Nie odpala, a kontrolki działają (rozrusznik wcale nie kręci)

Postprzez vqsoft » 15 sty 2010, 14:13

mam ten sam problem z pocąca sie głowica
u mnie poci się lakko z tylu silnika nad świecami żarowymi. niby pryszcz a mnie wkurza
a żeby to zrobić to trzeba
zdemontować
-rozrząd
– wtryski
-kolektor
-odkręcić pokrywę głowicy z nią wałki!
temat makabryczny
ja robię 27 stycznia rozrząd u Jaksy. on to oceni i zadecyduje
ale po konsultacji mówi żeby tego nie ruszać puki mocno nie leje
tam nie ma w sumie żadnego ciśnienia więc oleju więcej nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fiedziu » 15 sty 2010, 16:29

no u mnie sie poci tez z tylu (mialem olej na oslonie od spodu, w aso na rosola stwierdzili, ze to gdzies na uszczelce od skrzyni biegow, na szczescie nie dalem im tego robic), ale nie wiem, czy jakos nie przeszlo do przodu, bo teraz mam troche oleju na oslonie z przodu

w sumie na bagnecie nie widze nawet strat oleju, ale jak bede chcial sprzedac, to raczej nie zachecajacy to widok

ja w poniedzialek mam miec wycene z aso na pulawskiej
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez Globy » 15 sty 2010, 16:57

fiedziu napisał(a):w aso na rosola stwierdzili

fiedziu napisał(a):na szczescie nie dalem im tego robic

Żebyś wiedział <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fiedziu » 18 sty 2010, 11:03

no to juz mam wycene:

1. ta rura, wystepuje w komplecie okolo 10 czesci iko sztuje 2300 :(

2. naprawa pocenia silnika – 950 robocizna, 550 uszczelki

naprawde nie wiecie, gdzie mozna zdobyc ta rure?

bede wdzieczny, pozdrawiam,
fiedziu
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 13:12
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 CD

Postprzez yodyna » 19 sty 2010, 14:58

Fiedziu masz juz magde na chodzie to udaj sie do autojaksa nie wiem jak z cena ale warsztat ogolnie bardzo chwalony na forum.
Robię to, co lubię. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2009, 13:29
Posty: 15
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda3 1.6 D hatchback 2005

Postprzez vqsoft » 28 sty 2010, 21:04

fiedziu -rozwiązałeś problem z mazda ? powiedz co było nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez RobertPi » 28 sty 2010, 23:03

fiedziu napisał(a):wiecie cos, to bylo cos z elektryka przy rozruszniku – koszt naprawy w ASO 164 PLN.

ale mam teraz dwa problemy:

1. ta rura od turbo ...
2. z silnika cieknie olej...
fiedziu


Problem podstawowy rowiązany ( a pisałem żeby sprawdzić rozrusznik <jupi> ), pozostałe na razie cisza.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez pabl0 » 17 gru 2012, 17:35

Witam

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem z rurą od intercoolera.

Niestety po małej przygodzie Madzi nie mam tego elementu oryginalnego, jakaś dobrana o podobnej średnicy niestety dość szybko popękała. Tymczasowo zakleiłem srebrną taśmą, pomogło ale w końcu trzeba tą prowizorkę zrobić. Problem w tym, że nie za bardzo wiem jak oryginał powinien wyglądać.

Na dołączonym zdjęciu część zaznaczona na niebiesko.
Na drugim zdjęciu jest jak to teraz wygląda to u mnie. Jeszcze taśmę widać :–)

http://imageshack.us/photo/my-images/12/fotkamazda.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/20/mazda2fotka.jpg/

Tak się zastanawiam czy nie jest to jedna z tych części (lub obie połączone):
http://imageshack.us/photo/my-images/571/rura1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/405/rura2.jpg/

Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
pabl0
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez pabl0 » 31 gru 2012, 16:41

Z góry sorki że podbijam temat, ale edytowałem post (przedtem nie zauważyłem że tak beznadziejnie wkleiłem linki <glupek2> ). Naprawdę nikt nie wie/nie zaglądał do tej części auta? A może ma fotkę ?

pozdrawiam i Szczęśliwego 2013 Roku :)
pabl0
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez akostarek » 31 gru 2012, 17:09

W aso występuje tylko jako całość, w Fordzie też nie widziałem osobno tych części, ale całość jest 4x tańsza niż w Maździe :) niestety na oko nie będzie idealnie pasować. Poszukać po szrotach / allegro.

btw dość mocno masz tam napocone, turbo nie puszcza oleju ? w silniku nie masz go za dużo wlane ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez pabl0 » 31 gru 2012, 19:14

Hmm, chyba zostałem źle zrozumiany. Te dwie rurki, których zdjęcia podpiąłem (jako 3 i 4) są właśnie od Mazdy nie od Forda i są wystawione na allegro w dobrej cenie. Problem w tym, że ja nie wiem czy one są w ogóle z tego miejsca w samochodzie. Ten co wystawiał aukcję nie ma pojęcia skąd konkretnie były wymontowane bo rozbiórka dawno była. Ja mam jakąś nieoryginalną prowizorkę i w sumie nie wiem jak oryginał powinien wyglądać.

Jeśli chodzi o zabrudzenie to ciężko powiedzieć. Jest tak od początku jak jeżdżę (70 tys. km). To ponoć normalne, że w dolocie trochę oleju będzie. Jako, że całość była jakiś czas nieszczelna (i pewnie dalej jest...) to się pewnie wydostaje toto na zewnątrz ... Ale specem nie jestem, porównania też nie mam. Generalnie poziom oleju jak zalany przy wymianie, trzyma się rok do następnej, nigdy żadnych dolewek nie robiłem.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez marcin255 » 31 gru 2012, 20:32

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pabl0 » 1 sty 2013, 14:56



Niestety to nie moje silniki. Ja mam Y6.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez akostarek » 1 sty 2013, 20:52

Kolego niestety nie będę Ci mógł w 100% pomóc, bo mam starszy model i dolot wygląda nieco inaczej.
Obrazek

cena dość mocno się różni, wszystko zależy jaką masz przepustnicę, pojedynczą czy "podwójny" dozownik z bypassem IC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez pabl0 » 1 sty 2013, 21:28

Właśnie tym rysunkiem z katalogu części się sugerowałem jak znalazłem te części na allegro.
Pasowałoby że to będzie to http://imageshack.us/photo/my-images/571/rura1.jpg/


Tylko czy to od razu wchodzi do silnika czy jest coś jeszcze po drodze... ?

Co do przepustnicy to nie mam pojęcia jak jest u mnie. Nie wiedziałem, że są jakieś warianty mocniejszej wersji tego silnika ...

Chyba w końcu to kupię, 120PLN to nie jakaś wielka kasa (zwłaszcza w porównaniu do cen oryginalnych :))
Dzięki wielkie za pomoc i zainteresowanie tematem.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez akostarek » 1 sty 2013, 21:49

rysunkiem nie ma się co sugerować, to jest szkic poglądowy.
poprzeglądaj archiwa allegro itd, np http://xarchiwum.pl/szukaj?s=przepustnica+1.6+TDCi
może znajdziesz foto, gdzie to będzie w miarę widać.
sam przewód wchodzi bezpośrednio do przepustnicy, niestety nie mam pojęcia czy przewody są identyczne w obydwu przypadkach, na logikę dolny (bezpośrednio przy IC) powinien być taki sam.
Załączniki
P2140033[1].JPG
przepustnica bez bypassu (w starszych modelach bez FAP nie ma mechanizmu przepustnicy, plastikowy łącznik jest zaślepiony)
4071_gora[1].jpg
"podwójna" przepustnica z bypassem IC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez pabl0 » 9 sty 2013, 17:23

Oto zdjęcie przepustnicy jaka jest u mnie

http://imageshack.us/photo/my-images/515/przepustnical.jpg/

Niestety niewiele z tego potrafię wywnioskować ...
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez SiN4don » 10 sty 2013, 09:58

pabl0 napisał(a):Niestety niewiele z tego potrafię wywnioskować ...


Mi to wygląda na tą przepustnicę, którą pokazał akostarek (ta z bypassem)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Gigi_ » 5 lut 2013, 09:39

Hej. Widzę że temat się nieco przeobraził, ale chciałbym powrócić do początkowego. Gdzie znajdę rozrusznik w 2.0 LF? jest za jakąś osłoną? chyba się zawiesił i chciałbym go porozumiewawczo pier**lnąć ;)


EDIT:
Znalazłem-->

Obrazek

Dopisano 28 lut 2013, 09:13:

Hej. Nadal mam czasem problemy z odpaleniem i zakładam że to wina rozrusznika. Kontrolki zapalają się bez problemów, immo gaśnie a po przekręceniu kluczyka dalej zero reakcji. Zdarzało się sporadycznie, tym razem od wczoraj próbowałem kilka razy i nadal się nie poprawiło. Czy ktoś wymontowywał, naprawiał, zmieniał rozrusznik lub miał podobny problem, w LF i nie tylko? Możliwe że to zabrudzone styki albo szczotki (w innym aucie wymieniałem, nie wiem czy tutaj też jest podobne rozwiązanie)? Z góry dzięki za wszelką pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/3)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323