Dziwny kształt promieni świateł
1, 2
Witam Wszystkich,
Wieczory coraz dłuższe i zaczeły wychodzić niedogodności związane ze słabymi światłami.
Światła były już ustawiane w stacji diagnostycznej, próbowałem je także ręcznie podnosić śrubą za światłami (regulacji w kabinie nie mam).
Światła świecą tak jakby na kształt przewróconej 8 lub B, czyli nisko przed autem mam dwa półksiężyce, później dziura i później znów łuki, ale już na drzewach.
Czy to normalne czy może światła mimo ręcznego podnoszenia wciąż są za nisko ?
Wieczory coraz dłuższe i zaczeły wychodzić niedogodności związane ze słabymi światłami.
Światła były już ustawiane w stacji diagnostycznej, próbowałem je także ręcznie podnosić śrubą za światłami (regulacji w kabinie nie mam).
Światła świecą tak jakby na kształt przewróconej 8 lub B, czyli nisko przed autem mam dwa półksiężyce, później dziura i później znów łuki, ale już na drzewach.
Czy to normalne czy może światła mimo ręcznego podnoszenia wciąż są za nisko ?
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Amalgamat napisał(a):Światła były już ustawiane w stacji diagnostycznej, próbowałem je także ręcznie podnosić śrubą za światłami (regulacji w kabinie nie mam).
Czy byly ok po ustawieniu na stacji? tzn. czy diagnosta powiedzial, ze swiatla sa dobre?
Czy mozesz wrzucic zdjecie jak one swieca, bo tak szczerze mowiac nie bardzo moge sobie te przewrocona osemke wyobrazic...
Do tego dodaj druga fotke:
Stan 3m przed sciana, autko na plaskim terenie i strzel fote sciany
Zmierz tez wysokosc od ziemi do srodka reflektora ... oraz na scianie od ziemi do granicy swiatla...
Podaj wyniki.

Jakie konkretnie zarowki masz zalozone? Oryginaly? A moze masz xenony?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Światła to nie xenony, na stacji diagnostycznej ustawili i nic dziwnego nie widzieli, tyle że światła wciąż były za nisko.
Co do przewróconego B lub 8 to chociażby na ścianie to widać, światła tworzą 8 a "brzuszki" są ciemne, stąd problem, że widoczność słaba.
Dzisiaj jedna żarówka mi siadła więc z fotek na razie nici, ale będzie okazja żeby sprawdzić czy może mocneijsze żarówki np. Philips Xtreme Power pomogą.
Co do przewróconego B lub 8 to chociażby na ścianie to widać, światła tworzą 8 a "brzuszki" są ciemne, stąd problem, że widoczność słaba.
Dzisiaj jedna żarówka mi siadła więc z fotek na razie nici, ale będzie okazja żeby sprawdzić czy może mocneijsze żarówki np. Philips Xtreme Power pomogą.
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Sprawdz koniecznie ustawienie żarówek w gnieździe. Dość łatwo zamontować je krzywo i wtedy są podobne efekty jak u Ciebie. Teoretycznie wszystko jest zapięte, uszczelka jest założona i nic się nie przesuwa a jednak jest źle. Chociaż z drugiej strony skoro zacząłeś walkęz narzędziami to pewnie i to sprawdziłeś.
Jak będziesz robił zdjęcia, zrób koniecznie jak układa się światło na wyjściu z reflektora.
Jak będziesz robił zdjęcia, zrób koniecznie jak układa się światło na wyjściu z reflektora.
arjot napisał(a):Sprawdz koniecznie ustawienie żarówek w gnieździe. Dość łatwo zamontować je krzywo i wtedy są podobne efekty jak u Ciebie
No wlasnie dlatego prosze o wiecej informacji...
jerrry napisał(a):Czy światła są symetryczne czy przerobione/zmienione na asymetryczne?
... to by wyszlo ze zdjec "sciany"
Amalgamat napisał(a):Światła to nie xenony...
Zgadzam sie z tym... Halogenowa zarowka tez nie jest swiatlem – jest zrodlem swiatla tak jak i xenony...
Amalgamat napisał(a):... na stacji diagnostycznej ustawili i nic dziwnego nie widzieli...
...a to oznacza, ze reflektory "swieca" poprawnie (wiazka swiatla jest poprawna)... bo chyba uzywali do tego celu sprzetu?
Amalgamat napisał(a):...tyle że światła wciąż były za nisko
No to cos dziwnego...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Światła były zamieniane na asymetryczne, ale szczegółów nie znam.
Najlepsze jest to, że w zeszłym roku po kupnie światła były jak najbardziej w porządku, ale w międzyczasie żarówki wymieniałem 2 razy i dopiero w tym sezonie zauważyłem że zrobiło się naprawdę kiepsko. Diagnostyka była robiona w Norauto, no comment...
Też zaczynam podejrzewać, że żarówki krzywo wsadzone, i tak muszę wymienić więc będzie okazja sprawdzić, jakieś rady na co zwrócić uwagę przy zakładaniu, żeby były właściwie ?
Chyba nie do końca rozumiem, jakiś hint ?
I jeszcze jedna sprawa, jeżeli żarówki występują w wersji do reflektorów refleksyjnych lub soczewkowych to tutaj te drugie ?
Najlepsze jest to, że w zeszłym roku po kupnie światła były jak najbardziej w porządku, ale w międzyczasie żarówki wymieniałem 2 razy i dopiero w tym sezonie zauważyłem że zrobiło się naprawdę kiepsko. Diagnostyka była robiona w Norauto, no comment...
Też zaczynam podejrzewać, że żarówki krzywo wsadzone, i tak muszę wymienić więc będzie okazja sprawdzić, jakieś rady na co zwrócić uwagę przy zakładaniu, żeby były właściwie ?
arjot napisał(a):Jak będziesz robił zdjęcia, zrób koniecznie jak układa się światło na wyjściu z reflektora.
Chyba nie do końca rozumiem, jakiś hint ?
I jeszcze jedna sprawa, jeżeli żarówki występują w wersji do reflektorów refleksyjnych lub soczewkowych to tutaj te drugie ?
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Amalgamat napisał(a):Chyba nie do końca rozumiem, jakiś hint ?
Podalem tobie jak najlepiej wykonac zdjecia wiazki swiatla pare postow wyzej...
Amalgamat napisał(a):...do reflektorów refleksyjnych lub soczewkowych to tutaj te drugie ?
Masz soczewki... jak sie domyslam
Grunt abys mial porzadnej jakosci zarowki najlepiej markowe. Ja mam Osram night breaker plus [maja znamionowe napiecie i moc (12V , 55W)] i daja bardzo ladna jasna wiazke swiatla...
Amalgamat napisał(a):jakieś rady na co zwrócić uwagę przy zakładaniu, żeby były właściwie ?
Zarowka musi wejsc w prowadnice (tak aby nie mozna bylo ich obrocic dookola osi), a nastepnie zakladasz sprezynki...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Jak będziesz robił zdjęcia, zrób koniecznie jak układa się światło na wyjściu z reflektora
włącz światła i zrób zdjęcie z góry reflektora – tak by widać było jak układa się na nim światło z żarówki. oprócz tego zrób zdjęcie na ścianie tak jak opisał 67igor1.
jutro o ile nie zapomne postaram się wieczorem wrzucić zdjęcie swojego reflektora żeby wyjaśnić Ci o co chodzi.
Prawa żarówka była krzywa, niestety ma trochę luzu i wygląda na to, że może się to powtarzać, ale wystarczy jeden ruch żeby ją wyprostować, jutro wieczorem będę miał okazję sprawdzić jak to wygląda na drodze.
PRZED
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-10/74267326/imag0139.jpg.html
PO
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-10/68f0f280/imag0140.jpg.html
A 20 PLN wydane w Norauto na ustawienie świateł to była doskonała inwestycja...
PRZED
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-10/74267326/imag0139.jpg.html
PO
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-10/68f0f280/imag0140.jpg.html
A 20 PLN wydane w Norauto na ustawienie świateł to była doskonała inwestycja...
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Amalgamat napisał(a):Prawa żarówka była krzywa, niestety ma trochę luzu i wygląda na to, że może się to powtarzać, ale wystarczy jeden ruch żeby ją wyprostować...
PO
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-10/68f0f280/imag0140.jpg.html
Czy to zdjecie zrobiles 3m od sciany? Swiatla masz rozjechane i to niezle

A moze masz jakies badziewne zarowki ?
Amalgamat napisał(a):A 20 PLN wydane w Norauto na ustawienie świateł to była doskonała inwestycja...
Niestety, ja bym ci nie podbil przegladu...
W koncu tutaj chodzi o bezpieczenstwo twoje i innych...



Proponuje przeczytac czesc tego watku na stronie 6:
viewtopic.php?f=60&t=62193&hilit=czyszczenie+reflektor&start=100
Tam koledzy pokazali jak powinno to wygladac
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):Niestety, ja bym ci nie podbil przegladu...
Jeżeli przegląd robiłby mi taki sam szpecjalista, który korzystając ze sprzętu diagnostycznego nie widzi, że zarówka świeci w rów no to rzeczywiśce aż strach pomysleć.
Żarówki są normalne, o ile pamiętam Bosch Long Life czy coś takiego.
Być może podczas zmiany świateł na asymetryczne coś poszło nie tak, no i brak regulacji wysokości w kabinie też sprawy nie ułatwia.
A zdjęcia był robione na oko, nie sprawdzałem czy to dokładnie 3 metry, prędzej około 2,3 metra.
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Amalgamat napisał(a):Być może podczas zmiany świateł na asymetryczne coś poszło nie tak, no i brak regulacji wysokości w kabinie też sprawy nie ułatwia.
...no tutaj cie popiream... trzeba sprawdzic jeszcze oprawki zarowek... moze zostaly krzywo zalozone...
Co do regulacji... moze daloby sie dolozyc? Zobacz, czy za deska rozdzielcza (tam gdzie sa przyciski) nie ma wtyczki do recznej regulacji wysokosci swiatel...
Amalgamat napisał(a):A zdjęcia był robione na oko, nie sprawdzałem czy to dokładnie 3 metry, prędzej około 2,3 metra.
Nawet gdybys zrobil fotke z 3m ... snop swiatla jest zly... nie ma granicy znizenia wiazki i odciecia bocznego... Tak mialem kiedys jak kupilem uszkodzona zarowke (przesuniecie osiowe banki w stosunku do osi symetrii). Skonczylo sie wymiana na inna u sprzedawcy
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
No i problem myślę, że rozwiązany.
Wymieniłem żarówki i udało mi się je (nie bez problemów) prosto i pewnie zamontować.
Dodatkowo okazało się, że w jednej żarówce nadkruszony jest ten (sorki za profesjonalne określenie) szary czepek co mogło dawać taki dziwny kształt.
Wymieniłem żarówki na Philips VisionPlus (wedle producenta 50% jaśniejsze i promień dłuższy o 10-20 metrów) i efekt jest rewelacyjny. Oświetlany zakres jest ogromny, świecą niemalże tak jak długie, tyle że oczywiście trochę krócej i światło zecydowanie mniej intensywne, ale ogólnie rewelacja.
Wymieniłem żarówki i udało mi się je (nie bez problemów) prosto i pewnie zamontować.
Dodatkowo okazało się, że w jednej żarówce nadkruszony jest ten (sorki za profesjonalne określenie) szary czepek co mogło dawać taki dziwny kształt.
Wymieniłem żarówki na Philips VisionPlus (wedle producenta 50% jaśniejsze i promień dłuższy o 10-20 metrów) i efekt jest rewelacyjny. Oświetlany zakres jest ogromny, świecą niemalże tak jak długie, tyle że oczywiście trochę krócej i światło zecydowanie mniej intensywne, ale ogólnie rewelacja.
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Amalgamat napisał(a):Wymieniłem żarówki na Philips VisionPlus (wedle producenta 50% jaśniejsze i promień dłuższy o 10-20 metrów) i efekt jest rewelacyjny. Oświetlany zakres jest ogromny, świecą niemalże tak jak długie, tyle że oczywiście trochę krócej i światło zecydowanie mniej intensywne, ale ogólnie rewelacja
No to teraz czas na zdjecia "po naprawie"
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
no ja cholernie jestem ciekawy efektu, bo to co zobaczyłem ma fotce mnie kompletnie przeraziło/zaskoczyło. Jak możesz zrób fote w tym samy miejscu.
Ja też miałem problem ze światłami opisany w innym poście ale czegoś takiego nie widziałem.
Ja też miałem problem ze światłami opisany w innym poście ale czegoś takiego nie widziałem.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości