Nie działający tylny spryskiwacz
Odgrzebie troszkę temat..
Wie ktoś, gdzie można kupić pompkę spryskiwacza do M3, do tylnej wycieraczki (nie mam ksenonów)?
Czy są jakieś zamienniki, czy pasuje tutaj tylko i wyłącznie pompka dedykowana do M3, czy np. od Focusa, czy innego auta, będzie pasowała?
Wie ktoś, gdzie można kupić pompkę spryskiwacza do M3, do tylnej wycieraczki (nie mam ksenonów)?
Czy są jakieś zamienniki, czy pasuje tutaj tylko i wyłącznie pompka dedykowana do M3, czy np. od Focusa, czy innego auta, będzie pasowała?
Nie chcę tworzyć nowego tematu, moje pytanie tyczy przednich spryskiwaczy (szukałem na forum, ale za bardzo nie znalazłem). Źle mi 'psikają', na boki, poza samochód, czy da się w prosty sposób do nich dostać? Wydaje mi się, że trzeba zdjąć tę przykrywę pod maską, ale pytanie, czy potem da się je wyregulować jakoś w miarę bez kłopotów?
Pozdrawiam
Moon
Pozdrawiam
Moon
- Od: 30 maja 2010, 21:29
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 diesel Y6 109 KM, 2006 FL.
Mozesz sprobowac wymienic dysze na mżawkowe
viewtopic.php?t=27397 Efekt jest duzo fajniejszy.
Ostatnio edytowano 18 sie 2011, 17:03 przez radzi89, łącznie edytowano 1 raz
moon napisał(a):Nie chcę tworzyć nowego tematu, moje pytanie tyczy przednich spryskiwaczy (szukałem na forum, ale za bardzo nie znalazłem). Źle mi 'psikają', na boki, poza samochód, czy da się w prosty sposób do nich dostać? Wydaje mi się, że trzeba zdjąć tę przykrywę pod maską, ale pytanie, czy potem da się je wyregulować jakoś w miarę bez kłopotów?
Pozdrawiam
Moon
Wystarczy w twoim przypadku wyregulować chyba dysze, one są ruchome. Jak dobrze pamiętam są po 4 dysze w jednym spryskiwaczu i są regulowane parami po 2. Jeżeli jednak przez którąś nie leci płyn lub leci źle, to trzeba by było je wyjąć i przeczyścić, często wystarczy pompka rowerowa i porządne dmuchniecie.Można też przetkać bardzo cienką igłą, ale nie polecam tego zabiegu szczególnie bo można uszkodzić dyszę i potem jest zły strumień.
Ostatnio edytowano 18 sie 2011, 17:03 przez Blumek, łącznie edytowano 2 razy
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
DonMajorro napisał(a):Odgrzebie troszkę temat..
Wie ktoś, gdzie można kupić pompkę spryskiwacza do M3, do tylnej wycieraczki (nie mam ksenonów)?
Czy są jakieś zamienniki, czy pasuje tutaj tylko i wyłącznie pompka dedykowana do M3, czy np. od Focusa, czy innego auta, będzie pasowała?
Nie dam sobie głowy urwać ale w 6 są takie same pompki bodajże.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Ostatnio regulowałem sobie (nie powiem nie jest to łatwe) przednie psiki. Sa 4 dysze które można ręcznie regulować, przydadzą sie małe cążki lub pęseta ale uprzedzam trochę wody upłynie zanim sobie dobrze wyregulujecie strumyki wiec lepiej wlać wody przed zabraniem sie za to żeby nie marnować płynu.
Żeby nie tworzyć nowego tematu też zapytam się już w tym. Ja mam natomiast problem z przednimi spryskiwaczami. Tylny działa normalnie, nic się nie zawiesza i elegancko myje szybę. No a przedni jednak odmówił posłuszeństwa. Myślałem, że są to zapchane dysze, ale wyjąłem przewód idący do nich i nic niestety z niego nie leciało. Czy to może poszła pompka do przednich spryskiwaczy? Mam mazdę 3 z 2007 roku hatchback
- Od: 8 kwi 2011, 15:31
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG
Slychac prace pompki ?
sprawdz pompkę na krótko podłącz 12V, bo jeszcze może być padniety włacznik zespolony,albo może coś wpadło w wirnik.podnoszenie nic nie da musisz rozebrać plastikowe nadkole.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Po różnych operacjach jakie dokonałem z tą pomką mogę tylko powiedzieć, że mazda sobie w kulki leci. Okazało się, że mam spalony silnik do przedniej szyby. Tak więc po różnych wizytach w sklepach i dzwonieniu zamówiłem w intercars taką oryginalną pompkę na przód. Po podłączeniu jej okazało się, że daje za małe ciśnienie. Myślałem, że to może wina przewodów, więc na chwilę podłączyłem tylnią pompkę na przód. Po tym zabiegu wszystko działało idealnie. Więc zareklamowałem to i po 2 tygodniach zatwierdzili moją reklamację i oddali mi pieniądze twierdząc, że nie wiadomo kiedy będe mieli dostępne te pompki. Byłem w sklepie mazdy z częściami zamiennymi i fachowiec patrząc na pompkę stwierdził, że to w ogóle nie jest pompka od mazdy tylko jakaś inna. Zasugerował, że może być to pompka od forda. Pojechałem więc do sklepu forda z częściami zamiennymi i opowiadam mu. On powiedział, że tamten koleś gada bzdury, wydrukował mi jak powinna wyglądać w fordzie i w mazdzie i oczywiście mam taką pompkę jak oryginalnie powinna wyglądać. Tylko teraz już nie mam pomysłu gdzie mogę w warszawie kupić dobrze działającą pompkę i za normalną cenę koło 100 zł
- Od: 8 kwi 2011, 15:31
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG
Znalazłem ponownie kolejną pompkę właśnie przez allegro. Wyglądała identycznie i zakupiłem ją. Tylko, że po zamontowanie znów jest ten sam problem. Daje za małe ciśnienie w dyszach spryskiwaczy. Jest trochę lepiej niż w tej pompce za 112 zł. Tą z allegro z przesyłką kosztowało mnie 51 zł. Więc w sumie lepiej, że tamci mi oddali pieniądze i za połowę mniej kupiłem znów pompkę, troszkę lepszą niż tamtą. Wydaje mi się, że nie ma sensu znów reklamować tej pompki, bo jak z dwóch różnych źródeł jest podobny efekt, to ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Nie mogę jak się okazało przy montażu, zamienić pompki, żeby [jaka?] poszła na przód a ta co kupiłem na tył, bo są jednak troszkę inne wejścia prądowe. No i sprawa w sumie stoi w miejscu, więc mam nadzieję, że [jaka?] nie popsuje się szybko 
- Od: 8 kwi 2011, 15:31
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG
Tomasz90 napisał(a):Daje za małe ciśnienie w dyszach spryskiwaczy.
czy to ta pompka ?
http://www.sklepy24.pl/sklep/hdmot_pl/p ... onska/8488
Panowie, podbijam temat.
W mojej Trójce nie leci nic z tylnego spryskiwacza (przedni i reflektory są ok).
Słychać normalnie buczenie pompki ale poza tym kicha (a nie chcę piłować na sucho, żeby silniczka nie spalić).
Płynu zimowego jest full. Poprzedni właściciel mówił mi, że niby zamarzło (w sumie jak kupowałem to było z -10), natomiast teraz było kilka dni cieplej, plus auto stoi codziennie po 8h w garażu podziemnym w pracy, także nie wiem jak by to musiało być zamarznięte.
Podczas pracy pompki płyn nigdzie nie cieknie ani nic takiego. Macie jakieś pomysły?
W mojej Trójce nie leci nic z tylnego spryskiwacza (przedni i reflektory są ok).
Słychać normalnie buczenie pompki ale poza tym kicha (a nie chcę piłować na sucho, żeby silniczka nie spalić).
Płynu zimowego jest full. Poprzedni właściciel mówił mi, że niby zamarzło (w sumie jak kupowałem to było z -10), natomiast teraz było kilka dni cieplej, plus auto stoi codziennie po 8h w garażu podziemnym w pracy, także nie wiem jak by to musiało być zamarznięte.
Podczas pracy pompki płyn nigdzie nie cieknie ani nic takiego. Macie jakieś pomysły?
- Od: 3 lis 2014, 21:35
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BK
Masz kilka opcji jeśli rzeczywiście pompka pracuje.
1. Dalej zamarznięte przewody
2. Gdzieś coś przytkane (spróbuj jak masz kompresor na małym ciśnieniu dmuchnąć w przewody czy przeciśnie)
3. Sprawdź czy ubywa płyn ze zbiorniczka jak próbujesz pryskać tył.Piszesz że nie cieknie ci nic mi też w seacie kiedyś nie ciekło a wpompowałem 3l płynu do nadkola i koła zapasowego. zanim znalazłem wyciek, okazało się że przewód wypadł na kolanku ze złączki.
4. Akurat z mazdy nie rozbierałem pompki ale wszystkie są podobne więc jest opcja że masz coś z łopatką która tłoczy płyn mogła nawet jeśli ci przymarzło spaść z bolca silniczka i
musisz dostać się do zbiorniczka.
1. Dalej zamarznięte przewody
2. Gdzieś coś przytkane (spróbuj jak masz kompresor na małym ciśnieniu dmuchnąć w przewody czy przeciśnie)
3. Sprawdź czy ubywa płyn ze zbiorniczka jak próbujesz pryskać tył.Piszesz że nie cieknie ci nic mi też w seacie kiedyś nie ciekło a wpompowałem 3l płynu do nadkola i koła zapasowego. zanim znalazłem wyciek, okazało się że przewód wypadł na kolanku ze złączki.
4. Akurat z mazdy nie rozbierałem pompki ale wszystkie są podobne więc jest opcja że masz coś z łopatką która tłoczy płyn mogła nawet jeśli ci przymarzło spaść z bolca silniczka i

Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
No właśnie we Wrocławiu od kilku dni nie było poniżej zera, do tego codziennie po 8 godzin w garażu w pracy gdzie jest powyżej 10st także powinno chyba odmarznąć.
W środę będę miał dostęp do kompresorka także myślałem, żeby sobie przedmuchać – tylko pytanie: muszę dostać się do zbiorniczka, odkręcić (odczepić) wężyk i przedmuchać – jak najlepiej dostać się do tego wężyka?
W środę będę miał dostęp do kompresorka także myślałem, żeby sobie przedmuchać – tylko pytanie: muszę dostać się do zbiorniczka, odkręcić (odczepić) wężyk i przedmuchać – jak najlepiej dostać się do tego wężyka?
- Od: 3 lis 2014, 21:35
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BK
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości