interfejs do diagnostyki komputerowej OBD?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez akostarek » 9 cze 2011, 23:45

Blumek napisał(a):a to zrozumiałem, że kolega podłącza interfejs na załączonym zapłonie lub zapalonym silniku.

po nieudanej próbie połączenia na wyłączonej stacyjce i pozycji ON uruchomiłem silnik z wpiętym interfacem – inaczej podanie jako objawu wskazówek na 0 byłoby dziwne :)

interface to dokładnie 1.4b http://allegro.pl/elm-327-pl-1-4b-2011- ... 41900.html
w najbliższym czasie sprawdzę go w drugim samochodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Blumek » 9 cze 2011, 23:58

Mam taki sam interfejs( 1,4 nie wiem czy B). Po podłączeniu do złącza auta zapali się tylko czerwona dioda (świeci lekko) i po podłączeniu do komputera pali się mocniej. Oczywiście po przekręceniu zapłonu zapalają się na chwile wszystkie diody (test?).

Dziwne jest tylko to że ten co pokazujesz kosztuje 40 zł a ja zapłaciłem w sklepie elektronicznym 150 zł
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez akostarek » 10 cze 2011, 00:03

tak, mój zachowuje się analogicznie
przy próbie ustanowienia połączenia mrugają dodatkowo żółte diody, czasem błyśnie zielona. Potem przez chwile jest znów sama czerwona i jakby cała procedura jest ponawiana... Pokombinuje jeszcze jutro z innymi ustawieniami portu (emulowanego) COM, może z tym jest coś nie tak. Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Blumek » 10 cze 2011, 00:18

akostarek napisał(a):Pokombinuje jeszcze jutro z innymi ustawieniami portu (emulowanego) COM

Coś mi tu nie gra, ja nie mam żadnego emulowanego portu. Są sterowniki do interfejsu i sterowniki do zainstalowania "dodatkowego" portu.... u mnie ten port był COM 12, ale zmieniłem na pierwszy wolny w laptopie bodajże COM2
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez tower » 10 cze 2011, 11:41

Blumek napisał(a):
akostarek napisał(a):Pokombinuje jeszcze jutro z innymi ustawieniami portu (emulowanego) COM

Coś mi tu nie gra, ja nie mam żadnego emulowanego portu. Są sterowniki do interfejsu i sterowniki do zainstalowania "dodatkowego" portu.... u mnie ten port był COM 12, ale zmieniłem na pierwszy wolny w laptopie bodajże COM2


Ten "dodatkowy" port to własnie emulowany port COM. Teraz już praktycznie żaden nowy laptop (poza profesjonalnymi) nie ma portu COM więc stosuje się emulację COM-USB. Jeśli nie jesteś pewien na którym porcie jest podłączony ELM to sprawdź wszystkie po kolei – jest też w ScanXL opcja auto która sama skanuje porty COM.

Pytanie do forumowiczów korzystających z Mazda Enhanced Diagnostics Add-on – w moim ScanXP Pro na liście licencji widnieje info że Mazda Enhanced Diagnostics jest Active ale Vehicle Support jest Throuhg 0000 – co to właściwie znaczy. Przy Generic OBDII mam All Vehicle.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez akostarek » 10 cze 2011, 16:53

tower napisał(a):Jeśli nie jesteś pewien na którym porcie jest podłączony ELM to sprawdź wszystkie po kolei

jak już pisałem, scanxl wykrywa ELMa, porty są OK, problem jest z ustanowieniem samego połączenia
na allegro kupiłem interface 1.4b, jednak po otwarciu obudowy na płytce jest nabite 1.4a... Na forum mondeo jest spory wątek o wadliwej serii tych elmów – nie ma bazy na emiterze tranzystora T5 i są połączone ścieżki. Sprawdziłem płytkę i przeprowadziłem test w hyperterminalu – wynik pozytywny – płytka do modyfikacji.
Podjechałem to elektronika, gościu potwierdził, że tego tranzystora się nie da wysterować. Zrobił modyfikacje jak w opisie na forum, niestety dalej brak połączenia – chociaż po wpięciu elma nie swiecą się mi już kontrolki z DSC itd.
Mam tylko nadzieje, ze ten wadliwy elm nie uszkodził mi czegos z OBD2. Dodam jeszcze, że ten sam interface działał z starym samochodem, ale tam był zupełnie inny protokół, więc wszystko grało.

Na koniec, proszę kogoś, kto posiada m3 BK z dieslem Y6 (1.6 PSA) oraz elma, który potrafi się z autkiem dogadać o podanie na PM lub tutaj linku do aukcji/sprzedającego lub przynajmniej wersję interfacu (przymierzam się do 1.3a)
pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez szwarc » 9 lip 2011, 12:28

ScanXL Mazda Enhanced Diagnostics Add-on – pomocy – czy ktoś może mi podać skąd to zassać ? Może być na priv – lucu@wp.pl.
Szukałem i nie znalazłem.
Szwarc ! I wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2011, 23:23
Posty: 16
Skąd: Złotoryja
Auto: Mazda MPV 2.0 136 Km, 2003 r.

Postprzez Wojtek » 9 lip 2011, 16:19

szwarc napisał(a):czy ktoś może mi podać skąd to zassać ?

a moze kupic licencje od Palmer Preformance?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez BlackM3 » 9 lip 2011, 17:08

Ma ktoś może wiedzę jak spisują się urządzenia: Launch x431 oraz VCM IDS w połączeniu z Mazdą 3 silnikiem 1.6 CiTD?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Wojtek » 9 lip 2011, 17:22

BlackM3 napisał(a):VCM IDS w połączeniu z Mazdą 3

a jak myslisz? jak moze spisywac sie sprzet ASO?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez BlackM3 » 9 lip 2011, 20:19

Tego nie wiedziałem, że to sprzęt ASO. A porównując IDS do x431. Wiem, że x431 jest bardzo wszechstronny, tylko czy np. obsługa Mazdy 3, nie sprowadzi się do odczuty błędów?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Wojtek » 9 lip 2011, 21:24

BlackM3 napisał(a):x431 jest bardzo wszechstronny,

tego nie wiem... nie testowalem tego...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez szwarc » 10 lip 2011, 15:26

a moze kupic licencje od Palmer Preformance?


ha ha ale śmieszne – nie ma to jak koleżeńska pomoc.

Koledzy jak będzie ?

Ma ktoś ?
Szwarc ! I wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2011, 23:23
Posty: 16
Skąd: Złotoryja
Auto: Mazda MPV 2.0 136 Km, 2003 r.

Postprzez akostarek » 27 lip 2011, 10:45

Witam ponownie, niestety nikt nie chciał się podzielić informacją z jaką wersją elma komunikuje się z Madzią, kupiłem poprawiony 1.4b – działa. Niestety po wielu próbach różnych ustawień portu COM nie udało mi się uzyskać stabilnych wyników w ScanXL, wartości ciągle skakały, obroty po 9000 przy wyłączonym silniku itd. Byłem już skłonny reklamować kolejny interface z allegro, ale spróbowałem innego programu i wszystko jest OK. Program ScanMaster ELM ma może nieco mniej bajerów, ale zupełnie wystarcza. Poniżej przykładowy screen:
Obrazek

Zrobiłem też excela, w którym można łatwo uzyskać wyniki ułatwiające analizę:
Obrazek
Do arkusza "raw" wklejamy surowe dane wyeksportowane z ScanMastera – MUSI być zachowana kolejność kolumn, w arkuszu "parametry" wpisujemy dane techniczne swojego pojazdu, w arkuszu "tmp" i "wynik" należy przekopiować dane w dół, tak aby objęły wszystkie wiersze z arkusza "raw". Po tym wszystkim w arkuszu "wynik" powinny pojawić się sformatowane dane, kolumny z nagłówkiem na żółto to wartości wyliczone, należy do nich podejść z dystansem :P (np przyspieszenie jest traktowane jako jednostajne itd). Dodałem formuły na: przyspieszenie, przeciążenie, ciśnienie doładowania oraz określenie wrzuconego biegu.

Wszystko do pobrania tutaj:
http://www.mediafire.com/?e7m27am4to5ur

pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez artureck » 27 lip 2011, 23:47

Ja też kupiłem tego ELMa. Sprzedawca reklamuje go jako wersję 3.0, ale na naklejce pisze "Firmware revision: 1.4". Potwierdzam, że ScanXL zrywa i tak już z trudem nawiązane połączenie. Innymi programami na razie się nie bawiłem z braku czasu. Dodatku Mazda Add-On nie mam.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Blumek » 28 lip 2011, 00:28

Ja mam ELM 1.4 i na początku nie było problemów, po jakimś czasie Scanxl zaczął świrować I właśnie wartości strasznie skakały, jednak myślę, że to kwestia sterowników i oprg.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez akostarek » 28 lip 2011, 01:10

sprawdziłem też inne programy w różnych wersjach z Palmer Performance, na wszystkich to samo :( A nawet głupi scantool.net nie ma problemu ze skaczącymi wartościami <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Grucha » 28 lip 2011, 16:36

Panowie
Jesli w ScanXL-u dane szaleja to przestawcie date , u mnie dziala

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Fredo » 29 lip 2011, 07:38

Panowie
Jesli w ScanXL-u dane szaleja to przestawcie date , u mnie dziala


O jakiej dacie tu mowa i na jaką należy przestawić ?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez Blumek » 29 lip 2011, 13:17

Wydaje mi się, że chodzi o datę w Biosie, pewnie trzeba cofnąć np. o rok
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323