Nie działający tylny spryskiwacz

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Major0013 » 14 sie 2011, 09:09

Odgrzebie troszkę temat..
Wie ktoś, gdzie można kupić pompkę spryskiwacza do M3, do tylnej wycieraczki (nie mam ksenonów)?
Czy są jakieś zamienniki, czy pasuje tutaj tylko i wyłącznie pompka dedykowana do M3, czy np. od Focusa, czy innego auta, będzie pasowała?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:06
Posty: 134 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3bl Crystal White Pearl

Postprzez moon » 18 sie 2011, 15:30

Nie chcę tworzyć nowego tematu, moje pytanie tyczy przednich spryskiwaczy (szukałem na forum, ale za bardzo nie znalazłem). Źle mi 'psikają', na boki, poza samochód, czy da się w prosty sposób do nich dostać? Wydaje mi się, że trzeba zdjąć tę przykrywę pod maską, ale pytanie, czy potem da się je wyregulować jakoś w miarę bez kłopotów?

Pozdrawiam
Moon
Początkujący
 
Od: 30 maja 2010, 21:29
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 diesel Y6 109 KM, 2006 FL.

Postprzez radzi89 » 18 sie 2011, 16:54

Mozesz sprobowac wymienic dysze na mżawkowe :) viewtopic.php?t=27397 Efekt jest duzo fajniejszy.
Ostatnio edytowano 18 sie 2011, 17:03 przez radzi89, łącznie edytowano 1 raz
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 18 sie 2011, 17:00

moon napisał(a):Nie chcę tworzyć nowego tematu, moje pytanie tyczy przednich spryskiwaczy (szukałem na forum, ale za bardzo nie znalazłem). Źle mi 'psikają', na boki, poza samochód, czy da się w prosty sposób do nich dostać? Wydaje mi się, że trzeba zdjąć tę przykrywę pod maską, ale pytanie, czy potem da się je wyregulować jakoś w miarę bez kłopotów?

Pozdrawiam
Moon

Wystarczy w twoim przypadku wyregulować chyba dysze, one są ruchome. Jak dobrze pamiętam są po 4 dysze w jednym spryskiwaczu i są regulowane parami po 2. Jeżeli jednak przez którąś nie leci płyn lub leci źle, to trzeba by było je wyjąć i przeczyścić, często wystarczy pompka rowerowa i porządne dmuchniecie.Można też przetkać bardzo cienką igłą, ale nie polecam tego zabiegu szczególnie bo można uszkodzić dyszę i potem jest zły strumień.
Ostatnio edytowano 18 sie 2011, 17:03 przez Blumek, łącznie edytowano 2 razy
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Blumek » 18 sie 2011, 17:01

DonMajorro napisał(a):Odgrzebie troszkę temat..
Wie ktoś, gdzie można kupić pompkę spryskiwacza do M3, do tylnej wycieraczki (nie mam ksenonów)?
Czy są jakieś zamienniki, czy pasuje tutaj tylko i wyłącznie pompka dedykowana do M3, czy np. od Focusa, czy innego auta, będzie pasowała?

Nie dam sobie głowy urwać ale w 6 są takie same pompki bodajże.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez CezaR83 » 18 sie 2011, 17:04

<faja> luzik chłopaki...
Ostatnio regulowałem sobie (nie powiem nie jest to łatwe) przednie psiki. Sa 4 dysze które można ręcznie regulować, przydadzą sie małe cążki lub pęseta ale uprzedzam trochę wody upłynie zanim sobie dobrze wyregulujecie strumyki wiec lepiej wlać wody przed zabraniem sie za to żeby nie marnować płynu.
papa
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Tomasz90 » 18 lis 2011, 12:43

Żeby nie tworzyć nowego tematu też zapytam się już w tym. Ja mam natomiast problem z przednimi spryskiwaczami. Tylny działa normalnie, nic się nie zawiesza i elegancko myje szybę. No a przedni jednak odmówił posłuszeństwa. Myślałem, że są to zapchane dysze, ale wyjąłem przewód idący do nich i nic niestety z niego nie leciało. Czy to może poszła pompka do przednich spryskiwaczy? Mam mazdę 3 z 2007 roku hatchback
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez radzi89 » 18 lis 2011, 13:16

Slychac prace pompki ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez marcin255 » 18 lis 2011, 14:58

Bez xenonów jest chyba tylko jedna pompka
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Blumek » 18 lis 2011, 19:07

Bez xenonów są 2 pompki, w sedanach bez xenowów jest jedna.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Tomasz90 » 19 lis 2011, 11:38

No wlaśnie chyba nie słychać pracy tej pomki. Zaraz podniose samochód na lewarku i zobacze jak to wygląda. Gdyby to jednak pomka poszła to jest możliwość kupna tylko jednej? Wiecie może jaki jest to koszt?
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez Blumek » 19 lis 2011, 19:21

sprawdz pompkę na krótko podłącz 12V, bo jeszcze może być padniety włacznik zespolony,albo może coś wpadło w wirnik.podnoszenie nic nie da musisz rozebrać plastikowe nadkole.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Tomasz90 » 17 sty 2012, 17:38

Po różnych operacjach jakie dokonałem z tą pomką mogę tylko powiedzieć, że mazda sobie w kulki leci. Okazało się, że mam spalony silnik do przedniej szyby. Tak więc po różnych wizytach w sklepach i dzwonieniu zamówiłem w intercars taką oryginalną pompkę na przód. Po podłączeniu jej okazało się, że daje za małe ciśnienie. Myślałem, że to może wina przewodów, więc na chwilę podłączyłem tylnią pompkę na przód. Po tym zabiegu wszystko działało idealnie. Więc zareklamowałem to i po 2 tygodniach zatwierdzili moją reklamację i oddali mi pieniądze twierdząc, że nie wiadomo kiedy będe mieli dostępne te pompki. Byłem w sklepie mazdy z częściami zamiennymi i fachowiec patrząc na pompkę stwierdził, że to w ogóle nie jest pompka od mazdy tylko jakaś inna. Zasugerował, że może być to pompka od forda. Pojechałem więc do sklepu forda z częściami zamiennymi i opowiadam mu. On powiedział, że tamten koleś gada bzdury, wydrukował mi jak powinna wyglądać w fordzie i w mazdzie i oczywiście mam taką pompkę jak oryginalnie powinna wyglądać. Tylko teraz już nie mam pomysłu gdzie mogę w warszawie kupić dobrze działającą pompkę i za normalną cenę koło 100 zł
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez marcin255 » 17 sty 2012, 18:26

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Tomasz90 » 25 sty 2012, 14:09

Znalazłem ponownie kolejną pompkę właśnie przez allegro. Wyglądała identycznie i zakupiłem ją. Tylko, że po zamontowanie znów jest ten sam problem. Daje za małe ciśnienie w dyszach spryskiwaczy. Jest trochę lepiej niż w tej pompce za 112 zł. Tą z allegro z przesyłką kosztowało mnie 51 zł. Więc w sumie lepiej, że tamci mi oddali pieniądze i za połowę mniej kupiłem znów pompkę, troszkę lepszą niż tamtą. Wydaje mi się, że nie ma sensu znów reklamować tej pompki, bo jak z dwóch różnych źródeł jest podobny efekt, to ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Nie mogę jak się okazało przy montażu, zamienić pompki, żeby [jaka?] poszła na przód a ta co kupiłem na tył, bo są jednak troszkę inne wejścia prądowe. No i sprawa w sumie stoi w miejscu, więc mam nadzieję, że [jaka?] nie popsuje się szybko ;)
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez marcin255 » 1 lis 2012, 09:45

Tomasz90 napisał(a):Daje za małe ciśnienie w dyszach spryskiwaczy.


czy to ta pompka ?

http://www.sklepy24.pl/sklep/hdmot_pl/p ... onska/8488
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bociek111 » 8 sty 2015, 18:32

Panowie, podbijam temat.

W mojej Trójce nie leci nic z tylnego spryskiwacza (przedni i reflektory są ok).
Słychać normalnie buczenie pompki ale poza tym kicha (a nie chcę piłować na sucho, żeby silniczka nie spalić).

Płynu zimowego jest full. Poprzedni właściciel mówił mi, że niby zamarzło (w sumie jak kupowałem to było z -10), natomiast teraz było kilka dni cieplej, plus auto stoi codziennie po 8h w garażu podziemnym w pracy, także nie wiem jak by to musiało być zamarznięte.

Podczas pracy pompki płyn nigdzie nie cieknie ani nic takiego. Macie jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2014, 21:35
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez kropek101 » 8 sty 2015, 19:06

Masz kilka opcji jeśli rzeczywiście pompka pracuje.
1. Dalej zamarznięte przewody
2. Gdzieś coś przytkane (spróbuj jak masz kompresor na małym ciśnieniu dmuchnąć w przewody czy przeciśnie)
3. Sprawdź czy ubywa płyn ze zbiorniczka jak próbujesz pryskać tył.Piszesz że nie cieknie ci nic mi też w seacie kiedyś nie ciekło a wpompowałem 3l płynu do nadkola i koła zapasowego. zanim znalazłem wyciek, okazało się że przewód wypadł na kolanku ze złączki.
4. Akurat z mazdy nie rozbierałem pompki ale wszystkie są podobne więc jest opcja że masz coś z łopatką która tłoczy płyn mogła nawet jeśli ci przymarzło spaść z bolca silniczka i <dupa> musisz dostać się do zbiorniczka.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez some1 » 10 sty 2015, 11:38

Mnie tylny spryskiwacz notorycznie zamarza mimo zalewania płynem zimowym. Najlepiej poczekaj, aż na dworze będzie temperatura powyżej zera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez bociek111 » 12 sty 2015, 23:15

No właśnie we Wrocławiu od kilku dni nie było poniżej zera, do tego codziennie po 8 godzin w garażu w pracy gdzie jest powyżej 10st także powinno chyba odmarznąć.

W środę będę miał dostęp do kompresorka także myślałem, żeby sobie przedmuchać – tylko pytanie: muszę dostać się do zbiorniczka, odkręcić (odczepić) wężyk i przedmuchać – jak najlepiej dostać się do tego wężyka?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2014, 21:35
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323