Fotorelacja – Wymiana oleju i filtra w M3 BK Y6

Postprzez cyngiel1 » 24 maja 2010, 21:58

Witam

Kilka tygodni temu wymieniałem olej i filtr oleju w mojej Madzi
Robiłem to sam bo chciałem poznać bliżej wnętrze mojej Magdaleny
Przy okazji zrobiłem kilka zdjęć może będą dla kogoś pomocne.


1.Na początku trzeba odkręcić wygłuszkę na silniku
2.Później należy odkręcić gumowy przewód doprowadzający powietrze z filtra i odpowietrzenie silnka "1"
3.Oudowa filtra "1" znajduje się pod gumowym przewodem
Żeby odkręcić obudowę należy zaopatrzyć się w klucz (najlepiej oczkowy) 26
4. Po usunięciu starego filtra należy czystą szmatką wyczyścić z resztek oleju gniazdo filtra
5.Teraz należy przygotować nowy filtr oraz uszczelkę pod zakrętkę (obudowę) filtra
Na zdjęciu jest akurat stary filtr
6.Teraz należy włożyć do gniazda filtra, filtr w taki sposób aby wypustka z o-ringiem pokazana na poniższym zdjęciu weszła w otwór przygotowany na nią. Jeśli umieścimy filtr prawidłowo to nie będzie się on obracał
7.Teraz przykręcamy obudowę filtra do oporu z momentem dokręcenia podanym na obudowie filtra :)
8.Następnie odkręcamy korek spustowy pod misą olejową i spuszczamy olej.
U mnie niestety trzeba odkręcić całą osłonę silnika żeby dostać się do tego korka (szkoda że nie pomyśleli o jakimś luku dostępowym do misy olejowej)
9. Po usunięciu starego oleju zakręcamy z powrotem korek spustowy. Wcześniej był on uszczelniony jakimś silikonem. Ja po wymianie założyłem na korek miedzianą uszczelkę w celu uszczelnienia, według mnie lepsza sprawa.
10. Na koniec trzeba tylko wlać nominalnie oleju i wiiiio

Pozdrawiam
Załączniki
1.jpg
2.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
Ostatnio edytowano 25 maja 2010, 19:09 przez cyngiel1, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 21:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez violinek » 25 maja 2010, 08:16

Dzięki za opis.

Przy okazji tematu, chciałem dodać, że osobiście zmieniam nieco kolejność:
1 – odkręcam korek wlewu oleju,
2 – odkecam korek spustowy oleju, żeby już sobie ściekał olej,
3 – zdejmuję filtr i czekam z założeniem nowego, aż zleci olej – mam wrażenie, że przy takiej kolejności łatwiej na miejsce wylewanego oleju dostaje się powietrze, a co za tym idzie lepiej ścieka.
Ot, taka moja praktyka.
pozdrawiam
Wszyscy jesteśmy po trosze kłamcami. To zdanie też jest kłamstwem. I to poprzednie również.
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 13:17
Posty: 7
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 1.6-diesel sedan

Postprzez rudy rydz » 25 maja 2010, 09:05

Nie wiem jak inni, ale ja nie widzę zdjęć, nawet po kliknięciu na 'pokaż obrazek' – przenosi wtedy na stronę logowania do serwera, gdzie leżą te zdjęcia.

Cyngiel, jakbyś mógł wrzucić te zdjęcia np za pomocą http://imageshack.us to może byłoby lepiej widać :) dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2010, 11:31
Posty: 229 (0/1)
Skąd: W-wa/Soko
Auto: 3 BK 05 | 1.6 B | HB

Postprzez cyngiel1 » 25 maja 2010, 10:48

Witam

1.Faktycznie zapomniałem dodać, że odkręcałem wcześniej korek wlewu oleju żeby lepiej olej spływał – dzięki violinek uwagę

2. Z tymi zdjęciami to u mnie się otwierają jak zrobię pokaż obrazek <co?> , ale faktycznie szukam jakiegoś dobrego serwera na obrazki i spróbuję tam je wrzucić bo z tym serwerem faktycznie jakieś problemy są


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 21:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez myshouek » 20 wrz 2010, 20:26

<spoko> bardzo fajna fotorelacja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 10:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez barti101 » 24 paź 2010, 12:06

Ile dokładnie wchodzi tego oleju?
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 00:33
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD/PSA 2007 (hatchback)

Postprzez myshouek » 24 paź 2010, 18:10

Wymieniałem 3 dni temu, weszło 3,5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 10:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez lukas_me » 26 paź 2010, 20:51

Na początek chciałbym wszystkich przywitać wszystkich posiadaczy Mazdy :)

Też niedawno stałem się posiadaczem Mazdy 3 z silnikiem Diesla Y6:)
Chciałbym na początek wymienić wszystkie filtry i olej.

Olej wiadomo – ELF SRX 5w30 :)
Natomiast chciałbym zapytać czy warto dopłacać do filtrów Purflux ? czy filtry FILTRONA też są odpowiedniej jakości. Do wymiany filtr oleju, powietrza, paliwa.

Pozdrawiam
lukas_me
 

Postprzez dawid39lo » 27 paź 2010, 00:00

Olej wiadomo – ELF SRX 5w30

A czy olej Mobil Super FE Special 5W30 nie będzie lepszy?
czy filtry FILTRONA też są odpowiedniej jakości.

Wkładam Filtrony do każdego samochodu i nie mam z nimi najmniejszych przykrości, więc polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 18:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez vqsoft » 12 lis 2010, 12:54

jaka jest cena fitlrona ? bo jak ja szukałem filtra to najkorzystniej wypadał filtr z aso mazdy.

Filtrona nie używam – w nissanie były z nim kłopoty ( nie miał zaworka) i cały olej spływał do miski
co skutkowało długim paleniem sie kontrolki po porannym rozruchu.
W m3 tez stosuje oryginalny filtr , bo uważam ze oszczędność na przebiegu 10kkm jest znikoma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 18:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez widmo82 » 13 sty 2011, 23:54

Na pierwszym zdjeciu, tam gdzie jest pierwsza strzalka piszesz zeby odpiac takie nietypowe zatrzaski. Wszystkich ktorzy sie za to zabieraja to prosze bardzo ostroznie to robic. Zapinki latwo uszkodzic a demontowany element nie wystepuje ani w zamiennikach ani tez w mniejszych elementach jak tylko caly trojnik ktorego koszt siega ponad 400zl i jest do kupienia wylacznie w ASO. U "szrociarzy" ciezko dostepny. Jesli ktos bedzie jednak na tyle "zdolny" ze uda mu sie te zaczepy ulamac to pozostaje zakup koszulki termokurczliwej z klejem i zagrzanie. Sprawdza sie rewelacyjnie. Problem znany rowniez w Focusie:) Jeśli ktoś chce, może dokupic w ASO Forda samą złączke.
EDIT:
brendan71 napisał(a):Właśnie ukazało się w sklepie :
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-p ... 6TDCi/1580
Obrazek
cena 119,50zł + post
Ostatnio edytowano 9 wrz 2012, 18:29 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bolo124 » 5 lis 2011, 19:06

Witam

bez sensu jest wypinać w ogóle odme wraz z rura od filtra powietrza do turbo .
nalezy wymontować dolna obudowe filtra powietrza i mamy mega duży i prosty dostęp do filtra oleju :D


a na spięcie odmy jak już ktoś połamał zaczepy najlepsze sa zaciski elektryczne "trytki"
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 21:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez Dominooo » 5 lis 2011, 19:58

Teraz właśnie patrzę na tą fotorelację i muszę przyznać, że do wymiany filtra oleju zdejmowałem tylko pokrywę filtra powietrza i dałem radę wykręcić i zamontować ponownie filtr oleju. Bez większych "wygibasów" ;)

A te sławne zatrzaski to już mam połamane przez mechanika :| Spiąłem to właśnie trtytkami :)

I przy dokręcaniu uważaj z jaką siłą dokręcasz bo bardzo łatwo zerwać gwint. A gwint jak zerwiesz to na pewno w misce, a nie na śrubie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez widmo82 » 31 sty 2014, 11:16

W fotorelacji zabrakło przykładowych symboli producentów filtra więc uzupełniam:

KNECHT OX171/2D
MANN HU716/2x
Mazda OE Y401-14-302 (Y601-14-302)


PS: Przydałby się też rozmiar miedzianej podkładki pod korek spustu oleju.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić: Y401-10-4J5 o 10mm średnicy wewnętrznej i 21mm zewnętrznej, ale wymiar zewnętrzny może troszkę się różnić. Grubość 1.5-2mm
Sam korek ma symbol Y401-10-404 – pasuje od wielu modeli peugeota, citroena, forda, volvo
Kupując podkładkę poza sklepem motoryzacyjnym pamiętajmy, że możemy nie trafić z twardością miedzi.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez vanriel » 16 lip 2016, 18:12

Cześć Wam, właśnie postanowiłem się wziąć za wymianę oleju w Mazdzie i mam pytanie, bo ktoś kto ma lewe ręce zdążył już ułamać końcówkę od filtra powietrza. I mam pytanie będzie pasowała ta końcówka z strony sklepu forda ? :) Do odkręcenia filtra oleju potrzebuje jakiś klucz specjalny czy może być grzechotka lub zwykły klucz?
vanriel
 

Postprzez kropek101 » 17 lip 2016, 12:43

Najlepiej nasadka + przedłużka filtr jest nisko w stosunku do obudowy filtra powietrza. Zwykłym kluczem mało miejsca na kręcenie szczególnie że to dosyć duży klucz jest. No i pamiętaj aby nie ukręcić plastikowej obudowy bo na szybko to jej nie kupisz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mazdziok » 17 kwi 2019, 10:32

Czemu fotorelacja nie obejmuje demontażu dolnej osłony silnika? Przecież takowąposiadam w samochodzie.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2013, 21:38
Posty: 10 (0/3)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 by Sza+aniK
2008r HB
1.6 B/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323