Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Witam
Mam pytanie odnośnie ofert kupna Mazdy 3 w granicach 22-26 tys. które można znaleźć w internecie – allegro, otomoto. Osobiście skupiam się na wersji z benzynowym silnikiem 1.6, roczniki 2003-2004.
Czy kupno mazdy 3 w tej cenie w dobrym stanie jest możliwe ? Czy to tylko chwyty handlarzy i lepiej dać sobie spokój. Przekopałem trochę forum jednak nie znalazłem odpowiedzi. Jestem tu nowy i zakładam że tematy takich ofert były poruszane. Z góry dzięki za pomoc!
Mam pytanie odnośnie ofert kupna Mazdy 3 w granicach 22-26 tys. które można znaleźć w internecie – allegro, otomoto. Osobiście skupiam się na wersji z benzynowym silnikiem 1.6, roczniki 2003-2004.
Czy kupno mazdy 3 w tej cenie w dobrym stanie jest możliwe ? Czy to tylko chwyty handlarzy i lepiej dać sobie spokój. Przekopałem trochę forum jednak nie znalazłem odpowiedzi. Jestem tu nowy i zakładam że tematy takich ofert były poruszane. Z góry dzięki za pomoc!
-
pepe_kce
Look-nij na posty ze strony 67 tegoż wątku. Dokładnie ten temat był poruszany.
Ewentualnie dla rozwiania wątpliwości możesz jeszcze popatrzeć na opinie o sprzedawcach pod tym adresem: viewforum.php?f=35
Ewentualnie dla rozwiania wątpliwości możesz jeszcze popatrzeć na opinie o sprzedawcach pod tym adresem: viewforum.php?f=35
I uzupełnij profil, chociaż o miasto w którym mieszkasz/bywasz, może oprócz forum ktoś kiedyś pomoże ci szukać auta na miejscu lub też coś podpowie.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Część koledzy. Dość często śledzę wpisy na forum M3 BK. Auto jest bardzo fajne jednak ciągle odkrywam w niej rzeczy które mnie irytują, a później przeglądając forum ktoś inny opisuje te same problemy – wychodzi na to że są to głównie wady powtarzające się i fajnie by było abyśmy podzielili się wspólnie naszymi spostrzeżeniami. A więc może zacznę:
Słabe strony:
– pompa wspomagania wyje przy minusowych temperaturach, powoduje przygasanie wszystkich świateł zewnętrznych i wewnętrznych, a co najgorsze zanikające wspomaganie podczas szybkiego okręcania kierownicą z lewa na prawo,
– w lecie z środkowych klatek nawiewu powietrza gdy działa klimatyzacja wydostaje się biały bezwonny dym, jest to opisane w instrukcji obsługi jako zjawisko normalne jednak za pierwszym razem gdy pojawił mi się ten dym a było z 40degC w słońcu najadłem się niezłego strachu myśląc że zapaliło mi się coś w komorze silnika,
– skrzypiące zapięcia pasów bezpieczeństwa, strasznie irytujące na początku ale po przesmarowaniu ustało,
– ogólnie jakość wykonania foteli kierowcy i pasażera pozostawia wiele do życzenia, czasami mam wrażenie że fotele są niedokręcone,
– zgrubienia pod wykładziną w miejscu trzymania nóg z przodu, niby to nawiewy na tył ale mogli jakoś inaczej to rozwiązać,
– BEZNADZIEJNY LAKIER bardzo szybko rysujący się,
– bardzo twarde zawieszenie jak na polskie sero-podobne drogi
– lusterko od strony kierowcy pokazuje inaczej (bliżej) niż lusterko od strony pasażera, podczas jazdy jest to ok ale podczas manewrowania/parkowania tyłem jest to kłopotliwe – wersja USA
Dobre strony:
– wszystkie niewymienione powyżej a w szczególności: rewelacyjne trzymanie się drogi, bardzo dobre osiągi silnika, bardzo dobra praca automatycznej skrzyni biegów, rewelacyjne przyspieszenie, auto o dziwo nie psuje się chociaż na razie jest jeszcze bardzo młode 12000mil koniec 2008 roku.
Fajnie by było żeby każdy wypisywał tylko PLUSY i MINUSY a dyskusja aby odbywała się na poszczególne tematy dalej na forum.
P.S. Zmieniłem lekko posta 05.10.2011
Pozdrawiam
Słabe strony:
– pompa wspomagania wyje przy minusowych temperaturach, powoduje przygasanie wszystkich świateł zewnętrznych i wewnętrznych, a co najgorsze zanikające wspomaganie podczas szybkiego okręcania kierownicą z lewa na prawo,
– w lecie z środkowych klatek nawiewu powietrza gdy działa klimatyzacja wydostaje się biały bezwonny dym, jest to opisane w instrukcji obsługi jako zjawisko normalne jednak za pierwszym razem gdy pojawił mi się ten dym a było z 40degC w słońcu najadłem się niezłego strachu myśląc że zapaliło mi się coś w komorze silnika,
– skrzypiące zapięcia pasów bezpieczeństwa, strasznie irytujące na początku ale po przesmarowaniu ustało,
– ogólnie jakość wykonania foteli kierowcy i pasażera pozostawia wiele do życzenia, czasami mam wrażenie że fotele są niedokręcone,
– zgrubienia pod wykładziną w miejscu trzymania nóg z przodu, niby to nawiewy na tył ale mogli jakoś inaczej to rozwiązać,
– BEZNADZIEJNY LAKIER bardzo szybko rysujący się,
– bardzo twarde zawieszenie jak na polskie sero-podobne drogi
– lusterko od strony kierowcy pokazuje inaczej (bliżej) niż lusterko od strony pasażera, podczas jazdy jest to ok ale podczas manewrowania/parkowania tyłem jest to kłopotliwe – wersja USA
Dobre strony:
– wszystkie niewymienione powyżej a w szczególności: rewelacyjne trzymanie się drogi, bardzo dobre osiągi silnika, bardzo dobra praca automatycznej skrzyni biegów, rewelacyjne przyspieszenie, auto o dziwo nie psuje się chociaż na razie jest jeszcze bardzo młode 12000mil koniec 2008 roku.
Fajnie by było żeby każdy wypisywał tylko PLUSY i MINUSY a dyskusja aby odbywała się na poszczególne tematy dalej na forum.
P.S. Zmieniłem lekko posta 05.10.2011
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 gru 2014, 22:49 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Powód: literówka w temacie :P
Powód: literówka w temacie :P
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Nie do konca wiem czy dobrze robie odpisujac na ten post ale co tam 
Jezdze Mazda 3 juz 2 lata, moja dziewczyna swoja jezdzila 3 lata wiec w miare poznalismy juz te autka.
Co do minusow osobiscie moge potwierdzic tylko niewielka czesc z nich :
* slaby lakier
* kiepskie wykonanie foteli
* zgrubienie pod wykladzina
* faktycznie autko lubi rzucic tylem ( chodz dla mnie jest to lepsze niz ucieknie przodem )
Sam dodam jedynie zamykanie szyb ( robia to jakos bardzo energicznie, zawsze mam wrazenie ze sie szyba rozleci
)
Co do reszty osobiscie sie nie zgadzam ale faktycznie te problemy byly poruszane na forum....
Moim zdaniem to duzy plus tego auta – a poza tym wcale tego zawiesznia nie uwazam za twarde.
Zawiesznie w M3 to IMO jedno z najlepszych w swojej klasie
* Lusterko – to chyba cecha wersji USA – u siebie tego nie mam lecz mam lusterka akcesoryjne
* Klimatyzacja – nie spotkalem sie z problemem dymku z nawiewow ( na forum byly takie problemy )
* Pompa wspomagania – ja problemow z nia nie mam i nie mialem ( odpukac )
* Spalanie – mam manuala i przy bardzo dynamicznej jezdzie nie spalilem nigdy powyzej 12 litrow
* Zapach spalin – nigdy nie mialem tego problemu
* Zimne powietrze z nawiewow – nigdy nie mialem tego problemu
Dobre strony ( moim zdaniem )
* Swietne wlasciwosci jezdne
* Bezawaryjnosc silnika 2.0
* Precyzyjny uklad kierowniczy
* Osiagi silnika
* Wydajna klimatyzacja
* Przestronne wnetrze
* Bardzo ladna linia nadwozia
* Mysle, ze cena auta na rynku uzywanym jest bardzo konkurencyjna
PS: temat raczej do Opinii o Mazdzie 3 BK.
Jezdze Mazda 3 juz 2 lata, moja dziewczyna swoja jezdzila 3 lata wiec w miare poznalismy juz te autka.
Co do minusow osobiscie moge potwierdzic tylko niewielka czesc z nich :
* slaby lakier
* kiepskie wykonanie foteli
* zgrubienie pod wykladzina
* faktycznie autko lubi rzucic tylem ( chodz dla mnie jest to lepsze niz ucieknie przodem )
Sam dodam jedynie zamykanie szyb ( robia to jakos bardzo energicznie, zawsze mam wrazenie ze sie szyba rozleci

Co do reszty osobiscie sie nie zgadzam ale faktycznie te problemy byly poruszane na forum....
Lukaszgracz napisał(a):– bardzo twarde zawieszenie jak na polskie sero-podobne drogi
Moim zdaniem to duzy plus tego auta – a poza tym wcale tego zawiesznia nie uwazam za twarde.
Zawiesznie w M3 to IMO jedno z najlepszych w swojej klasie
* Lusterko – to chyba cecha wersji USA – u siebie tego nie mam lecz mam lusterka akcesoryjne
* Klimatyzacja – nie spotkalem sie z problemem dymku z nawiewow ( na forum byly takie problemy )
* Pompa wspomagania – ja problemow z nia nie mam i nie mialem ( odpukac )
* Spalanie – mam manuala i przy bardzo dynamicznej jezdzie nie spalilem nigdy powyzej 12 litrow
* Zapach spalin – nigdy nie mialem tego problemu
* Zimne powietrze z nawiewow – nigdy nie mialem tego problemu
Dobre strony ( moim zdaniem )
* Swietne wlasciwosci jezdne
* Bezawaryjnosc silnika 2.0
* Precyzyjny uklad kierowniczy
* Osiagi silnika
* Wydajna klimatyzacja
* Przestronne wnetrze
* Bardzo ladna linia nadwozia
* Mysle, ze cena auta na rynku uzywanym jest bardzo konkurencyjna
PS: temat raczej do Opinii o Mazdzie 3 BK.
To ja do minusów bym dorzucił
-beznadziejna jakość ślizgów zderzaka przedniego (jak nie prawy to lewy itd..)
-rdzewiejące wewnętrzne części drzwi (dolny rant) ogólnie fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne nie jest mocną stroną mazdy
-kruche osłony pod silnikiem
-plastiki użyte wewnątrz twarde i bardzo "plastikowe"
ale za to spasowanie na wysokim poziomie nic nie skrzeczy za mocno.
A reszta to już na spory +.
-beznadziejna jakość ślizgów zderzaka przedniego (jak nie prawy to lewy itd..)
-rdzewiejące wewnętrzne części drzwi (dolny rant) ogólnie fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne nie jest mocną stroną mazdy
-kruche osłony pod silnikiem
-plastiki użyte wewnątrz twarde i bardzo "plastikowe"

A reszta to już na spory +.
Luk@s napisał(a):-beznadziejna jakość ślizgów zderzaka przedniego (jak nie prawy to lewy itd..)
I tutaj musze sie zgodzic
wady-jak dla mnie brak!! do małych się nie przyczepiam
zalety- jak by ich nie miała to bym jej nie kupił
zalety- jak by ich nie miała to bym jej nie kupił
Lukaszgracz zdecyduj sie...
...albo zarzuca tylem, albo rewelacyjne trzymanie się drogi...
Przytocze historyjke:
"Panie wladzo, auto caly czas swietnie sie trzymalo drogi, tylko przez boczny uslizg tylnej osi zawadzilem o panski radiowoz..."
No i jak to brzmi?
Ps. Ten watek jest swietnym uzupelnieniem w temacie:
Opinie o modelu BK....
... i chyba tam jest jego miejsce...
...albo zarzuca tylem, albo rewelacyjne trzymanie się drogi...
Przytocze historyjke:
"Panie wladzo, auto caly czas swietnie sie trzymalo drogi, tylko przez boczny uslizg tylnej osi zawadzilem o panski radiowoz..."
No i jak to brzmi?
Ps. Ten watek jest swietnym uzupelnieniem w temacie:
Opinie o modelu BK....
... i chyba tam jest jego miejsce...
domyślałem się że ktoś mnie za to złapie. tył ślizga się wyłącznie na lodzie/śniegu ale na suchej nawierzchni właściwości trakcyjne są rewelacyjne również w deszczu radzi sobie bardzo dobrze.
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Wady:
– dość głośno w środku już przy ok. 100km/h, sądze że wynika to z obrotów silnika dość wysokie oraz przenikajacych wszelakich szumów
– trochę za krótkie biegi 4 i 5
– mimo wszystko troche trzeszczące wnętrze, w tym fotel kierowcy
Zalety:
– zawieszenie
– precyzyjny układ kierowczniczy
– przestroność
– zużycie paliwa
no i cała reszta poprostu przyjemnie się tym autem jeździ
– dość głośno w środku już przy ok. 100km/h, sądze że wynika to z obrotów silnika dość wysokie oraz przenikajacych wszelakich szumów
– trochę za krótkie biegi 4 i 5
– mimo wszystko troche trzeszczące wnętrze, w tym fotel kierowcy
Zalety:
– zawieszenie
– precyzyjny układ kierowczniczy
– przestroność
– zużycie paliwa
no i cała reszta poprostu przyjemnie się tym autem jeździ
- Od: 12 gru 2006, 11:31
- Posty: 10
- Skąd: lublin
- Auto: Mazda 3 BK HB 1.6b – 2005
Większość minusów nie można uogólnić do wszystkich M3. Są to wyjątkowe przypadki. Nie mniej jednak niektóre z nich to standardzik. Kto ma dobrą M3 wie o co chodzi.
+ jest ich tyle że masakra
– jak wyżej marcin255 napisał, brak 6 biegu
słabe wyciszenie
łatwe do porysowania szyby i lakier
nie spotkałem się z uślizgiwaniem tylnej osi na lodzie i śniegu. Mam prostą ramę
Nawiasem mówiąc
lata jak szalona bokiem przy wyłączonym DCS i rękawie
ślizgi nigdy nie ruszane zawsze dobrze trzymają i ładnie wszystko pasuje do siebie cały czas
co do pompy wspomagania jest cichutka że w ogóle nic nie słychać (Lukaszgracz masz wiele usterek, nie ma przyczyny bez powodu, wiele rzeczy musi być nie halo w Twojej M3, może była bita)
+ jest ich tyle że masakra
– jak wyżej marcin255 napisał, brak 6 biegu
słabe wyciszenie
łatwe do porysowania szyby i lakier
nie spotkałem się z uślizgiwaniem tylnej osi na lodzie i śniegu. Mam prostą ramę
lata jak szalona bokiem przy wyłączonym DCS i rękawie
ślizgi nigdy nie ruszane zawsze dobrze trzymają i ładnie wszystko pasuje do siebie cały czas
co do pompy wspomagania jest cichutka że w ogóle nic nie słychać (Lukaszgracz masz wiele usterek, nie ma przyczyny bez powodu, wiele rzeczy musi być nie halo w Twojej M3, może była bita)
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
misziek napisał(a):Wady:
– trochę za krótkie biegi 4 i 5
jako posiadacz silnika 2.0 nie do końca się godzę z ta tezą.
5 bieg sobie włączam przy 60/70 km/h i ciągnę do 200 km/h
jestem absolutnie zaskoczony elastycznością
Seraf napisał(a):jako posiadacz silnika 2.0 nie do końca się godzę z ta tezą.
5 bieg sobie włączam przy 60/70 km/h i ciągnę do 200 km/h
jestem absolutnie zaskoczony elastycznością
i się zgadzam ale brak 6 biegu daje się odczuć w dłuugiej trasie , byłoby ciszej i ekonomiczniej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość