Ustawienie temperatury
Strona 1 z 1
Witam,chyba jakieś fatum krąży nad moją elektroniką ,jak już pozbyłem się problemu z niedziałającym nawiewem to dziś podczas jazdy regulacja temperatury stanęła na 22 stopniach i ani w górę ani w dół ,wszystkie inne przyciski i regulacje działają nie można tylko zmienić temperatury nawiewu,sprężarka się załącza,nawiew pracuje,bezpieczniki ok,co mogło paść?
- Od: 10 cze 2012, 10:35
- Posty: 36
- Skąd: Pomorze
- Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM
U mnie pokrętło też dziwnie chodzi. Czasami załapie i szybko zmieni temperaturę, albo trzeba dużo kręcić i przeskakuje po jednym stopniu. Wolę standardowe rozwiązania niż ta wszechobecna elektronika w aucie. W mazdach elektronika chyba jest bardzo słabym punktem, bo ostatnio coś zaczęła mi tylna szyba nawalać i od samego początku mam problem z zegarkiem, nie da się go ustawić, albo da się ale na drugi dzień już inna godzina jest.
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
Tutaj padł akurat element mechaniczny, nie elektroniczny, prawdopodobnie zabrudziły się blaszki w pokrętle, czy też odgięły, że nie łapią.
Weź fotorelacje wymiany żarówki climatronicka, następnie rozkręć go powoli i będziesz wiedział o jakie blaszki za pokrętłem chodzi. To jest proste w naprawie, a powodzenia gdy padnie Ci pokrętło w manualnej i próbie naprawy samemu.
A i jeszcze nie spotkałem się w M3 z problemem zegarka.
Weź fotorelacje wymiany żarówki climatronicka, następnie rozkręć go powoli i będziesz wiedział o jakie blaszki za pokrętłem chodzi. To jest proste w naprawie, a powodzenia gdy padnie Ci pokrętło w manualnej i próbie naprawy samemu.

A i jeszcze nie spotkałem się w M3 z problemem zegarka.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
georg napisał(a):regulacja temperatury stanęła na 22 stopniach i ani w górę ani w dół
Witam!
Jeżeli jest to klimatyzacja automatyczna to miałem podobny problem. Po wyjęciu sterownika klimatyzacji i rozkręceniu go okazało się, że z tyłu pokrętła są przymocowane dwie metalowe blaszki (styki) które dotykają układu scalonego. Przekręcając pokrętłem powodujemy ruch tych blaszek po układzie scalonym i w efekcie zmianę temperatury. Problem polega na tym, że te blaszki są przymocowane cienkim zgrzewanym plastikowym bolcem, który po jakimś czasie się łamie i blaszka po prostu odpada. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że odłamaną blaszkę przykręciłem do pokrętła za pomocą bardzo, bardzo małej śrubki takiej jakiej używa się w mechanizmach zegarków na rękę. Jak ktoś nie ma akurat zegarka na części to u każdego zegarmistrza znajdzie taką śrubkę albo niech zaniesie programator do zegarmistrza i powie o co chodzi, a ten to napewno fachowo poskręca.

Pozdrawiam!
Usterka namierzona,faktycznie jedna z tych blaszek pod pokrętłem która pracuje po układzie scalonym odpadła,na razie z powrotem wkleiłem ją na gorąco,jeśli będzie powtórka z rozrywki to skorzystam z rady kolegi POLI-FB,zbędny zegarek mam
.

- Od: 10 cze 2012, 10:35
- Posty: 36
- Skąd: Pomorze
- Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM
konpl napisał(a):kudlaty napisał(a):Niestety trzeba wyciagac cały srodek, włącznie z radiem.
wiedziałem, ale chciałem walczyć do końca
ale w czym problem?
odkręcasz radio wyciągasz odpinasz wiązkę potem kolej na klimatronik, nie ma co beczeć tylko do roboty
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
No i po sprawie
Wszystko działa
Dzięki tej fotorelacji viewtopic.php?f=114&t=132948 operacja się udała, a pacjent nie zmarł. Duże piwo dla cbr 


- Od: 24 lut 2010, 14:00
- Posty: 10
Ja naprawiłem niedziałające pokrętło według wskazówek, jednak oba pokrętła czasem przerywają. Czy u Was też coś takiego występuje? Czy komuś również taki mankament udało się naprawić?
-
blazejm1
Nie przejmuj się, trzy tej temperaturze to normalne. Ja też tak mam w okresie zimowy, od wiosny wszystko wraca do normy.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
A jednak udało mi się to doprowadzić do ładu. Wytarcie z płytki zabrudzonej pasty pomogło i teraz pokrętła działają jak nowe w każdej temperaturze.
-
blazejm1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości