Nie odpala z nowym akumulatorem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez galek1982 » 29 sty 2010, 09:30

Witam,

przeglądam watki o nieodpalaniu i nie mogę znaleźć problemu, którego sam doświadczam. W lutym 2009 kupiłem nowy akumulator 60Ah Warty. Wszystko było ok dopóki nie przyszły mrozy ( nie mówię tutaj o ostatnich -25 st tylko nawet od -2 st.). Wchodzę do samochodu po dniu przerwy od jeżdżenia i samochód nie odpala dopóki nie podładuję akumulatora. Muszę to robić raz w tygodniu. Przy dużych mrozach w "ostatnim dniu mocy" akumulatora odpalając słyszę dźwięk przypominający westchnienie. Przy mniejszych po prostu samochód się dusi.
W dniu w którym samochód nie odpala świecą się kontrolki, działa rozrusznik, ale nie ma prądu na rozruch. Po kolejnym przekręceniu kluczyka nie działa nawet rozrusznik, a wskaźniki uciekają do max wartości (prędkościomierz, obrotomierz).

Doświadczyłem ostatnio również opisywanej dolegliwości z zapalającą się kontrolką silnika, utratą mocy i gaśnięcim samochodu w trakcie jazdy – problem mija po tym jak silnik się ogrzeje (wskaźnik temp. oleju w połowie skali przez ok. 10 min). Problemy z akumulatorem pojawiały się już wcześniej.

Dodatkowe informacje, które mogą się przydać:
Dawniej od mechanika usłyszałem, że mam za wysokie ładowanie akumulatora.
Sprawdzałem różnice napięcia na akumulatorze po nocy -5 st i była minimalna (0,02 różnicy).

Dziękuję za pomoc i przepraszam za mało fachowy język. Nie znam się na tym zupelnie.
Pozdrawiam,
Gałek
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 17:34
Posty: 19

Postprzez vqsoft » 29 sty 2010, 10:03

jakie masz napięcie na klemach w tracie pracy silnika na biegu jałowym
przy włączonych światłach powinieneś mieć ok 14.4V

ps – ten wskaźnik temperatury to nie wskazuje temp oleju a płynu chłodniczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez galek1982 » 29 sty 2010, 10:07

ps – ten wskaźnik temperatury to nie wskazuje temp oleju a płynu chłodniczego.[/quote]

Jasne. Dzięki za sprostowanie.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 17:34
Posty: 19

Postprzez Globy » 29 sty 2010, 12:57

Tutaj temat o uszkodzonym kablu rozrusznika, ale to raczej nie dotyczy Twojego problemu => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=89337

Ja stawiałbym na akumulator – oddaj go na gwarancji. Mnie też kiedyś kilkumiesięczna Centra wyładowywała się codziennie w niskich temperaturach (BG PN), na starej baterii było okej i po wymianie gwarancyjnej problem minął. Profilaktycznie sprawdziłbym też napięcie przy wyłączonym silniku, czy nie zrobiło się jakieś spięcie i np. alarm nie żre prądu. Powodzenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323