Nadmuch bez włączonej klimy, obsługa i naprawa panelu klimatyzacji, tryb ECO
kit666 a ja do ciebie napisze bo widzę że chyba mam podobny problem do twojego. Mianowicie u mnie regulacja od nawiewu działa poprawnie ale ta gałka po prawej stronie czyli od regulacji temperatury nie działa – kręcę nią w lewo i w prawo i zero reakcji i zauważyłem że ta z lewej działająca kręci się ciężej a ta z prawej luźniej więc wygląda na to, że mam ten problem co ty przerabiałeś i pewnie tez będę się musiał do zegarmistrza wybrać bo do serwisu to nie mam cierpliwości ani pieniędzy. Jakbyś mógł mi dokładniej opisać jak się do tego zabrać i na do uważać przy demontażu byłby bardzo wdzięczny. Dzięki i pozdrawiam
- Od: 26 lut 2009, 09:54
- Posty: 27
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3, 2007, 1.6 diesel
kit666. wydaje mi się, że mam podobny problem, tyle że z pokrętłem do regulacji temperatury. W ogóle nie reaguje, nie mogę zmienić wartości temperatury (jest ustawiona na 20,5). Jeżeli mógłbyś podesłać mi opis jak zdemontować minimalną ilość plastików, żeby wydobyć pokrętło i zanieść je do zegarmistrza 
-
huberto
Witam kit666
Mam dokładnie to samo – pokrętło do regulacji temperatury praktycznie nie reaguje. Szczęśliwie udało mi sie ustawic jakas sensowna, ale przypadłosc jest denerwująca a z tego co mowisz naprawa nie powinno byc kosztowna – pozostaje pytanie jak wymontowac panel klimy? Mógł bys podzielic sie doświadczeniem ?
pozdrawiam,
Tomek
Mam dokładnie to samo – pokrętło do regulacji temperatury praktycznie nie reaguje. Szczęśliwie udało mi sie ustawic jakas sensowna, ale przypadłosc jest denerwująca a z tego co mowisz naprawa nie powinno byc kosztowna – pozostaje pytanie jak wymontowac panel klimy? Mógł bys podzielic sie doświadczeniem ?
pozdrawiam,
Tomek
- Od: 11 kwi 2010, 01:46
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004
witam,
jezeli te pokretla nie dzialaja lub dzialaja tylko sporadycznie to znaczy ze ulamaly sie lub ulamala jedna blaszka ktore sa odpowiedzialne za regulacje nastawow pokretel
blaszki te sa tak jakby przynitowane plastikiem wiec sie po czasie odlamuja, mozna je przykrecic miniaturowymi srubeczkami /robil mi to zegarmistrz/
jak tylko bede mial chwilke to pokaze to na zdjeciu bo ten wlasnie panel sterujacy zostal mi po sprzedazy auta
kupilem uzywany na allegro bo w moim przepalila sie zarowka od podswietlenia jednego z pokretel a nie mialem juz cierpliwoscie zeby go ponownie rozbierac
tak wiec w najblizszych dniach go rozbiore, wymienie zaroweczke i wystawie na allegro
moj panel ma ten plus ze niegrozi mu ponowne ulamanie blaszek
a dla tych ktorzy nie wiedza jak wymontowac panel podaje krotki opis:
wyglada to tak ze trzeba zaczac od zdjecia poziomej listwy ozdobnej tej biegnacej wzdluz wyswietlacza, tam sa dwa wkrety mocujace radio/CD nastepnie nalezy odkrecic galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/, potem wymontowac popielniczke z calym ustrojstwem i teraz bedzie w miare dobry dostep od dolu do tego panelu ktory jest wlasnie od dolu przykrecony dwoma wkretami
teraz od gory wyciagamy radio/cd ktore jest przykrecone tylko od gory na dwoch wkretach a dol na zaciskach, no i potem trzeba powalczyc z wyciagnieciem panelu sterowania
pozdr
jezeli te pokretla nie dzialaja lub dzialaja tylko sporadycznie to znaczy ze ulamaly sie lub ulamala jedna blaszka ktore sa odpowiedzialne za regulacje nastawow pokretel
blaszki te sa tak jakby przynitowane plastikiem wiec sie po czasie odlamuja, mozna je przykrecic miniaturowymi srubeczkami /robil mi to zegarmistrz/
jak tylko bede mial chwilke to pokaze to na zdjeciu bo ten wlasnie panel sterujacy zostal mi po sprzedazy auta
kupilem uzywany na allegro bo w moim przepalila sie zarowka od podswietlenia jednego z pokretel a nie mialem juz cierpliwoscie zeby go ponownie rozbierac
tak wiec w najblizszych dniach go rozbiore, wymienie zaroweczke i wystawie na allegro
moj panel ma ten plus ze niegrozi mu ponowne ulamanie blaszek
a dla tych ktorzy nie wiedza jak wymontowac panel podaje krotki opis:
wyglada to tak ze trzeba zaczac od zdjecia poziomej listwy ozdobnej tej biegnacej wzdluz wyswietlacza, tam sa dwa wkrety mocujace radio/CD nastepnie nalezy odkrecic galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/, potem wymontowac popielniczke z calym ustrojstwem i teraz bedzie w miare dobry dostep od dolu do tego panelu ktory jest wlasnie od dolu przykrecony dwoma wkretami
teraz od gory wyciagamy radio/cd ktore jest przykrecone tylko od gory na dwoch wkretach a dol na zaciskach, no i potem trzeba powalczyc z wyciagnieciem panelu sterowania
pozdr
Dzięki za info. Jeszcze dwa pytania:
Na co sie trzyma ten plastik środkowy – jakies problemy zeby to zdemontowac ?
Czy po takich demontarzach nie zaczeła ci skrzypiec deska ? Wiem że to moze głupota, ale po przesiadce z poprzedniego auta strasznie mnie cieszy brak skrzypiących plastików i panicznie boje sie utraty tego stanu
pozdr.
Na co sie trzyma ten plastik środkowy – jakies problemy zeby to zdemontowac ?
Czy po takich demontarzach nie zaczeła ci skrzypiec deska ? Wiem że to moze głupota, ale po przesiadce z poprzedniego auta strasznie mnie cieszy brak skrzypiących plastików i panicznie boje sie utraty tego stanu
pozdr.
- Od: 11 kwi 2010, 01:46
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004
ten srodkowy podluzny plastik /listwa ozdobna/ jest na zatrzaskach ale z wyjatkiem prawego konca i nalezy zaczac od srodka wyciagac a na prawy koniec wysunac w lewo /on jest tylko wsuniety taka wystajaca koncowka w otwor/
czy bedzie skrzypiec ? nie wiem moze nie powinno ! ja sprzedalem auto miedzy innymi tez dlatego ze mi wszystko skrzypialo, tapicerka drzwi, tylnej klapy, cos wlasnie w konsoli srodkowej itp.
kiedys mialem Mazde 626 GE, potem 323 i wszystkie byly z innej bajki, te nowe to juz nie to
po 20 latach jezdzenia Mazdami niestety zdradzilem marke i przesiadlem sie na Avensisa T25
czy bedzie skrzypiec ? nie wiem moze nie powinno ! ja sprzedalem auto miedzy innymi tez dlatego ze mi wszystko skrzypialo, tapicerka drzwi, tylnej klapy, cos wlasnie w konsoli srodkowej itp.
kiedys mialem Mazde 626 GE, potem 323 i wszystkie byly z innej bajki, te nowe to juz nie to
po 20 latach jezdzenia Mazdami niestety zdradzilem marke i przesiadlem sie na Avensisa T25
To moze mialem szczescie kupic z realnym przebiegiem bo u mie poki co cisza
( poza strasznie glosnymi bridgestonami
)
Z tym plastikiem chodzilo mi o
"galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/,"
Mialem na mysli wlasnie "to cos"
pozro
Z tym plastikiem chodzilo mi o
"galke zmiany biegow i zdemontowac plastik srodkowy /to cos biegnace wzdluz hamulca recznego/,"
Mialem na mysli wlasnie "to cos"
pozro
- Od: 11 kwi 2010, 01:46
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004
jesli dobrze pamietam to cos jest na zatrzaskach, trzeba delikatnie z wyczuciem ciagnac
Co do tych blaszek – jesli powoli pokretlo przestaje dzialac i w koncu zupelnie przestaje to tak jak wspomnial kit666 jest to spowodowane obluzowaniem sie jednej z dwoch przeciwleglych blaszek stykowych dzieki ktorych komputer wie w ktora strone przekrecane jest pokretlo. Ja swoje naprawilem na porzadny klej cyjanoakrylowy – mozna go kupic w buteleczce z pedzelkiem do aplikacji... Nalezy uwazac aby przymocowac blaszke dokladnie w tym samym miejscu co oryginalnie (jest zamocowana symetrycznie z druga), mozna to wybadac po sladach po zgrzewaniu i tym ze blaszki musza byc na tym samym promieniu. Jesli bedzie mial ktos problem to chetnie podziele sie wrazeniami z przeprowadzonego doktoratu...
-
coolbug
Siema,
Sorry za odgrzewanie starego kotleta ale po zapoznaniu się z całym wątkiem nasunęło mi się kilka pytań związanych z przedmiotowym problemem, który chyba mnie też dotyczy w jakimś stopniu.
U mnie sytuacja wygląda tak:
Prawe pokrętło – ok, a teraz lewe. Po przekręceniu w prawo wentylator się nie załącza. Ogólnie działa. A skąd to wiem. Wentylator czasami ma załączenie, trudno mi powiedzieć czy jakieś inne czynniki warunkują jego włączenie, ale chyba nie. Po prostu tak ma, że jak przekręcę w prawo jest cisza a po paru kilometrach nagły podmuch. Na wyświetlaczu natomiast wskazania są poprawne (przekręcanie zwiększa lub zmniejsza skalę nadmuchu). Problemem może być oczywiście to, o czym mówił kit666 ale czy może to też być spowodowane modułem sterowania od strony elektroniki. Naturalnym mi się wydaje, że jeżeli układ rozpoznaje regulację pokrętłem, co skutkuje zmianami na wyświetlaczu, czy nie powinien również identycznych sygnałów wysyłać do sterownika wentylatora? No chyba, że wyświetlacz dostaje informację inną drogą niż wentylator.
Zakładam rozkręcenie ustrojstwa ale na wstępie odłączę na chwilę akumulator. Kolejne pytanie moje brzmi: czym skutkuje dłuższe odłączenie klemy + w samochodzie. Jakie dane się resetują a jakie są wpisane w "pamięci" samochodu? Czy może to spowodować działania o których jeszcze nie wiem. Dopiero się zapoznają z tym samochodem.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Sorry za odgrzewanie starego kotleta ale po zapoznaniu się z całym wątkiem nasunęło mi się kilka pytań związanych z przedmiotowym problemem, który chyba mnie też dotyczy w jakimś stopniu.
U mnie sytuacja wygląda tak:
Prawe pokrętło – ok, a teraz lewe. Po przekręceniu w prawo wentylator się nie załącza. Ogólnie działa. A skąd to wiem. Wentylator czasami ma załączenie, trudno mi powiedzieć czy jakieś inne czynniki warunkują jego włączenie, ale chyba nie. Po prostu tak ma, że jak przekręcę w prawo jest cisza a po paru kilometrach nagły podmuch. Na wyświetlaczu natomiast wskazania są poprawne (przekręcanie zwiększa lub zmniejsza skalę nadmuchu). Problemem może być oczywiście to, o czym mówił kit666 ale czy może to też być spowodowane modułem sterowania od strony elektroniki. Naturalnym mi się wydaje, że jeżeli układ rozpoznaje regulację pokrętłem, co skutkuje zmianami na wyświetlaczu, czy nie powinien również identycznych sygnałów wysyłać do sterownika wentylatora? No chyba, że wyświetlacz dostaje informację inną drogą niż wentylator.
Zakładam rozkręcenie ustrojstwa ale na wstępie odłączę na chwilę akumulator. Kolejne pytanie moje brzmi: czym skutkuje dłuższe odłączenie klemy + w samochodzie. Jakie dane się resetują a jakie są wpisane w "pamięci" samochodu? Czy może to spowodować działania o których jeszcze nie wiem. Dopiero się zapoznają z tym samochodem.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
- Od: 5 sie 2010, 13:46
- Posty: 19
- Skąd: Mazowieckie/Warszawa
- Auto: M3 1,6 CiTD 2004
podbijam!
Niestety nie jest to wina pokręteł, sadzę, że układu elektrycznego. Wnioskuje na podstawie bezawaryjnej pracy po uruchomieniu (jak już się załączy). Moja prośba jest następująca. Potrzebuję namiarów na elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i znajomością M3. Może ktoś z was poleca jakiegoś specjalistę z Wawy lub zachodnio-północnych okolic. Zaznaczę, że wątki przeszperałem i dwóch już znalazłem jednak wolałbym jakieś info świeższe niż sprzed kilkunastu miesięcy.
Pzdr.
Niestety nie jest to wina pokręteł, sadzę, że układu elektrycznego. Wnioskuje na podstawie bezawaryjnej pracy po uruchomieniu (jak już się załączy). Moja prośba jest następująca. Potrzebuję namiarów na elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i znajomością M3. Może ktoś z was poleca jakiegoś specjalistę z Wawy lub zachodnio-północnych okolic. Zaznaczę, że wątki przeszperałem i dwóch już znalazłem jednak wolałbym jakieś info świeższe niż sprzed kilkunastu miesięcy.
Pzdr.
- Od: 5 sie 2010, 13:46
- Posty: 19
- Skąd: Mazowieckie/Warszawa
- Auto: M3 1,6 CiTD 2004
Witam.
Nie czytalem wsyzstkich postow wiec zadam tylko pare pytan, bo nieraz najprostsze sprawy sa najtrudniejszymi.
Pokretlo po lewej bedzie dzialac chyba tylko jak klime klikniemy na off. Na zalaczonej raczej nie dziala jak jest na auto. Przynajmniej ja tak mam.
Teraz kwestia pokretla z prawej. Moze po prostu masz wlaczona temp zewnetrzna i nie widzisz ze zmieniasz temperaturke. Tez moze tak byc. Wystarczy wylaczyc temp zewnetrzna i pokaze sie tem. jaka chcemy by byla.
Nie krzyczcie na mnie za te glupie pytania bo nie chce z nikogo debila robic, ale czasami jak haslo wpisujecie to tez nie zauwazycie ze "caps Lock" jest wlaczony, a to moze byc sytuacja podobna.
Pozdrawiam i mam nadzieje ze to wlasnie taka blachostka byla problemem a nie kosztowne usterki
Nie czytalem wsyzstkich postow wiec zadam tylko pare pytan, bo nieraz najprostsze sprawy sa najtrudniejszymi.
Pokretlo po lewej bedzie dzialac chyba tylko jak klime klikniemy na off. Na zalaczonej raczej nie dziala jak jest na auto. Przynajmniej ja tak mam.
Teraz kwestia pokretla z prawej. Moze po prostu masz wlaczona temp zewnetrzna i nie widzisz ze zmieniasz temperaturke. Tez moze tak byc. Wystarczy wylaczyc temp zewnetrzna i pokaze sie tem. jaka chcemy by byla.
Nie krzyczcie na mnie za te glupie pytania bo nie chce z nikogo debila robic, ale czasami jak haslo wpisujecie to tez nie zauwazycie ze "caps Lock" jest wlaczony, a to moze byc sytuacja podobna.
Pozdrawiam i mam nadzieje ze to wlasnie taka blachostka byla problemem a nie kosztowne usterki
Beatson napisał(a):podbijam!
Niestety nie jest to wina pokręteł, sadzę, że układu elektrycznego. Wnioskuje na podstawie bezawaryjnej pracy po uruchomieniu (jak już się załączy). Moja prośba jest następująca. Potrzebuję namiarów na elektryka z odpowiednim oprogramowaniem i znajomością M3. Może ktoś z was poleca jakiegoś specjalistę z Wawy lub zachodnio-północnych okolic. Zaznaczę, że wątki przeszperałem i dwóch już znalazłem jednak wolałbym jakieś info świeższe niż sprzed kilkunastu miesięcy.
Pzdr.
U mnie podobne objawy występowały przy uszkodzonym przekaźniku (w skrzynce bezpieczników pod maską, oznaczony na legendzie jako HEATER). Włożyłem uniwersalny za 10zł z identycznie oznaczonymi nóżkami i wszystko wróciło do normy.
Żeby potwierdzić możesz zamienić z przekaźnikiem od rozrusznika (oznaczenie STARTER). Wtedy powinien działać wentylator, ale nie zapalisz samochodu
- Od: 14 lut 2010, 23:14
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 1.6 (BK MZ-CD)'05 Sedan
Pozwólcie że Wam przedstawię moją wersję. Dzisiejszego dnia wreszcie wymieniłem żaróweczki podświetlenia panelu sterowania automatyczną klimatyzacją. Dzięki poradom które znalazłem na forum poszło całkiem gładko. (koszt żarówki 0,92zł) Niestety po zamontowaniu panela na miejsce okazało się że nie mogę ustawić żądanej siły nawiewu. Posłuchałem porady z blaszkami (dzięki Ci kit666
). Wykręciłem ustrojstwo i okazało się że faktycznie jedna blaszka jest urwana. Spakowałem klamoty do woreczka i zawiozłem do zegarmistrza, który za 10pln przykręcił mi te blaszki malutkimi wkręcikami na miejsce. DZIAŁA JAK NOWE







Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
- Od: 13 sty 2011, 11:35
- Posty: 51
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005
Od siebie tylko mogę dodać, że dziś przeprowadziłem podobną operację [Mazda 3, '03], skleiłem cyjanopanem blaszki i wszystko działa.
Dzięki za poruszenie i dobre opisanie tematu.
Dzięki za poruszenie i dobre opisanie tematu.
-
stalkr
Właśnie naprawiłem ledwie działający nawiew – nagrałem krótki filmik na którym widać odpowiedzialną za to blaszkę... sry za jakość ale nie chciało mi się iść po kamerę bo lało
Pozdrawiam,
Radek
Pozdrawiam,
Radek
Moja madzia –> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=116073
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
- Od: 24 paź 2010, 14:41
- Posty: 107
- Skąd: Bielsko Biała
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości