Wymiana rozrządu – specyfikacja
zestaw pasek, napinacz, rolka to koszt około 300 zł (DAYCO + INA, podobno jak na pierwszy montaż)
Z francuzów powinno podchodzić, może być ew inny dostawca
Z francuzów powinno podchodzić, może być ew inny dostawca
Te graty pasują do 1.6 diesla Mazdy:
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/1.6-TDCi/1959
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... -FORD/2290
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... i-SKF/2787
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... C-129/3219
Sam kupiłem oryginały Forda. Sporo droższe ale za to wytrzymują o wiele dłużej niż pozostałe.
Pozdrawiam
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/1.6-TDCi/1959
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... -FORD/2290
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... i-SKF/2787
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... C-129/3219
Sam kupiłem oryginały Forda. Sporo droższe ale za to wytrzymują o wiele dłużej niż pozostałe.
Pozdrawiam
Moja ma na budziku już prawie 158k km. Rozrząd nie był wymieniany, nie robiłem tego po zakupie.
Nawet o tym nie myślałem szczerze mówiąc. Chociaż widząc co ostatnio mi w aucie pada zaczynam się nad tym zastanawiać.
750zł za kompletny rozrząd + pompa wody (części Forda, oryginał Mazdy to przecież to samo, tyle, że za dwie naklejki płaci się co najmniej 100zł więcej...) to jeszcze nie jest tragedia. Trzeba będzie pomyśleć. A skoro większość z tych części to to samo, to po co przepłacać? (nie mówię tutaj o zamiennikach).
Info od Was się na pewno przyda
Nawet o tym nie myślałem szczerze mówiąc. Chociaż widząc co ostatnio mi w aucie pada zaczynam się nad tym zastanawiać.
750zł za kompletny rozrząd + pompa wody (części Forda, oryginał Mazdy to przecież to samo, tyle, że za dwie naklejki płaci się co najmniej 100zł więcej...) to jeszcze nie jest tragedia. Trzeba będzie pomyśleć. A skoro większość z tych części to to samo, to po co przepłacać? (nie mówię tutaj o zamiennikach).
Info od Was się na pewno przyda
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Panowie ja brałem od Rikiego cześci -550 komplet+pompa+250 wymiana (wysylka gratis na drugi dzien po wplacie mialem u siebie – polecam sklep)
Samochod mial w belgi wymieniany przy 87 tys, ale mimo to wymienilem przy 158000 komplet.
Czy moglem jezdzic dalej? Pewnie bym pojezdzil jeszcze, ale strzeżonego.....
tak jak ktoś wyżej napisal sprawa indywidualna
Samochod mial w belgi wymieniany przy 87 tys, ale mimo to wymienilem przy 158000 komplet.
Czy moglem jezdzic dalej? Pewnie bym pojezdzil jeszcze, ale strzeżonego.....
tak jak ktoś wyżej napisal sprawa indywidualna
Koledzy, pytam jako laik w tym temacie... zabezpieczając się pod ewentualną wymianę – czy te części podejdą?:
Pasek: Dayco
DAY941018
120,28 zł
-------
530 0239 09Zestaw rolek rozrządu
Producent: INA
Opis: ZESTAW NAPRAWCZY ROZRZĄDU CITROEN C2 1.4HDI 03.10-, C3 1.4HDI 02.04-, PEUGEOT 206 1.4HDI
325.63 zł
I ta pompa wody: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... i-SKF/2787
To rozumiem wsio czy o czymś zapomniałem?
Pasek: Dayco
DAY941018
120,28 zł
-------
530 0239 09Zestaw rolek rozrządu
Producent: INA
Opis: ZESTAW NAPRAWCZY ROZRZĄDU CITROEN C2 1.4HDI 03.10-, C3 1.4HDI 02.04-, PEUGEOT 206 1.4HDI
325.63 zł
I ta pompa wody: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wo ... i-SKF/2787
To rozumiem wsio czy o czymś zapomniałem?
Miacho napisał(a):Właśnie nie mogę sobie przypomnieć =/ patrzę na fakturę i nie mam napisanej firmy do poszczególnych części tylko nr "Pompa wody PSA 24-0938" – wydaje mi się, że szukałem wtedy do kompletu pompy INA. Na pewno nie był to Pierburg z powodu wysokiej ceny.
Tak jak przemyślałem, to na 90% była to pompa INA (wszystko z INA oprócz paska, który jest włożony Dayco).
Obstawiam że to był METELLI przynajmniej takiego producenta tego symbolu podpowiadaja google
PS:
1] Jak doswiadczenia z pompami po wymianie? Czy tylko cbr mial problem ze swoim przeciekajacym SKF ?
2] Niektorzy piszą o wymianie również koła pasowego. Doszukałem się, że oryginał posiada symbol Y401-11-401C – producenta nie znam. Koszt w FOX-Rzeszów 500zł Ktoś wypowie się jaki warto kupic? Czy warto może kupić tanszego producenta np Corteco?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Czy warto może kupić tanszego producenta np Corteco?
Średnia jakość.... potrafi się odzywać po 15-20tys.km, polecam OE.
Pompa – EVRa i bez problemu wytrzyma 120.000km.
W przypadku tego rozrządu pierwszym elementem który odmawia posłuszeństwa to pompa wodna, co z tego, że pasek "może wiecej" jak pompa leje. I tak robi się wtedy komplet.
widmo82 napisał(a):Jest weekend, nigdzie nie wyjechalem i tak czytam forum odkopujac czasem stare watki
Mam więc pytanko, przy jakich przebiegach wymienialiscie rozrzad? Jestem obecnie przy realnych 105tys i ciekawi mnie srednio przy jakich przebiegach zostaliscie zmuszeni do wymiany.
Wymieniałem przy 200 tyś.......zbyt wczesnie. Nie było luzów na rolce i na napinaczu...jedynie pasek leeko brunatny od rdzy gdzieś z dołu bloku. jednak zęby paska bez zarzutu. Trzymam ten pasek i pokazuje niedowiarką jaka jest japońska jakosc.pozdro
romain napisał(a):Trzymam ten pasek i pokazuje niedowiarką jaka jest japońska jakosc.pozdro
Możesz napisać jakiej firmy ten pasek?
Dla tych co zastanawiają sie jaki pasek kupić dla swojego auta, info od FOX Rzeszów
"Witam
rozrząd z aukcji pasuje 100%, można kupować, niestety części w pudełkach mazdy nie występują w obrocie na rynku . Pasek DAYCO do Mazdy 3 ma zupełnie inne numery niż ten w pudełku Mazdy mimo , ze to ten sam producent. Zatem jeśli to mają być te same części to nie ma szans, jeśli mają być to części tych samych producentów to na pewno będą to inne części. DAYCO oficjalnie się wypowiedziało że nie jest w stanie dostarcz tego samego paska w tańszej cenie niż oferuje serwis, więc produkuje inny pasek o innych właściwościach (zapewne gorszych) ale jest tańszy
Pozdrawiam Jarosław Wójcik"
– Poddaję pod rozwagę te słowa czy faktycznie tak jest i czy warto dołożyć. Wg mnie kupno 2x droższego paska z logo Mazdy nie ma sensu. Ten z innymi oznaczeniami o którym mówi "FOX" nawet jak zmusi nas do szybszej wymiany to zapewne zbiegnie się to z wymianą pompy wody która chyba jako pierwsza przeważnie pada.
"Witam
rozrząd z aukcji pasuje 100%, można kupować, niestety części w pudełkach mazdy nie występują w obrocie na rynku . Pasek DAYCO do Mazdy 3 ma zupełnie inne numery niż ten w pudełku Mazdy mimo , ze to ten sam producent. Zatem jeśli to mają być te same części to nie ma szans, jeśli mają być to części tych samych producentów to na pewno będą to inne części. DAYCO oficjalnie się wypowiedziało że nie jest w stanie dostarcz tego samego paska w tańszej cenie niż oferuje serwis, więc produkuje inny pasek o innych właściwościach (zapewne gorszych) ale jest tańszy
Pozdrawiam Jarosław Wójcik"
– Poddaję pod rozwagę te słowa czy faktycznie tak jest i czy warto dołożyć. Wg mnie kupno 2x droższego paska z logo Mazdy nie ma sensu. Ten z innymi oznaczeniami o którym mówi "FOX" nawet jak zmusi nas do szybszej wymiany to zapewne zbiegnie się to z wymianą pompy wody która chyba jako pierwsza przeważnie pada.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Ten z innymi oznaczeniami o którym mówi "FOX" nawet jak zmusi nas do szybszej wymiany to zapewne zbiegnie się to z wymianą pompy wody która chyba jako pierwsza przeważnie pada.
Oby pasek (kiedy pęknie) nie zmusił nas do wymiany silnika. Oczywiście piszę o ekstremalnej sytuacji, ale niestety takie mają miejsce.
Chyba nikomu. Więc przy oryginalnym przebiegu nie widzę sensu wymiany rozrządu przy 120 tyś. skoro producent zaleca 240tyś.
A odnośnie pękających pasków, miałem na myśli, że ogólnie takie sytuacje występują. Niekoniecznie w Mazdach...
A odnośnie pękających pasków, miałem na myśli, że ogólnie takie sytuacje występują. Niekoniecznie w Mazdach...
wg mnie to jest znowu jakieś szukanie dziury w całym, po co kupować niby ten lepszy pasek w ASO, jak i tak nikt nie czeka do deklarowanych 240 tys z rozrządem Do tego logiczne wydaje się być, że takie części powinny być robione tak, aby czas eksploatacji był zbliżony do tego "fabrycznego".
akostarek napisał(a):wg mnie to jest znowu jakieś szukanie dziury w całym
według mnie też.....
Znam serwisy aut francuskich, które montują NON STOP rozrządy DAYCO + reszta EVR i spokojnie wytrzymuje to 100/120tys.km. Taki interwał jest OK.
Dominooo napisał(a):Więc przy oryginalnym przebiegu nie widzę sensu wymiany rozrządu przy 120 tyś. skoro producent zaleca 240tyś.
pompa i tak wcześniej padnie, przy tej cenie paska/rolek – nie warto czekać do 240 aby robić to od nowa.
chrzanek82 napisał(a):Witam, dziś otrzymałem elementy rozrządu zakupione w sklepie FOX. Są to części oryginalne Mazdy (na pudełkach jest logo forda, oraz naklejka z logiem mazdy, mówiąca o oryginalności części). Specyfikacja wygląda następująco:
1. Y6Y1-12-205 PASEK ROZRZĄDU (DAYCO)
2. Y401-12-730 ROLKA ZWROTNA PASKA ROZRZĄDU (INA)
3. Y401-12-770D NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU (INA)
znalazłem ten zestaw w ofercie FOX'a.
1.+2.+3.= 479zł + oryginalna pompa = 880zł. mogę jakąś inną, dobrą, kompatybilną pompę dokupić ? jeśli tak, to jaką ?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Riki napisał(a):EVR czyli RUVILLE...
można prosić o jakieś kompatybilne przykłady ? a cały zestaw Ruville za 530zł z allegro raczej niepolecany rozumiem ?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Panowie czy ten zestaw jest ok czy mam brać ten od FOX'a za 900zł ?
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-3-1-6-d ... 60838.html
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-3-1-6-d ... 60838.html
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości