Wymiana rozrządu – specyfikacja

Postprzez uszol90 » 25 sie 2017, 08:02

Ja wymieniałem, przy 191kkm. Nie sądzę że ma więcej (pompa wody miała wtedy 11lat – fabryka).
Nie było widać po nim śladów zużycia, ani żeby był wyciągnięty względem nowego... roboty sporo bo wtryski i kolektor trzeba zdemontować. pod wtryski podkładki i uszczelniacze (górne) obowiązkowo nowe, uszczelniacz wałka rozrządu można zmienić nawet trzeba, no i uszczelka pokrywy zaworów. sama pokrywa mocowana na silikon (klej jak kto woli).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 25 sie 2017, 08:13

To tak jak u mnie 11 lat ale wymieniam głównie ze względu na wiek bo boje się że już pasek może się zerwać ze starości.. Słyszałem że napinacz łańcucha nie należy do najtrwalszych w tym silniku(wykonany ślizg z plastiku) i warto przy 200km go sprawdzić. Przypuszczam że u mnie już chyba się kończy bo nie wydaje mi się żeby rolki tsk dzwoniły lub zacierajaca się pompa wody. No nic jak rozbierzemy to będzie widać
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez macvas » 25 sie 2017, 09:39

Jak znajdziesz chwilę i sposobność to nagraj i wrzuć ten dźwięk.
Z drugiej strony jak masz pewność, że dochodzi z tamtych okolic a nie z innych rejonów np. od pasowego, to sprawa jest jasna.

U mnie jak rozrząd wymieniali w 2013/14 w ASO to zaznaczyli, że może być potrzeba wymiany właśnie tego napinacza od łańcucha, ale po rozebraniu oglądowo nie wykazywał zmęczenia i wymienili tylko zwyczajowy komplet od "gumowca". Trochę żałuję, że nie poleciałem wtedy po całości, bo koszt był już spory i znacząco by nie wzrósł, a spokój ducha i bezpieczeństwo jednak najważniejsze.

Osprzęt silnika w Y6 potrafi zwieść na manowce i bywa, że po poskładaniu go w całość znowu coś zacznie "dzwonić". U mnie póki co czwarty rok jest przy rozrządzie cisza, za to powolutku zaczyna dzwonić dwumas lub tarcza sprzegła. :|
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Krystek07 » 25 sie 2017, 19:56

Wiesz co Maciek zrzuciłem ostatnio ze znajomym pasek od alternatora i dalej głos dzwonienia nie ustał więc ewidentnie coś od strony łańcucha coś jest nie halo.. niestety :/ ale dlaczego tak wcześnie zaczął się odzywać to nie mam pojęcia.. Postaram się nagrać ten dźwięk chociaż może być ciężko go wychwycić nagrywając telefonem :P ale zobaczę co da się zrobić
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez uszol90 » 25 sie 2017, 21:38

spróbuj posłuchać może stetoskopem :–) albo "przez klucz" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 27 sie 2017, 15:07

Wrzucam filmik z nagraniem odgłosów wydobywających się z okolic osłony rozrządu:

https://www.youtube.com/watch?v=wMG91gfGzmc&feature=youtu.be
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Krystek07 » 29 sie 2017, 16:12

Update

Hałasom/zgrzytom w okolicach rozrządu wiinny był łańcuzh z napinaczem
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez macvas » 30 sie 2017, 14:28

Krystek07 napisał(a):wiinny był łańcuzh z napinaczem

Grunt to trafne diagnozy i pomyślne naprawy <spoko>
Jeśli masz to gdzieś tam w rozliczeniach to możesz podać numer partsów i producenta tego łańcucha z napinaczem?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Gochu » 31 sie 2017, 18:03

Mój klekot identycznie pracuję jak na filmie. Jeśli można wiedzieć to kolego wymianę łańcucha rozrządu połączyłeś z wymianą paska rozrządu czy tylko wymieniałeś łańcuch rozrządu i napinacz ? I jaki był koszt tej naprawy ?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez kris313 » 3 wrz 2017, 14:09

Witam Wszystkich od 3 dni jestem posiadaczem Mazdy 3 1.6 diesel 109 KM.
Jeśli coś namieszam na forum to proszę o wyrozumiałość, ale tak naprawdę nigdy wcześniej nie byłem zalogowany na żadnym forum, także nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z ta marką – na prośbę żony porostu zakupiłem to auto i po przejechaniu moich pierwszych 200 km tym autem jestem bardzo zadowolony:).

Chciałbym wymienić rozrząd i chciałbym zakupić poniższy zestaw z allegro ( nie wklejam strony tej aukcji bo może być to złamanie regulaminu forum) – wprawdzie sprzedawca gwarantuje że jest to zestaw kpl. i oryginalny i takie są montowane w ASO

Numer katalogowy INA: 530037530 (530037510)

W skład zestawu wchodzi:
– napinacz paska rozrządu INA – 1 sztuka
– rolka prowadząca pasek rozrządu INA – 1 sztuka
– pasek rozrządu INA – 1 sztuka
– pompa wody Kraft/SRL Oryginal K1502055 – 1 sztuka
– uszczelka pompy wody – 1 sztuka
– wlepka serwisowa INA – 1 sztuka
– komplet śrub montażowych
czy będzie to Ok?
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 13:58
Posty: 9
Auto: Mazda 3, 1.6 diesel 109 KM, 2007 rok

Postprzez uszol90 » 4 wrz 2017, 20:28

Dowiedz się dokładnie czy pasek będzie pasował bo wiem że były dwa rodzaje (chodzi o ilość zębów) poza tym montować i jeździć :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 5 wrz 2017, 09:44

Pompę też weź z INA dobrze Ci radze lub ewentualnie Hepu/Dolz. Albo OEM rozrząd z PSA wyjdzie taniej niż od Mazdy.

macvas
Łańcuch wziąłem z Febi a napinacz Rouville. Akurat gość miał komplet wraz ze wszystkimi uszczelnieniami wtrysków wałka pokrywy zaworów itd. Najlepsza półka jakość oryginału więc zrobiłem za jednym zamachem wszystko cały rozrząd i nie będę tam zaglądał przez kolejne 70 tyś. Jak gdzieś znajdę tą aukcje to dam Ci namiar jak będziesz chciał.

Kolego Gochu
Tak wraz z paskiem zmieniłem komplet czyli łańcuch z napinaczem rolkami pompą. Będą potrzebne Ci do tego także uszczelki bo będziesz musiał wyciągnąćwtryski
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Idav » 18 sty 2019, 19:17

Dziwi mnie, że piszecie, że trzeba demontować wtryskiwacze bo u mnie nic takiego nie było robione przy wymianie rozrządu. Może po raz kolejny to wina 90 KM wersji sam nie wiem <co?> Informacyjnie rozrząd zakupiłem tu https://allegro.pl/oferta/oryginal-rozr ... 5514979374 Pompa Pierburg, pasek Dayco, rolka prowadzące INA, napinająca NSK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez Gochu » 19 sty 2019, 12:10

Przy wymianie paska rozrządu owszem nie trzeba demontowac wtryskiwaczy, ale przy wymianie łańcucha rozrządu już tak.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez Idav » 20 sty 2019, 12:59

Gochu napisał(a):Przy wymianie paska rozrządu owszem nie trzeba demontowac wtryskiwaczy, ale przy wymianie łańcucha rozrządu już tak.


Czyli muszę się nauczyć czytać ze zrozumieniem <glupek2> <czytaj> <nauka> Wszystko jasne – thx !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez Silenc » 13 kwi 2019, 19:55

Witam, czeka mnie wymiana rozrządu w najbliższym czasie.
Czytałem temat i Wasze propozycje lecz znalazłem oryginał w cenie 878 zł.
Zestaw składa się z:

1. Pasek rozrządu MAZDA Y6Y1-12-205 x 1szt.
2. Napinacz MAZDA – Y401-12-770D x1szt.
3. Rolka prowadząca MAZDA Y401-12-730 x1szt.
4. Kompletna oryginalna pompa wody z uszczelką ORYGINAŁ MAZDA – Y601-15-S20

LINK DO STRONY
https://www.fox.rzeszow.pl/rozrzad-kompletny-mazda-3-1-6-dti-z-pompa-wody,4,253900,268545

Posiadam Mazdę 3 BK 1.6 CiTD 109 KM, rocznik 2007 z FAP.
Realna cena i pasujący rozrząd do mojej mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:03
Posty: 34 (4/0)
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109 KM, 2007r.

PostTen post został usunięty przez Gochu 14 kwi 2019, 09:02.
Powód: Błąd

Postprzez Krystek07 » 15 kwi 2019, 13:01

Cena to jakieś nieporozumienie. Zamów komplet INA wyniesie Cie to połowę taniej.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Silenc » 20 kwi 2019, 12:36

Zdecyduję się na ten zestaw, który był już wyżej polecany:

https://allegro.pl/oferta/oryginal-rozr ... 5241982031

GRL pisał, że w skład zestawu wchodzi :
– rolki INA
– pasek Dayco
– pompa Pierburg + uszczelka + jakieś 2 śruby montażowe

Napisałem jeszcze to sprzedawcy aby napisał mi jakiej firmy są elementy aby się upewnić.
Jeśli części będą takie jak powyżej to zdecyduję się raczej na ten zestaw:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:03
Posty: 34 (4/0)
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109 KM, 2007r.

Postprzez Gochu » 21 kwi 2019, 20:52

Kupując zestaw INA zaoszczędzisz lekko 120zł, czyli starczy na nowy pasek klinowy i napinacz.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323