witajcie,
jak w temacie, chodzi mi po głowie założenie szyberdachu w mojej M3. czy może ktoś z Was ma takowy założony seryjnie, albo może sam dokładał?? a może panoramiczny??
jeżeli tak to proszę o wskazówki, jakiś model na co zwrócić uwagę?? nigdy nie miałem auta z szyberdachem i jestem zielony.
Montaż szyberdachu – lepiej zmień auto
Strona 1 z 1
Tak na szybko: sprzedaj to auto, które masz a kup takie z szyberdachem.
A bardziej poważnie, to kiedyś spłodziłem poniższy tekst. Wklejam go bez edytowania.
A bardziej poważnie, to kiedyś spłodziłem poniższy tekst. Wklejam go bez edytowania.
O seryjnym możesz zapomnieć, chyba, że z całym dachem. Pozostają Ci tylko standardowe, takie jak produkuje np. Webasto. Bardzo dobre dachy, ceny zależą od modelu dachu i wahają się (a przynajmniej jak ja zakładałem do mojego staruszka wahały się) pomiędzy 1000 a 5000 zł. Problem w tym, że w Polsce dokładanie dachu jest mało popularne i nie oferuje się przeróbek tapicerki dachu i w każdym, nawet najlepszym modelu dostaniesz niezłej jakości ale tylko gumową osłonę mechanizmu. Inna rzecz, że modyfikacja tapicerki to kolejne pieniądze.
Ja szyberdach sobie bardzo chwalę (dlatego w Accordzie też musiał być). Nawet ten dokładany jest bardzo fajny, ale poważnie zastanowiłbym się nad założeniem ponownie do jakiegoś auta. Raczej kupowałbym kolejne auto z otwieranym dachem, lub zmieniłbym auto.
Zalety (każdego otwieranego dachu):
– doświetlenie wnętrza
– świetna wentylacja (podczas podróży co jakiś czas uchylasz dach i bez szumu przy uchu masz szybko i skutecznie przewietrzone auto)
– można zostawić auto zamknięte, z lekko uchylonym dachem i będzie się wietrzyć
Zalety dachu dokładanego, mojego modelu:
– mogę zasłonić roletę nawet po całkowitym otwarciu dachu i nie świeci mi słońce w oczy ani na zegary
– automatycznie zamyka się po wyłączeniu zapłonu (mogę ten proces anulować a podtrzymanie zasilania jest do chwili całkowitego zamknięcia dachu)
– mam dwie programowalne pozycje, w których mogę zaprogramować położenie dachu)
– nie zmniejsza miejsca nad głową
Wady dachu dokładanego:
– jest hermetyczny po zamknięciu ze względu na brak odprowadzenia wody, zatem nie można go używać podczas deszczu, a po deszczu najlepiej usunąć wodę z uszczelki bo może wlać się do środka
– odsuwa się na dach, czyli szum wiatru jest powodowany dziurą w dachu oraz sterczącą nad dachem szybą
– podczas dużych mrozów przy zjeżdżaniu z krawężników słychać dźwięki skręcania się nadwozia
– usuwana jest standardowa belka wzmacniająca dach, dodatkowo sama rama szyberdachu jest na tyle sztywna, że dach auta sam się dopasowuje do kształtu ramy, czyli czasem innego kształtu niż ma dach. Dodatkowo powoduje to konieczność założenia dachu dość daleko od przedniej szyby
– zazwyczaj do belki wzmacniającej jest przymocowana tapicerka dachu, jeśli braknie belki tapicerka trzyma się sama siebie
– jak już ma roletę (mój ma) to linki naprężające i umożliwiające zwijanie naciągają się i dzwonią o prowadnice (delikatnie, ale mnie to irytuje)
– mała powierzchnia otwarcia (praktycznie trudno wystawić głowę, w seryjnym można nawet wyjść)
Wady dachu seryjnego
– po odsunięciu dachu nie ma możliwości zasunięcia rolety
– zmniejsza ilość miejsca nad głową
Wnioski: Bardzo polecam, ale nad założeniem porządnie bym się zastanowił. Jeśli masz klimę i działa a dodatkowo masz tylne szyby elektryczne (właściwie to nawet szyba pasażera z przodu starczy) to odpuść. Pieniędzy i tak nie odzyskasz a możesz nie być do końca zadowolony.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
ok, dzięki za obszarną wypowiedź ntgale. chyba dam sobie spokój mam ac i 4 el. szyby więc przyciemnie tylko tylne boczne w drzwiach i bagażnik.
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
pozdrawiam:
Bartex
- Od: 30 kwi 2013, 21:39
- Posty: 62
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości