Kontrolka ładowania – zalanie alternatoa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez artur788 » 28 lis 2012, 00:15

Witam.
Dziś po przejechaniu 3 (!) kilometrów zapaliła mi się kontrolka ładowania. Warto dodać, że dziś był bardzo deszczowy i mokry dzień, a kilka minut przez zapaleniem się kontrolki wjechałem w głęboką kałużę... Byłem zmuszony to zrobić, gdyż z przeciwka jechała ciężarówka z naczepą, a ja jechałem niestety bo słabo oświetlonej, wiejskiej drodze... :(

Czy ktoś pocieszy mnie i powie, że nie jest to zalany alternator??? Co o tym myslicie? Dodam, że auto nie ma ładowania i ledwo odpaliło po zapaleniu się owej kontrolki... ;/
Czy jeżeli to alternator to czy istnieje jakaś szansa jego regeneracji???
Jak jest z zamiennikami i częściami dedykowanymi do innych marek – czy pasuje od Fordowskiego 1.6tdci?


Proszę o jakieś radym, załamała mnie ta sytuacja....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 00:03
Posty: 23
Skąd: Ostrołęka/Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.

Postprzez tomek-waw » 28 lis 2012, 00:35

artur788 napisał(a):Proszę o jakieś radym, załamała mnie ta sytuacja....

Postaw autko na noc w suchym pomieszczeniu, niech wyschnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez artur788 » 28 lis 2012, 00:48

stoi w garażu – od godziny 20.30. Czy to wystarczy?
Czy zalany alternator jest w stanie "cudownie wyschnąć" i produkować prąd ponownie? Bo ładowania nie ma za cholerę...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 00:03
Posty: 23
Skąd: Ostrołęka/Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.

Postprzez marcin255 » 28 lis 2012, 07:34

artur788 napisał(a):Czy zalany alternator

chyba trzeba by rzekę w brud pokonywać żeby go zalać , dodatkowo nie wiem czy akurat woda na alternatorze robi jakieś wrażenie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez artur788 » 1 gru 2012, 11:57

Okazało się, że to jednak wina wody... Do wymiany były diody w alternatorze – koszt z robocizną wyniósł 250zł... Szczeście w nieszcześciu :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 00:03
Posty: 23
Skąd: Ostrołęka/Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323