Strona 1 z 3
Awaria rozrządu

Napisane:
30 maja 2010, 11:09
przez eszer
Witam. Tylko informacyjnie. Wczoraj poleciał mi rozrząd w dieslu. Po szybkiej konsultacji z vqsoft-em to juz pewne. Nie chce się w tym momencie wypowiadać, dlaczego tak się stało, ale prawdopodobnie to skutek przegrzania silnika – układ chłodniczy, jak później zauważyłem jest nieszczelny. Piep... wskaźnik temperatury pokazywał , że temperatura jest w normie. Chcę jutro zaatakować Jaksę, chyba, że podacie mi alternatywę na inny dobry warsztat w Warszawie.
Życzę milszego weekendu niż mój
Pzdr
Eszer
Re: Stało się

Napisane:
30 maja 2010, 13:09
przez miru1968
Przykra sprawa podaj chociaż rocznik auta i jaki masz przebieg?
Re: Stało się

Napisane:
30 maja 2010, 17:03
przez vqsoft
alternatywa to zakłąd w Mysłowicach, wiec jak widzisz na miejscu nie ma alternatywy
Jaksa oceni co i jak po rozbiórce
może będzie motor do odratowania
Re: Stało się

Napisane:
30 maja 2010, 20:49
przez eszer
alternatywa to zakłąd w Mysłowicach, wiec jak widzisz na miejscu nie ma alternatywy
Jaksa oceni co i jak po rozbiórce
może będzie motor do odratowania
Racja, nie ma alternatywy. Poniedziałek będzie intensywny, a wolę być przygotowany na najgorsze.
Przykra sprawa podaj chociaż rocznik auta i jaki masz przebieg?
2004, 89 kkm
Re: Stało się

Napisane:
31 maja 2010, 20:34
przez Jerryz
Mam dokładnie taki sam rocznik z takim samym przebiegiem – aż się boję

Wiecie czy może ten wentylator na chłodnicę
http://moto.allegro.pl/item1048005630_f ... _oryg.html z forda c-max będzie pasował do mazdy BK 1.6 diesel. Wentylator wraz z obudową mam taki sam tylko sterownik jest inny. Ale to podobno nie przeszkadza. Jakby co to sterownik bym ze starego przełożył. Chce wymienić chłodzenie ponieważ wentylator jest 'zwichrowany' i strasznie bije jak się klimę włączy.
Re: Stało się

Napisane:
31 maja 2010, 20:50
przez vqsoft
jedno jest pewne
nie ma co czekać do 240kkm i 10 lat jak deklaruje producent
tym bardziej w rocznikach 2004 i 2005 gdzie jest ewidentnie wadliwa pompa wody!
Re: Stało się

Napisane:
31 maja 2010, 21:11
przez miru1968
Możesz coś więcej napisac o tej pompie czemu jest taka trefna ,a po 2005 czy ją zmienili na lepszą ?
Re: Stało się

Napisane:
31 maja 2010, 22:06
przez vqsoft
trefna jest bo jej obudowa jest a właściwie była wykonana z tworzywa
nowa oryginalna pompa po zmianowa jest wykonana z aluminium
na forum były juz 2 przypadki ze właśnie ta plastikowa pompa mimo małego przebiegu wymagała wymiany!. u mnie po 80 kkm jak robiłem prewencyjnie rozrząd widać było lekkie zapocenie – naprawdę tak lekkie ze aż się zastanawiałem czy jest sens ruszać. jednak jak Michał od Jaksy ruszył śrubę to odpadł spory kawałek obudowy!
właśnie coś podobnego mogło trafić się w samochodzie autora wątku
o podobnych problemach i gwarancyjnych wymianach pomp i całego napędu rozrządu czytałem na forum pługa i forda
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 12:05
przez eszer
właśnie coś podobnego mogło trafić się w samochodzie autora wątku
Michał od Jaksy również powiedział, że to mogło być pośrednią przyczyną i prawdopodobnie pompa również do wymiany. Dzis rano samochód został dowieziony do warsztatu. Niedługo wstępne oględziny. Przynajmniej lekko ze mnie schodzi...
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 12:37
przez deymian
Potwierdzam to co pisze vqsoft, ja też wymieniałem rozrząd i jak się okazało pompa przeciekała trochę przy przebiegu niecałe 90 tys.

Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 13:33
przez toomaas
Niezły motyw z tą pompą. Ja co prawda jakieś 2 miesiące temu byłem u Jaksy na przeglądzie i niby wszystko ok, ale chyba się skuszę na rozrząd. Mam już nabite 172 000km i chciałem poczekać do 180 000km. Jak rozumiem przy nieszczelnościach/cieknącej pompie ubywa płynu chłodniczego? Czy w warunkach garażowych można jakoś sprawdzić tą pompę?
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 14:06
przez vqsoft
właśnie nic nie ubywało
nic co bym zauważył
co do sprawdzenia
jak odkręcisz osłony rozrządu to ją zobaczysz i możesz ocenić
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 21:37
przez Miacho
Ale mi teraz stres zapewniliście. Mam 2005, 115 tys. km i trzęsę gaciami po takich wiadomościach forumowiczów...
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 21:41
przez vqsoft
Panowie o konieczności wymianu rozrządu trąbią wszędzie więc niestety trzeba to zrobić
taki urok silnika z paskiem!
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 21:43
przez marcin255
w benzynie też tak jest ?
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 21:46
przez vqsoft
benzyna ma łańcuch!
tak więc spij spokojnie
Re: Stało się

Napisane:
1 cze 2010, 23:52
przez marcin255
pytam o pompę ,że łańcuch to wiem

Re: Stało się

Napisane:
10 cze 2010, 15:28
przez toomaas
Ja też się przymierzam do rozrządu. Zresztą wczoraj miałem ciekawy motyw: Jak zaparkowałem auto pod knajpą podszedł do mnie jakiś gościu i powiedział mi, że mam rozrząd do roboty i że on się na tym zna bo w mazdach siedzi od 6 lat (poznał po pracy silnika).
Dziś dzwoniłem do dwóch ASO popytać o ceny i w obu stwierdzili, ze pompy nie trzeba wymieniać (producent tego nie przewiduje). W obu jeszcze nigdy nie wymieniali i nie spotkali się z tym, żeby ktoś z powodu pompy miał problemy. Swoją drogą ciekawy rozrzut cenowy jeśli chodzi o ceny. W jednym ASO kompletny rozrząd (z pompą) to koszt 1650pln (1100pln bez pompy), a w drugim 2100pln.
Re: Stało się

Napisane:
10 cze 2010, 20:29
przez daro31
a tutaj tylko 571 pln
http://allegro.pl/item1069587576_rozrza ... pompy.html i chyba się na niego zdecyduję..dochodzi jeszcze robocizna ale to zawsze nie 1100pln
Re: Stało się

Napisane:
10 cze 2010, 20:54
przez vqsoft
heh zrobisz kundla z mazdy

dasz mu rozrząd z forda

trzeba było kopic focusa
tak czy siak jedno weź pod uwagę – jak robisz to u mechanika i chcesz mieć gwarancje na wykonana czynność to radze aby to warsztat kupił rozrząd
ja w tej kwestii w całości powierzyłem to Jaksie
i spie spokojnie!
a graty Jaksa kupił w aso!
IMO wymiana rozrządu i ew naprawa po awarii rozrządu jest na tyle duża że nie ma tu miejsca na półśrodki i allegro!