Wymiana rozrządu – specyfikacja
Ja wymieniałem, przy 191kkm. Nie sądzę że ma więcej (pompa wody miała wtedy 11lat – fabryka).
Nie było widać po nim śladów zużycia, ani żeby był wyciągnięty względem nowego... roboty sporo bo wtryski i kolektor trzeba zdemontować. pod wtryski podkładki i uszczelniacze (górne) obowiązkowo nowe, uszczelniacz wałka rozrządu można zmienić nawet trzeba, no i uszczelka pokrywy zaworów. sama pokrywa mocowana na silikon (klej jak kto woli).
Nie było widać po nim śladów zużycia, ani żeby był wyciągnięty względem nowego... roboty sporo bo wtryski i kolektor trzeba zdemontować. pod wtryski podkładki i uszczelniacze (górne) obowiązkowo nowe, uszczelniacz wałka rozrządu można zmienić nawet trzeba, no i uszczelka pokrywy zaworów. sama pokrywa mocowana na silikon (klej jak kto woli).
To tak jak u mnie 11 lat ale wymieniam głównie ze względu na wiek bo boje się że już pasek może się zerwać ze starości.. Słyszałem że napinacz łańcucha nie należy do najtrwalszych w tym silniku(wykonany ślizg z plastiku) i warto przy 200km go sprawdzić. Przypuszczam że u mnie już chyba się kończy bo nie wydaje mi się żeby rolki tsk dzwoniły lub zacierajaca się pompa wody. No nic jak rozbierzemy to będzie widać
Jak znajdziesz chwilę i sposobność to nagraj i wrzuć ten dźwięk.
Z drugiej strony jak masz pewność, że dochodzi z tamtych okolic a nie z innych rejonów np. od pasowego, to sprawa jest jasna.
U mnie jak rozrząd wymieniali w 2013/14 w ASO to zaznaczyli, że może być potrzeba wymiany właśnie tego napinacza od łańcucha, ale po rozebraniu oglądowo nie wykazywał zmęczenia i wymienili tylko zwyczajowy komplet od "gumowca". Trochę żałuję, że nie poleciałem wtedy po całości, bo koszt był już spory i znacząco by nie wzrósł, a spokój ducha i bezpieczeństwo jednak najważniejsze.
Osprzęt silnika w Y6 potrafi zwieść na manowce i bywa, że po poskładaniu go w całość znowu coś zacznie "dzwonić". U mnie póki co czwarty rok jest przy rozrządzie cisza, za to powolutku zaczyna dzwonić dwumas lub tarcza sprzegła.
Z drugiej strony jak masz pewność, że dochodzi z tamtych okolic a nie z innych rejonów np. od pasowego, to sprawa jest jasna.
U mnie jak rozrząd wymieniali w 2013/14 w ASO to zaznaczyli, że może być potrzeba wymiany właśnie tego napinacza od łańcucha, ale po rozebraniu oglądowo nie wykazywał zmęczenia i wymienili tylko zwyczajowy komplet od "gumowca". Trochę żałuję, że nie poleciałem wtedy po całości, bo koszt był już spory i znacząco by nie wzrósł, a spokój ducha i bezpieczeństwo jednak najważniejsze.
Osprzęt silnika w Y6 potrafi zwieść na manowce i bywa, że po poskładaniu go w całość znowu coś zacznie "dzwonić". U mnie póki co czwarty rok jest przy rozrządzie cisza, za to powolutku zaczyna dzwonić dwumas lub tarcza sprzegła.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Wiesz co Maciek zrzuciłem ostatnio ze znajomym pasek od alternatora i dalej głos dzwonienia nie ustał więc ewidentnie coś od strony łańcucha coś jest nie halo.. niestety :/ ale dlaczego tak wcześnie zaczął się odzywać to nie mam pojęcia.. Postaram się nagrać ten dźwięk chociaż może być ciężko go wychwycić nagrywając telefonem ale zobaczę co da się zrobić
Krystek07 napisał(a):wiinny był łańcuzh z napinaczem
Grunt to trafne diagnozy i pomyślne naprawy
Jeśli masz to gdzieś tam w rozliczeniach to możesz podać numer partsów i producenta tego łańcucha z napinaczem?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Mój klekot identycznie pracuję jak na filmie. Jeśli można wiedzieć to kolego wymianę łańcucha rozrządu połączyłeś z wymianą paska rozrządu czy tylko wymieniałeś łańcuch rozrządu i napinacz ? I jaki był koszt tej naprawy ?
Witam Wszystkich od 3 dni jestem posiadaczem Mazdy 3 1.6 diesel 109 KM.
Jeśli coś namieszam na forum to proszę o wyrozumiałość, ale tak naprawdę nigdy wcześniej nie byłem zalogowany na żadnym forum, także nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z ta marką – na prośbę żony porostu zakupiłem to auto i po przejechaniu moich pierwszych 200 km tym autem jestem bardzo zadowolony:).
Chciałbym wymienić rozrząd i chciałbym zakupić poniższy zestaw z allegro ( nie wklejam strony tej aukcji bo może być to złamanie regulaminu forum) – wprawdzie sprzedawca gwarantuje że jest to zestaw kpl. i oryginalny i takie są montowane w ASO
Numer katalogowy INA: 530037530 (530037510)
W skład zestawu wchodzi:
– napinacz paska rozrządu INA – 1 sztuka
– rolka prowadząca pasek rozrządu INA – 1 sztuka
– pasek rozrządu INA – 1 sztuka
– pompa wody Kraft/SRL Oryginal K1502055 – 1 sztuka
– uszczelka pompy wody – 1 sztuka
– wlepka serwisowa INA – 1 sztuka
– komplet śrub montażowych
czy będzie to Ok?
Jeśli coś namieszam na forum to proszę o wyrozumiałość, ale tak naprawdę nigdy wcześniej nie byłem zalogowany na żadnym forum, także nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z ta marką – na prośbę żony porostu zakupiłem to auto i po przejechaniu moich pierwszych 200 km tym autem jestem bardzo zadowolony:).
Chciałbym wymienić rozrząd i chciałbym zakupić poniższy zestaw z allegro ( nie wklejam strony tej aukcji bo może być to złamanie regulaminu forum) – wprawdzie sprzedawca gwarantuje że jest to zestaw kpl. i oryginalny i takie są montowane w ASO
Numer katalogowy INA: 530037530 (530037510)
W skład zestawu wchodzi:
– napinacz paska rozrządu INA – 1 sztuka
– rolka prowadząca pasek rozrządu INA – 1 sztuka
– pasek rozrządu INA – 1 sztuka
– pompa wody Kraft/SRL Oryginal K1502055 – 1 sztuka
– uszczelka pompy wody – 1 sztuka
– wlepka serwisowa INA – 1 sztuka
– komplet śrub montażowych
czy będzie to Ok?
- Od: 3 wrz 2017, 13:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3, 1.6 diesel 109 KM, 2007 rok
Pompę też weź z INA dobrze Ci radze lub ewentualnie Hepu/Dolz. Albo OEM rozrząd z PSA wyjdzie taniej niż od Mazdy.
macvas
Łańcuch wziąłem z Febi a napinacz Rouville. Akurat gość miał komplet wraz ze wszystkimi uszczelnieniami wtrysków wałka pokrywy zaworów itd. Najlepsza półka jakość oryginału więc zrobiłem za jednym zamachem wszystko cały rozrząd i nie będę tam zaglądał przez kolejne 70 tyś. Jak gdzieś znajdę tą aukcje to dam Ci namiar jak będziesz chciał.
Kolego Gochu
Tak wraz z paskiem zmieniłem komplet czyli łańcuch z napinaczem rolkami pompą. Będą potrzebne Ci do tego także uszczelki bo będziesz musiał wyciągnąćwtryski
macvas
Łańcuch wziąłem z Febi a napinacz Rouville. Akurat gość miał komplet wraz ze wszystkimi uszczelnieniami wtrysków wałka pokrywy zaworów itd. Najlepsza półka jakość oryginału więc zrobiłem za jednym zamachem wszystko cały rozrząd i nie będę tam zaglądał przez kolejne 70 tyś. Jak gdzieś znajdę tą aukcje to dam Ci namiar jak będziesz chciał.
Kolego Gochu
Tak wraz z paskiem zmieniłem komplet czyli łańcuch z napinaczem rolkami pompą. Będą potrzebne Ci do tego także uszczelki bo będziesz musiał wyciągnąćwtryski
Dziwi mnie, że piszecie, że trzeba demontować wtryskiwacze bo u mnie nic takiego nie było robione przy wymianie rozrządu. Może po raz kolejny to wina 90 KM wersji sam nie wiem Informacyjnie rozrząd zakupiłem tu https://allegro.pl/oferta/oryginal-rozr ... 5514979374 Pompa Pierburg, pasek Dayco, rolka prowadzące INA, napinająca NSK.
Gochu napisał(a):Przy wymianie paska rozrządu owszem nie trzeba demontowac wtryskiwaczy, ale przy wymianie łańcucha rozrządu już tak.
Czyli muszę się nauczyć czytać ze zrozumieniem Wszystko jasne – thx !
Witam, czeka mnie wymiana rozrządu w najbliższym czasie.
Czytałem temat i Wasze propozycje lecz znalazłem oryginał w cenie 878 zł.
Zestaw składa się z:
1. Pasek rozrządu MAZDA Y6Y1-12-205 x 1szt.
2. Napinacz MAZDA – Y401-12-770D x1szt.
3. Rolka prowadząca MAZDA Y401-12-730 x1szt.
4. Kompletna oryginalna pompa wody z uszczelką ORYGINAŁ MAZDA – Y601-15-S20
LINK DO STRONY
https://www.fox.rzeszow.pl/rozrzad-kompletny-mazda-3-1-6-dti-z-pompa-wody,4,253900,268545
Posiadam Mazdę 3 BK 1.6 CiTD 109 KM, rocznik 2007 z FAP.
Realna cena i pasujący rozrząd do mojej mazdy?
Czytałem temat i Wasze propozycje lecz znalazłem oryginał w cenie 878 zł.
Zestaw składa się z:
1. Pasek rozrządu MAZDA Y6Y1-12-205 x 1szt.
2. Napinacz MAZDA – Y401-12-770D x1szt.
3. Rolka prowadząca MAZDA Y401-12-730 x1szt.
4. Kompletna oryginalna pompa wody z uszczelką ORYGINAŁ MAZDA – Y601-15-S20
LINK DO STRONY
https://www.fox.rzeszow.pl/rozrzad-kompletny-mazda-3-1-6-dti-z-pompa-wody,4,253900,268545
Posiadam Mazdę 3 BK 1.6 CiTD 109 KM, rocznik 2007 z FAP.
Realna cena i pasujący rozrząd do mojej mazdy?
Zdecyduję się na ten zestaw, który był już wyżej polecany:
https://allegro.pl/oferta/oryginal-rozr ... 5241982031
GRL pisał, że w skład zestawu wchodzi :
– rolki INA
– pasek Dayco
– pompa Pierburg + uszczelka + jakieś 2 śruby montażowe
Napisałem jeszcze to sprzedawcy aby napisał mi jakiej firmy są elementy aby się upewnić.
Jeśli części będą takie jak powyżej to zdecyduję się raczej na ten zestaw:)
https://allegro.pl/oferta/oryginal-rozr ... 5241982031
GRL pisał, że w skład zestawu wchodzi :
– rolki INA
– pasek Dayco
– pompa Pierburg + uszczelka + jakieś 2 śruby montażowe
Napisałem jeszcze to sprzedawcy aby napisał mi jakiej firmy są elementy aby się upewnić.
Jeśli części będą takie jak powyżej to zdecyduję się raczej na ten zestaw:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości