"Wariujący" obrotomierz..

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez filip_zuch » 11 gru 2012, 13:24

Witam.
Ostatnimi czasy zauważyłem problem z moją "Madzią" . Mianowicie jadę sobie normalnie zmiana biegów na 1,2,3, i na 4 podczas wciśnięcia pedału gazu prawie do końca obrotomierz zaczyna wariować tzn wchodzi na 5tys a rzeczywiście silnik nie osiągnął takich obrotów.. cały czas przyspiesza a obrotomierz stoi w miejscu na tych 5tys jak puszcze gaz to spada na jałowe.. Generalnie chodzi to, że obrotomierz wskazuje obroty wyższe(zacina się) od rzeczywistych ale tylko przy gwałtownym dodaniu gazu...
Miał ktoś już taki problem, może jakieś sugestie co do naprawy?
Jak obok MAZDA 3 2006 1,6 105km.
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 12:18
Posty: 12
Auto: MAZDA III 1.6 105km 2006r hatchback

Postprzez radzi89 » 11 gru 2012, 13:37

Czy przypadkiem silnik jednak nie wkręca się na wyższe obroty ? Nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem. Jeśli jednak obroty faktycznie idą w górę to winne będzie sprzęgło.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez filip_zuch » 11 gru 2012, 14:08

radzi89 napisał(a):Czy przypadkiem silnik jednak nie wkręca się na wyższe obroty ? Nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem. Jeśli jednak obroty faktycznie idą w górę to winne będzie sprzęgło.

Tak silnik wyje jakby był na wyższych obrotach ale sądząc po prędkości takowych nie powinien posiadać..
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 12:18
Posty: 12
Auto: MAZDA III 1.6 105km 2006r hatchback

Postprzez radzi89 » 11 gru 2012, 14:20

Na 100% ślizga Ci się sprzęgło. Czym prędzej je wymień bo niedługo staniesz i już nie pojedziesz dalej.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez filip_zuch » 11 gru 2012, 14:21

radzi89 napisał(a):Na 100% ślizga Ci się sprzęgło. Czym prędzej je wymień bo niedługo staniesz i już nie pojedziesz dalej.

No ale tak jest nie zawsze i tylko jak dodam ostro gazu... A nie ma możliwości wyregulowania sprzęgła?
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 12:18
Posty: 12
Auto: MAZDA III 1.6 105km 2006r hatchback

Postprzez radzi89 » 11 gru 2012, 14:57

Jak dodasz gazu bo wtedy silnik dostaje mocy i momentu. Sprzęgło się po prostu zużywa tak jak opony – nie naprawia się go tylko wymienia :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez filip_zuch » 11 gru 2012, 15:47

W niektórych modelach można podregulować ale tu jednak nie da rady jest pneumatyczne..
Zrobiłem przed chwilą test i na 5 biegu pod górkę 2tys. obrotów gaz w dechę i nic się nie działo.. Dzieje się tak tylko na 3,4 od około 3 tys jak wcisnę gaz do końca to zaczyna szaleć.... Może jakieś orientacyjne koszty co do wymiany sprzęgła(oczywiście oryginalne)..?
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 12:18
Posty: 12
Auto: MAZDA III 1.6 105km 2006r hatchback

Postprzez radzi89 » 11 gru 2012, 16:02

Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez filip_zuch » 11 gru 2012, 16:07

radzi89 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/sklep/mazda3-bk/41-sprzeglo-luk-620-3120-00.html :)
Widziałem na aukcji oryginał za 500 bardziej interesują mnie koszta robocizny.. jednak trochę babraniny jest z tym sprzęgłem..
Dzięki pomoc :)
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 12:18
Posty: 12
Auto: MAZDA III 1.6 105km 2006r hatchback

Postprzez radzi89 » 11 gru 2012, 17:03

Ten który podesłałem to oryginał z ASO :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez madozi » 11 gru 2012, 17:29

filip_zuch napisał(a):bardziej interesują mnie koszta robocizny.. jednak trochę babraniny jest z tym sprzęgłem..

pewnikiem z 350zł i wgóre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez tomek-waw » 11 gru 2012, 23:18

filip_zuch napisał(a):ale tu jednak nie da rady jest pneumatyczne..

Hydrauliczne.
Koszt wymiany zależy gdzie, od 400 zł w górę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323