Wychylenie wskaźnika temperatury silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wikik » 27 sty 2010, 18:07

No właśnie mam diesla. 1,6 MZ-CD
Nie wiedziałem o tej drugiej nagrzewnicy.
Czyli tak naprawdę nic nie wiem o rzeczywistej temperaturze silnika. Możliwe, że się nie właściwie nagrzewa?
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez vqsoft » 27 sty 2010, 18:16

powiem ci tak
u mnie wskazówka zaczyna wędrówkę już po przejechaniu 1km
po ok 3 km juz mam polowe skali i wtedy dopiero mocniej wciskam gaz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez wikik » 27 sty 2010, 19:37

No u mnie niestety nie :)
A najgorsze to, że nie wiem co jest przyczyną. Do najbliższego ASO mam 60 km ale aż boję się zapytać ile mnie to będzie kosztować, bo pewnie najpierw podepną mnie pod komputer i kaska leci.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez vqsoft » 27 sty 2010, 19:56

temperaturę płynu w 3jce sprawdzisz byle jakim skanerem diagnostycznym
sam bawię sie aktualnie skanerem elm 327 i pcmscanem
wiec albo popytaj w śród kumpli – może który zainwestował 200pln w skaner
albo jakiś bosh srevice lub rozgarnięty mechanik z prostym skanerem
albooooo
termometr w zbiornik wyrównawczy po przejechaniu np 20 km! będziesz miał jakiś podgląd sytuacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez pabl0 » 28 sty 2010, 13:39

vqsoft napisał(a):wikik jaki masz silnik ? bo jak diesel to to ze masz cieplo z nawiewów a silnik jest zimny to norma. Diesel ma druga elektryczna nagrzewnice.


Pierwsze słyszę <wow> Potwierdzone to ? Jakieś szczegóły jak to konkretnie jest rozwiązane ?
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez vqsoft » 28 sty 2010, 15:03

zobacz sobie w EPC jak to wygląda
jest nagrzewnica z grubymi przewodami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 28 sty 2010, 18:45

Obrazek

na szybko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez pabl0 » 29 sty 2010, 15:30

Dzięki, dobrze wiedzieć że autko ma kolejny, dość "potężny" odbiornik prądu ... :–/
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez wikik » 29 sty 2010, 18:06

Niestety na krótkich trasach ten odbiornik jest zasilany z akumulatora.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez wikik » 9 lut 2010, 22:07

No i załatwiłem temat czujnika temperatury.
Po podpięciu pod komputer wyszło 6 błedów:
– P138B Glow Plug Control Module System Voltage
– P1632 Battery Voltage out of range
– P0341 Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
– P0118 Engine Coolant Temperature Circuit High Input
– P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
oraz
– P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input

Po resecie błedów pozostały tylko błedy związane ze świecą (jest spalona i nie dam rady jej wyjąć – utkneła), ECT oraz ciśnienie na szynie paliwa.
Mechanik już nawet kupił czujnik temperatury (notabene nadal nie wiem który to czujnik jest) ale niestety kupił nie taki jak powinien i nie założył go. Głupio mu było i tylko przeczyścił styki obecnego czujnika i okazała się, że to rozwiązało problem i z temperaturą i z ciśnieniem paliwa na szynie.
Teraz mam już prawidłowe wskazania zarówno podawane na komputer jak i na deskę rozdzielczą. Dowiedziałem się tylko, że jest tylko jeden czujnik, który podaje temperaturę i na deskę i do komputera. Nie jest to chyba typowe w innych markach.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez tdy » 6 sty 2013, 15:20

Witajcie
niedawno padła mi pompa wody, którą wymieniłem u mechanika, zalał mi nowy płyn do układu chłodniczego, wszystko jest ok, auto znow sie sprawnie nagrzewa itd. Zauważyłem jedną rzecz, że wskazówka od temperatury wg mnie nie dochodzi do nominalnego poziomu, czyli idealnej polowy skali, jest jedną kreskę poniżej (wszystkich małych jest 14, wiec powinna być pomiędzy 7 a 8, a jest pomiędzy 6 a 7). Niestety nie pamiętam jak miałem przed naprawą (odchylenie jest jak widać niewielkie) aczkolwiek zastanawiam się czy mechanik mógł mi zalać kiepski płyn chłodniczy a może termostat szwankuje?? Generalnie poza tą niedoskonałością wszystko jest ok, nie ma wahań temperatury ani przegrzewania czy spadku temperatury w drodze. Proszę o opinię.
Załączniki
20130104262.jpg
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 14:10
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: M3 BK, 2004, 1.6

Postprzez tradeitdamn » 6 sty 2013, 18:38

Pokaz mi instrukcje obsługi w której jest napisane ze strzałka ma być idealnie w połowie. Tak ma być. Po co szukasz dziury w całym.

Obrazek
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez tdy » 7 sty 2013, 02:51

heh, dobre i poslusznie zapominam o temacie:–)
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 14:10
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: M3 BK, 2004, 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323