zalecenia co do sposobu wymiany oleju

Postprzez vqsoft » 3 sty 2010, 17:39

na forum forda natknołem sie na opis specyficznego sposobu wymiany oleju

Silniki te nie maja problemów z turbinami jak wszystko robione jest przy nich prawidłowo.
Nawet wymiana oleju jest w nich bardzo ważna bo filtr oleju jest odśrodkowy i do tego z bolcem na którym jest mały oring utrzymujący olej w nim do momentu odkręcenia.Dlatego bardzo ważne jest aby najpierw odkręcić filtr oleju wtedy cały syf który został zbierany trafi do miski a następnie spuszczamy go.Jak ktoś zrobi odwrotnie to spuszcza olej zakręca korek odkręca filtr a ten syf spływa do miski i zostaje zalany świerzym olejem.Druga sprawa to proponuje wymieniać olej częściej niż co 20tys.km.


pytanie do ludzi którzy robili przeglądy w ASO – wypowiedzcie sie proszę jak jest to robione w serwisach

o ile w przy normalnym usytuowaniu filtra oleju – gdzieś na bloku od dołu silnika taki sposób wymiany jest dla mnie zrozumiały i naturalny
ale w 1.6 mz-cd jest filtr od góry
i ciężko jest to zrobić w takiej kolejności

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 13:21.
Powód: podbijanie

Postprzez uszatyy » 15 lut 2010, 16:42

zasada dzialania filtra jest dosc prosta – wpada olej jeda wplywem, wylatuje odplywem, po srodku wklad (najczesciej papierowy czy cos tedy) ktory zatrzymuje syf. wiec na wlocie najwiekszy syf, na wylocie najmniejszy. Teoria ze najpierw odkrecajac filtr wypluje z siebie syf do miski olejowej jest troche bzdurna, bo jesli filtr puszcza syfy do miski to jest uszkodzony i za chwile zatrzemy silnik. nie jestem specjalista ale jakos mi to kupy nie trzyma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez vqsoft » 15 lut 2010, 19:42

mnie troche to pasuje bo ten filtr nie jest klasycznym zamkniętym filtrem. co do którego nie mam zastrzeżeń
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez uszatyy » 15 lut 2010, 20:38

no nie widzialem filtra z mazdy, ale ogolne zalozenie filtra jest takie zeby odfiltrowywal syfy (jak nazwa wskazuje) i nie puszczal ich dalej. Jesli puszcza to jest uszkodzony.
czytalem natomiast ze cos tam latwo rozwalic przy dokrecaniu bo jest z plastiku, jakas nasadka czy cos. zalecaja dokrecac specjalnym narzedziem z odpowiednia sila. No nie wiem, ASO zrobilo to za mnie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez toomaas » 16 lut 2010, 15:49

uszatyy napisał(a):czytalem natomiast ze cos tam latwo rozwalic przy dokrecaniu bo jest z plastiku, jakas nasadka czy cos. zalecaja dokrecac specjalnym narzedziem z odpowiednia sila. No nie wiem, ASO zrobilo to za mnie :P


Tam jest gumowy oring, który lubi się podwijać podczas przykręcania tego filtra i na to trzeba uważać. U mnie tak się stało i następnego dnia miałem kilka kropel oleju pod samochodem bo olej zaczął spod filtra uciekać. Żadne specjalne narzędzie nie jest potrzebne tylko uwaga i chwila cierpliwości bo dostęp do filtra jest taki sobie...
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez sad44 » 21 wrz 2010, 12:12

To jak z ta zmiana? odkrecac najpierw filtr czy korek w misce?,zakladajac ze filtr w Mazdzie 1.6 mz-cd ma wymienny tylko wklad a obudowa jest stala.Kolejnosc ma jakies znaczenie??????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 12:23
Posty: 5
Auto: Mazda 3 (2006) Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323