Mazda3 Wolne nagrzewanie silnika – uszkodzony termostat, zamarznięty płyn

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Radek Radziszewski » 6 lut 2012, 10:33

Madzia nagrzewa się dość szybko w zasadzie około 3 min jazdy – problemem będzie mz termostat – miałem taki objaw w octavi 2 tyle że tam termostat się zablokował i po ogrzaniu zaczął działać dobrze.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez Seraf » 6 lut 2012, 16:07

ciekawe rzeczy piszecie i zaczynam się zastanawiać nad kondycją swojego termostatu.

– błędów mi nie wywala
– silnik nagrzewa się około 10 minut do momentu kiedy zaczyna podnosić się wskazówka temperatury płynu
– podczas jazdy w te silne mrozy wskazówka temperatury plynu nie osiąga w jezdzie miejskiej polowy skali a gdy się szybciej jedzie nawet opada.

Co wy na to?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez GEUGE » 6 lut 2012, 16:21

No właśnie. U mnie tak samo to wygląda. Teraz nigdy temperatura nie dochodziła do 90 stopni. Termostat chyba jest ok bo chłodnica jest zimna po lekkim nagrzaniu silnika. Aby pomóc w nagrzewaniu częściowo zakryłem wlot powietrza na zderzaku. I od razu temperatura idzie do góry tak jak latem i w kabinie też zrobiło się sympatycznie ciepło. Jutro zapowiadają ostre śnieżyce więc muszę moją tekturkę zalaminować i będzie ok.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 6 lut 2012, 16:24

Zrobiłem dziś test temp. -12 na zew. temp. w garażu +7 temp. termometr niezależny w nawiewie +7 po ruszeniu z garażu po 4 min. temp. wyświetlacz -11 temp. nawiewu + 32 *C nie wiem może komuś to pomoże .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez -Walu$- » 6 lut 2012, 19:12

U mnie byl zupelnie odwrotny problem,wskazowka wksakiwala na polowe skali blyskawicznie(90stopni),natomiast klima nie chciala wiac cieplym,bledy zadne.Okazalo sie,ze zamarzl plyn chlodniczy,mogl wywalic blok caly i po aucie.Nie bylo chlodzenia silnika i klima nie dzialala.
Wymieniono plyn,dodano koncentrat i aktualnie – odpalam auto i po 5min gora wskazowka zaczyna wedrowac do gory.Po mniej wiecej 10 minutach jazdy,moze gora 15,przy -14stopniach mrozu na zewnatrz mam juz w polowie wskazowke i silnik rozgrzany.Klimatyzacja dmucha cieplem po jakichs 2 minutach.Chlodnica jest zimna.Moze tez sie komus takie info przyda.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez aRcek » 6 lut 2012, 23:56

Seraf, GEUGE, mialem to samo, najpierw powoli się nagrzewał, potem powoli nagrzewał a jak nagrzewał to potrafił się potem o połowę schłodzić, a potem to już prawie w ogóle nie chciał dogrzać.
Coś mi się zdaje, że Wasz termostat się już nie domyka do końca tak jak powinien. A jeśli macie już ponad 100 tyś :) to może lepiej sobie wymienić, mnie kosztowało niecałe 200 złotych, dostęp jest łatwy dla mechanika.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez Seraf » 7 lut 2012, 11:59

dziś "wdrążyłem" się w ten temat:

– po odpaleniu autka przy ustawionej temp na 25 stopni i sile nawiewu 3 po ok 5 minutach z nawiewu leci już letnie powietrze
– auto do 30 stopni rozgrzewa się po około 10 minutach do połowy skali wskazówka wspina się w czasie 20-25 minut spokojnej miejskiej jazdy
– przy temperaturze -13 stopni nie zauważyłem zjawiska cofania się wskazówki temperatury nawet przy szybszej jeździe.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez GEUGE » 7 lut 2012, 12:15

aRcek chyba masz rację. To może być niedomykanie się termostatu. Chyba będę musiał jednak przyjrzeć się tej części dokładniej i może ją wymienić. Koszt nie jest duży a korzyści oczywiste <jupi>
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez artureck » 12 lut 2012, 17:06

Podzielę się moimi obserwacjami. Do pracy mam 9,5 km. Auto stoi w nieogrzewanym garażu, gdzie zawsze jest kilka stopni cieplej niż na zewnątrz. LPG przełącza się latem po przejechaniu ok. 500 m. Gdy nastały mrozy -5,-10st., dystans wydłużył się do 1km. Gdy temperatura spadła do -20-25st. wydłużył się do 1,5km, co chyba zrozumiałe. Ostatnio mrozy zelżały, a LPG włącza się po przejechaniu 1,5-2km. Pełną temperaturę zwykle osiągałem po 5-6km, niezależnie od temperatury na zewnątrz. Ostatnio po 7. Nawet w silne mrozy skręcałem ciepłe powietrze na połowę, tak było gorące. Teraz nie muszę. Sprawdziłem chłodnicę po jeździe – jest zimna. Silnik nie przegrzewa się. Wskazówka ani drgnie po osiągnięciu pełnej temperatury – u mnie jest to dokładnie połowa skali. Czy to są normalne objawy? TTTM?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez piotrekkk1985 » 12 lut 2012, 21:37

No wiec jeszcze ja dorzuce troche info ... u mnie wskazowka dosc wolno dochodzila do polowy skali ... a gdy sie juz tam znalazla to potafila czasem opadac... w szczegolnosci gdy jechalem z gorki na biegu bez gazu ... ogrzewanie tez bardzo slabiutko nawet na 29 stopni i po przejechaniu ponad 10km... decyzja zapadla wymienilem termostat i wszystko wrocilo do normy... nagrzewa sie szybciutko silnik i wskazowka ani drgnie... stoi w polowie skali... i powietrze w koncu dmucha gorace... choc zauwazylem gdy samochod stoi na wolnych obrotach to tego ciepla tez nie czuc za bardzo... ale gdy tylko dodam gazu tak na 2,5tys. to odrazu czuc cieplejsze powietrze z kratek ... tez tak macie ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez marzzz » 13 lut 2012, 01:52

piotrekkk1985 napisał(a): zauwazylem gdy samochod stoi na wolnych obrotach to tego ciepla tez nie czuc za bardzo... ale gdy tylko dodam gazu tak na 2,5tys. to odrazu czuc cieplejsze powietrze z kratek ... tez tak macie ??



u mnie także to zaobserwowałem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:15
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Luboń
Auto: 3 BK

Postprzez Seraf » 13 lut 2012, 10:14

miałem ubytek płynu chłodzącego ale już uzupełniłem z tego co wiem układ odpowietrza się powoli więc będę sprawdzał jak się ma to ogrzewanie.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323