Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jerrry » 14 wrz 2011, 12:47

Z niecierpliwością czekam na fotorelacje.
Przyda się na pewno innym użytkownikom ;)
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez dzux » 18 wrz 2011, 23:08

Tak jak obiecałem wrzucam parę fotek, nie jest to taka super fotorelacja jak niektórzy sie zapewne spodziewają ale zawsze coś .
Na początek chciałbym powiedzieć że Niemiec mnie troszkę oszukał jak oglądałem auto po zakupie nie było tyle rdzy w dwóch miejscach znalazłem małą rdze to wszystko musiał czymś prysnąć przed sprzedażą po czym po 6 miesiącach to spłynęło i pokazał się obraz nędzy i rozpaczy :( .nadkola natomiast były zrobione i podłoga w newralgicznych miejscach :]

FOTKA PRZED PRACĄ OCEŃCIE SAMI

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tak jak pisaliście najbardziej żre miskę olejowa tego akurat u Niemca nie sprawdziłem
zeżarta w cholerę <faja>

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

wszystko przeczyściłem szczotką druciana i papierem ściernym wmiarę dokładnie może na fotkach wydaje sie to mocna rdza ale tak nie bylo po przejechaniu szczątka dobrze rdza schodziła najgorzej bylo z miską olejową wżery były trochę głębsze ale to tez się opanowało
poniżej zdjęcia gdzie zastosowałem BRUNOXA (zdjęcia rzeczy które zastosowałem są w poście wyżej) po wyschnięciu daje bardzo fajny efekt :D

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

pozostałe elementy również spryskałem brunoxem efekt taki sam jak na zdjęciach powyżej
super sprawa jaką do tej pory nie miałem do czynienia to preparat TECTYL ML biały pojemnik po wyschnięciu wygląda jak zaschnięty wsok przy pojemniku jest sonda o dł 40 cm z rozpylaczem i służy do profili zamkniętych dzwi wszystkich szczelin jakie są w podłodze (pryskałem w szczeliny ) osłon termicznych nie ściągałem bo pod nimi wszystko było ok
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

po 2 dniach użyłem preparatu w spray black 190 pokrywałem nim brunoxa efekt na zdięciach
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

niektóre zdjęcia zrobione jeszcze zanim black nie wysechł (mokre)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

na koniec gdzieniegdzie strzeliłem baranka :D

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

to cała fotoleracja mam nadzieje że komus się przyda, z produktów których używałem byłem bardzo zadowolony wybrałem je po przeczytaniu kilkunastu postów odnośnie konserwacji samochodu <faja>
a praca przy mojej maszynie to przyjemność :D
zostało tylko wymienić wydech i podłoga prawie jak nowa :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez fixerq » 19 wrz 2011, 10:20

:O ale brzydka miska. Jak robiłem swoją m3, micha była w idealnym stanie. 0 rudej.

Daję rok, zanim rdza przebije się przez zabezpieczenie :P Jej już nie zwalczysz, możesz tylko spowolnić :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez lukaszm » 19 wrz 2011, 10:28

najlepiej jakby taki duży kawałek blachy na całej długości podłogi wycięty na jej wymiar przymocować od spodu.... najfajniejsza podłoga była w MB A140 prawie cała zabudowana plastikowymi osłonami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez dzux » 19 wrz 2011, 20:52

fixerq napisał(a)::O ale brzydka miska. Jak robiłem swoją m3, micha była w idealnym stanie. 0 rudej.

Daję rok, zanim rdza przebije się przez zabezpieczenie :P Jej już nie zwalczysz, możesz tylko spowolnić :P


spokojnie na wiosnę obejrze zedrę trochę izolacji i sprawdzę jak tam czy postępuje czy się zatrzymała,jezeli będzie rdzewiało to po prostu wymienię miskę olejowa i już :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez akostarek » 19 wrz 2011, 20:59

dzux napisał(a):spokojnie na wiosnę obejrze zedrę trochę izolacji i sprawdzę jak tam czy postępuje czy się zatrzymała,jezeli będzie rdzewiało to po prostu wymienię miskę olejowa i już :)

to wbrew pozorom, nie jest takie łatwe (i tanie), był o tym temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dzux » 19 wrz 2011, 21:48

akostarek napisał(a):
dzux napisał(a):spokojnie na wiosnę obejrze zedrę trochę izolacji i sprawdzę jak tam czy postępuje czy się zatrzymała,jezeli będzie rdzewiało to po prostu wymienię miskę olejowa i już :)

to wbrew pozorom, nie jest takie łatwe (i tanie), był o tym temat.


jak cos to pojedzie sie do aso , cos kojarzę ten post o którym wspominasz ale lepsze to niz niż remont silnika :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez fixerq » 20 wrz 2011, 13:12

dzux napisał(a):
fixerq napisał(a)::O ale brzydka miska. Jak robiłem swoją m3, micha była w idealnym stanie. 0 rudej.

Daję rok, zanim rdza przebije się przez zabezpieczenie :P Jej już nie zwalczysz, możesz tylko spowolnić :P


spokojnie na wiosnę obejrze zedrę trochę izolacji i sprawdzę jak tam czy postępuje czy się zatrzymała,jezeli będzie rdzewiało to po prostu wymienię miskę olejowa i już :)

Będzie dalej rdzewiało, tylko, że pod konserwacją. Rudej francy nie zatrzymasz, tylko spowolnisz, odcinając jej źródło pożywienia – sól, woda, wilgoć, etc :P Nie będziesz musiał nic zdzierać – sama wylezie :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 20 wrz 2011, 13:50

podstawowym źródłem pożywienia jest tlen, więc nie powiedziałbym, że się nie da zatrzymać, tym tokiem myślenia wszystko pod ocynkiem itd też by rdzewiało tylko powoli, a nie rdzewieje, puki utlenia się wierzchnia warstwa zabezpieczająca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez fixerq » 20 wrz 2011, 19:36

w sumie racja. To utlenianie materiału. Ale i tak przez wilgoć i sól wszystko szybciej gnije. Zostawisz gołą blachę w suchym miejscu, to nie zardzewieje tak szybko. Będzie trochę wilgoci – od razu się zrobi ruda :/
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez dzux » 20 wrz 2011, 20:58

fixerq napisał(a):w sumie racja. To utlenianie materiału. Ale i tak przez wilgoć i sól wszystko szybciej gnije. Zostawisz gołą blachę w suchym miejscu, to nie zardzewieje tak szybko. Będzie trochę wilgoci – od razu się zrobi ruda :/


dlatego najpierw wyczyściłem wszystko i na suchą rdze zastosowałem brunoxa
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez fixerq » 20 wrz 2011, 21:12

Konserwowałem już wiele samochodów, w tym m3. Z tym, że ja czyściłem to metalowymi szczotami na wiertarce. Później malowałem wszystko podkładem reaktywnym. Następnie akryl. A na to dopiero tectyl :) Tak czy siak wyjdzie. Może wolniej, ale jednak. Zobaczysz po zimie :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Lukas1985 » 4 paź 2011, 19:01

witam Mam Mazde 3 sedan z 2005 roku i mam korozje na tylnym nadkolu :/ale niemoge znalesc lakieru Moj VIN Number to JMZBK12Z201235393 fajnie by bylo jak ktos by mi pomogł.dzieki z gory
Początkujący
 
Od: 4 paź 2011, 18:53
Posty: 6

Postprzez Radek Radziszewski » 4 paź 2011, 19:33

Zastanawia mnie ta miska twoja bo dziś patrzyłem z ciekawości na swoją (przy okazji konserwacji nawet te same środki co dałeś zdjęcie ;) ) i miska jest aluminiowa i nie ma rdzy na niej jak to możliwe ? że twoja nie jest aluminiowa ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez Blumek » 4 paź 2011, 21:28

Radek Radziszewski napisał(a):Zastanawia mnie ta miska twoja bo dziś patrzyłem z ciekawości na swoją (przy okazji konserwacji nawet te same środki co dałeś zdjęcie ;) ) i miska jest aluminiowa i nie ma rdzy na niej jak to możliwe ? że twoja nie jest aluminiowa ?

1,6-->2.0 ?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Tolek » 5 paź 2011, 08:14

Blumek napisał(a):Radek Radziszewski napisał(a):
Zastanawia mnie ta miska twoja bo dziś patrzyłem z ciekawości na swoją (przy okazji konserwacji nawet te same środki co dałeś zdjęcie ) i miska jest aluminiowa i nie ma rdzy na niej jak to możliwe ? że twoja nie jest aluminiowa ?

1,6-->2.0 ?

<nie> Mam 1,6 i zero "rudego" na misce.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Demetrios » 5 paź 2011, 09:06

Ja w ostatni weekend zakupiłem m3 z Niemiec (sprowadzona na zamówienie). Autko posiada lekkie ognisko korozji na progu zaraz za przednim kołem od strony kierowcy. Dzisiaj oddaje je do znajomego lakiernika w celu usunięcia tej zarazy. I zaraz potem zamierzamy z bratem przeprowadzić samodzielnie konserwację podwozia. Znajomy lakiernik, powiedział że oni konserwacją się nie zajmują bo to jest zbyt czasochłonne zadanie, ale chętnie nam wszystko wytłumaczy co i jak należy zrobić aby był dobry efekt. Generalnie mazdy rdzewieją. Kupujać tę mazde, też bolało mnie że biore auto znaczone rudą, za które zapłaciłem dość słono (34tyś PLN za 2004r. 75tyś. przebiegu). Ale z tego względu, że jest tej rudy nie wiele i większość posiadaczy m3 ma z nią problem potraktowałem to za coś naturalnego w tym aucie. Kwestia tylko w tym, jak podejdziemy do danego problemu.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez siwysnk » 5 paź 2011, 12:30

Witam.Konserwacje mam już za sobą . Ogólnie nie było źle . Najwięcej rdzy było z tyłu na wahaczach , podłoga,progi,nadkola wszystko ok. Czas pracy ok 5 dni . Robione po części ponieważ nie mam kanału .Tam gdzie była rdza zostało to wszystko dokładnie wyczyszczone i pomalowane hammerite'tem . Następnie na to Bit gum . Dodatkowo użyłem specjalnego oleju do profili zamkniętych . Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez Radek Radziszewski » 5 paź 2011, 17:57

Chodzi mi o to że mam miskę aluminiową czy w każdej 3 jest aluminiowa czy tylko w niektórych ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez vaterek » 5 paź 2011, 18:32

Radek Radziszewski napisał(a):Chodzi mi o to że mam miskę aluminiową czy w każdej 3 jest aluminiowa czy tylko w niektórych ?

Ja mam rudą, czyli zrobiona z rudy żelaza. :(
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 21:26
Posty: 41 (0/2)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 3 BK 2006 1,6 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323