (wszystkich małych jest 14, wiec powinna być pomiędzy 7 a 8, a jest pomiędzy 6 a 7). Niestety nie pamiętam jak miałem przed naprawą (odchylenie jest jak widać niewielkie) aczkolwiek zastanawiam się czy mechanik mógł mi zalać kiepski płyn chłodniczy a może termostat szwankuje?? Generalnie poza tą niedoskonałością wszystko jest ok, nie ma wahań temperatury ani przegrzewania czy spadku temperatury w drodze. Proszę o opinię.
niedawno padła mi pompa wody, którą wymieniłem u mechanika, zalał mi nowy płyn do układu chłodniczego, wszystko jest ok, auto znow sie sprawnie nagrzewa itd. Zauważyłem jedną rzecz, że wskazówka od temperatury wg mnie nie dochodzi do nominalnego poziomu, czyli idealnej polowy skali, jest jedną kreskę poniżej (wszystkich małych jest 14, wiec powinna być pomiędzy 7 a 8, a jest pomiędzy 6 a 7). Niestety nie pamiętam jak miałem przed naprawą (odchylenie jest jak widać niewielkie) aczkolwiek zastanawiam się czy mechanik mógł mi zalać kiepski płyn chłodniczy a może termostat szwankuje?? Generalnie poza tą niedoskonałością wszystko jest ok, nie ma wahań temperatury ani przegrzewania czy spadku temperatury w drodze. Proszę o opinię.
- Od: 6 kwi 2012, 14:10
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: M3 BK, 2004, 1.6
Pokaz mi instrukcje obsługi w której jest napisane ze strzałka ma być idealnie w połowie. Tak ma być. Po co szukasz dziury w całym.


Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości