Wymiana rozrządu – specyfikacja

Postprzez chrzanek82 » 3 kwi 2010, 23:32

Witam, właśnie stałem się posiadaczem swojej pierwszej Mazdy. Wybór padł na model 3, silnik 1.6 CiTD rok 2004.
Pierwsze co zamierzam zrobić to wymienić cały rozrząd ( przebieg 105kkm). I tu pojawia się problem. Chciałbym zainwestować w jak najpewniejsze części sprawdzone w Mazdzie, bo zauważyłem, że jest to dość popularny silnik wśród wielu koncernów i producentów rozrządu też jest wielu...
Proszę doświadczonych kolegów o podanie producenta godnego uwagi i kod produktu dedykowanego do mojego autka.
1. Pasek rozrządu
2. Napinacz
3. Rolki prowadzące
4. Pompa Wodna
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 23:04
Posty: 13
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD

Postprzez vqsoft » 4 kwi 2010, 09:01

ja stawiam na częsci z ASO
zresztą jaksa pisał
ze pasek aso to Dayco i wizualnie jest juz inne niz zamiennik sygnowany napisem Dayco


wiec pasek Dayco
rolka – nie wiem
pompa Pierburg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez chrzanek82 » 13 kwi 2010, 22:07

Witam, dziś otrzymałem elementy rozrządu zakupione w sklepie FOX. Są to części oryginalne Mazdy (na pudełkach jest logo forda, oraz naklejka z logiem mazdy, mówiąca o oryginalności części). Specyfikacja wygląda następująco:
1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO)
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 23:04
Posty: 13
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD

Postprzez vqsoft » 13 kwi 2010, 22:16

podaj ceny jak możesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez chrzanek82 » 14 kwi 2010, 17:44

1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO) – 170pln
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)– 225pln
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)– 140pln


Właśnie dziś wymieniłem rozrząd i potwierdzam, że w 100% powyższa specyfikacja zgadza się z częściami seryjnymi montowanymi oryginalnie <ok>
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 23:04
Posty: 13
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD

Postprzez Miacho » 12 lip 2010, 10:02

Witam,
przymierzam się do wymiany rozrządu i mam właśnie pytanie o części:
1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO) – 170pln

Czy Dayco to na pewno dobry wybór? Naczytałem się na forach, że lubią strzelać itp. w dodatku zastanawia mnie cena, przed chwilą sprawdzałem i na stronie IC ten pasek kosztuje 95zł 45gr :| a tutaj 170zł? Skąd aż taka różnica?
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)– 225pln
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)– 140pln

Ceny również z IC:
Ad. 2. 131zł 75gr
Ad. 3. 141zł 93gr
Chciałbym też zapytać o samą markę INA – co to jest? Kraj produkcji, jak się to spisuje, czy warto (???), generalnie chodzi mi o Wasze opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Miacho » 11 sie 2010, 15:32

Witam ponownie,
przygotowuję się do wymiany rozrządu. Wybrałem części:

pasek Dayco
rolka INA
napinacz INA
pompa? –> no właśnie pozostaje mi tutaj problem z pompą jaką byście doradzali? Sprzedawca polecał do kompletu też INA, ewentualnie SKF, a z droższych sprzętów Hepu (dużo droższa). Ma ktoś jakieś doświadczenia? Dzięki i pozdrawiam.

[EDIT]
Rozrząd wymieniony. Pasek, rolka, napinasz, pompa wody i jeszcze przy okazji zmieniłem rozłażące się koło pasowe wału korbowego. W sumie wychodzi na to, że wymiana na ostatni gwizdek... http://img44.imageshack.us/i/16082010001.jpg/ Prawdopodobnie już jakaś blaszka z koła pasowego dostała się w rozrząd i trochę narozrabiała. Na szczęście nic gorszego się nie stało. Niech to będzie przestroga dla innych :) Pozdro 600.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez vqsoft » 16 sie 2010, 19:08

no mogla by katastrofa

napisz jaki przebieg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 16 sie 2010, 22:48

Przy wymianie było dokładnie 120230 km.
no mogla by katastrofa

oj mogła...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Dominooo » 18 lis 2010, 07:45

To w końcu przy jakim przebiegu jest wymiana rozrządu w 'trójce' ?
W instrukcji jest napisane, że przy 240 tyś km, a wszyscy wymieniają przy 120.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez vqsoft » 18 lis 2010, 08:48

wymiana jest niby przy 240 ale chyba nikt sie tego czasookresu nie doczekał
chociaż na forum forda gość w focusie 1.6 90 KM zrobił 240 kkm i wymienił rozrząd

ponoć nie było na nim śladów zużycia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez toomaas » 18 lis 2010, 17:27

Ja wymieniałem jak miałem 175000km i jakiejś tragedii nie było, a miałem wszystko fabryczne. Na placu stała Mazda z walniętym rozrządem, która miała przebieg coś koło 125000. Pytanie na ile wiarygodny.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez pio007 » 5 sty 2011, 17:18

Miacho: jakiej użyłeś w końcu pompy wody?
pio007
 

Postprzez Miacho » 5 sty 2011, 17:51

Właśnie nie mogę sobie przypomnieć =/ patrzę na fakturę i nie mam napisanej firmy do poszczególnych części tylko nr "Pompa wody PSA 24-0938" – wydaje mi się, że szukałem wtedy do kompletu pompy INA. Na pewno nie był to Pierburg z powodu wysokiej ceny.
Tak jak przemyślałem, to na 90% była to pompa INA (wszystko z INA oprócz paska, który jest włożony Dayco).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez pio007 » 5 sty 2011, 23:27

Ok, dzięki :) Też czeka mnie wymiana rozrządu bo niedawno kupiłem używaną Madzię. Co prawda ma 95 tys przebiegu ale wymiana rozrządu po zakupie to podobno obligo (z resztą stan opon przednich wskazywał na konieczność szybkiej wymiany ;))
pio007
 

Postprzez Rybol77 » 12 maja 2011, 14:51

Witam
Przymierzam się do wymiany kpl. rozrządu w M3 1.6 Diesel 109KM 80kw.

Jaka firmę uważacie za najlepszą jeżeli chodzi o pasek?
Czy mazda jako oryginał stosuje DAYCO?

W ASO mazda proponują wymianę przy 240tyś bo tak producent zaleca... to chyba kpina!
Szkoda że w fordzie, peugocie, citroenie tego nie powiedzą skoro to ten sam silnik i o ole sie nie mylę pasek jest tam DAYCO.
Co wy na to? jaka firmę najbardziej polecacie?


Łączę z Wymiana rozrządu – specyfikacja
Pozdrawiam lukaszm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez akostarek » 12 maja 2011, 17:14

volvo i ford z tym silnikiem też ma pasek co 240 tys/10 lat
w citroenie jest to zależne od warunków eksploatowania: 240 tyś przy normalnych i 180 przy trudnych.
Znajomy znajomego pracował w ASO volvo, mówił że na przeglądach oglądali te paski po 140-160 tyś i nic się z nimi nie działo.
w każdym bądź razie, jak ktoś jeździ bardzo dynamicznie, głównie po mieście / górach to powinien patrzeć bardziej na to 180kkm i sprawdzać pasek co jakiś czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez chrzanek82 » 12 maja 2011, 19:37

Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 23:04
Posty: 13
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD

Postprzez mazz777 » 17 maja 2011, 00:21

Tez potwierdzam pasek DAYCO taki miałem i tak kupilem.
A pompe i rolki wybrałem SKF
Jeśli sie dobrze orientuje to byla jakąś akcja serwisowa w temacie pompy wody. Oryginalne pompy wody z pierwszego montażu maja plastikowe obudowy a to im prawdopodobnie nie za dobrze służy...
W mojej mazdzie przy wymianie rozrządu taka pompa właśnie była
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez cbr » 16 cze 2011, 23:21

No i ja po przejrzeniu ofert i specyfikacji części, wybrałem:
– pasek DAYCO
– rolki, napinacz INA
– pompa SKF
W poniedziałek stawiam auto do warsztatu po pracy i mam nadzieje, ze następnego dnia odbiorę już je bez problemu.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323