Ustawienie temperatury

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez georg » 11 lip 2012, 16:15

Witam,chyba jakieś fatum krąży nad moją elektroniką ,jak już pozbyłem się problemu z niedziałającym nawiewem to dziś podczas jazdy regulacja temperatury stanęła na 22 stopniach i ani w górę ani w dół ,wszystkie inne przyciski i regulacje działają nie można tylko zmienić temperatury nawiewu,sprężarka się załącza,nawiew pracuje,bezpieczniki ok,co mogło paść?
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 10:35
Posty: 36
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM

Postprzez Ralf2107 » 11 lip 2012, 17:19

Może coś ze stykami ? Chyba będziesz musiał rozebrać pokrętło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez kudlaty » 11 lip 2012, 20:17

U mnie pokrętło też dziwnie chodzi. Czasami załapie i szybko zmieni temperaturę, albo trzeba dużo kręcić i przeskakuje po jednym stopniu. Wolę standardowe rozwiązania niż ta wszechobecna elektronika w aucie. W mazdach elektronika chyba jest bardzo słabym punktem, bo ostatnio coś zaczęła mi tylna szyba nawalać i od samego początku mam problem z zegarkiem, nie da się go ustawić, albo da się ale na drugi dzień już inna godzina jest.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez cbr » 11 lip 2012, 21:00

Tutaj padł akurat element mechaniczny, nie elektroniczny, prawdopodobnie zabrudziły się blaszki w pokrętle, czy też odgięły, że nie łapią.
Weź fotorelacje wymiany żarówki climatronicka, następnie rozkręć go powoli i będziesz wiedział o jakie blaszki za pokrętłem chodzi. To jest proste w naprawie, a powodzenia gdy padnie Ci pokrętło w manualnej i próbie naprawy samemu. <spoko>

A i jeszcze nie spotkałem się w M3 z problemem zegarka.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez POLI-FB » 11 lip 2012, 21:24

georg napisał(a):regulacja temperatury stanęła na 22 stopniach i ani w górę ani w dół


Witam!
Jeżeli jest to klimatyzacja automatyczna to miałem podobny problem. Po wyjęciu sterownika klimatyzacji i rozkręceniu go okazało się, że z tyłu pokrętła są przymocowane dwie metalowe blaszki (styki) które dotykają układu scalonego. Przekręcając pokrętłem powodujemy ruch tych blaszek po układzie scalonym i w efekcie zmianę temperatury. Problem polega na tym, że te blaszki są przymocowane cienkim zgrzewanym plastikowym bolcem, który po jakimś czasie się łamie i blaszka po prostu odpada. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że odłamaną blaszkę przykręciłem do pokrętła za pomocą bardzo, bardzo małej śrubki takiej jakiej używa się w mechanizmach zegarków na rękę. Jak ktoś nie ma akurat zegarka na części to u każdego zegarmistrza znajdzie taką śrubkę albo niech zaniesie programator do zegarmistrza i powie o co chodzi, a ten to napewno fachowo poskręca. <cisza>

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez georg » 11 lip 2012, 21:38

Usterka namierzona,faktycznie jedna z tych blaszek pod pokrętłem która pracuje po układzie scalonym odpadła,na razie z powrotem wkleiłem ją na gorąco,jeśli będzie powtórka z rozrywki to skorzystam z rady kolegi POLI-FB,zbędny zegarek mam <jupi> .
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 10:35
Posty: 36
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM

Postprzez konpl » 3 sty 2013, 09:43

Witam,
mam ten sam problem. I w związku z tym pytanie: czy trzeba zdemontować cały panel tak jak do wymiany żarówki podświetlenia czy można jakoś inaczej wymontować to pokrętło?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 14:00
Posty: 10

Postprzez kudlaty » 3 sty 2013, 16:25

Niestety trzeba wyciagac cały srodek, włącznie z radiem. U mnie to dość fajnie poszło bo łatwy dostęp jest
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez konpl » 4 sty 2013, 00:50

kudlaty napisał(a):Niestety trzeba wyciagac cały srodek, włącznie z radiem.

wiedziałem <płacze> , ale chciałem walczyć do końca
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 14:00
Posty: 10

Postprzez lukaszm » 4 sty 2013, 14:48

konpl napisał(a):
kudlaty napisał(a):Niestety trzeba wyciagac cały srodek, włącznie z radiem.

wiedziałem <płacze> , ale chciałem walczyć do końca


ale w czym problem?
odkręcasz radio wyciągasz odpinasz wiązkę potem kolej na klimatronik, nie ma co beczeć tylko do roboty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez konpl » 8 sty 2013, 13:09

No i po sprawie <jupi> Wszystko działa <faja> Dzięki tej fotorelacji viewtopic.php?f=114&t=132948 operacja się udała, a pacjent nie zmarł. Duże piwo dla cbr <spoko>
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 14:00
Posty: 10

Postprzez blazejm1 » 16 sty 2013, 16:37

Ja naprawiłem niedziałające pokrętło według wskazówek, jednak oba pokrętła czasem przerywają. Czy u Was też coś takiego występuje? Czy komuś również taki mankament udało się naprawić?
blazejm1
 

Postprzez cbr » 16 sty 2013, 19:40

Nie przejmuj się, trzy tej temperaturze to normalne. Ja też tak mam w okresie zimowy, od wiosny wszystko wraca do normy.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez blazejm1 » 22 sty 2013, 17:55

A jednak udało mi się to doprowadzić do ładu. Wytarcie z płytki zabrudzonej pasty pomogło i teraz pokrętła działają jak nowe w każdej temperaturze.
blazejm1
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323