M3 2.0 Top Szarpie przy ruszaniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ropsson » 12 lip 2010, 17:18

Witajcie, ostatnio zaopserwowałem nerwowość i delikatne szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów.. Czym to może być spowodowane? świece wymieniłem, wydaje mi się że może kable WN? lub poduszka skrzyni? Przebieg 100 tys km Przy wymianie świec mechanik zauważył ze na starych świecch w rowkach zbierał się olej, i zalecił wymianę ,,uszczelki pod pokrywą zaworów,,, Robił z was już to ktoś? bo jakoś boję się tego ruszać?.. Proszę o jakąś fachową poradę. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Kuguar » 17 lip 2010, 23:25

To może być wiele rzeczy, na początek proponuje świeczki i przewody WN, stawiam 70% na przewody WN świeczki wstawiłeś jakieś konkretne ? Jeśli chodzi o uszczelkę pod pokrywą to zobacz czy poci się silnik, przeważnie widać to gołym okiem, jeśli zobaczysz że się poci pod pokrywą to masz tam śruby, wymiana ogranicza się do odkręcenia i ściągnięcia pokrywy, wywalasz stare uszczelki i wkładasz nowe. Jak kupisz gumowe to wyczyść wszystko przed założeniem, jak dobrze się za to zabierzesz to masz +/– 20 minut pracy.
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez marcin255 » 18 lip 2010, 00:18

Jakie przewody WN ? W tej M3 są przewody ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ropsson » 18 lip 2010, 10:22

Świeczki wymieniłem na oryginalne NGK Iridium jak w książce.. Też myśle że może kable WN a tak a propo jakie polecacie do 2.0? Ale boję się że może się okazać że to poduszka padła ta koło chłodnicy i auto wpada w drgawki..? A na silniczku niewiedzę żadnych wycieków powycierałem wszystko jakiś czas temu i suchutko...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Kuguar » 18 lip 2010, 11:46

Myślę że gdyby padła Ci poduszka to prawdopodobnie na jałowym biegu też by lekko szarpało, odczułbyś różnice.
Kable najlepsze są BOSCH i NGK, polecam w sumie i to i to dobre. Jak nie widzisz wycieków to za uszczelki narazie się nie bierz, spróbuj kable i świeczki masz dobre.
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez ropsson » 18 lip 2010, 16:08

Kolego na biegu jałowym jak stoje odczuwam delikatne drgawki prawie za kazdym razem jak dojerzdrzam do świateł ,,luzik,, i czuje wibracje w kabinie, ruszam powoli i puki co delikatnie poszarpuje przy ruszaniu lub jeździe na niskich obrotach, ale z przyspieszaniem niema żadnych problemów wszystko płynnie tylko potrzebuje troszke więcej obrotów, ale gdyby to kable to przy nocnym odpalaniu zaopserwowałbym ,,dyskoteke,, pod maską a tu nic..przebieg ledwo 100.000 w książce nie ma mowy o kablach WN, ale wolałbym żeby to one jak poduszki które są b.drogie i pytanie trzy pasują od Focusa MKII ? Moja M3 to 2.0 sport benzinia :_)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez ropsson » 19 lip 2010, 19:34

Małe lub wielkie sprostowanie w M3 2.0 są cewki zapłonowe a nie przewody WN.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Kuguar » 19 lip 2010, 23:07

Przewody zapłonowe to przewody wysokiego napięcia... :)
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez zio » 23 lip 2010, 16:50

Ech.... jak czytam te rady o wymianie przewodow....panowie w M3 LF są cewki – nie ma przewodow wysokiego napiecia.
Olej w rowkach tochyba standart – u mnie tez jest – wazniejszy jest kolor swiecy.

Jeżeli czujesz szarpanie – nurkowanie obrotów na biegu jalowym? Jeżeli tak to mozliwe ze MAF sensor trzeba przeczyścić,ew silnik krokowy (jak przed samochodzik przed liftem). Bardzo możliwe, że po prostu wlales kiepskiej jakosci paliwo i dlatego szarpie. Czy ten mechanik podpinal auto pod komputer – tam pewnie wszystko by wyszlo. Ew możesz po prostu spróbowac zreastarowac kompa i może się poprawi... to jest bardzo prosta czynność po prostu odepnij klemy na 15 min.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez ropsson » 24 lip 2010, 08:35

Wreszcie coś konkretnego.. Kolego odłączyłem klemę + na 5min i rzeczywiście szarpanie jakby ustało..tankuje 95 ale zawsze Shell lub BP choć mogłem też trafić na jakieś gorsze .. Jedyne co mi pozostało to ,,drgawki,, na biegu jałowym, po przejechaniu paru kilometrów wyrzuceniu na ,,luz,, drgania w środku kabiny Poduszka? jeśli tak to która i czy pasują od Focusa 2.0 Duratec? Dzięki kolego ,,zio,, Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez zio » 25 lip 2010, 21:04

Ciesze sie ze moglem pomoc :).u mnie tez jest odczuwalne drganie np na swiatlach. raz na jakies 30 sek czuje delikatne zrgniecie. Masz tak samo?
Poduszka to raczej nie jest bo wtedy drgaloby caly czas a nie raz na 30 sek. nie wiem co to moze byc. jak sie tego pozbede to dam znac.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez ropsson » 26 lip 2010, 18:48

Witaj ,,zio,, byłem u znajomego fachowca i wykluczył poduszkę, objawy mam dokładnie takie same jak Ty i uroniłem sobie że to poduszka któraś lub cewka, lecz mechanik zalecił na razie spokój a na przyszłość przepustnice i silniczek krokowy do czyszczenia... Wczoraj do tego wszystkiego zaciął mi sie gaz to znaczy linka od gazu ale podeptałem po niej i odpuściła.. :–/
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez ADEK19 » 5 gru 2010, 20:38

Witam,
Odświeżam temat drgawek na jałowym. Czy ktoś już sobie z tym poradził? Czyszczenie przepustnicy oraz krokowego coś pomogło? Jakieś 100% przyczyny? :)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez martin_torbay » 10 gru 2010, 22:50

odłącz EGR i sprawdź czy jest tak samo, jak tak samo to zaślep lub
(nie rób tego jak nie masz softu do późniejszego skasowania błędu)

2: Przesprejuj przepływkę sprejem do czyszczenia sprzęgła, lub podłącz soft i napisz ile g/s przepływka bierze powietrza i ile na odcięciu(na jałowym oczywiście)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez lukaszm » 29 mar 2012, 07:07

ropsson pamiętasz może czy przy wychodzeniu z zakrętu na 2 miałeś szarpnięcie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323