Mazda 3 i wariujący termometr
1, 2
Witam.
Od około 2 tygodni zaczyna mi wariować termometr pokazujący temp. zewnętrzną.
Dziś np po kilkunastu minutach jazdy doszedł do 47 stopni. Z rana zawsze wskazuje ok
i przez pierwsze kilka/kilkanaście km a później się rozpędza co skutkuje, że chyba
klima wariuje i zaczyna schładzać wnętrze samochodu. Ustawiam na 19 stopni
przy 0 na zewnątrz a ta mi nagle wali zimnym powietrzem... Sprawdzam temp zewnętrzną
a tam jakiś kosmiczny upał.
Co to może być? I czy ktoś wie gdzie znajdują się czujniki temperatury?
Pozdr.
Od około 2 tygodni zaczyna mi wariować termometr pokazujący temp. zewnętrzną.
Dziś np po kilkunastu minutach jazdy doszedł do 47 stopni. Z rana zawsze wskazuje ok
i przez pierwsze kilka/kilkanaście km a później się rozpędza co skutkuje, że chyba
klima wariuje i zaczyna schładzać wnętrze samochodu. Ustawiam na 19 stopni
przy 0 na zewnątrz a ta mi nagle wali zimnym powietrzem... Sprawdzam temp zewnętrzną
a tam jakiś kosmiczny upał.
Co to może być? I czy ktoś wie gdzie znajdują się czujniki temperatury?
Pozdr.
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=110328&start=0&hilit=czujnik
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=64905&start=0&hilit=czujnik
itd.
Może po prostu trzeba go wymienić, lub też gdzieś ci się kable poprzecierały.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Czujnik znalazłem. Wygląda tak jak we wskazanym wyżej wątku...

Nie widzę też żeby był uszkodzony albo brudny, kable też wyglądają ok. Może jak będzie lepsza
pogoda to prześledzę drogę, którą idą te kable i może tam coś znajdę. Na razie przestałem używać klimy – na zwykłych nawiewach też się da jeździć
Pozdr.
Nie widzę też żeby był uszkodzony albo brudny, kable też wyglądają ok. Może jak będzie lepsza
pogoda to prześledzę drogę, którą idą te kable i może tam coś znajdę. Na razie przestałem używać klimy – na zwykłych nawiewach też się da jeździć
Pozdr.
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
Witam ponownie.
Próbowałem dziś zdemontować czujnik żeby mu się spokojnie przyjrzeć i poszukać
nowego do kupienia jednak dojście jest słabe i nie dałem rady go odłączyć.
Przy okazji dzisiejszej jazdy zauważyłem też, że są problemy z ciepłym nawiewem. Pojeździłem teraz chwilę żeby rozgrzać silnik i nagrałem film demonstrujący działanie klimy. Na początek wskazanie temperatury amb 50stopni czyli to o czym pisałem wcześniej. Dziwi mnie jednak, że puszczając klimę na auto NIE MA CIEPŁEGO POWIETRZA AŻ DO 29stopni ! Nigdy wcześniej tak nie miałem, standardowo ustawiałem ok 21 i to już było wystarczające aby ogrzać wnętrze. Teraz na 21 i AUTO dmuchawa ledwo dmucha zimnawym powietrzem. Stopniowo zwiększając temperaturę dmuchawy ZWALNIAJĄ a powietrze leci wciąż takie same zimne aż do 28,5 stopnia. DOPIERO zmieniając na 29stopni czyli MAX zaczyna lecieć ciepłe powietrze a wentylatory startują na prawie pełną moc.
Czy to jest normalne? Kiedy wyłączę klimę i włączę same wentylatory jest to samo czyli zimne powietrze do 28 stopni i ciepłe dopiero na 29. Coś tu chyba jest nie tak bo nie da rady ustawiać pośrednich temperatur. Albo zimne na 28 i niżej, albo gorące na 29 stopni.
W drugą stronę działa podobnie... wentylatory nie za bardzo reagują na zmianę temperatury aż do przejścia z 16 na 15 stopni kiedy wszystko rusza na maxa.
Dodam, że temperatura powietrza REALNA podczas testów była ok 0 stopni.
Oglądając film proponuje podkręcić trochę głośniki aby słyszeć zmiany w działaniu wentylatorów...
http://www.youtube.com/watch?v=3g5aKBSE2DI
Co o tym myślicie??? Może nie tylko czujnik AMB zwariował ale wszystkie inne też?
Próbowałem dziś zdemontować czujnik żeby mu się spokojnie przyjrzeć i poszukać
nowego do kupienia jednak dojście jest słabe i nie dałem rady go odłączyć.
Przy okazji dzisiejszej jazdy zauważyłem też, że są problemy z ciepłym nawiewem. Pojeździłem teraz chwilę żeby rozgrzać silnik i nagrałem film demonstrujący działanie klimy. Na początek wskazanie temperatury amb 50stopni czyli to o czym pisałem wcześniej. Dziwi mnie jednak, że puszczając klimę na auto NIE MA CIEPŁEGO POWIETRZA AŻ DO 29stopni ! Nigdy wcześniej tak nie miałem, standardowo ustawiałem ok 21 i to już było wystarczające aby ogrzać wnętrze. Teraz na 21 i AUTO dmuchawa ledwo dmucha zimnawym powietrzem. Stopniowo zwiększając temperaturę dmuchawy ZWALNIAJĄ a powietrze leci wciąż takie same zimne aż do 28,5 stopnia. DOPIERO zmieniając na 29stopni czyli MAX zaczyna lecieć ciepłe powietrze a wentylatory startują na prawie pełną moc.
Czy to jest normalne? Kiedy wyłączę klimę i włączę same wentylatory jest to samo czyli zimne powietrze do 28 stopni i ciepłe dopiero na 29. Coś tu chyba jest nie tak bo nie da rady ustawiać pośrednich temperatur. Albo zimne na 28 i niżej, albo gorące na 29 stopni.
W drugą stronę działa podobnie... wentylatory nie za bardzo reagują na zmianę temperatury aż do przejścia z 16 na 15 stopni kiedy wszystko rusza na maxa.
Dodam, że temperatura powietrza REALNA podczas testów była ok 0 stopni.
Oglądając film proponuje podkręcić trochę głośniki aby słyszeć zmiany w działaniu wentylatorów...
http://www.youtube.com/watch?v=3g5aKBSE2DI
Co o tym myślicie??? Może nie tylko czujnik AMB zwariował ale wszystkie inne też?
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
Czy to jest normalne?
No na pewno nie jest
Nic sensownego w twoim przypadku raczej nie powiem, ale zapytam:
1. Czy filtr przeciw pyłowy wymieniałeś?
2. Czy grzebałeś coś ostatnio w układzie chłodzenia? (termostat, wymiana płynu itp)
3. Czy napełniałeś klimę?
Jak dobrze zrozumiałem to nie masz normalnego ogrzewania nawet z wyłączoną klima?
Ja obstawiam uszkodzenie mechanizmu sterowania nawiewu, zapowietrzenie nagrzewnicy itd.
Czy jak ustawisz na minimalny nadmuch i zmieniasz położenie (nogi,szyba itp) czy słychać silniczki sterujące (klapki)?
Czy zmieniając temperaturę powietrza słychać pracę silniczków (klapek) ?
Na filmiku słychać, że dmucha jak trzeba, ale jak jest w praktyce dmucha mocno jak włączysz np: "twarz"?
Jeżeli czujnik temp. zew. jest mimo wszystko uszkodzony i takie temperatury ci pokazuje, to tak czy siak musisz go chociaż wyciągnąć i sprawdzić co pokaże wyświetlacz, po wyciągnięciu na wyświetlaczu powinny raczej pojawić się dwie kreski " -- ". Jak nie dasz rady od góry, to czeka Cię ściągniecie osłony silnika i od dołu ... tylko jakieś naście śrubek
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
A może jak to się mówi "najciemniej pod latarnią". Na początek odłącz na kilkanaście minut akumulator, może wystarczy zresetować tylko komputer. Tylko potem nie zapomnij o zaprogramowaniu szyb.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Co do pytań 1 2 3 to odpowiedz brzmi nie. Nic nie robiłem ani nie grzebalem.
Dziś np jadąc do pracy termometr przed ruszeniem pokazał 0 stopni i powoli po 15 min doszedł do 9 stopni. Klima na auto i 21 stopni działała ok i lekko dmuchala ciepłym powietrzem. Zauważyłem ze póki AMB nie zeswiruje to i reszta działa ok. Niby to nie powinno mieć związku ale chyba jednak ma. Albo to komputer wariuje.
Akumulator mogę odłączyć jak tylko się dokopie do instrukcji programowania szyb.
Dziś np jadąc do pracy termometr przed ruszeniem pokazał 0 stopni i powoli po 15 min doszedł do 9 stopni. Klima na auto i 21 stopni działała ok i lekko dmuchala ciepłym powietrzem. Zauważyłem ze póki AMB nie zeswiruje to i reszta działa ok. Niby to nie powinno mieć związku ale chyba jednak ma. Albo to komputer wariuje.
Akumulator mogę odłączyć jak tylko się dokopie do instrukcji programowania szyb.
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
seb2k6 napisał(a):Akumulator mogę odłączyć jak tylko się dokopie do instrukcji programowania szyb.
– kalibracja szyb – elektryczne sterowanie szyb po każdorazowym odłączeniu akumulatora wymaga zaprogramowania. Po włączeniu zapłonu każdą z szyb należy przyciskiem na drzwiach (nie z panelu kierowcy) opuścić i przytrzymać przycisk w pozycji opuszczania przez 3 s, a następnie podnieść i również przytrzymać przycisk w pozycji podnoszenia przez 3 s.
W oczekiwaniu na nowy czujnik udało mi się wygrzebać z samochodu stary 
Bez czujnika komp pokazuje --- czyli chyba prawidłowo a po pierwszym teście
ok 25min jazdy wygląda na to, że praca klimy wróciła do normy. Jutro jadę w dłuższą
trasę więc będzie prawdziwy test (czasem z początku działało ok a psuło się właśnie po ok 15-30 min).
Bez czujnika komp pokazuje --- czyli chyba prawidłowo a po pierwszym teście
ok 25min jazdy wygląda na to, że praca klimy wróciła do normy. Jutro jadę w dłuższą
trasę więc będzie prawdziwy test (czasem z początku działało ok a psuło się właśnie po ok 15-30 min).
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
Witam
też tak miałem i pomogła wymiana czujnika tego co pokazywałeś zdjęcie koło chłodnicy.
Też próbowałem z odłączaniem akku.
Nie kombinuj maks w ASO wymiana z czujnikiem 350PLN. A jak poszukasz to koło 100 – 150 znajdziesz.
też tak miałem i pomogła wymiana czujnika tego co pokazywałeś zdjęcie koło chłodnicy.
Też próbowałem z odłączaniem akku.
Nie kombinuj maks w ASO wymiana z czujnikiem 350PLN. A jak poszukasz to koło 100 – 150 znajdziesz.
- Od: 12 cze 2009, 22:19
- Posty: 23
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: MAZDA 3 TOP SPORT
Nie kombinuj
a dlaczego? nie kombinować?
w ASO wymiana z czujnikiem 350PLN. A jak poszukasz to koło 100 – 150 znajdziesz.
Nie każdego stać na ASO. i nie zawsze jest potrzeba naprawy w ASO, czasami lepsze części można dostać w sklepach motoryzacyjnych, nawet oryginalne zawsze parę grosza mniej.
Dzis zrobilem 200km, czujnik odlaczony i klima dziala
No to teraz żeby było tak jak trzeba, szukaj czujnika....sprawnego.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
wartości, które podawałeś z czujnika temp. zewnętrznej wyglądają jakby były w farenchajtach –> 29 stopni F to około 0 stopni C, a tyle wg Ciebie było na zewnątrz. 50F to 10C i być może tyle było za oknem tydzień temu (albo w garażu). Ale może mi się wydaje 
Ale chyba auto musiałoby być w wersji USA. Ja u siebie z ciekawości próbowałem przełączyć z C na F ale się nie udało. Poza tym na filmie wartości temperatury przy ustawieniach wyraźnie pokazują stopnie Celcjusza.
Jak czujnik podaje błędne wskazania to faktycznie automatyka zgłupieje. A za uszkodzeniem czujnika przemawia aktualne zachowanie auta.
Jak czujnik podaje błędne wskazania to faktycznie automatyka zgłupieje. A za uszkodzeniem czujnika przemawia aktualne zachowanie auta.
Witam,
Mnie z kolei dzisiaj termometr zewnętrzny zaskoczył...pokazując – 7 stopni...gdzie przed wyjściem z domu było w granicach + 3 stopnie...
Niepokoi mnie to że utrzymywał przez całą drogę do pracy ( jakieś 45 min)..
Mnie z kolei dzisiaj termometr zewnętrzny zaskoczył...pokazując – 7 stopni...gdzie przed wyjściem z domu było w granicach + 3 stopnie...
Niepokoi mnie to że utrzymywał przez całą drogę do pracy ( jakieś 45 min)..
-
cavka
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość