Strona 1 z 2

Mazda 3 1.6 Y6 – przebiegi

PostNapisane: 21 lis 2009, 15:03
przez vqsoft
pochwalcie się jakie macie przebiegi w swoich klekotach –
piszcie tez o ew niespodziankach eksploatacyjnych

PostNapisane: 22 lis 2009, 19:43
przez toomaas
Witam,

Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę

PostNapisane: 22 lis 2009, 20:33
przez Miacho
Moja ma w tej chwili 99.500 kupiona przy stanie 90.223, jest z października 2005r. Z książki wynika, że miała wymieniany pasek alternatora, za mojej "kariery" na razie (odpukać, odpluć tfu, tfu, etc.) bez niespodziewajek.

PostNapisane: 23 lis 2009, 22:09
przez doc
U mnie na liczniku za chwilke bedzie 31 tys km, autko miało pierwsza rejestracje w styczniu 2008. Jak na razie bez wiekszych problemów... :D Pozdrawiam!

PostNapisane: 24 lis 2009, 10:38
przez Marzena
Moja trójka aktualnie ma na liczniku ponad 156 000 km, zakupiona przy 110 000 km.
W sumie WIELKICH niespodzianek nie było, bo przed zakupem wiedziałam, że turbina już troszkę przeżyła ( chociaż nie myślałam, że tak szybko będę zmuszona ją regenerować ).
Wymieniony jeszcze został moduł wentylatora chłodnicy i koło pasowe.
W najbliższych planach mam wyeliminowanie wszelkich stuków pochodzących z zawieszenia – polskie drogi :|

A! i rozrząd rzecz jasna wymieniałam tuż po zakupie.

PostNapisane: 24 lis 2009, 16:26
przez wojtek85
Witam moja madzia 3 ma 122tys z 2005 kupiłem ją w Niemczech z przebiegiem 115tys w lipcu :) wymieniłem jak narazie rozrzad bo musiałem przy 120tys noi paski olej i filterek czyli standart mam nadzieje ze nie będe musiał więcej dokładac i jestem zadowolony z Madziulki :)

PostNapisane: 24 lis 2009, 17:03
przez vqsoft
moja mazda jest z 04 roku i ma przejechane 76kkm w chwili zakupu miała 75kkm
jak na razie nic nie robiłem oprócz oleju.
ostatni serwis miała przy 62kkm wiec nawet filtr powietrza był czyściutki

teraz pomału zastanawiam sie nad rozrządem – tak dla spokoju świętego

toomaas napisał(a):Witam,

Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę


toomas pisałeś że wymieniłeś koło pasowe alternatora – rozumiem ze to ze sprzęgłem jednokierunkowym ? jakie były objawy jego agoni ? jakie koszta?

PostNapisane: 24 lis 2009, 21:04
przez toomaas
vqsoft napisał(a):moja mazda jest z 04 roku i ma przejechane 76kkm w chwili zakupu miała 75kkm
jak na razie nic nie robiłem oprócz oleju.
ostatni serwis miała przy 62kkm wiec nawet filtr powietrza był czyściutki

teraz pomału zastanawiam sie nad rozrządem – tak dla spokoju świętego

toomaas napisał(a):Witam,

Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę


toomas pisałeś że wymieniłeś koło pasowe alternatora – rozumiem ze to ze sprzęgłem jednokierunkowym ? jakie były objawy jego agoni ? jakie koszta?


Nie wiem o co chodzi z tym sprzęgłem :| Co do objawów to mechanik jest w stanie ocenić stan tego koła. W moim przypadku tak było tylko mi zapomniał to powiedzieć <glupek2> . Więc się skończyło na tym, że ono się "rozwulkanizowało" w czasie jazdy. Objaw – jak to moja narzeczona powiedziała samochód zaczął chodzić jak stara pralka (podczas przyśpieszana przy obrotach tak pomiędzy 2000 a 2800). Na biegu jałowym też było słychać takie charczenie. Niestety byłem w trasie i tak przejechałem jakieś 400km. Jeśli dobrze pamiętam to zapłaciłem 550pln, ale 4 dni czekałem na tą część!

PostNapisane: 24 lis 2009, 23:21
przez fyky
ja podobnie, wymieniałem koło pasowe z napinaczem, rozrząd, mam przejechane 129 tys.
zastanowiło mnie to co napisała marzena : "moduł wentylatora chłodnicy", za co ten moduł odpowiada?, bo chyba coś mi się wydaje, że to też bedzie u mnie do wymiany – czasami włącza mi się wentylator chłodnicy niezależnie od temp. otoczenia lub oleju. czy ktoś miał z tym jakieś przygody?

PostNapisane: 24 lis 2009, 23:38
przez vqsoft
jeśli chodzi akurat sprężarka klimy to wentylator się załącza.

PostNapisane: 25 lis 2009, 00:15
przez fyky
klima wyłączona, jazda na trasie na obr 2200-2400. włączony wentylator chłodn. powoduje chwilowe spalanie wieksze o 2 litry, pomaga wyłączenie zapłonu. czy to normalne?

PostNapisane: 28 lis 2009, 19:23
przez Johny Bravo
fyky napisał(a):klima wyłączona, jazda na trasie na obr 2200-2400. włączony wentylator chłodn. powoduje chwilowe spalanie wieksze o 2 litry, pomaga wyłączenie zapłonu. czy to normalne?


Też tak mam.
Pozdrawiam

PostNapisane: 10 gru 2009, 12:13
przez baastek
moja madzia ma 127 tys km i sprowadzilem ja z niemiec jak miala 98 tys.poza rozrzadem i co za tym idzie pompa wody(nalezy to profilaktycznie rowniez wymienic) no i oczywiscie filtrami nic wiecej tfuuu tfuuu nie dokladalem.sama przyjemnosc z jazdy jak do tego spala mi jakies 5.3 litra diesel:):) pozdrawiam szczesliwych posiadaczy trojeczek

PostNapisane: 3 sty 2010, 21:08
przez Halski
miałem 128tys jak sprzedałem, przejeździłem sam ponad 110 tys tym autem-generalnie super. Wymieniłem koło pasowe, i standardowo elsploatacyjne rzeczy plus coś mi sie czasami działo-skakała na wolnych obrotach i dymiła, ale później ustało:) Polecam to autko-haha-wczoraj przypadkiem widziałem to moje byłe auto w Inowrocławiu:)

PostNapisane: 8 sty 2010, 02:30
przez chudymud
moja trójeczka 52tyś <jelen>

PostNapisane: 8 sty 2010, 12:39
przez azuko
A z Fapem nikt nie miał jeszcze problemu, np. uzupełnianie płynu do fapa? i przy jakim przebiegu?
Moja Madzia przy 56000 regeneracja EGR i poza tym olej i filtry.
Teraz mam 62 tyś. i właśnie się zastanawiam co z tym płynem bo podobno przy 60 tyś. należy uzupełnić zbiorniczek (tak mówią w serwisie Mazdy) mój szpec od tych aut (a zna się) mówi, że spokojnie przejeżdżę 80 tyś bez uzupełniania, warunek tankowanie na full. A jak u was było? podajecie niektórzy przebiegi ponad 100 tyś.?

Jest oddzielny Temat dla FAP/DPF – proszę trzymać się wątku. Dziekuję!

PostNapisane: 15 sty 2010, 11:03
przez widmo82
Jak w podpisie :)

Re: przebiegi naszych dieslowych trójek

PostNapisane: 14 paź 2010, 15:30
przez Johny Bravo
158k / rocznik 2006
wymieniłem opony, olej kilka razy, wymieniłem filtr paliwa, powietrza, wyczyściłem i napełniłem klime i dolałem płynu do filtra cząstek stałych DPF.

Pozdrawiam!

Re: przebiegi naszych dieslowych trójek

PostNapisane: 14 paź 2010, 15:32
przez Johny Bravo
azuko napisał(a):A z Fapem nikt nie miał jeszcze problemu, np. uzupełnianie płynu do fapa? i przy jakim przebiegu?

Moja Madzia przy 56000 regeneracja EGR i poza tym olej i filtry.

Teraz mam 62 tyś. i właśnie się zastanawiam co z tym płynem bo podobno przy 60 tyś. należy uzupełnić zbiorniczek (tak mówią w serwisie Mazdy) mój szpec od tych aut (a zna się) mówi, że spokojnie przejeżdżę 80 tyś bez uzupełniania, warunek tankowanie na full. A jak u was było? podajecie niektórzy przebiegi ponad 100 tyś.?



Jest oddzielny Temat dla FAP/DPF – proszę trzymać się wątku. Dziekuję!


Mi się lampka engine check z kodem od DPF zaświeciła przy 115k km. Dolałem płynu w ASO i spokój – mam obecnie 158k

Pozdrawiam

Re: przebiegi naszych dieslowych trójek

PostNapisane: 14 paź 2010, 16:13
przez corky1
Moja mazda ma 3 lata i oryginalny przebieg 43kkm (jestem pierwszym wlascicielem). Jak bede ja sprzedawac to chyba bede musial podkrecic licznik na wiecej kilometrow, bo nikt mi nie uwierzy i nie kupi :)