Wymiana filtra kabinowego – została mi śrubka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez artureck » 18 kwi 2011, 23:41

Postanowiłem dziś wymienić filtr kabinowy. Obejrzałem amatorski film z popularnego serwisu polecany tu na forum i dziarsko zabrałem się do pracy. Do tej pory myślałem, że tylko konstruktorzy Opla nie popisali się umieszczając w Astrze II filtr za schowkiem pasażera. Myliłem się. Wymiana filtra w maździe to droga przez mękę. Odkręcenie śrub z blachy widocznej na zdjęciu wymagało sporego wysiłku i skończyło się stłuczeniem prawego kciuka. Bez klucza-grzechotki nie ma sensu zabierać się za to pierwszy raz. Przy odłączaniu wiązek kabli zaczęły pracować wycieraczki. Dobrze, że szyba nie była brudna. Pokrywa filtra ma u góry śrubkę schowaną za pianką izolacyjną od przewodów klimatyzacji. Zanim ją zauważyłem omal nie wyrwałem tej pokrywy.
Po wyjęciu starych filtrów odkurzyłem wnętrze i zdezynfekowałem parownik. Następnie skręciłem wszystko w odwrotnej kolejności i zamontowałem schowek. No i została mi śrubka. Wygląda jak te od pokrywy filtra, ale nie pamiętam ile ich było i czy nie wykręcałem jej skądś jeszcze. Pomoże ktoś?
Obrazek
Obrazek
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Dominooo » 18 kwi 2011, 23:54

Jedna śrubka Ci została to i tak dobrze :)
Mi panowie w ASO tak wymienili, że brakuje 3 śrub. Ciekaw jestem czy tak bardzo im się śpieszyło i olali temat myśląc, że jak głęboko schowane to nie zauważę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez slomek » 19 kwi 2011, 07:30

To jest srubka od obudowy filtra, ja jak wymienialem nie malem jednej srubki, po zlozeniu wszystkiego nie wiedzialem gdzie przykrecic ta srubke bo ciezko zlokalizowac otwor na nia i przykrecilem w inne miejsce gdzie pasowala, wazne zeby obudowa przykrecona jedna srubka na dole i jedna na gorze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez artureck » 19 kwi 2011, 13:01

U dołu pokrywy przykręciłem dwie, jedną na samej górze ledwie widoczną i nie pamiętam, czy na środku po lewej stronie była jakaś. Był już wieczór, gdy kończyłem – ponad dwie godziny walki, więc i trochę miałem dość. Dziś sprawdzę klimatyzację, bo rano pachniało pieprzem :)
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Blumek » 19 kwi 2011, 14:23

Pokrywa filtra ma 4 śrubki, dobrze się przyjrzyj, albo użyj lusterka.Co do włączenia się wycieraczek to norma po odpięciu kostek.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez slomek » 19 kwi 2011, 16:37

Żadna norma, u mnie przy wymianie nic się nie włączyło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez Dominooo » 19 kwi 2011, 17:07

Jedynie szyby trzeba zaprogramować po wszystkim.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mibay » 21 kwi 2011, 22:31

Mi się udaje wymienić filtr bez odłączenia bezpieczników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez artureck » 21 kwi 2011, 23:08

No, ale trzeba odkręcić tę blachę utrzymującą panel z bezpiecznikami, co może być trudne, bo kable są nie za długie, a i same filtry mają parę centymetrów, więc – summa summarum – pewnie trochę to uciążliwe?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Tolek » 22 kwi 2011, 06:13

Mi także udaje się wymienić bez odpinania kabelków. To prawda jest to uciążliwe, ale nie ma potem niespodzianek z elektroniką.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez dymczak7 » 30 kwi 2011, 10:58

Ja wymieniłem wczoraj filtr kabinowy. Wszystko poszło gładko, ale..
Po odpaleniu samochodu nie gaśnie mi kontrolka od hamulca ręcznego, nie działa centralny zamek z pilota , nie działają wycieraczki (Jak użyje spryskiwacza to się włączają) nie działa temperatura zewnętrzna. Czy ktoś może wie co zrobić bo ja już zgłupiałem całkowicie.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2011, 17:45
Posty: 5

Postprzez Tolek » 30 kwi 2011, 12:29

Na początku zresetuj komputer (odłączając na kilkanaście minut akumulator). Jeżeli to nie pomoże to należy jeszcze raz posprawdzać dokładność podłączenia kostek w skrzynce.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez dymczak7 » 30 kwi 2011, 14:34

Dzięki Tolek
Komputer restartowałem, ale nic nie pomogło.
Pojechałem do znajomego elektryka i on znalazł luźno wpiętą kostkę, dodam że sam sprawdzałem dwa razy i wydawało cię dobrze.
No i Madzia znów jest zdrowa.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 sty 2011, 17:45
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323