Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Seraf » 2 lut 2012, 14:29

radzi89 napisał(a):W sumie nie powiem po co ten cały dolot do aku :|


Jakby miał wybuchnąć to siara efektownie wyleci nam atrapą chłodnicy :D jakby się mazda przez nos zaflukała <rotfl>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez marcin255 » 2 lut 2012, 14:35

radzi89 napisał(a):W sumie nie powiem po co ten cały dolot do aku

Ja otwór w pasie przednim wykorzystałem do nawiewu na stożek <spoko>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bury79 » 2 lut 2012, 14:47

Czy akumulator do 1,6 diesel o parametrach 80Ah 700A nie jest zbyt duzy?
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 19:14
Posty: 55
Auto: Mazda 3

Postprzez akostarek » 2 lut 2012, 14:56

tak, może być niedoładowany i szybko padnie, powinien być 70 Ah, prąd rozruchowy 630 A. Często katalogi dobierają akumulatory w technologii Ca/Ca o mniejszym prądzie rozruchowym, ale chyba lepiej mieć te 630 na nasz klimat <co?>

Edit: do mazdy 1.6 Y6 pasują parametrami i wymiarami:
Varta E23
BOSCH S4 026

dzis przyglądnąłem się tym 2 akumulatorom, i to jest chyba to samo, różnią się naklejkami:
Obrazek
Obrazek

Edit: po 2 dniach i nocach postoju pod chmurką, mój "fabryczny" panasonic nie dał rady, po zagrzaniu świec dałem mu chwilę, napięcie podbiło do ~12 V, ale tempo kręcenia było niewystarczające. Akumulator ładuje się normalnie, parę min po wyłączeniu silnika napięcie ~12,8 V, więc nadszedł jego kres.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez radm » 4 lut 2012, 15:24

Witam,

Mam problem, ktory pojawil sie po wyjeciu i podladowaniu akumulatora wiec chyba podpada pod ten watek.

Otoz po naladowaniu akumulatora auto dziala w porzadku natomiast pojawil sie pewien problem z podswietleniem deski rozdzielczej. Przez wyjeciem aku po przekreceniu kluczyka w stacyjce podswietlenie bylo wylaczone. Włączało sie dopiero po wlaczeniu swiatel postojowych, natomiast po wlaczeniu swiatel mijania podswietlenie deski jak i radia bylo troche ciemniejsze. W tej chwili deska swieci sie od razy po przekreceniu kluczyka i po wlaczeniu swiatel mijania swieci nadal tak samo jasno.

Moglby mnie ktos nakierowac na zrodlo problemu?

pozdr,
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 15:17
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2004

Postprzez Art310 » 4 lut 2012, 15:38

akostarek masz rację .To są takie same akumulatory (różnią się kolorem obudowy i nklejkami),niemniej jednak to dobry wybór.Nie brałbym tylko tego konkretnego Boscha który jest na zdjęciu bo on jest z 2009 roku :)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez digidy » 4 lut 2012, 15:51

radm napisał(a):Witam,

Mam problem, ktory pojawil sie po wyjeciu i podladowaniu akumulatora wiec chyba podpada pod ten watek.

Otoz po naladowaniu akumulatora auto dziala w porzadku natomiast pojawil sie pewien problem z podswietleniem deski rozdzielczej. Przez wyjeciem aku po przekreceniu kluczyka w stacyjce podswietlenie bylo wylaczone. Włączało sie dopiero po wlaczeniu swiatel postojowych, natomiast po wlaczeniu swiatel mijania podswietlenie deski jak i radia bylo troche ciemniejsze. W tej chwili deska swieci sie od razy po przekreceniu kluczyka i po wlaczeniu swiatel mijania swieci nadal tak samo jasno.

Moglby mnie ktos nakierowac na zrodlo problemu?

pozdr,


włąsnie teraz masz wszystko poprawnie podswietlenie deski włącza sie zaraz po przekręceniu kluczyka a regulacje jasności masz przy zegarach wiesz o tym :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez akostarek » 4 lut 2012, 16:00

Art310 napisał(a):Boscha który jest na zdjęciu bo on jest z 2009 roku :)

możesz zdradzić jak odkodować rok produkcji ;) ? 0 092 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Art310 » 4 lut 2012, 16:05

991 9-rok 2009 , 91-listopad
(81-styczeń, 89-wrzesień, 90 -październik)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez akostarek » 4 lut 2012, 16:14

dzięki, na pewno zwrócę na to uwagę przy zakupie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez LookR » 4 lut 2012, 16:33

Witam,
Dzisiaj rano mi padł akumulator. Samochód stał pod chmurką. Wyjąłem aku. do ładowania i jutro będę próbował odpalić swoje autko. Ale do rzeczy: mam akumulator niemieckiej firmy APS (16V 60Ah 510A) – samochód kupiony od "niemca" z przedmiotowym akumulatorem. Czy ktos z Was ma doświadczenie z marką APS? Ewentualnie gdzie można w Polsce kupić takie akumulatory? W przypadku konieczności zakupu nowego akumulatora do mazdy 2,0 benzyny, to jaki byście polecili (optymalnie do kwoty 400 zł)? (oryg. aku w ASO do M 2,0 benzyny kosztuje 556,00 zł).
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Seraf » 4 lut 2012, 17:36

A czemu sie ograniczać do tych APS kup coś markowego ja mam Varte D21
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula ... p-457.html
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Radek Radziszewski » 4 lut 2012, 19:52

Seraf napisał(a):A czemu sie ograniczać do tych APS kup coś markowego ja mam Varte D21
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula ... p-457.html


Varta którą wskazałeś ma wysokość 175mm oryginał jest znacznie wyższy w jaki sposób ją podłączyłeś ? Według mnie to nie możliwe – wiem bo przymierzałem.

ORI ma wys. 227mm

Japońskie akumulatory mają nie standardowe wymiary.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez maselek » 4 lut 2012, 20:14

Luker81 napisał(a):W przypadku konieczności zakupu nowego akumulatora do mazdy 2,0 benzyny, to jaki byście polecili (optymalnie do kwoty 400 zł)?


Panasonic 80D26R
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Radek Radziszewski » 4 lut 2012, 20:34

Oryginalnie był 60ah Panasonic – niestety made in japan chyba znaleźć się nie uda...
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez ttom_10 » 4 lut 2012, 20:35

Witam, ostatnio rozładował mi się akumulator i po naładowaniu i odpaleniu co chwile migają kontrolki asp i abs co prawda auto stało 5,6 dni bez akumulatora na polu, co może być tego przyczyną? Czy to jest oznaka całkowicie padniętego akumulatora i że przyszedł czas na zakup nowego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2011, 21:33
Posty: 26
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 3, 1.6D 109KM, 2005r

Postprzez akostarek » 4 lut 2012, 20:44

ttom_10 napisał(a):po naładowaniu i odpaleniu co chwile migają kontrolki asp i abs

instrukcja napisał(a):Jeśli silnik jest uruchamiany za pomocą akumulatora zewnętrznego, nierównomierność obrotów silnika może powodować zapalanie się lampki ostrzegawczej układu ABS. Spowodowane jest to brakiem mocy akumulatora i nie oznacza niesprawności układu ABS. Naładuj akumulator tak szybko jak to możliwe.


masz problemy z uruchomieniem samochodu po dłuższym postoju => wymień akumulator
nie masz => trzeba szukać gdzie indziej.

Jeśli masz oryginalnego panasonica, to już raczej nadszedł jego czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 4 lut 2012, 22:42

Uprzedzając kolejne pytania ;) viewtopic.php?f=114&t=61407&start=180
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 4 lut 2012, 23:20

Art310 napisał(a):991 9-rok 2009 , 91-listopad
(81-styczeń, 89-wrzesień, 90 -październik)

dobrze wiedziec przyda sie to info
a z tego co widzę to coraz więcej ludzi zmienia aku panowie nie panikujcie mrozy miną i można na starym aku do następnej zimy pochulac :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kveldulv » 5 lut 2012, 14:36

Takie szybkie, proste pytanie – akumulator po nocy nie odpala, bo jest mu za zimno, czy dlatego, że stracił prąd? Tzn czy jak wezmę aku do domu na 2-3 godziny by się nagrzał, podłączę z powrotem, to odpali? Czy po prostu trzeba go naładować prostownikiem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2011, 13:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323