błąd-układ odprowadzania par paliwa – układ nieszczelny!!

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maliniak14 » 24 maja 2011, 17:30

Witam,


Ostatnio często miałem problem z zapalającą się kontrolką silnika. Dziś po wizycie u mechanika i podłączeniu do komputera wyskoczył powyższy błąd ( układ odprowadzania par paliwa- układ nieszczelny). Czy ktoś z was miał z tym odczynienia? Czym może być to spowodowane?? Czyżby jakość paliwa?? ( ostatnio jeździłem przez rok w Holandii i wszystko było ok ale czy to możliwe aby to było paliwo?) W Polsce jestem od miesiąca i takowy problem się pojawił. Zdarzyło mi się również że samochód zgasł podjeżdżając do świateł. Mechanik stwierdził że coś się zapchało. Trzeba wszystko rozebrać i przeczyścić. Co sądzicie?? <co?>


Mazda 3 2006 2.0 benzyna (automat)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 19:50
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM

Postprzez curro » 24 maja 2011, 20:32

Szanowny Kolego !
Miałem ten sam błąd, układ odprowadzania par paliwa, przyczyna okazała się banalna, nieoryginalny korek paliwa. Początkowo też przewidywałem rozbieranie połowy auta łącznie z bakiem. Proponuję rozpocząć od zamiany korka z innego auta.
Z opisu wnoszę, że Twoje auto jest z wielkiej wody, dlatego od razu muszę Cię zmartwić europejski korek nie będzie pasował.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 13:29
Posty: 7
Skąd: jarocin
Auto: mazda 3 2,0 sedan 150 KM USA

Postprzez maliniak14 » 24 maja 2011, 21:11

Bardzo dziękuję za odpowiedź.Zastanawia mnie jedno :problem ten występuję od niedługiego czasu a korek zawsze był ten sam.Jedyne co zauważyłem że czasami przy tankowaniu korek jest bardzo luźno przykręcony mimo tego że po tankowaniu dokręcam go dosyć mocno. Nawiasem mówiąc od wczoraj jeżdżę bez korka gdyż zostawiłem na tylnej klapie i zgubiłem :( jak na złość. Mam też pytanie czy korek w tym modelu jest jakoś przymocowany do ścianki czy luźny??
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 19:50
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM

Postprzez curro » 24 maja 2011, 21:31

Jeśli mnie pamięć nie myli, to korek przymocowany jest za pomocą plastikowej zawieszki. Też mnie zastanawia dlaczego u Kolegi błąd pojawił się dopiero teraz, ale jeśli go Kolega zgubił to i tak już nie ma to większego znaczenia. U mnie błąd pojawiał się po około dwóch dniach po wykasowaniu błędu.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 13:29
Posty: 7
Skąd: jarocin
Auto: mazda 3 2,0 sedan 150 KM USA

Postprzez maliniak14 » 24 maja 2011, 22:20

W sumie auto mam od 3 lat ale błąd wyskakuje od około 3-4 miesięcy. Zawsze kasowałem go za pomocą klemy w akumulatorze i przez jakiś czas było ok. Korek u mnie był luźny nie zamocowany więc podejrzewam że nie był oryginalny. Dziś mechanik skasował mi ten błąd za pomocą komputera i powiedział że to zapisuje się jakoś w sterowniku i jest to trwalsze. Jutro jadę dopasować jakiś korek. Nie spodziewałem się że to ma aż takie znaczenie. :| a gdzie kolega takowy korek oryginalny nabył ??
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 19:50
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM

Postprzez radzi89 » 25 maja 2011, 10:31

Korek musi byc oryginalny – dopasowanie nie ma sensu. Byly juz takie prrzypadki i korki zamawiane byly w ASO , albo sciagane z USA. Masz wersje europejska czy US?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez maliniak14 » 25 maja 2011, 17:17

Mam z USA. Dziś kupiłem jakiś uniwersalny korek. Trzyma się dobrze. Zobaczymy jak to będzie wyglądało dalej. Chyba powinno być dobrze sądząc po trzymaniu tego korka.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 19:50
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM

Postprzez curro » 25 maja 2011, 17:40

Kasowanie błędu komputerem nie jest na pewno trwalsze, korek musi być oryginalny, koszt w USA w przeliczeniu ok.100 zł w ASO ok.350 zł, możliwe, że zakupiony przez kolegę korek sprawdzi się a wtedy po kłopocie, czego życzę.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 13:29
Posty: 7
Skąd: jarocin
Auto: mazda 3 2,0 sedan 150 KM USA

Postprzez radzi89 » 25 maja 2011, 19:48

Oby mu sie sprawdzil :) Jednak z tego co pamietam korek USA i EU wygladaja identycznie , a jednak sie nie sprawdzaja jako swoje zamienniki.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez curro » 25 maja 2011, 20:01

Raczej nie wyglądają identycznie, tzn wersja USA ma inny kształt "ślimaka" w który wkręca się korek i wersja europejska po prostu się nie wkręci, po za tym ważne czy auto jest z centralnym zamkiem czy bez.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 13:29
Posty: 7
Skąd: jarocin
Auto: mazda 3 2,0 sedan 150 KM USA

Postprzez radzi89 » 25 maja 2011, 20:11

Raczej sie wkreci bo inny forumowicz stosowal taki korek... Jakie ma znaczenie centralny zamek?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez curro » 25 maja 2011, 20:15

Ja kupiłem oryginalny korek europejski i się nie wkręcił, co do centralnego taką informację uzyskałem od sprzedawcy, który handluje częściami do aut z USA, tak było u mnie, to tyle.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 13:29
Posty: 7
Skąd: jarocin
Auto: mazda 3 2,0 sedan 150 KM USA

Postprzez radzi89 » 25 maja 2011, 20:39

Ciekawe, moze jest tego jeszcze wiecej? Zobacyzmy jaki bedzie efekt po wkreceniu korka uniwersalnego, jak pomoze to super, jak nie to trzeba bedzie ciagnac z USA ;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323