Fotorelacja – Wymiana oleju i filtra w M3 BK Y6
Strona 1 z 1
Witam
Kilka tygodni temu wymieniałem olej i filtr oleju w mojej Madzi
Robiłem to sam bo chciałem poznać bliżej wnętrze mojej Magdaleny
Przy okazji zrobiłem kilka zdjęć może będą dla kogoś pomocne.
1.Na początku trzeba odkręcić wygłuszkę na silniku
2.Później należy odkręcić gumowy przewód doprowadzający powietrze z filtra i odpowietrzenie silnka "1"
3.Oudowa filtra "1" znajduje się pod gumowym przewodem
Żeby odkręcić obudowę należy zaopatrzyć się w klucz (najlepiej oczkowy) 26
4. Po usunięciu starego filtra należy czystą szmatką wyczyścić z resztek oleju gniazdo filtra
5.Teraz należy przygotować nowy filtr oraz uszczelkę pod zakrętkę (obudowę) filtra
Na zdjęciu jest akurat stary filtr
6.Teraz należy włożyć do gniazda filtra, filtr w taki sposób aby wypustka z o-ringiem pokazana na poniższym zdjęciu weszła w otwór przygotowany na nią. Jeśli umieścimy filtr prawidłowo to nie będzie się on obracał
7.Teraz przykręcamy obudowę filtra do oporu z momentem dokręcenia podanym na obudowie filtra
8.Następnie odkręcamy korek spustowy pod misą olejową i spuszczamy olej.
U mnie niestety trzeba odkręcić całą osłonę silnika żeby dostać się do tego korka (szkoda że nie pomyśleli o jakimś luku dostępowym do misy olejowej)
9. Po usunięciu starego oleju zakręcamy z powrotem korek spustowy. Wcześniej był on uszczelniony jakimś silikonem. Ja po wymianie założyłem na korek miedzianą uszczelkę w celu uszczelnienia, według mnie lepsza sprawa.
10. Na koniec trzeba tylko wlać nominalnie oleju i wiiiio
Pozdrawiam
Kilka tygodni temu wymieniałem olej i filtr oleju w mojej Madzi
Robiłem to sam bo chciałem poznać bliżej wnętrze mojej Magdaleny
Przy okazji zrobiłem kilka zdjęć może będą dla kogoś pomocne.
1.Na początku trzeba odkręcić wygłuszkę na silniku
2.Później należy odkręcić gumowy przewód doprowadzający powietrze z filtra i odpowietrzenie silnka "1"
3.Oudowa filtra "1" znajduje się pod gumowym przewodem
Żeby odkręcić obudowę należy zaopatrzyć się w klucz (najlepiej oczkowy) 26
4. Po usunięciu starego filtra należy czystą szmatką wyczyścić z resztek oleju gniazdo filtra
5.Teraz należy przygotować nowy filtr oraz uszczelkę pod zakrętkę (obudowę) filtra
Na zdjęciu jest akurat stary filtr
6.Teraz należy włożyć do gniazda filtra, filtr w taki sposób aby wypustka z o-ringiem pokazana na poniższym zdjęciu weszła w otwór przygotowany na nią. Jeśli umieścimy filtr prawidłowo to nie będzie się on obracał
7.Teraz przykręcamy obudowę filtra do oporu z momentem dokręcenia podanym na obudowie filtra
8.Następnie odkręcamy korek spustowy pod misą olejową i spuszczamy olej.
U mnie niestety trzeba odkręcić całą osłonę silnika żeby dostać się do tego korka (szkoda że nie pomyśleli o jakimś luku dostępowym do misy olejowej)
9. Po usunięciu starego oleju zakręcamy z powrotem korek spustowy. Wcześniej był on uszczelniony jakimś silikonem. Ja po wymianie założyłem na korek miedzianą uszczelkę w celu uszczelnienia, według mnie lepsza sprawa.
10. Na koniec trzeba tylko wlać nominalnie oleju i wiiiio
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 25 maja 2010, 19:09 przez cyngiel1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 lis 2009, 21:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Y6 2005
Dzięki za opis.
Przy okazji tematu, chciałem dodać, że osobiście zmieniam nieco kolejność:
1 – odkręcam korek wlewu oleju,
2 – odkecam korek spustowy oleju, żeby już sobie ściekał olej,
3 – zdejmuję filtr i czekam z założeniem nowego, aż zleci olej – mam wrażenie, że przy takiej kolejności łatwiej na miejsce wylewanego oleju dostaje się powietrze, a co za tym idzie lepiej ścieka.
Ot, taka moja praktyka.
pozdrawiam
Przy okazji tematu, chciałem dodać, że osobiście zmieniam nieco kolejność:
1 – odkręcam korek wlewu oleju,
2 – odkecam korek spustowy oleju, żeby już sobie ściekał olej,
3 – zdejmuję filtr i czekam z założeniem nowego, aż zleci olej – mam wrażenie, że przy takiej kolejności łatwiej na miejsce wylewanego oleju dostaje się powietrze, a co za tym idzie lepiej ścieka.
Ot, taka moja praktyka.
pozdrawiam
Wszyscy jesteśmy po trosze kłamcami. To zdanie też jest kłamstwem. I to poprzednie również.
- Od: 31 mar 2009, 13:17
- Posty: 7
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 1.6-diesel sedan
Nie wiem jak inni, ale ja nie widzę zdjęć, nawet po kliknięciu na 'pokaż obrazek' – przenosi wtedy na stronę logowania do serwera, gdzie leżą te zdjęcia.
Cyngiel, jakbyś mógł wrzucić te zdjęcia np za pomocą http://imageshack.us to może byłoby lepiej widać dzięki
Cyngiel, jakbyś mógł wrzucić te zdjęcia np za pomocą http://imageshack.us to może byłoby lepiej widać dzięki
Witam
1.Faktycznie zapomniałem dodać, że odkręcałem wcześniej korek wlewu oleju żeby lepiej olej spływał – dzięki violinek uwagę
2. Z tymi zdjęciami to u mnie się otwierają jak zrobię pokaż obrazek , ale faktycznie szukam jakiegoś dobrego serwera na obrazki i spróbuję tam je wrzucić bo z tym serwerem faktycznie jakieś problemy są
Pozdrawiam
1.Faktycznie zapomniałem dodać, że odkręcałem wcześniej korek wlewu oleju żeby lepiej olej spływał – dzięki violinek uwagę
2. Z tymi zdjęciami to u mnie się otwierają jak zrobię pokaż obrazek , ale faktycznie szukam jakiegoś dobrego serwera na obrazki i spróbuję tam je wrzucić bo z tym serwerem faktycznie jakieś problemy są
Pozdrawiam
- Od: 11 lis 2009, 21:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Y6 2005
Na początek chciałbym wszystkich przywitać wszystkich posiadaczy Mazdy
Też niedawno stałem się posiadaczem Mazdy 3 z silnikiem Diesla Y6:)
Chciałbym na początek wymienić wszystkie filtry i olej.
Olej wiadomo – ELF SRX 5w30
Natomiast chciałbym zapytać czy warto dopłacać do filtrów Purflux ? czy filtry FILTRONA też są odpowiedniej jakości. Do wymiany filtr oleju, powietrza, paliwa.
Pozdrawiam
Też niedawno stałem się posiadaczem Mazdy 3 z silnikiem Diesla Y6:)
Chciałbym na początek wymienić wszystkie filtry i olej.
Olej wiadomo – ELF SRX 5w30
Natomiast chciałbym zapytać czy warto dopłacać do filtrów Purflux ? czy filtry FILTRONA też są odpowiedniej jakości. Do wymiany filtr oleju, powietrza, paliwa.
Pozdrawiam
-
lukas_me
Olej wiadomo – ELF SRX 5w30
A czy olej Mobil Super FE Special 5W30 nie będzie lepszy?
czy filtry FILTRONA też są odpowiedniej jakości.
Wkładam Filtrony do każdego samochodu i nie mam z nimi najmniejszych przykrości, więc polecam.
- Od: 21 wrz 2010, 18:47
- Posty: 50
- Skąd: Garwolin
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.
jaka jest cena fitlrona ? bo jak ja szukałem filtra to najkorzystniej wypadał filtr z aso mazdy.
Filtrona nie używam – w nissanie były z nim kłopoty ( nie miał zaworka) i cały olej spływał do miski
co skutkowało długim paleniem sie kontrolki po porannym rozruchu.
W m3 tez stosuje oryginalny filtr , bo uważam ze oszczędność na przebiegu 10kkm jest znikoma
Filtrona nie używam – w nissanie były z nim kłopoty ( nie miał zaworka) i cały olej spływał do miski
co skutkowało długim paleniem sie kontrolki po porannym rozruchu.
W m3 tez stosuje oryginalny filtr , bo uważam ze oszczędność na przebiegu 10kkm jest znikoma
Na pierwszym zdjeciu, tam gdzie jest pierwsza strzalka piszesz zeby odpiac takie nietypowe zatrzaski. Wszystkich ktorzy sie za to zabieraja to prosze bardzo ostroznie to robic. Zapinki latwo uszkodzic a demontowany element nie wystepuje ani w zamiennikach ani tez w mniejszych elementach jak tylko caly trojnik ktorego koszt siega ponad 400zl i jest do kupienia wylacznie w ASO. U "szrociarzy" ciezko dostepny. Jesli ktos bedzie jednak na tyle "zdolny" ze uda mu sie te zaczepy ulamac to pozostaje zakup koszulki termokurczliwej z klejem i zagrzanie. Sprawdza sie rewelacyjnie. Problem znany rowniez w Focusie:) Jeśli ktoś chce, może dokupic w ASO Forda samą złączke.
EDIT:
EDIT:
brendan71 napisał(a):Właśnie ukazało się w sklepie :
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-p ... 6TDCi/1580
cena 119,50zł + post
Ostatnio edytowano 9 wrz 2012, 18:29 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 09:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam
bez sensu jest wypinać w ogóle odme wraz z rura od filtra powietrza do turbo .
nalezy wymontować dolna obudowe filtra powietrza i mamy mega duży i prosty dostęp do filtra oleju
a na spięcie odmy jak już ktoś połamał zaczepy najlepsze sa zaciski elektryczne "trytki"
bez sensu jest wypinać w ogóle odme wraz z rura od filtra powietrza do turbo .
nalezy wymontować dolna obudowe filtra powietrza i mamy mega duży i prosty dostęp do filtra oleju
a na spięcie odmy jak już ktoś połamał zaczepy najlepsze sa zaciski elektryczne "trytki"
Teraz właśnie patrzę na tą fotorelację i muszę przyznać, że do wymiany filtra oleju zdejmowałem tylko pokrywę filtra powietrza i dałem radę wykręcić i zamontować ponownie filtr oleju. Bez większych "wygibasów"
A te sławne zatrzaski to już mam połamane przez mechanika Spiąłem to właśnie trtytkami
I przy dokręcaniu uważaj z jaką siłą dokręcasz bo bardzo łatwo zerwać gwint. A gwint jak zerwiesz to na pewno w misce, a nie na śrubie
A te sławne zatrzaski to już mam połamane przez mechanika Spiąłem to właśnie trtytkami
I przy dokręcaniu uważaj z jaką siłą dokręcasz bo bardzo łatwo zerwać gwint. A gwint jak zerwiesz to na pewno w misce, a nie na śrubie
W fotorelacji zabrakło przykładowych symboli producentów filtra więc uzupełniam:
KNECHT OX171/2D
MANN HU716/2x
Mazda OE Y401-14-302 (Y601-14-302)
PS: Przydałby się też rozmiar miedzianej podkładki pod korek spustu oleju.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić: Y401-10-4J5 o 10mm średnicy wewnętrznej i 21mm zewnętrznej, ale wymiar zewnętrzny może troszkę się różnić. Grubość 1.5-2mm
Sam korek ma symbol Y401-10-404 – pasuje od wielu modeli peugeota, citroena, forda, volvo
Kupując podkładkę poza sklepem motoryzacyjnym pamiętajmy, że możemy nie trafić z twardością miedzi.
KNECHT OX171/2D
MANN HU716/2x
Mazda OE Y401-14-302 (Y601-14-302)
PS: Przydałby się też rozmiar miedzianej podkładki pod korek spustu oleju.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić: Y401-10-4J5 o 10mm średnicy wewnętrznej i 21mm zewnętrznej, ale wymiar zewnętrzny może troszkę się różnić. Grubość 1.5-2mm
Sam korek ma symbol Y401-10-404 – pasuje od wielu modeli peugeota, citroena, forda, volvo
Kupując podkładkę poza sklepem motoryzacyjnym pamiętajmy, że możemy nie trafić z twardością miedzi.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 09:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Cześć Wam, właśnie postanowiłem się wziąć za wymianę oleju w Mazdzie i mam pytanie, bo ktoś kto ma lewe ręce zdążył już ułamać końcówkę od filtra powietrza. I mam pytanie będzie pasowała ta końcówka z strony sklepu forda ? Do odkręcenia filtra oleju potrzebuje jakiś klucz specjalny czy może być grzechotka lub zwykły klucz?
-
vanriel
Najlepiej nasadka + przedłużka filtr jest nisko w stosunku do obudowy filtra powietrza. Zwykłym kluczem mało miejsca na kręcenie szczególnie że to dosyć duży klucz jest. No i pamiętaj aby nie ukręcić plastikowej obudowy bo na szybko to jej nie kupisz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości